Woningstyliste

03-03-2011 20:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een woningstyliste ingeschakeld?



Wij denken eraan dit te gaan doen,wie kan me iemand aanraden en wat zijn de prijzen zoal?



Heb nu misschien iemand maar die vraagt 220 euro voor alleen advies,best veel!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
ik vind 220 voor een goed advies niet veel...maar ja, vriend en ik hebben weinig benul van woninginrichting...dus als 220 ervoor zorgt dat ons huis ruimer/mooier lijkt....vind ik t goed besteed...
Voor dat geld zou ik mooie woonmagazines kopen en zelf op zoek gaan naar een mooie stijl. Er is genoeg te koop op dat gebied en voor het maken van een moodboard heb je geen styliste nodig, dat kan iedereen met een beetje creativiteit. Natuurlijk is er ook nog internet, dus als je iets wilt weten, kan je altijd nog daar terecht.

Wat ook een optie is, is kijken of je een student kan vinden die architectuur studeert, die doen dat waarschijnlijk voor een paar euro per uur.Ook studenten van een kunstacademie,zijn daar geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
ok thanks voor je reactie,maar dan nog een vraag,zal ik het dan nog doen voor de open dag 26 maart of eerst die dag kijkers afwachten en wat er dan gebeurd?en weer niks dan die vrouw inschakelen??we gaan zelf iig al volgend weekend de boel witten vaak neutraal zeggen ze he!!!Mijn man zegt wat zullen hun nou nog kunnen zeggen,ik zei genoeg!!!!Haha zelfs op tv denk je nou valt best mee maar erna is het altijd nog een stuk beter
Alle reacties Link kopieren
thanks cateautje is ook een optie!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, maar ik weet niet hoe lang je huis al te koop staat en hoe graag je er vanaf wil?



Zelf zijn wij ook op zoek naar een huis en wij kijken echt puur naar het huis, niet naar eventuele spullen of rommel of kleuren van een bank of muur. Daar kijken wij allemaal doorheen. Dus wel of geen gestyled huis zou voor mij geen drol uitmaken. Wat voor mij uitmaakt zijn de keuken, de badkamer/toilet en de vloer. Dat zijn dingen die je niet zomaar even vervangt. Maar ja, als je je huis gaat verkopen ga je daar natuurlijk ook niet meer in investeren.
Alle reacties Link kopieren
hai



Mmm ja dubbel vind ik dat....heb ook al tegen mijn man gezegd stel....dat het volgend jaar nog te koop staat dan ga je toch verder,en dan denk ik toch eerst aan andere badkamer(eerst misschien ander wastafelblok)en dan de keuken maar ja ze zeggen ook inderdaad voor hetzelfde geldt willen die mensen wat anders je weet niet waar je goed aan doet.Ik kijk ook door spullen heen.....2 mensen hebben ons al het advies als er nieuwe foto's worden gemaakt om dan de boedha in de tuin weg te laten enz iig geen foto het zijn gewoon sfeer foto's.We gaan de boel witten volgend weekend en er is al het een en ander anders andere bankstellen van em schoonzusje nu meer ruimte de computerkast kon ook meer opzij en naar achter,in me dochter haar kamer is het voller nu ivm een hoogslaper incl buro kijk maar eensnaar de oude foto's dan na het opknappen worden er nieuwe foto's gemaakt tips zijn welkom!!!



http://www.funda.nl/koop/ ... 28340-blaricumseplein-58/
Alle reacties Link kopieren
oja het staat in april een jaar te koop en we willen er nu heel graag vanaf omdat we vandaag een super leuk huis hebben gezien
Alle reacties Link kopieren
hey mamavan...



(zie ik je ook hier) vriendin van mij is hier heel goed in. Ze heeft mij ook geholpen. Het mooie vond ik dat ze dat deed met dingen die ik al had. Had geen extra kosten dus. Af en toe is het namelijk gewoon een kwestie van dingen goed neerzetten. Zij heeft daar gewoon kijk op. Ze is nu aan het kijken of ze hier professioneel mee aan de slag kan. Ze heeft destijds (vorig jaar) haar huis heel snel verkocht, en mijn huis heeft ook al twee kijkers gehad in drie dagen.



Als je wil kan ik wel even kijken voor je of ze bij jou aan de slag wil (voor een kleine vergoeding, volgens mij komt ze voor minder dan de helft van wat jij noemde). Ze woont in Delft, dus das vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
ik vind die boedha foto juist heel leuk!



Zou wel de persoonlijke foto's weghalen. Die bij de keuken en die van boven jullie bed. Dat zou mij storten als ik ga kijken.
Ik vind dat je huis opgeruimd maar wel hokkerig lijkt. De kleuren zijn niet echt van nu, zeker de kozijnen beneden zou ik roomwit schilderen. Daarnaast zou ik de kinderkamer gewoon lekker wit sauzen en de details wel roze houden. De hemel van het kinderbed weghalen, dan zie je meer van de ruimte. De bank in de woonkamer laat niet echt zien dat je een gezellige zithoek kunt creeren. Is er geen andere bank met b.v. een of twee stoelen mogelijk (te lenen, te huren etc.) De roze kleur erbij en de grenen meubels zorgen ervoor dat het beeld van de woonkamer wat mij betreft ook wat verouderd overkomt. Jonge kopers zullen hier moeilijk doorheen kijken. Een nadeel van jullie tuin is het gevoel dat je er niet echt beschut en uit het zicht kunt zitten. Ik zou investeren in een manier om wat meer privacy te creeren door b.v. een veranda die aan de achterzijde gesloten is, of b.v. leibomen. Maar dat ligt aan de kosten. Dat is ook met een styliste natuurlijk het geval: ze zal vas tips hebben maar het blijft de vraag of het uit kan. Een badkamerkastje alleen vervangen zou ik niet doen, het past bij de uitstraling van het huis (plavuizen, keuken). Waarschijnlijk zullen jonge mensen al deze dingen willen aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik raad het iedereen aan....prulletje schrijft wel dat zij puur naar een huis kijken en niet naar de bank of de rommel etc. maar het is gewoon gebleken dat heel veel mensen dat niet kunnen.



Als je een goede verkoopstyliste in de arm neemt ben ik er echt van overtuigd dat je dit wat op kan leveren. Zij zal dingen opperen waar je zelf écht niet opgekomen was.

Ik zeg doen! En juist voor het open huis...

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je een aantal tips geven die een styliste je ook geeft, maar om de basis aan te pakken zul je wel iemand moeten inhuren.

- Geen foto's, dit maakt het moeilijker voor mensen om zichzelf in je huis voor te stellen

- Muren kinderkamertje wit sauzen; oogt neutraler en ruimer

- Foto viooltjes en boeddha weghalen; men is op zoek naar een huis en niet naar een beeldje.

- Muren woonkamer wit sauzen; zie boven.

- Je kunt de ruimte in de woonkamer beter benutten om kopers te laten zien wat er mogelijk is. Hiervoor is wel gedegen advies nodig;

- Meer planten in de huiskamer; dit oogt aantrekkelijk op een overzichtsfoto.



Hopelijk kun je hier wat mee, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ohja! Plintjes en andere afwerkklusjes: DOEN!



En zo mogelijk voor het open huis, je wilt je huis snel verkopen dus waarom wachten?
Alle reacties Link kopieren
Geen foto's? Ik ben op zoek naar een koophuis, maar als er geen foto's bijstaan sla ik het direct over.
Geen persoonlijke foto's in huis bedoelen we. Dus wel foto's op funda natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ons huis is bijv lang en smal...(9*3,5m woonkamer) vind het heeeeeel lastig dat mooi in te richten om het ruim eruit te laten zien..



@mammavan..... ik vind er teveel kleur iddin zitten...ik zou er moeilijk doorheen kunnen kijken...bijv. door zon meisjeskamer...denk dat witten juist wel zou helpen, of met mocca bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt je bank veranderen... vreselijk, zo'n groot rood ding in de woonkamer, het trekt alle aandacht, en ook alle ruimte, en daarnaast zoals eerder al gezegd, misschien valt je huis in een prijsklasse voor starters/jonge gezinnen, en dan is dit misschien wat ouderwets.



Misschien opnieuw foto's en dan in ieder geval je bank even op straat zetten en een neutrale 2,5 zits (lichte kleur ofzo) ikea achtig simpel model even neer zetten. Misschien heeft je buurvrouw/vriendin/zus zo'n bank en dan zou je die kunnen lenen?



Tenzij je echt zin hebt om de boel om te gooien, dan koop je gewoon een nieuwe en laat je het staan.





Oh en in je slaapkamer staat er heel storend een babybedje op de foto. Daardoor lijkt de kamer echt kleiner, en ik zag niet eens dat het een babybedje was, ik zapte er zo snel even langs en het leek een trapgat. En ik dacht dus dat je kamer kleiner was dan die daadwerkelijk is.
He wat toch leuk om een kijkje in iemands huis te kunnen hebben. Ik vind funda daarom heel geweldig. Ik hou ook van een vroege schemer om lekker door de straten te slenteren en overal even een stiekeme blik naar binnen te werpen. Wie wil er nog meer foto's plaatsen? Zal wel niet ivm herkenbaarheid. Ik zou ook wel willen weten wat jullie van mijn huis vinden.
dubbel.....
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 03-03-2011 22:19
Reden: dubbel dus
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook teveel spulletjes en frutsels op de foto's. Haal alle kleine potjes en plantjes weg als je foto's maakt.



Jullie hebben een groot huis (90m2) maar ik zie het niet. Zorg dat dat zichtbaar is op de foto. Haal bij jullie slaapkamer voor de foto het wiegje weg.



Haal minimaal de helft van de spullen uit de kamer van jullie dochter.



Verwijder alle prullaria uit de woonkamer en zet 1 bos bloemen op tafel en een paar kaarsjes op de tafel bij de bank.
Alle reacties Link kopieren
ha postivodo, staat jouw huis ook te koop?
Je hebt niet teveel meubels staan, maar de verhoudingen zijn zoek. Het tv meubel en dat krukje met die plank ogen heel iel. Terwijl de bank pompeus overkomt en meer past in het beeld van een gemiddelde soos. Dat met die prullen hoeft niet erg te zijn, maar je kunt ze wat strakker kopen (vierkante plantenpoten met vetplantjes als zwanekroos erin). De potten in een grijze kleur en dan kussens e.d. in een contrasterende kleur.



Vind je het vervelend als we vanalles over je huis roepen? Maak je geen zorgen want je huis oogt netjes, schoon en opgeruimd. En dat is echt wat waard hoor!
Nee, ik ben alleen altijd druk met m'n huis en mijn hobby is zo'n beetje tuincentra's aflopen, en woonprogramma's kijken...... Gewoon een uit de hand gelopen hobby maar dit toppic vind ik gewoon grappig. Ik vind het leuk om te zien hoe mensen wonen.



Zou overigens m'n huis wel willen verkopen maar het is de tijd niet en ik wil er niet bij in schieten
Alle reacties Link kopieren
bij ons in de straat zijn een paar huizen binnen een week(!) verkocht bij één bepaalde makelaar....mét styliste...dus ik zou er zo een paar 100¤ voor over hebben als dat van mij ook zo getoond kan worden dat het voor anderen aantrekkelijk is.

Ieder zijn vak....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven