Zelfde doos, meer inhoud?

04-12-2013 00:14 23 berichten
Dreft (fijn)waspoeder heeft nieuwe inhoud, van 792 naar 880 gram.

Maar doos heeft zelfde afmetingen.

Rara?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een andere draagstof gebruikt

of hebben ze de boel wat compacter kunnen maken, door meer lucht eruit te halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
meestal is het bovenste deel van de doos niet gevuld, daar zou dus best nog een 100 gram bij in kunnen

of het poeder is compacter waardoor er meer in pas of het is minder poederig (dus zwaarder)
Doos zit toch nooit tot de rand toe vol? 88 gram is nog minder dan een halve centimeter hogere inhoud in de doos.....
vraag me trouwens wel af hoe je tot zo'n ontdekking komt
88 gram is (nu) 10% van totale inhoud. Doos is ?ongeveer? 20 cm hoog, dus is zeker niet minder dan een halve centimeter.

Gewoon, nieuwe doos kopen terwijl oude nog niet weg is. Jij ziet t nooit als een verpakking anders is?
dat is 88 gram, waar maak je je druk om, niet eens 1 wasje.

en wat iesme en netniet zeggen, voor zo weinig hoef je de doos niet aan te passen.

En ook wat itsme zegt, hoe ben je daar ins hemelsnaam achter gekomen? Ben ik ook wel benieuwd naar.
misschien staat de wasmachine bij de wc en is ze een compulsieve lezer op de plee?
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 04 december 2013 @ 00:58:

Gewoon, nieuwe doos kopen terwijl oude nog niet weg is. Jij ziet t nooit als een verpakking anders is?Maar je schrijft dat de verpakking hetzelfde is.
Compulsieve lezer.
Meer waspoeder voor dezelfde prijs? Dat is nog eens lief van Dreft!
O, ik herken dat wel hoor, ik ben ook een compulsieve lezer.

Het zou mij ook opvallen als er opeens groot op een verpakking staat dat er nu 10% meer in zit bijvoorbeeld. Dan kan de vorm van de verpakking wel hetzelfde zijn, maar de kleuren en/of typografie niet.

Ik vind dat jullie erg moeilijk doen, alsof het echt godsonmogelijk is dat ook maar ooit iemand zoiets opvalt. Hier spelen fabrikanten dus heel gewiekst op in; hoe vaak gebeurt het niet dat verpakkingen opeens minder inhoud bevatten, terwijl je hetzelfde betaalt als voorheen? Wanneer niemand dit merkt kunnen fabrikanten op die manier ongemerkt een prijsverhoging doorvoeren zonder dat er een haan naar kraait. En nu is het toevallig eens een keer andersom, waarbij ik me kan voorstellen dat de fabrikant het nu juist wél in grote letters op de verpakking zet.
Aniwee, ik krijg hele andere associaties bij deze topictitel. Een man wiens vrouw is afgestudeerd bv.
quote:kettle schreef op 04 december 2013 @ 08:23:

Aniwee, ik krijg hele andere associaties bij deze topictitel. Een man wiens vrouw is afgestudeerd bv.Zoiets dacht ik dus ook
Ik dacht aan voor en na de bevalling
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Trotter schreef op 04 december 2013 @ 08:11:

. En nu is het toevallig eens een keer andersom, waarbij ik me kan voorstellen dat de fabrikant het nu juist wél in grote letters op de verpakking zet.

Daarom denk ik dat het niet voordeliger voor de consument is.

Dan had het er inderdaad wel opgestaan,het zal er wel mee te maken hebben dat het nu een andere structuur oid heeft en daardoor zwaarder is.
Albert Heijn heeft de verpakkingen van de boterhamzakjes etc aangepast. Daar zit fors minder in.

Meer waspoeder zegt niet zoveel, je moet naar het aantal wasbeurten kijken wat aangegeven staat op de doos.

Schilder de doos zo, dan heb je onbeperkt waspoeder.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 december 2013 @ 08:58:

Albert Heijn heeft de verpakkingen van de boterhamzakjes etc aangepast. Daar zit fors minder in. Meer waspoeder zegt niet zoveel, je moet naar het aantal wasbeurten kijken wat aangegeven staat op de doos.

Uh,als je boterhamzakjes koopt,zit er meestal niks in toch?

De bedoeling is dat je er zelf je brood instopt...of lees ik het nu verkeerd.

Aantal wasbeurten, houd je dat bij dan?Dat kan je toch niet controleren? Volgens mij klopt dat nooit,of ik gebruik te veel waspoeder.
....it's bigger on the inside!!!!

~doet de Whovian yell~

Allons- y !!!!!

(sorry komt door Fruitella en haar plaatje van de Tardis )
quote:ladytruckster schreef op 04 december 2013 @ 11:02:

Uh,als je boterhamzakjes koopt,zit er meestal niks in toch?

De bedoeling is dat je er zelf je brood instopt...of lees ik het nu verkeerd.Je leest het verkeerd. Als er vroeger bijvoorbeeld 50 boterhamzakjes in een verpakking zaten, zijn het er nu bijvoorbeeld nog maar 40.
quote:Trotter schreef op 04 december 2013 @ 11:33:

[...]

Je leest het verkeerd. Als er vroeger bijvoorbeeld 50 boterhamzakjes in een verpakking zaten, zijn het er nu bijvoorbeeld nog maar 40.Ooooh ja hahaha,zo kan je het ook lezen ja... #ietsmetnogniethelemaalwakkerenzo.nl
quote:grumpycat1983 schreef op 04 december 2013 @ 11:06:

....it's bigger on the inside!!!!

~doet de Whovian yell~

Allons- y !!!!!

(sorry komt door Fruitella en haar plaatje van de Tardis )Fezes are cool . GERONIMO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven