Zachte gladde lakens

10-04-2019 22:47 18 berichten
Ik heb satijnen lakens gekocht (goedkope, bij de Lidl) en toen ik ze kocht waren ze zacht en glad. Maar ik heb ze nu één keer gewassen in de wasmachine met Robijn wasverzachter en ze zijn nu minder glad en zacht. Ik heb gladde lakens nodig, omdat ik door zenuwpijn in mijn voeten ‘s nachts altijd lang en heftig met mijn voeten trappel. Ik kan mijn voeten niet stil houden door de pijn. Ik krijg met katoenen lakens en jersey lakens wat schaafwondjes aan de achterkant van mijn kuiten door mijn getrappel, vandaar de satijnen lakens. Wat kan ik doen zodat de lakens weer glad en zacht worden?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens zonder wasverzachter te wassen en na te spoelen met een scheut schoonmaakazijn. Het stijve/ruwe komt vaak door zeepresten, en die haal je eruit met de azijn. (Je hoeft niet bang te zijn dat je was dan naar azijn ruikt).
Wat ellendig zeg :hug:
Ik zou het ook niet weten. Zijn deze lakens van polyester, en gaat dat niet broeien dan?
Ik dacht dat satijn een manier van weven was, en dat er ook satijnen katoenen lakens bestaan, al zullen die duurder zijn dan die van de Lidl.
Sterkte. Hopelijk reageert er iemand die wel antwoord heeft op je vraag.
nounou
Geen schoonmaak azijn zoals hierboven geschreven wordt, dat is te agressief! Natuurazijn ipv wasverzachter voldoet prima. Evt een keer je wasmachine spoelen met een kookwas en een hele fles schoonmaak azijn kan wel om zeepresten te verwijderen als dit de stroefheid veroorzaakt...
Misschien perkal?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou eens zijde proberen. Of zijden sokken oid.
Afbeelding

kleinkinderen en langs de second-hand shop!
https://www.huisvlijt.com/beddengoed-ho ... e-fijnste/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://neuropathie.nu/ciap-chronische- ... n-bed.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Google eens op Egyptische katoen en dan de dichtgeweven, 400 draden. Wij hebben dat nu, alsof je in een 5 sterrenhotel slaapt. Kost wel wat, maar je nachtrust is ook wat waard.
Wat vervelend zeg. Is het een optie om met dunne- of badstof sokken aan te slapen? Is wel warm natuurlijk, maar mss dat het helpt.
Probeer eens perkal. Dat is echt zacht en glad.
Geen schoonmaskazijn dan gaat je machine stuk
Gewone azijn
vivajaline schreef:
11-04-2019 11:52
Geen schoonmaskazijn dan gaat je machine stuk
Gewone azijn
Hoezo?
Die website (die professor) heeft een slechte naam.

https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/prik ... -blaadjes/
Bedankt voor de tips! Ik zal het eerst proberen met de azijn en als dat niet helpt andere lakens kopen.
Egyptisch katoen
Waar moet ik eigenlijk die azijn in doen? Gewoon in de wasmachine of in het wasmiddelenbakje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven