Zieke kitten?

30-07-2010 22:15 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden hebben wij een kitten uit het asiel gehaald.

Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.

Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.

Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.

Wat denken jullie?
Hoi claudia, ook ik volg je verhaal nog steeds. Gelukkig nu wat positievere berichten, hopelijk blijft dat zo. Ik vind in elk geval dat hij het geweldig doet, je katje boft maar met zulke goede zorgen en zoveel liefde om zich heen! Blijf voor je duimen!
quote:Claudia2010 schreef op 24 september 2010 @ 13:48:

Net weer terug. Antibiotica gekregen en vocht. De temperatuur was van 41+ gezakt naar 39+

Dierenarts blijft voorzichtig. Hij kan even een opleving hebben maar dat het ook weer mis kan gaan.

Ik moet nu zijn ontlasting laten onderzoeken.

Hij mag weer van alles eten, Ik ga vanavond aan de slag met de kip.

Ik zeg; hij gaat dit overwinnen!!

Ik ook, ik duim mijn duimen stuk voor je en ik sta voor je klaar met adviezen als je die nodig mocht hebben!

Niet wachten tot vanavond met eten geven hoor, geef dan wat mouse in de tussentijd. Hij moet nu aansterken.
Ik vind het echt onwijs fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan en jullie lieve reacties hierop! Doet me echt heel erg goed.

Ik heb een blikje AD gekocht Iris, dus die krijgt hij zo. Paar uur later geef ik wat stukjes kip.

Zal ik binnenkort ook eens een foto plaatsen?
Graag, wij willen die rakker wel eens zien!

Doe een beetje lauwwarm water bij de A/D of doe het heel even in de magnatron (niet warm, maar lauwwarm), dan komen de geuren vrij.
foto lukt niet
Hij leeft dus nog? En hoe is het nu?

Ik moet steeds aan jullie denken. Hoe ben je er zelf onder? Krijg je al wat meer hoop?

O ja, wat zegt de DA verder?
Een foto zou super zijn, maar ook zonder foto blijven we meeleven hoor! Hoe gaat het nu met hem?
Het gaat best oke. Hij heeft een eetlepel AD en vochtige stukjes kip op. Het is nog geen vetpot, maar rustig aan weer starten lijkt me ook wel goed voor hem.

Hij zit heel veel bij me, houdt me in de gaten en is zooo lief.

Ik kan me nu gewoon echt niet voorstellen dat hij het niet gaat redden.

Morgen ontlasting naar de dierenarts brengen. Ik denk even afwachten wat hier uitkomt.

Ik voel me wel een beetje moe. We hebben alle afspraken voor dit weekend afgezegd, even lekker rustig thuis met veel rust.

Afgelopen week was best heftig en emotioneel. Zo'n beestje 'grijpt' je.

Lieve knuffel van 'katje' en mij!
Een beetje een latere reactie, maar ik begrijp je helemaal hoor. Je hebt toch grote zorgen om zo'n beestje. Juist omdat het nog zo klein is.
Fijn dat je lekker thuis blijft dit weekend, Claudia. Ik hoop dat er veel knuffeltijd zal zijn!
Dat gaat heel voorzichtig de goede kant op.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Hoe gaat het nou met hem?
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik ben ook benieuwd!
hoe is het nu Claudia?
Hoi hoi,

Het gaat nog steeds oke. Ik zal niet zeggen super, maar beter dan hoe het was.

Hij eet alleen nog steeds niet het blikje AD, ook geen brokjes. Wel de gekookte kip gaat er goed in.

Ik moet straks de ontlasting langsbrengen bij de dierenarts. En die stinkt trouwens?! Komt dat misschien door de antibiotica? Ik vind zijn lijfje zelf ook een beetje vies ruiken. Heb toen maar even zijn poepert met een warm doekje afgeveegd, maar hij ruikt nog steeds naar ontlasting.

Wat ook typisch is; hij lijkt soms pijn in zijn bekje te hebben. We dachten eerst dat hij moest spugen, maar dat gebeurt niet. Hij doet zijn bekje wijd open en wrijft of tikt er met z'n pootje langs. De dierenarts dacht jeuk, ik denk zelf dat hij misschien gevoelig tandvlees heeft. Kan dat?
Nou ja, hij is flink ziek dus kan hij net zo goed last van bekje hebben. En als hij nog niet goed in zijn vel zit door de medicijnen en ziekte zal hij best ruiken. Ga maar na, als je zelf flink ziek bent, dan zweet je alle kanten op en wil je eigenlijk alleen maar met rust gelaten worden.
Hallo allemaal,

Heb net de zieke-kittenverhalen gelezen en leef helemaal mee, hopen dat hij het redt!!

Ik werk zelf bij een asiel in Nederland (en ben daar verantwoordelijk voor de kittenopvang). Dit asiel werkt met pleeggezinnen, alle kittens worden tot 10 weken bij vrijwilligers thuis opgevangen. Vooral omdat er dan veel minder besmettingsrisico is maar ook omdat het beter is voor de sociale ontwikkeling en de motoriek. Ze groeien dan op in een huis en gezin, met andere huisdieren, kinderen, etc.

Alle vrijwilligers moeten eerst een half jaar (minimaal 1 dagdeel per week) in het asiel werken voordat ze kittens mogen opvangen. Zodat ze bekend zijn met alle papierwerk, ziekten kunnen herkennen, medicijnen kunnen toedienen etc.

Dit alles vertel ik, om jullie misschien een idee aan de hand te doen: heb je tijd en ruimte? Ga dan alsjeblieft na of het plaatselijk asiel bij je in de buurt ook met pleeggezinnen werkt. Je doet er supergoed werk mee en het is nog leuk ook! (meestal dan, als ze vertrekken is altijd even slikken, en je maakt inderdaad ook ziekten en andere nare dingen mee, maar echt, het overgrote deel van het werk is gewoon genieten!).
quote:Claudia2010 schreef op 26 september 2010 @ 16:21:

Hoi hoi,

Het gaat nog steeds oke. Ik zal niet zeggen super, maar beter dan hoe het was.

Hij eet alleen nog steeds niet het blikje AD, ook geen brokjes. Wel de gekookte kip gaat er goed in.

Ik moet straks de ontlasting langsbrengen bij de dierenarts. En die stinkt trouwens?! Komt dat misschien door de antibiotica? Ik vind zijn lijfje zelf ook een beetje vies ruiken. Heb toen maar even zijn poepert met een warm doekje afgeveegd, maar hij ruikt nog steeds naar ontlasting.

Wat ook typisch is; hij lijkt soms pijn in zijn bekje te hebben. We dachten eerst dat hij moest spugen, maar dat gebeurt niet. Hij doet zijn bekje wijd open en wrijft of tikt er met z'n pootje langs. De dierenarts dacht jeuk, ik denk zelf dat hij misschien gevoelig tandvlees heeft. Kan dat?waar ruikt het naar en wat voor kleur ontlasting?
Het stinkt, beetje mensen/hondenpoep. Komt door de kip?

Kleur is donkerbruin.

Hij slaapt al bijna de hele middag. Ik heb opeens weer geen goed gevoel. Ik word zo langzaamaan moedeloos.
Hij heeft nu vooral rust nodig en hij heeft vooral veel bouwstoffen nodig, dus begin maar met die A/D te dwangvoeren, want kip alleen is niet voldoende om aan te sterken.
Heb je in het bekje gekeken? Kan zijn dat de kitten last heeft van blaren op de tong. Dat kan ook een reden zijn voor het slechte eten.
Kleur is goed. geur lijkt ook normaal te zijn ( ze kunnen meuren die kleine monsters)

Probeer eens wat lauw lamshart te geven ( die schijven van Rodi). ff 10 sec in de magnetron, dan ruikt het lekkerder.

Morgen door de dierenarts zijn bekkie goed laten bekijken.
Ik denk nog steeds dat het beginnende niesziekte is en dan horen blaren in de bek en stinkende ontlasting er gewoon bij, daarom moet hij zijn AD iedere dag binnen krijgen om de ontstekingen in de bek te remmen en de virsussen te bestrijden.

Vraag even aan de DA zijn bek te checken en ga hem vooral ook dwangvoeren met A/D.
Goedemorgen,

Ik heb hem gisteren inderdaad 2 keer een spuit met AD gegeven. Verder die kip flink in het water en ook dat gaat allemaal op.

Zal vandaag de dierenarts raadplegen.

Hij ligt nu sinds gisteren prinsheerlijk in een zacht mandje mét kruikje.

Hij moet verdorie toch een keer opknappen.
Jeetje, maar hij eet tenminste en hij ligt lekker in een mandje en krijgt 1e klas verzorging. Hopelijk heeft de dierenarts wat dat hij opknapt. Compliment voor jou zoals je de kitten verzorgt als hij dit te boven komt, heb je een vriendje voor het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven