Woningstyliste

03-03-2011 20:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een woningstyliste ingeschakeld?



Wij denken eraan dit te gaan doen,wie kan me iemand aanraden en wat zijn de prijzen zoal?



Heb nu misschien iemand maar die vraagt 220 euro voor alleen advies,best veel!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik zou ook een plattegrond toevoegen met maten. Dat werkt ook zeer verhelderend vind ik altijd. Soms zijn foto's moeilijk te plaatsen en een plattegrond geeft gewoon goed de feiten weer.



Ohja 2, is het een optie om een mooi barblad te monteren op het halfhoge muurtje keuken/eettafel? Mooie plant erop, lampje erboven en het staat weer heel gezellig.











Hier nog even een fotootje van een kleed op de grond. Maakt je zithoek net wat meer af (is mijn persoonlijke mening)

Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat je, nu je er andere banken hebt staan, een zitje maakt bij de open haard? Op deze foto's staat hij zo raar in een hoekje weg gedrukt.

Ook al is het maar 1 fijn zittende stoel, je geeft dan wel een goed gevoel bij de haard (plek van ontspanning)



Ik zou zelf trouwens echt afknappen op die roze kamer. Zo te zien is hij vrij diep, maar dat roze maakt hem klein en benauwend.



Jullie slaapkamer lijkt zo ook erg klein, mijn eerste gedachte was dat ik iig nooit aan de raamkant zou willen liggen. Verder zou ik het ledikantje daar weg halen, erg storend op de foto.



Is het mogelijk om de foto van het wastafel-meubel-ding-geval-gevaarte van verderaf te nemen? Nu knalt hij de foto uit en overheerst.



De sfeerfoto's mogen er van mij uit, die hebben geen toegevoegde waarde.



Ik zie ook dat je tuintegels wat groen uitgeslagen lijken te zijn. Kun je er met een hoge druk reiniger overheen? Zo ja, doen! Oogt frisser en aantrekkelijker.



Succes met de verkoop!
Alle reacties Link kopieren
Het terra is al weg is nu wit!!!



Er zitten bruikbare tips bij bdankt,als er nieuwe foto's zijn laat ik ze zien ok!!



Gr Sandra
Alle reacties Link kopieren
Jep de tuintegels zijn al schoon gespoten,stoorde ik me ook aan,was zonde vorig jaar
Alle reacties Link kopieren
Mensen...lezen jullie niet de rest van de berichten???Zei al dat we nu andere bankstellen hebben 2 nu bruin maar kleiner en daardoor konden we de computerkast meer schuiven en naar achter meer ruimte lijkt wel,denk nog 1 bank bij raam weg te doen en dan een rotan stoel ofzo
Alle reacties Link kopieren
Zijn al meer dezelfde tips gegeven denk ik dus mosterd na de maaltijd maar zou het wat leger maken in bijv de woonkamer, is wel erg veel hout, denk dat het een wat ruimtelijker effect geeft als het wat neutraler is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een groot bed 2.20 dus omdraaien zou niet uitmaken nog krap....



bedje die we nu hebben(peuterbedje ) haal ik er zeker uit met de volgende fotosessie
Alle reacties Link kopieren
Nu inderdaad veel grenen maar we houden erg van riviera maison style dus dat word het zeker in ons nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je ook al eerder tips gekregen in het topic "hoe trek ik kopers voor mijn huis". Vraag me af of je daar iets mee gedaan hebt, dat over die bloempot violen is daar ook al gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog gen nieuwe foto's gemaakt maar zal de volgende keer zeggen tegen ze dat dat inderdaad niet nodig is...



Hier had ik met de open dag ff 2 foto's gemaakt hoe het er nu uit ziet,gewit enzo...







Alle reacties Link kopieren
Als alles aan kant is maak ik weer ff nieuwe foto's,met bepaalde foto's laten hangen ben ik eigenwijs hoor zoals in de slaapkamer die grote en nu me nieuwe r.m lijsten in woonkamer,ben daar juist trots op zou ik em zelf niet aan storen als ik ergens ga kijken
Alle reacties Link kopieren
Dat is al beter! Maar leg een kleedje in de hal over de niet zo mooie tegels, bv http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90203588



Heb je nu ook een zithoekje bij de haard gemaakt? Bij de onderste foto ziet de tafel er gedraaid, dus met de kop tegen de lange muur er beter uit. Je vloer van de woonkamer ziet er wel beter uit in dit licht trouwens. Niet zo geel meer.



En wanneer je bed 220 breed en lang is (wow!!!) is het niet gek dat je slaapkamer zo vol lijkt. Het is een hoop gedoe, maar een foto met een bed met het hoofdeinde naar het raam toestaat en waar je aan beide zijde nog een nachtkastje kwijt kunt (lukt dat met een 140-160 bed wel?) komt stukken beter over.
Alle reacties Link kopieren
Ja weet je we gaan steeds een stappie verder,hoe langer het duurt....nu weer 2 kijkers morgen,mocht er niks gebeuren dan gaan we verder kijken wat we kunnen doen,ander bed....nee is geen optie.wel denk het bed van me dochter op slaan en evt het peuterbedje van me jongste dochter daar neer zetten.zithoekje bij open haar nee nog niet maar is zeker een idee en kleed onder salontafel ook wel maar in gang???ja de plavuizen ben ik ook wel zat ook dat gaan we veranderen in een mooi laminaat als het langer duurt,maar hoop gewoon dat er morgen een koper bij zit is het hun pakkie aan haha.....word vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Oja en had nog een foto van de tuin,helaas was het met de open dag slecht weer dus konden de kussens er niet op.Las dat iemand zei dat ik de kussens weg moest laten????Echt???heb nadat de fotograaf geweest was nieuwe stoelkussens gekocht met olijvenprint,ik vind dat wel erg gezellig staan....
Alle reacties Link kopieren
@mamavannaomienfenna

wij hebben vorige week een woningstyliste gehad en wat ik een groot voordeel vind is dat zij goed kon zeggen wat wij wel en niet moesten doen voor verkoop (zo wilden wij de slaapkamer laten stucken want muur is slecht maar volgens haar volstaat een plankje aan de muur om het af te leiden voldoende...) en zo zijn er nog een aantal dingen die we makkelijk op kunnen lossen ipv grote dure acties te ondernemen.



Ik vond het daarom zeker het geld wel waard! (zit bij ons bij de makelaar in, totaalpakket)

Ze zei ook nog dat mensen eerder nar beneden kijken dan naar boven (wij moesten bijv. alle drempels opnieuw verven, maar niet de hele kozijnen)



ons huis komt sowieso als laagste in de markt van de hele straat vanwege net iets mindere afwerking...
Alle reacties Link kopieren
Ok woon je toevallig in zuid-holland?wie weet iets voor ons,wel eerlijk vind ik,fijn dat dat erbij inbegrepen zit!!!!



Groetjes Sandra
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavannaomienfenna schreef op 13 april 2011 @ 18:09:

Oja en had nog een foto van de tuin,helaas was het met de open dag slecht weer dus konden de kussens er niet op.Las dat iemand zei dat ik de kussens weg moest laten????Echt???heb nadat de fotograaf geweest was nieuwe stoelkussens gekocht met olijvenprint,ik vind dat wel erg gezellig staan....[afbeelding]



Ik vind de soort tuinkussens op de eerdere foto's zo gelinkt aan die plastic verstelbare tuinstoelen, dat ik het echt heel lelijk vind. Het oogt stukken chiquer en netter zonder kussens, je stoelen op zich zijn namelijk erg mooi. Ik vind deze foto al 10 keer beter dan de vorige en de stoelen staan nieteens uitgeklapt als stoel.

Tijdens bezichtigingen gaan mensen niet zitten op je tuinstoelen, dus kussens hoeven echt niet.



Ik moet wel opmerken dat ik zelf geen tuinkussens heb, omdat ik altijd vergeet ze van mijn bankje af te halen. Zit ook wel prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar als ze er wonen zitten ze ook in de tuin,dus gewoon om een idee te krijgen maar goed,zal er eens 2 maken om te kijken wat er hier verder gezegd word,tips zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren




Laaste foto is helaas wat donker
Alle reacties Link kopieren
Veel beter zonder die kussens, maar goed, mijn mening wist je al Ik zou zelf ook geneigd zijn om het kleedje weg te halen. ik ben niet zo'n "schattig kleedjes persoon". Ik krijg er een beetje een oma-gevoel van. terwijl ik wel weet dat het best praktisch is.



Laatste foto is erg donker, maar ik zie dat er een bankje bij je haard staat. Stukken beter, nu zie je die radiatorbekleding ook niet zo goed.



De foto's vind ik zelf niet storend, wanneer ik naar huizen kijk. Het oude tv meubeltje onder de foto's is niet mijn ding, een grotere kast zou misschien beter staan tegen die lange wand. Hoeft niet duur te zijn, bv ikea expedit kast, maar daar kun je alle losse spullen bij elkaar verzamelen en lijkt die lange muur wat minder kaal.
Alle reacties Link kopieren
ok thanks....je bedoelt het kleed op de tafel in de tuin?die past precies bij de kussens,tafelzei met olijven haha



Nou als er een andere kast komt is het een riviera maison kast hihi!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat kastje is trouwens een onderdeel van een vitrinekast ,hebben dat wel in z'n geheel gehad maar vonden dit toch weer mooi staan,of toch weer bij elkaar???tja dan is er weer meer ruimte bij de keuken als die kast daar weg valt,denk wel dat het dan kaal is daaro...foto volgt van de kast die ik bedoel,morgenochtend,is er hopelijk wat meer licht.
Alle reacties Link kopieren
@to (je nick is me te lang )

nee helaas, ik woon in Groningen....

ik vind die kussens ook niet mooi...je hebt zon mooie (dure?) houten tuinmeubelset...vind ik die kussens maar niks...om op je riviera maison terug te komen...op zon bank doe je ook geen plaid :D



Ik zou ook de foto's weghalen...dat maakt het zo persoonlijk en mensen willen niet 'jouw persoonlijk' zien...mooi die bank daar in die hoek...het leek anders zo'n verloren hoek in je huis...(het leek op je funda foto's op loze ruimte)



De styliste die wij hadden, kost normaal iets van ¤200 geloof ik...zeker de moeite waard. Weet je, je woont al zolang in je huis dat je bepaalde dingen niet meer ziet..zij kijkt er met een frisse maar kritische blik naar.



Ze zei letterlijk tegen ons...alles wat je de komende maanden niet dringend nodig hebt, wegdoen....en je ziel uit het huis halen...wij moeten (of nou ja...moeten...) er een kaal vakantiehuisje van maken...met veel witte meubelen...zodat iedereen zich er min of meer prettig bij voelt..en ze vertelde dat 'vrouwenhuizen' beter verkoopt dan 'mannenhuizen' ook als een man koopt...



ik vind nog steeds dat je veel 'overbodige prullaria' hebt...dat zou ik nog wegdoen, zoals bijv. de hele vensterbank vol met planten...prullen boven op dat kastje...fotolijstjes aan de muur...
Alle reacties Link kopieren
Kussens en kleed weg, en die fotos van de muur. En als je toch dingen wil aanpakken, dan zou ik alle grenen meubels een verfje geven en ze mooi strak wit schilderen. Zeker als je zelf van Riviera Maison houdt, dan vind je ze zelf geheid ook mooier als je het eenmaal gedaan hebt.



Die laatste foto kan ik nauwelijks zien, maar zo te zien staat de tv in een onflatteuze richting.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven