Woningstyliste

03-03-2011 20:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een woningstyliste ingeschakeld?



Wij denken eraan dit te gaan doen,wie kan me iemand aanraden en wat zijn de prijzen zoal?



Heb nu misschien iemand maar die vraagt 220 euro voor alleen advies,best veel!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
En begin eens met opruimen, er staan veel te veel prullen overal die in combinatie met de gedateerde meubels het huis een hele ouderwetse uitstraling geven.



In plaats van al die potjes met kleine planten, 1 grote plant neerzetten. En ik zou ook eens kritisch kijken naar je lampen, ik vind ze sowieso niet mooi maar het oogt ook rommelig. Misschien die kleine schemerlampjes op onlogische plekken vervangen door 1 mooie grote staande lamp.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja wat ik al zei volgens mij vinden mensen dat niet echt storend foto's als ik zelf huizen af ga wij niet iig...en ja dan zie je die haken alleen hangen



Over welk kleed,plaid hebben jullie het?



Kasten in wit verfen en zo'n tekst erbij om op te plakken is zeker een idee,wilde ik al doen met het tafeltje van me pa.



Alles weg in vensterbank????geen een plant????



Denk dus dat ik de kussen buiten weg haal inderdaad,maar de stoelen wel uit laten staan dus?ivv opklappen??



Heb nog geen foto gemaakt van me dochter haar kamer haha das dan schrikken hoor ik waarschuw jullie hihji



Trouwens als we dat peuterbedje uit slaapkamer inderdaad daar zouden zetten en het grote bed op zouden slaan moeten we iig wel nieuw laminaat neer leggen,toen wij hier kwamen wonen zat er een hoekkast en die is toen weg gehaald en zit nog het oude gedeelte,maar goed voor daar hoeft dat niet veel te kosten
Alle reacties Link kopieren
Jawel, die fotos zijn wel storend. Mensen moeten zichzelf in jouw huis kunnen zien wonen en fotos van kinderen zorgen ervoor dat dat niet lukt. Bovendien heb je teveel troepjes overal, ik heb net je oude fotos bekeken en je huis oogt erg gedateerd, met name door de vloer, de vele prullaria en de grenen meubels. De muren heb je al gewit, en de kozijnen ook, en in plaats van nu heel veel te gaan investeren in een nieuwe vloer die er toch uitgejast zal worden, is het zaak om met wat je hebt je huis zo voordelig mogelijk uit te laten komen.



Dat doe je oa door het eigentijdser te maken, en de huidige woonmode is vooral grote, enkele blikvangers, en idd dingen als wit geverfd hout enzo.



Dus begin eens met alle prullaria weghalen, en al je grenen meubels wit te verven, dan oogt je huis al een stuk frisser en moderner. Ga dan schuiven met je meubels, je kamer oogt nu erg lang en niet uitnodigend, voornamelijk omdat je de meubels allemaal langs de muren hebt opgesteld en de verhoudingen van de meubels niet echt kloppen. Zoals iemand anders al zei, die kast waar die fotos boven hangen die is eigenlijk te ielig op die muur, en ook je tv staat een beetje gek, zo schuin in die hoek.



Je hebt een hele mooie open haard, maar die komt nu niet echt tot zijn recht. Als je nou bijvoorbeeld eens je tv verplaatst naar waar nu die ielige grenen kast staat, zet de tv bijvoorbeeld op de onderste kast, en dan je twee banken beide dwars in de kamer, dus de ene onder het raam, en de ander daar recht tegenover, dan heb je al veel meer een zithoek gecreëerd die ook je haard accentueert. Dan heb je een zithoek waar je of lekker op de bank kunt liggen en tv kunt kijken, of lekker met elkaar kunt praten met je rug naar de tv en een knapperend haardvuurtje.



Bovendien breekt dat de lengte van je kamer, waardoor die waarschijnlijk ook ruimer gaat ogen. Je eettafel kun je dan juist weer parallel aan de muur zetten, bijvoorbeeld.



Het zijn maar suggesties, maar ik zou met dat soort dingen beginnen, dan kun je wellicht zonder dat je ook maar iets van vaste spullen (dus vloer, keuken, etc) vervangt een moderner geheel creëren. Je grootste probleem is namelijk dat je huis gedateerd oogt.



Meubels wit verven, alle prullaria eruit, schuiven met meubels totdat je de meest fotogenieke opstelling hebt gevonden en dan kijken welke accessoires er nog bij moeten, bijvoorbeeld 1 grote plant in je zithoek of 1 mooie lamp ofzo. En echt, haal al je fotos weg.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat FV wel gelijk heeft...vind dat grenen ook wel gedateerd...maar ze zegt het net iets directer dan ik zou doen

maar ze heeft wel 200% gelijk denk ik....
Je moet letterlijk ruimte maken voor de nieuwe bewoners. Dat houdt in dat er zo min mogelijk van 'jezelf' moet staan, en je idd de foto's ed weg moet halen. Een te nadrukkelijke eigen sfeer zorgt ervoor dat mensen er zich niet thuis voelen.
jaja spammer
Alle reacties Link kopieren
wij hebben uiteindelijk met behulp van een woningstyliste een goed bod gekregen. Het huis heeft slechts 6 weken te koop gestaan en we hadden 8 bezichtigingen. De kosten van een woningstyliste haal je denk ik dubbel en dwars uit de verkoopprijs.
was niet on-topic genoeg. Sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven