Woonkamer herinrichten

02-11-2013 14:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van de herfst denk ik want ik heb gisteren al een klein begin gemaakt om mijn woonkamer te veranderen.

Maar ik kom niet verder, misschien hebben jullie ideeën. Hoe staat het nu?

Ik heb een woonkamer met een serre eraan vast. In de serre staat de eethoek, de tafel stond eerst tegen de muur, deze heb ik nu los gezet waardoor het ruimtelijker oogt (althans, dat vind ik)

De woonkamer heeft aan de straatkant de tv hoek staan en aan de kant van de serre een leeshoek met twee grote fauteuils. Nu kan ik die twee bijna niet omwisselen want ik zit met de kabel vd tv...

Het lijkt me ook leuk om iets neer zetten wat juist niet zo 'traditioneel' is, dus een bank midden in de kamer. Zoiets.

Wie helpt me op weg? De kamer is gewoon rechthoekig, ik heb dus ook geen leuke uitbouwtjes waar een en ander inkan.
Kabel van de tv hoeft geen probleem te zijn want dat kan je oplossen met een verlengsnoer langs de plint (mits in de zelfde kleur als de muur of plint) of draadloos!

Zou het niet leuk zijn om juist je leeshoek in de serre te doen?
Als met de meubels schuiven geen optie is ga dan aan de slag met het kleinere spul. Kussens, kleden, dingen aan de muur. Lekker shoppen voor een nieuwe look.
Ik zou met de komende winter de leeshoek verplaatsen naar de serre en de eethoek in de kamer zetten. Heerlijk om in zo'n luchtige, lichte ruimte te lezen met een kopje thee of om lekker even te relaxen.

Kabels ,zijn in veel maten verkrijgbaar, dus dat hoeft het punt niet te zijn en dat de weergave zou verslechteren is een broodje aap. Dus, als je een andere plek weet voor de tv, dan kan je dat als uitgangspunt gebruiken.
Je kan ook nog een open kast als expedit van ikea als kamer verdeler gebruiken als je dat leuk vindt.
Ha al tips ik houd van dit forum! Ik heb nu toch net enigszins de tv hoek verplaats. De bank staat nu tegenover het raam aan de voorkant (best gek een bank midden in de kamer ipv tegen een muur) en ik weet niet goed wat ik er van vind. Ik heb het idee alsof ik in het zicht zit. Maar het zit ook wel lekker, omdat ik nu 'gescheiden' ben van de rest vd woonkamer en serre.

Eens kijken wat ik kan doen met de eethoek..mss idd verhuizen naar de serre.

Het nadeel vd leeshoek is dat er ook een kast bijhoort en een haard, die passen denk ik niet in de serre.
De kast kan toch op z'n plek blijven? Of misschien in een andere hoek in dezelfde kamer, dan hoef je alleen de stoelen in de serre te zetten, misschien met de haard erbij.
Klopt, een kijken of ik kan schuiven..
Zet lekker veel planten in de serre, dan heb je een klein relaxparadijsje van de winter.
Ik zou gaan slepen met m'n stoel om zo uit te vinden wat de prettigste zitplek is t.o.v. de deur, de lichtinval, het uitzicht. En ook of je dat kan corrigeren met roomdividers, planten e.d.

Waarom kijk je vanmiddag (ik dacht om 5 uur) niet even naar SBS6? Daar zie je de mooiste makeovers.

http://tvgids.mobi/10058339-Robs-grote- ... uwing.html
Bedankt voor het openen van dit topic! Ik kreeg zojuist een goede ingeving voor ons eigen huis ( er moet een babybox bij, maar niets staat leuk).

Wij hebben geen van de 2 banken tegen de muur/ voor het raam staan, maar in de hoek van de L zeg maar. 1 van de banken is daarmee de afscheiding tussen keuken en woonkamer en achter de andere bank is meer dan genoeg ruimte voor een dressoir en voor dochter om te spelen.

Wij gaan zo de 2 zits tegen het raam schuiven en de box in het midden van de kamer zetten. Kunnen we vanuit de open keuken ook makkelijk in de box kijken. Hebben we ook meteen een prominente plek voor de kerstboom ( ben 1 januari uitgerekend, dus hier is het hopelijk boom eruit, baby erin).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven