woning aangeboden en nu?

06-12-2013 16:29 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi

Eindelijk...waar ik zo lang op wacht. Eindelijk een aanbieding gekregen. En dan slaat ineens een twijfel over.

Ik mag aangeven of ik het wil bezichtigen, daarna verder beslissen. Maar wat...

De voordelen:

Past in het budget

Ruimte voor mezelf

Een eigen plekje

Uit huis gaan/kunnen.

Alles eindelijk zelf doen en beslissen

Afstand naar mijn werk is een km of 7 verder als nu, reistijd 20 minuten met de auto en in gunstige situatie. Het is dus te doen.

De nadelen

Het voelt eng, koudwatervrees?

Stoppen met de paarden of iig waar ik nu rij. Een mooie hobby, heerlijke ontspanning, maar te prijzig om er straks naast te houden.

het is 34m2, 2 kamers. Ga ik mij daar redden?

Miss ff een schop onder mijn kont nodig ofzo. Iemand om even mee te sparren. Kan nu niet overleggen met mijn mams, Met haar voors en tegens op rij zetten. En om ze vanavond gelijk te belasten (net geopereerd)...

Ik moet voor 9 dec aangeven of ik wil bezichtigen.

Shoot, schiet mij maar lek.

wel of niet gaan kijken

Totaal aantal stemmen: 31

wel kijken (97%)
niet kijken (3%)
Gaan kijken. Hoe lang wil je anders thuis blijven wonen omdat je dan kunt blijven paardrijden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je vleugels bevatten geen donsjes meer ,dus het is tijd om te vliegen.

Overigens, kijken kan nooit kwaad. Je zit nergens aan vast als je alleen maar kijkt.

Enig idee hoeveel mensen er nu gruwelijk jaloers op je zijn en geen barst van je snappen?
Als '89 je geboortejaar is, lijkt het mij hoog tijd om lekker op jezelf te gaan wonen!

En iedereen is ergens begonnen. Als eerste huis, lijkt mij 34m2 heel comfortabel.

Het is niet voor altijd. Later komt er vast wel een groter, nog beter huis.
Ga wel kijken, je hebt dan nog iets langer de tijd om er over na te denken.

Succes!
haha jawel, en paardrijden komt wel weer...Wat klinkt het verwend trouwens..*schaam* Maar het is juist die leuke hobby die ik sinds een paar maanden helemaal terug heb...maarja mag inderdaad niet de hoofdreden zijn.

En nee, eeuwig thuis blijven.. alsjeblieft zeg! Ben er ook al ontzettend lang aan toe om uit te vliegen.

Zucht...
Nou hoppa. Gaan met die banaan.
heb zojuist maar aangevinkt dat ik wel is wil kijken...vanavond toch het heugelijke nieuws maar vertellen of wachten tot ze thuis is?
Als 89 je geboortejaar is dan is het ruimschoots tijd om op je zelf te gaan wonen.

Tuurlijk kan je je daar redden. Maar groot is het niet. Dus afhankelijk van de consequenties als je weigert zou je ook op wat groters kunnen wachten. Maar groter betekent vaak ook duurder tenzij dit nieuwbouw is. Omdat je je paardrijden hiervoor moet opgeven is je budget waarschijnlijk krap.

Als je nergens aan vast zit als je gaat kijken zou ik in ieder geval gaan kijken. Nee zeggen kan dan altijd nog.

20 minuutjes van je werk is gewoon harstikke dichtbij
Bezichtigen kan toch altijd en dan niet gelijk beslissen, er rustig een paar nachtjes over slapen. Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gaan kijken.

Het is zeker spannend en ook eng om zo'n grote stap te maken, maar het is ook echt heel leuk om je eigen plekje te hebben.
quote:little_angel89 schreef op 06 december 2013 @ 16:39:

heb zojuist maar aangevinkt dat ik wel is wil kijken...vanavond toch het heugelijke nieuws maar vertellen of wachten tot ze thuis is?Ik zou het gelijk vertellen maar ik kan dan ook moeilijk iets voor mij houden.
Als 89 jouw geboorte jaar is, vind ik 24/25 een mooie leeftijd om op jezelf te gaan, moet er toch een keer van komen.

Ik zou gewoon eens gaan kijken daar.
.
quote:viva-amber schreef op 06 december 2013 @ 16:40:

Bezichtigen kan toch altijd en dan niet gelijk beslissen, er rustig een paar nachtjes over slapen. Hoe oud ben je?24
quote:little_angel89 schreef op 06 december 2013 @ 16:43:

[...]

24Als ik je moeder was dan zou ik je heel liefhebbend met een schop onder je kont je de deur uitzetten.
''De beginnota bestaat uit de huur voor de periode van 2 december 2013 tot het einde van de lopende maand en de administratiekosten van ¤ 165,90, inclusief de huisvestingsvergunning. ''

Ik kreeg een mailtje met bovenstaande erin.

Ik moet ze bellen voor een afspraak voor een bezichtiging, maar dat kan nu niet meer. Dat doe ik maandag gelijk.

Maar 2 december gaan we nimmer nooit meer redden, dat snappen hun toch ook wel? Hoe zit dat dan precies?

Plus ik zou dan huur betalen voor een periode waar ik geeneens een sleutel of iets dergelijks had.

Punt 2 is dat ik voor 11 dec een definitief ja of nee moet geven. Ook een discutabel punt...Whaaaaaaaa spannend! Zoveel ineens
Kijken en met je moeder babbelen over de mogelijkheid van deze woning. Ik neem aan dat ze van je plannen op de hoogte was voordat deze operatie gedaan werd.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Staat dat paard in de gang ofzo?
En hoezo belast je je moeder hiermee? Of wil ze niet dat je het huis uit gaat?
Gewoon gaan kijken. Je gevoel zegt op het moment van bezichtiging alles wat je moet weten.

En naar mijn idee heb je veel meer voordelen, die kunnen opwegen tegen de nadelen. Ik zou er goed over nadenken. Zeker in tijden als deze, dat het krijgen van een woning niet vanzelfsprekend is.

En sowieso, als je niet gaat kijken ben ik bang dat je spijt krijgt. Je zult je dan altijd blijven afvragen hoe het zou zijn geweest.

34m2 is overigens best een fijne ruimte, zeker als je alleen woont. Ik heb samengewoond in die oppervlakte, moet zeggen dat het dan soms wel aan de krappe kant is. Maar dan nog, voor alles is een oplossing en soms moet je het (ietwat creatief) doen met wat je hebt!
Geen ervaring mee, maar maandag meteen bellen.

Vragen opschrijven die je nu hebt en meteen stellen.

Ken je evt. een vriend(in) die via dezelfde verhuurder huurt?
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Heb je een eigen paard ?

Anders zoek je toch op een paardensite voor een bijrijderspaard.
Als je groot woont met je ouders, is op jezelf gaan altijd een beetje kleiner, minder luxe. Logisch! En je moet toch ooit een hobby hebben los van je ouders en je ouderlijk huis. Dus gaan! Ik snap de jongeren van nu niet, terwijl ik echt nog geen oudje ben. Ik stond werkelijk te stuiteren bij mijn eerste huurwoning in de onderhuur nota bene. Geen centrale verwarming, het was een van de laatste woningen die dat nog niet hadden daar. Kachel van mijn oma, lekker de boel schuren en verven met mijn nieuwe huisgenoot. Koelkast uit de schuur van mijn ouders, kookplaat van mijn mams gekregen. En bij de kwantum voor servies shoppen. Man man, wat was ik trots op mijn eigen plekkie.
quote:little_angel89 schreef op 06 december 2013 @ 16:47:

Punt 2 is dat ik voor 11 dec een definitief ja of nee moet geven. Ook een discutabel punt...Whaaaaaaaa spannend! Zoveel ineens

Bij een woningbouwvereniging moet je altijd snel beslissen. Dat je voor 11 december moet beslissen vind ik dus niet raar.

Ik weet niet of je moeder een zware operatie heeft gehad maar wel jammer als ze daardoor niet mee kan om te kijken.

Maar goed jij en je vader / broer / zus / vriendin kunnen natuurlijk ook samen prima het huis bekijken. Ik zou wel iemand meenemen als dat mogelijk is.

Dat je dan vanaf 2 december huur moet betalen vind ik wel vreemd. Het huurcontract is dan nog niet eens ingegaan.

Daar zou ik het wel even over hebben als je belt.

Maar ook daarom zou ik het niet laten schieten.
zelfstandig worden staat boven paardrijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven