Zieke kitten?

30-07-2010 22:15 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden hebben wij een kitten uit het asiel gehaald.

Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.

Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.

Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.

Wat denken jullie?
Ik zie het nu zelf ook...hij is aan het wegglippen...
Wat moet ik nou?...
Ik kan niets voor je betekenen nu....

Wil je alleen sterkte wensen
Wat ontzettend verdrietig... Heb je de dierenarts al gebeld vandaag?

Ka de DA niets meer doen?

Hou hem anders zo veel mogelijk tegen je aan, dan heeft hij troost en warmte.
Wat je nog kan doen is hem een boost van water met druivensuiker te geven of water met zout en suiker.
Zit hier met tranen in de ogen, hoe is het nu met je katje?
Ik kom net weer terug van de dierenarts. Hij denkt aan de kattenziekte. Einde van de middag krijg ik de uitslag.

Het moet gewoon iets anders zijn. Hij past zo bij ons!
Hè bah, ik duim voor je dat dat het niet is. Nogmaals sterkte.
Ik kan niet altijd direct reageren, maar ik zit hier al de hele dag met mijn vingers gekruist...
Dat is zwaar K*T, hoe is het nou met de kitten? Het is pas 15.00 en het eind van de middag kan laat worden. Ik kruis mijn vingers ook.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
hoop echt dat het goed komt met je kitten! Ik blijf steeds even checken hier
O meid veel sterkte! Ik duim met je mee!
en?
Ik heb mijn vingers nog steeds gekruist en hoop dat Claudia druk is met haar katertje...
Sorry dat ik zo laat reageer. De dierenarts heeft gewoon niet gebeld?! Toen we zelf belden kregen we de voicemail.

De hele middag heeft ons katje geslapen, maar een uur geleden werd hij opeens "scherp". Hij ligt nu alweer heel lang op mijn schoot.

Lief dat jullie zo meeleven. Ik moet zeggen dat ik toch iets meer hoop heb dan vanmorgen...
Ik vergeet helemaal te melden dat hij vanavond een stukje worst heeft gegeten. We doopten dat in het water en hij zat te smullen. Daarna een wasbeurtje! Vooruitgang?

(ik ben nu wel benieuwd wat de worst gaat doen bij hem)
Geeft niets, we snappen best dat je er druk mee bent. Maar dat hij weer helderder is, is echt een heel goed teken! Blijven voeren en water geven (liefst ook vannacht) en wie weet redt hij het dan wel!

* kruist vingers nog krampachtiger *
Dat klinkt al een stuk beter, misschien dat de anti-biotica toch hielp. En slapen is altijd goed.Als hij vannacht lekker doorsnurkt is hij morgen wat aanspreekbaarder.Wasbeurtje klinkt positief.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Klinkt geweldig, ik ben zo opgelucht.

Nu niet gelijk overvoeren, maar wat stukjes gekookte kip met gekookte rijst en kipvocht geven en als hij dat op heeft wat later wat A/D of andere mouse vermengen met wat lauwwarm water. Je kunt hem nu ook zijn boost van zout/suikerwater geven.

Ik hoop echt dat dit doorzet!
Hoe is ukkie de nacht doorgekomen?
Vanmorgen zat hij er gelukkig nog (ben gewoon bang naar beneden te gaan)

Hij lustte geen brokjes, heb daarom toch maar weer een plakje worst gegeven. Die leg ik in wat lauw water zodat de kou ervan is en hij wat vocht binnen krijgt. Daarna ging hij zichzelf weer wassen.

Hij volgde me naar de keuken, ging op de kattenbak en keek me daarna op de bank met grote ogen aan.

Nu belde net de dierenarts en die meldde dat het er niet goed uitziet. Te weinig witte bloedlichaampjes en dat duidt vaak op de kattenziekte.

Wij hebben toen gemeld dat het erop lijkt dat het katje vooruitgang boekt. Nu moeten we tussen de middag langskomen en dan krijgt hij weer antibiotica.

Dat krijgt hij toch niet voor niks? Dat betekend dat de dierenarts er ook voor wil gaan?
Het klinkt al beter, misschien slaat de anti-biotica aan? En net zoals Iris zegt, een stukje gekookte kip gaat er altijd wel in.
Wat fijn, dat zijn nog steeds positieve berichten! Ok, die bloedlichaampjes niet natuurlijk, maar dat hij eet en achter je aanloopt wel. Tuurlijk geeft de dierenarts niet op als hij zo sterk lijkt!
Net weer terug. Antibiotica gekregen en vocht. De temperatuur was van 41+ gezakt naar 39+

Dierenarts blijft voorzichtig. Hij kan even een opleving hebben maar dat het ook weer mis kan gaan.

Ik moet nu zijn ontlasting laten onderzoeken.

Hij mag weer van alles eten, Ik ga vanavond aan de slag met de kip.

Ik zeg; hij gaat dit overwinnen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven