Zieke kitten?

30-07-2010 22:15 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden hebben wij een kitten uit het asiel gehaald.

Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.

Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.

Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.

Wat denken jullie?
Ik ga evengoed gewoon doorduimen, in de hoop dat de uitslag toch niet bevestigd wordt.
O nee! Net nu je zo positief kon zijn! Nou we gaan hier met z´n allen weer door met duimen, sterkte!
http://www.kattenaids.nl/home.html
quote:iris1969 schreef op 05 oktober 2010 @ 12:29:

Ach gosh, het arme dier!

Maar een kat met kattenaids kan best ouder worden dan 2 jaar hoor en hij hoeft ook niet ziek te worden.Ik vind je DA veel te pesimistisch.

Ik duim voor je!Helemaal mee eens, met FIV kunnen katten best ouder worden dan 2, goede medicatie, voeding en verzorging werken daar ook aan mee.
En nu?
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik post maar weer even hier.

Ons katje heeft dus kattenaids, sinds mijn laatste posting gelukkig geen klachten meer gehad.

Echter nu het volgende probleem; hij mag niet in aanraking komen met andere poezen/katten. Wat dus betekend dat hij niet naar buiten kan. Nu zit hij steeds vaker verlangend voor het raam naar buiten te kijken en is zelfs al 2 keer naar buiten geglipt. Dit wordt nog wat! We moeten sowieso een hordeur gaan aanschaffen, maar zou een tuigje ook wat zijn?

Iemand goeie tips?
quote:Claudia2010 schreef op 27 januari 2011 @ 23:08:

Ik post maar weer even hier.

Ons katje heeft dus kattenaids, sinds mijn laatste posting gelukkig geen klachten meer gehad.

Echter nu het volgende probleem; hij mag niet in aanraking komen met andere poezen/katten. Wat dus betekend dat hij niet naar buiten kan. Nu zit hij steeds vaker verlangend voor het raam naar buiten te kijken en is zelfs al 2 keer naar buiten geglipt. Dit wordt nog wat! We moeten sowieso een hordeur gaan aanschaffen, maar zou een tuigje ook wat zijn?

Iemand goeie tips?

Wat naar voor jouw katje dat hij niet naar buiten kan, maar helaas wel verstandig, al kan hij deze kattenaids alleen verspreiden door paring of vechten.

Of een tuigje een goed idee is hangt helemaal af van de aard van je kat. Gelukkig is hij nog jong en flexibel dus kan hij een hoop nieuwe dingen aanleren, maar dan moet hij zich niet te veel verzetten tegen het tuigje. Dit is dus vooral een kwestie van langzaam opbouwen en veel oefenen.
Hoi Iris,

Inderdaad alleen overdraagbaar via bloed of seksueel contact. Maar het stikt hier van de katten/poezen in de buurt, dus ik gok het er maar niet op. Ik vind het echt heel zielig dat we hem binnen moeten houden, hij is zo aktief en energiek...maar het is niet anders.

Een tuigje is waarschijnlijk de enige oplossing om hem een frisse neus te geven.

Bedankt voor je reactie
Je kunt ook een buitenren maken, zo kan hij gewoon buiten zijn zonder risico van besmetting van anderen
http://www.dierenkliniekw ... .nl/dierinfo/kat/fiv.html
Dank je feeks voor de info. Een buitenren is een optie, ook al lijkt me dat toch best een beetje zielig (en prijzig?)
Prijzig is het zeker. Kan ik je op de voorhand vertellen. MAar misschien is manlief handig, kan hij wat materialen kopen en zelf iets in elkaar flanzen? Wat latten en wat gaas?

En zielig... ach,

aangestoken worden door andere katten met allerlei ziektes, dat is zielig.

Of aangereden worden en ergens doodkreperen, dat is ook zielig

Of door een kattenhatende buur om zeep worden geholpen..

WEet je, die kattenren is een goede investering. Daar kun je altijd katten in houden en hoef je ze nooit meer buiten je eigen terrein te laten. Zo garandeer je tenminste de veiligheid van je dieren en weet je zeker dat ze de buren geen overlast bezorgen.

als iedereen zijn kat bij zich hield, kwamen er niet zo verschrikkelijk veel katten bij die allemaal een goed tehuis nodig hebben. En ziektes konden niet meer zo goed overgedragen worden.
Uiteraard wil je geen risico's lopen Claudia, dat is heel verstandig, maar het hoeft geen dure ren te worden hoor, als je er voor zorgt dat hij in de tuin blijft en de andere katten er niet bij kunnen is het al voldoende. Vaak lukt dit al met schuine planken langs de schutting.
Inmiddels is ons mormel niet echt een kitten meer te noemen, hij groeit als kool. Het gaat allemaal goed met hem.

Alleen spuugt hij wel sinds gisteren. (nu net ook weer)

Hij spuugt, kijkt er verbaasd naar en gaat na enkele minuten weer eten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

(m'n witte plaid en kussens zitten nu in de wasmachine..dat rotbeest )
Wat fijn dat hij het zo goed doet!

Kan het zijn dat hij haarballen uitspuugt? Deze tijd verliezen ze vaak meer haar dan normaal.
Fijn je reactie nummerzoveel.

Er was geen haar in te vinden. Nu heb ik net wat gegoogled en kan het misschien zijn dat er een haarbal vast zit? Wat kan ik er tegen doen?
Ik heb geen tips voor vastzittende haarballen die je direct in kunt zetten. Maar je zou morgen een kattengrasplantje kunnen kopen.
Even van me afschrijven.

Zucht, ik weet soms niet wat te doen. Kitten is inmiddels een ondernemend pubertje geworden en hij wil zooo graag naar buiten. We hebben inmiddels een hor geplaatst die hij door ertegen aan te springen soms open weet te krijgen. Met een spurt gaat hij dan naar buiten.

Het huis is te klein voor hem. Mauwend zit hij voor de deur. Wat moet ik nou?

Een buitenren is geen optie hier en eigenlijk vind ik dat ook sneu.

Soms hoop ik dat er iemand voorbij komt die buiten woont en waar geen andere katten/poezen in de nabije omgeving wonen en waar hij lekker kan rondhollen en onderzoeken. Maar ik zal dat beestje nog missen ook!

Ik zit er best wel mee.
quote:Claudia2010 schreef op 30 juni 2011 @ 13:44:

Even van me afschrijven.

Zucht, ik weet soms niet wat te doen. Kitten is inmiddels een ondernemend pubertje geworden en hij wil zooo graag naar buiten. We hebben inmiddels een hor geplaatst die hij door ertegen aan te springen soms open weet te krijgen. Met een spurt gaat hij dan naar buiten.

Het huis is te klein voor hem. Mauwend zit hij voor de deur. Wat moet ik nou?

Een buitenren is geen optie hier en eigenlijk vind ik dat ook sneu.

Soms hoop ik dat er iemand voorbij komt die buiten woont en waar geen andere katten/poezen in de nabije omgeving wonen en waar hij lekker kan rondhollen en onderzoeken. Maar ik zal dat beestje nog missen ook!

Ik zit er best wel mee.

Dat kan ik me best voorstellen . Zijn er erg veel katten in jouw buurt en komt hij makkelijk in gevechten terecht? Het is namelijk alleen besmettelijk bij vechtwonden en paren (maar dat doet hij niet meer).

Vraag eens na of www.dierenthuis.nl een plekje voor hem heeft waar hij wel buiten kan lopen.
Iris, blij dat je er bent...

Volgens mij zijn hier in de straat al iets van 6 katten. Drie huizen verderop hebben ze 4 katten die buiten lopen.

Ik heb wel eens iets gelezen van een Aids-opvang, maar volgens mij is dat voor hele zieke beestjes en dat is hij nog niet. Klote hoor.
Ik bekijk net die site. Misschien kan ik daar eens gaan kijken (ik moet nu gelijk huilen bij het idee)
Vraag dan wel even na of hiij naar buiten kan, want anders heeft hij er nog niets aan. De zieke dieren houden ze namelijk gescheiden in rennen.

Is je schutting afzetten met schuine planken een optie?
Het gaat vooral om van die struiken die we hier hebben staan, de buurman heeft jaren geleden gaas gespannen voor (andere) katten, maar daar springt hij zo overheen.

Ik ga dat dan zeker vragen. Hij moet er wat bewegingsvrijheid wel op vooruit gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven