zelf inloopkast bouwen/knutselen?
dinsdag 20 september 2011 om 10:31
Hoi allemaal
Ik heb een kamertje over en daar wil ik graag een inloopkast van maken. Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken. Wie o wie heeft er tips?
Ik kan zelf gewoon kasten neerzetten, met of zonder deuren, maar ook planken en rails ophangen maar dan liggen de kleren wel open en bloot. Is dat niet slordig en wordt het dan niet stoffig?
Ik heb niet zo'n groot budget. Waar zou ik eventueel goedkopen kasten kunnen halen of materialen? Ikea vind ik tegenvallen.
Heeft een van jullie zelf een inloopkast gemaakt, zo ja hoe dan?
groetjes!
Ik heb een kamertje over en daar wil ik graag een inloopkast van maken. Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken. Wie o wie heeft er tips?
Ik kan zelf gewoon kasten neerzetten, met of zonder deuren, maar ook planken en rails ophangen maar dan liggen de kleren wel open en bloot. Is dat niet slordig en wordt het dan niet stoffig?
Ik heb niet zo'n groot budget. Waar zou ik eventueel goedkopen kasten kunnen halen of materialen? Ikea vind ik tegenvallen.
Heeft een van jullie zelf een inloopkast gemaakt, zo ja hoe dan?
groetjes!
dinsdag 20 september 2011 om 10:46
Zelf geen ervaring, maar ik zou zeker een deel dichte kast maken, anders verstoft het.
Of je moet elke twee dagen alles grondig zuigen en stoffen
Dan zou ik gewone kleding in die kast doen. Op de open planken schoenen en accesoires.
En misschien nog een los rek met jurken ofzo.
Misschien op de site van vtwonen of van de bouwmarkten kijken, die hebben nog weleens uitleg over doe het zelf klussen.
Of je moet elke twee dagen alles grondig zuigen en stoffen
Dan zou ik gewone kleding in die kast doen. Op de open planken schoenen en accesoires.
En misschien nog een los rek met jurken ofzo.
Misschien op de site van vtwonen of van de bouwmarkten kijken, die hebben nog weleens uitleg over doe het zelf klussen.
dinsdag 20 september 2011 om 10:48
ik wilde ook Pax van Ikea zeggen
Bevalt mij prima hoor....we hebben dan geen inloopkast, maar een nis waar de kast precies in past. Schuifdeuren met een grote spiegel erin en een inrichting op maat.
Iik zou je kleding niet zonder kastdeuren wegleggen in ieder geval. Doe schuifdeuren, dat neemt weinig ruimte in beslag.
Bevalt mij prima hoor....we hebben dan geen inloopkast, maar een nis waar de kast precies in past. Schuifdeuren met een grote spiegel erin en een inrichting op maat.
Iik zou je kleding niet zonder kastdeuren wegleggen in ieder geval. Doe schuifdeuren, dat neemt weinig ruimte in beslag.
dinsdag 20 september 2011 om 10:49
dinsdag 20 september 2011 om 10:49
Ik heb een inloopkast. Het is een kamertje dat ik over heb. Ik heb er gewoon linnenkasten in gezet. Ook heb ik wat planken opgehangen om truien en zo opgevouwen op te leggen, maar dat wordt inderdaad vreselijk stoffig, dus die gebruik ik niet meer.
Het beste kun je dus gewoon linnenkasten met deuren neerzetten, anders wordt het één groot stofnest.
Je zou voor kasten eens kunnen kijken bij Leen Bakker of de Kwantum, zeker de laatste heeft goede stevige kasten, voor een mooi prijsje.
Het beste kun je dus gewoon linnenkasten met deuren neerzetten, anders wordt het één groot stofnest.
Je zou voor kasten eens kunnen kijken bij Leen Bakker of de Kwantum, zeker de laatste heeft goede stevige kasten, voor een mooi prijsje.
dinsdag 20 september 2011 om 10:50
Neem een dichte kast. Een open kast wordt echt ontzettend stoffig.
Bij een houthandel kun je hout halen voro een kast. Je dient dit dan wel zelf op maat te zagen en zelf te ontwerpen. Bij bouwmarkten kun je hout op maat kopen. Met verschillende systemen kun je dan de kast maken. Is eenvoudiger, maar je bent gebonden aan standaard maten.
Bij een houthandel kun je hout halen voro een kast. Je dient dit dan wel zelf op maat te zagen en zelf te ontwerpen. Bij bouwmarkten kun je hout op maat kopen. Met verschillende systemen kun je dan de kast maken. Is eenvoudiger, maar je bent gebonden aan standaard maten.
dinsdag 20 september 2011 om 11:14
Ik had in mijn vorige huis een inloopkast.
Nou ja, het was meer een smalle ruimte tussen de slaapkamer en de trap naar beneden. Er waren planken opgehangen door de vorige bewoner en achterin was de kamer iets breder zodat er in een nisje een stang opgehangen kon worden. Ook nog wat ruimte voor een schoenenrekje. Ik vond het ideaal, ookal was het een smalle en langwerpige ruimte. Het werd er op de vloer wel snel stoffig. Op de planken zelf viel het reuze mee.
Nou ja, het was meer een smalle ruimte tussen de slaapkamer en de trap naar beneden. Er waren planken opgehangen door de vorige bewoner en achterin was de kamer iets breder zodat er in een nisje een stang opgehangen kon worden. Ook nog wat ruimte voor een schoenenrekje. Ik vond het ideaal, ookal was het een smalle en langwerpige ruimte. Het werd er op de vloer wel snel stoffig. Op de planken zelf viel het reuze mee.
dinsdag 20 september 2011 om 12:01
Wij hadden ook een klein kamertje over en hebben daar een inloopkast van gemaakt. Alles is gewoon open, anders vond ik het geen echte inloopkast maar gewoon een kamer waar kasten in staan. Wij hebben een systeem van de karwei (zelfde als ikea heeft met al die buizen en planken). Losse onderdelen zijn niet zo duur maar alles bij elkaar(afhankelijk van hoe groot je kamer is ) wordt het toch best prijzig.
Stoffigheid valt bij mij best mee.
Op marktplaats wordt het ikea systeem trouwens veel aangeboden.
Stoffigheid valt bij mij best mee.
Op marktplaats wordt het ikea systeem trouwens veel aangeboden.
dinsdag 20 september 2011 om 12:09
Een rechttoe-rechtaan kast maken is niet zo moeilijk, dat doe je met meubelpanelen van de bouwmarkt. Kun je nog kiezen of je een dichte kast wil (dat je ook meubelpanelen aan de zijkanten hebt) of een open kast, waarbij je de planken gewoon aan de muur hangt. Om de kast af te sluiten, kun je er schuifdeuren voor plaatsen, elke bouwmarkt biedt wel zo'n systeem aan. Wij hebben geen inloopkast, maar op deze manier wel een kast gemaakt over de hele breedte van onze slaapkamer...
dinsdag 20 september 2011 om 12:13
Ik heb gewoon een slaapkamer ingericht met de stolmen lijn van Ikea, zonder deuren ervoor (want zoals mooiedromen zegt valt dan je inloopkastidee weg). Omdat je niet in die kamer slaapt, en er alleen maar komt om kleding te pakken of zo, valt het met de stoffigheid erg mee. Eens per week stoffen en stofzuigen voldoet genoeg.
Overigens viel de prijs me erg mee, voor 5 schappen van Stolmen (met 3 ladenkasten van 2 lades en 2 dubbele schoenenrekken) betaalde ik minder dan voor een driedeursgarderobekast.
Overigens viel de prijs me erg mee, voor 5 schappen van Stolmen (met 3 ladenkasten van 2 lades en 2 dubbele schoenenrekken) betaalde ik minder dan voor een driedeursgarderobekast.
dinsdag 20 september 2011 om 13:15
woensdag 21 september 2011 om 16:20
ik heb een ruimte in mijn slaapkamer afgeschermd met gipsplaat en de goedkoopste hardboard deur met rails van boven ,zo heb ik een inloopkast en voor mijn kleren een ruimte voor mijn hangkleding die langer zijn .een paar planken over de gehele breedte en onder de plank een roede voor mijn kortere hang kleding het is mijn trots om er in tegaan en ik heb geen last van stof ,ik schat dat alles nog geen 100euro heeft gekost