Zelf scannen bij de Jumbo

29-11-2013 16:47 52 berichten
Wij hebben sinds een paar weken een Jumbo in het dorp waar je zelf je boodschappen kunt scannen. Over het algemeen kun je die daarna gelijk afrekenen, en soms wordt er een steekproef gedaan waarbij van een x aantal boodschappen wordt gecontroleerd of die gescand zijn. Als daarin een fout wordt bevonden worden alle boodschappen gescand door de kassamedewerker. Volgens mij staat er dan verder geen 'sanctie' op.

Wat ik me dus afvraag... Volgens mij is het risico vrij groot dat mensen boodschappen (bewust) niet scannen, omdat er maar een kleine kans is op zo'n steekproef. Ik ben nu in ca. 10 keer een keer gecheckt. Als er dus verder geen nadelige gevolgen zijn van een bevonden fout, behalve dat dan al je boodschappen gescand worden, hoe houden ze dan in de greep dat er op die manier geen tientallen boodschappen onbetaald de winkel uit gaan?

Ik ben overigens niet van plan om zo de Jumbo te tillen, maar ik vraag het me gewoon heel erg af.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gescanned en me altijd ook afgevraagd of zelf scannen winkeldiefstal juist in de hand zou werken.

Maar lees nu dat het ook op gewicht gaat? Hoe doen ze dat dan, en dat kan toch helemaal niet als je je buggy volpropt.

Ik kan het uiteraard wel zelf uit gaan vinden door een keer zelf te scannen, maar ik geniet er juist van om alles op de band te leggen en alles weer netjes in een tas of doos doen.

Het is een ritueel waar ik niet zonder kan.
Ik kom al jaren bij dezelfde Jumbo, dus dan ga je toch flink voor schut als blijkt dat je niet één artikel per ongeluk hebt overgeslagen maar expres een heleboel boodschappen niet hebt gescand.

Bovendien denk ik zomaar , dat de Jumbo in een dergelijk geval de boodschappen niet op de gewone kassa laat aanslaan maar gewoon de politie belt en aangifte doet van diefstal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven