woning van de woningbouw

12-09-2013 16:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi allemaal,

Ik sta nog niet zo lang ingeschreven bij de woningbouw als woningzoekende. Ik ben niet met haast op zoek, maar wel zou ik binnenkort graag andere woonruimte hebben.

In de afgelopen tijd heb ik op een aantal woningen gereageerd, soms zag ik al staan dat ik op nummer 10 stond.

In korte tijd heb ik al een woning toegewezen gekregen, deze heb ik geweigerd omdat het heel klein was. Nu heb ik alweer een woning toegewezen gekregen. In eerste instantie lijkt deze woning mij wel wat alleen heb ik nog geen bezichtiging gehad. Weten jullie hoe vaak je een woning eigenlijk mag weigeren vanuit de woningbouw? Ik kan hier vanuit de woningbouw niets over terug vinden op de site... Ik heb weleens gehoord van maximaal 3 keer weigeren maar dit is niet zeker.

Heeft iemand een idee?

Hoor het graag!

Groetjes
Hangt helemaal van de woningbouw af.
Is per woningbouw verschillend. Soms al na 1x afwijzen kom je onderaan de lijst te staan.

Wees bij het klikken op een woning kritisch(er) nu als je toch geen haast hebt en klik alleen op woningen waar je écht zou willen wonen. Succes!
Wat Doreia zegt, wees wat kritischer bij het reageren. Rij er even langs voor je reageert en als je het zeker wil weten bel je de woningbouw. Dit soort regels verschillen per organisatie.
Daarvoor moet je de woningbouw bellen.
Bel ze. En reageer alleen op huizen waar je zou willen wonen.
Zeg maar Spijker.
Ik snap wel dat je je privacy niet wil opgeven maar ik ben toch benieuwd waar in Nederland de huizen liggen waar je op reageert dat je zo snel een huis kan krijgen.
Usquert? St. Annaparochie? Geleen?

Of ze werken met een lotingsysteem. Kan ook.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wat is 'nog niet zo lang'?

Hier in de omgeving is alles wat onder de 5 jaar valt 'niet zo lang'. Ik sta nu 4,5 jaar ingeschreven, en mijn slaagkans gaat van 'zeer laag' net aan naar 'laag'. Voor woningen ergens in the middle of nowhere (als in: waar 1 x per uur een bus stopt. Toch een prestatie in de randstad).
Ook bij een lotingsysteem lijkt het me heel verwonderlijk als hè 2x de gelukkige bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Inderdaad. Ik sta vijf jaar ingeschreven en nog geen zicht op een andere woning (ik heb gelukkig al een woning).

Ze kennen hier urgentie en er komt weinig vrij...

Flatjes gaan hier wel snel. 2 jaar moet je dan ingeschreven staan.

Maar ik zag net een woning in een dorp en daar waren maar 40 reacties op gekomen. Dus misschien een dorp overwegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven