Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 2
dinsdag 29 november 2016 om 23:19
Deel 2 alweer!
Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegen komt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.
Ik start met het huis dat ik aan het einde van het eerste topic ontdekte: Bijzonder, intrigerend en zeker ook mooi.
Link naar het eerste topic.
Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegen komt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.
Ik start met het huis dat ik aan het einde van het eerste topic ontdekte: Bijzonder, intrigerend en zeker ook mooi.
Link naar het eerste topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 10 december 2017 om 13:12
cerulli schreef: ↑10-12-2017 11:59Een huis in de buurt van de zee met een kleurschema dat zo bijzonder is dat ik niet eens weet hoe die kleur in de woonkamer heet. Ik zou zelf mijn huis nooit zo inrichten maar het is wel een verademing na al dat grijs en wit. Bovendien zijn de bewoners creatief met kurk, daar hou ik wel van
https://www.funda.nl/koop/cadzand/huis- ... 6/#foto-30
Dat heet nou crème

zondag 10 december 2017 om 13:19
cerulli schreef: ↑10-12-2017 12:31Ik ben aan het rondkijken in Valkenburg (waarom? daarom). Merkwaardige huizen staan daar te koop.
Je eigen kitsch kasteeltje inclusief zonnepanelen en een nogal random decoratief element (foto 18) https://www.funda.nl/koop/valkenburg-lb ... derweg-30/
Lijkt me een saunagebeuren.
zondag 10 december 2017 om 19:41
Je kan merken dat ik mijn koffie nog niet op had. Dit huis had het moeten zijn: https://www.funda.nl/koop/valkenburg-lb ... straat-20/
Overigens helemaal geen verkeerd huis als je door de kleuren en de drukke patroontjes heen kijkt.

zondag 10 december 2017 om 20:42
Ik hou van Rotterdam. https://www.funda.nl/koop/rotterdam/app ... rkade-101/

zondag 10 december 2017 om 21:54
cerulli schreef: ↑10-12-2017 19:41Je kan merken dat ik mijn koffie nog niet op had. Dit huis had het moeten zijn: https://www.funda.nl/koop/valkenburg-lb ... straat-20/
Overigens helemaal geen verkeerd huis als je door de kleuren en de drukke patroontjes heen kijkt.
Geweldig huis!

zondag 10 december 2017 om 21:56
Bumba1985 schreef: ↑10-12-2017 20:42Ik hou van Rotterdam. https://www.funda.nl/koop/rotterdam/app ... rkade-101/
Vreselijk.
zondag 10 december 2017 om 22:39
Zo zag het er 1 jaar geleden uit:
https://www.funda.nl/koop/verkocht/rott ... rkade-101/
Ze vragen er nu 4 ton meer voor.
zondag 10 december 2017 om 22:52
Ja, hier houd ik ook van, prachtig!
Die neonverlichting hoeft van mij niet, is dat iets nieuws in deze woonstijl?
Zie het vaker voorbijkomen (naast de -onderhand cliché- boomstamtafels. Ik mis de rechthoekige sfeerhaard hier trouwens, maar verder vind ik dit een mooie luxe stijl).
En wat een locatie+ geweldig uitzicht op de Maas!
Heb er vlakbij (en fijn) gewoond jaren geleden, boven de horeca, met uitzicht op het Witte Huis

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
zondag 10 december 2017 om 23:02
Brr, al die roze-, bordeauxrode en oranje tinten vloeken gewoon met elkaar.cerulli schreef: ↑10-12-2017 11:59Een huis in de buurt van de zee met een kleurschema dat zo bijzonder is dat ik niet eens weet hoe die kleur in de woonkamer heet. Ik zou zelf mijn huis nooit zo inrichten maar het is wel een verademing na al dat grijs en wit. Bovendien zijn de bewoners creatief met kurk, daar hou ik wel van
https://www.funda.nl/koop/cadzand/huis- ... 6/#foto-30
Zoals in de keuken de keukenkastdeurtjes met de vloer vloekt en dan dat donkerroze/bordeaux erbij in gordijnen deur enzo.
Lelijke meubels ook.
Zijn vast gezellige mensen die vaak gasten over de vloer hebben of feestjes geven met eigen bar, overdekte buitenkeuken/partyruimte, wijnkelder enzo

suzy65 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 23:04
1.33% gewijzigd
zondag 10 december 2017 om 23:02
Wintertime16 schreef: ↑10-12-2017 22:39Zo zag het er 1 jaar geleden uit:

Wel slim.
Ze zullen vast niet 4 ton hebben geïnvesteerd.
Het ziet er nu vele malen beter uit dan toen.
Ik houd alleen echt niet van die hippe neon sfeerverlichting.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 10 december 2017 om 23:47
Om nog even in Haarlem te blijven: zelfde straat, zelfde prijs, vind ik de 2e toch een stuk aantrekkelijker.
Ook niet heel praktisch, zoals met moeite een 2e kinderslaapkamer geforceerd, maar ik houd wel van aparte indelingen, zoals een patio.
Dan heb je een heel huis, maar geen achtertuinen, gelukkig wel een dakterras en die patio dus.
De hal/gangen zijn wel errug smal, 90 cm? hoe krijg je daar je meubels doorheen?
www.funda.nl/koop/verkocht/haarlem/huis ... gracht-18/
www.funda.nl/koop/verkocht/haarlem/huis ... gracht-34/
Ook niet heel praktisch, zoals met moeite een 2e kinderslaapkamer geforceerd, maar ik houd wel van aparte indelingen, zoals een patio.
Dan heb je een heel huis, maar geen achtertuinen, gelukkig wel een dakterras en die patio dus.
De hal/gangen zijn wel errug smal, 90 cm? hoe krijg je daar je meubels doorheen?
www.funda.nl/koop/verkocht/haarlem/huis ... gracht-18/
www.funda.nl/koop/verkocht/haarlem/huis ... gracht-34/
zondag 10 december 2017 om 23:59
Schattige huisjes aan de Vecht.
Ziet er gezellig uit, al zijn die oude huizen vaak zo bizar hoe dat gekunstelde constructies zijn qua achterbouw en achter buren doorloopt en andersom, dat zie je vaker in oude stads- of dorpskernen.
Die oudere huizen hebben al sfeer van zichzelf, geeneen is hetzelfde, allemaal uniek (itt nieuwbouw, die vaak te rechtlijnig/vierkante grote ruimtes zijn zonder hoeken enzo).
www.funda.nl/koop/breukelen/huis-490778 ... straat-16/
Nog popperiger, klein maar wel sfeervol:
www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... straat-55/
Wat ruimer voor hetzelfde geld:
www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... erklaan-7/
(toch aantrekkelijker dan de huizen in de straat erachter, zie www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... erklaan-7/ )
En verderop nog zo'n lieflijk huisje en dorpje aan de Vecht:
www.funda.nl/koop/vreeland/huis-4048215 ... gracht-31/
Locatie is mooi, de inrichting niet (en ja, weer een dakterras):
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49342794-weesperstraat-5/
En wie zou dit vermoeden achter zo'n gevel?
Oogt toch een stuk minder gezellig:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-48979927-schoolstraat-2
Ziet er gezellig uit, al zijn die oude huizen vaak zo bizar hoe dat gekunstelde constructies zijn qua achterbouw en achter buren doorloopt en andersom, dat zie je vaker in oude stads- of dorpskernen.
Die oudere huizen hebben al sfeer van zichzelf, geeneen is hetzelfde, allemaal uniek (itt nieuwbouw, die vaak te rechtlijnig/vierkante grote ruimtes zijn zonder hoeken enzo).
www.funda.nl/koop/breukelen/huis-490778 ... straat-16/
Nog popperiger, klein maar wel sfeervol:
www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... straat-55/
Wat ruimer voor hetzelfde geld:
www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... erklaan-7/
(toch aantrekkelijker dan de huizen in de straat erachter, zie www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/h ... erklaan-7/ )
En verderop nog zo'n lieflijk huisje en dorpje aan de Vecht:
www.funda.nl/koop/vreeland/huis-4048215 ... gracht-31/
Locatie is mooi, de inrichting niet (en ja, weer een dakterras):
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49342794-weesperstraat-5/
En wie zou dit vermoeden achter zo'n gevel?
Oogt toch een stuk minder gezellig:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-48979927-schoolstraat-2
suzy65 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 01:20
77.22% gewijzigd
maandag 11 december 2017 om 01:13
Dit is een stuk duurder en vind ik nou bepaald geen geslaagde vorm van modern.
Lijkt een iets grotere versie van die nieuwe 2e huizen/chalets (voor de verhuur) op een recreatiepark, zo onpersoonlijk en kaal:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-40476757- ... tlaan-1-g/
En nog eentje:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-40477122-het-karveel-26/
Zouden de makelaars daar dat adviseren of zo?
Of zijn de bewoners er al uit en laten wat dingen staan voor de verkoop?
Er zit geen leven in dat soort huizen lijkt het wel?
Hier een voorbeeld van de nieuwe vierkante woonkamer, daar is toch niks gezelligs van te maken?
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49425511- ... 18/#foto-4
Even een andere prijsklasse, maar dit huis stikt juist van de hoeken en verhoginkjes en trapjes, doorkijkjes enz.
(los van dat klassieke wat mijn smaak niet is, maar dat nemen ze mee).
De tuin en dat achterhuis doen het hem!
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49237731-herengracht-64/
Een draak van een ontwerp, je mag toch hopen dat dit het niet gaat worden!
Welke gemeente keurt zoiets goed? Past totaal niet in die omgeving.
Zonde!
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49222260- ... straat-28/
Okay, je kijkt vanuit je bank op auto's en garage, maar wie wil nog per sé voor de hoofdprijs binnen de ring Amsterdam 4 hoog achter wonen als je zo vlakbij voor dit geld een huis met tuin enz hebt?
www.funda.nl/koop/muiden/huis-47222617-zeestraat-7/
Lijkt een iets grotere versie van die nieuwe 2e huizen/chalets (voor de verhuur) op een recreatiepark, zo onpersoonlijk en kaal:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-40476757- ... tlaan-1-g/
En nog eentje:
www.funda.nl/koop/muiden/huis-40477122-het-karveel-26/
Zouden de makelaars daar dat adviseren of zo?
Of zijn de bewoners er al uit en laten wat dingen staan voor de verkoop?
Er zit geen leven in dat soort huizen lijkt het wel?
Hier een voorbeeld van de nieuwe vierkante woonkamer, daar is toch niks gezelligs van te maken?
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49425511- ... 18/#foto-4
Even een andere prijsklasse, maar dit huis stikt juist van de hoeken en verhoginkjes en trapjes, doorkijkjes enz.
(los van dat klassieke wat mijn smaak niet is, maar dat nemen ze mee).
De tuin en dat achterhuis doen het hem!
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49237731-herengracht-64/
Een draak van een ontwerp, je mag toch hopen dat dit het niet gaat worden!
Welke gemeente keurt zoiets goed? Past totaal niet in die omgeving.
Zonde!
www.funda.nl/koop/muiden/huis-49222260- ... straat-28/
Okay, je kijkt vanuit je bank op auto's en garage, maar wie wil nog per sé voor de hoofdprijs binnen de ring Amsterdam 4 hoog achter wonen als je zo vlakbij voor dit geld een huis met tuin enz hebt?
www.funda.nl/koop/muiden/huis-47222617-zeestraat-7/
suzy65 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 01:43
6.00% gewijzigd
maandag 11 december 2017 om 01:26
Oudroze, dus niet ijsroze of pastel maar een vervaalde tint. Overigens kan ik van een heleboel kleuren niet zeggen hoe ze heten, nog afgezien van het feit dat de omgeving de kleur ook veranderen kan, zoals de zalmroze of perzikroze muren die crème geverfd zijn.
maandag 11 december 2017 om 01:28
Nog een tot woonhuis verbouwde kerk.
Vind het toch druk, vond de vorige kerk paar blz terug met dat zwembad mooier.
Maar zeker wel leuk gedaan, ook die kasteelslaapkamer.
En prachtige deuren die behouden zijn gebleven.
Wel een dakterras met alle privacy!
Geen inkijk, en volop zon, dat vind de naturist in mij dan weer héél aantrekkelijk
www.funda.nl/koop/muiden/huis-85710006-singelstraat-26/
Vind het toch druk, vond de vorige kerk paar blz terug met dat zwembad mooier.
Maar zeker wel leuk gedaan, ook die kasteelslaapkamer.
En prachtige deuren die behouden zijn gebleven.
Wel een dakterras met alle privacy!
Geen inkijk, en volop zon, dat vind de naturist in mij dan weer héél aantrekkelijk

www.funda.nl/koop/muiden/huis-85710006-singelstraat-26/
maandag 11 december 2017 om 02:04
En in het duurdere segment (x 10!!) wat zouden jullie kiezen voor hetzelfde geld?
(ik mis een zwembad bij beide huizen, dat zou je toch minstens verwachten? Al heeft huis 1 natuurwater om in te zwemmen..)
Deze:
www.funda.nl/koop/breukelen/huis-85678664-scheendijk-1/
of deze:
www.funda.nl/koop/breukelen/huis-49384756-zandpad-27/
(ik mis een zwembad bij beide huizen, dat zou je toch minstens verwachten? Al heeft huis 1 natuurwater om in te zwemmen..)
Deze:
of deze:
maandag 11 december 2017 om 04:46
Zandpad!Suzy65 schreef: ↑11-12-2017 02:04En in het duurdere segment (x 10!!) wat zouden jullie kiezen voor hetzelfde geld?
Deze:
of deze:
Maar wat suf zeg, een bad in een bak met kiezels.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 11 december 2017 om 07:16

maandag 11 december 2017 om 16:17
Waarom zijn er zo ontzettend veel huizen met tegels in de woonkamer en eetkamer? En dan vaak ook nog eens natuurstenen tegels, in dezelfde prijscategorie als een veel warmere en gezellige parketvloer, dus aan de kosten kan het niet gelegen hebben.Suzy65 schreef: ↑11-12-2017 02:04En in het duurdere segment (x 10!!) wat zouden jullie kiezen voor hetzelfde geld?
Deze:
of deze:

Bij dat eerste huis hierboven snap ik de kleuren niet zo. Dan heb je al smalle ruimtes en/of kleine ramen en/of lage plafonds dan dan maak je alles donker: muren, vloeren, meubels, plafonds. Ik vind het heel beklemmend overkomen zo.