Zonnebrand bij Action

10-06-2012 09:18 22 berichten
Ik heb een gekke vraag.

Gisteren was ik bij de Action, en ze hadden daar een heel schap vol zonnebrand. Bekende merken, Garnier, L'oreal, PiZ Buin. Allemaal voor maximaal 5 euro. Dezelfde producten staan ook bij de de Etos en Kruidvat, voor een veel hogere prijs.

Hoe zit dat?

Zijn dan afgekeurde partijen, beschermen ze niet goed? Is het oud? Maken de kruidvat en de etos veel te grote marges?

De flesjes waren in het Frans, sommigen in het frans / nederlands. Vaak zit er een sticker op met Nederlandse vertaling.

Kan ik deze zonnebrandspullen kopen en gebruiken, of is dat af te raden?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook. Zijn vaak opgekochte partijen. Meestal buitenlands.

Kijk even naar de houbaarheid datum.
Ik vind ze perfect! Check even de houdbaarheidsdatum voor de zekerheid.
Ik heb bij de Wibra Garnier zonnebrand ingeslagen voor 4 euro per flesje. Prima spul. Ik koop ook vaak Elvive shampoo bij dit soort winkels, ruikt en doet hetzelfde als de Nederlandse variant bij Kruidvat of Etos.
Volgens mij staat er geen houdbaarheidsdatum op?

Dat heb ik nog nooit gezien op zonnebrand eigenlijk?

Er staat alleen 10E200.
Is gewoon goed. Ze kopen het vaak groot in en partijen die over zijn enzo. En de winstmarges zijn bij andere winkels idd heel hoog. Zelfde met haarverf, verkopen ze ook vaak duitse verpakkingen enzo voor 3 euro.
Komen vaak uit Duitsland e.d. ze plakken er dan bijvoorbeeld een sticker op met NL informatie. Spul is precies hetzelfde. Idem met de haarverf, gel etc. stukken goedkoper
Meestal staat erop dat het na openen 12 maanden houdbaar is ofzo. Dan staat er zo'n potje op met 12m erin bv. Volgens mij heb je verder geen datum erop idd.
Nou goed om te weten!

Toen ik laatst in Duitsland was, viel het me inderdaad op dat drogisterij-spullen daar veel goedkoper waren! Mascara die hier in NL 16,50 eu kost, (ook van l'Oreal), daar een tientje!
quote:Ivetje schreef op 10 juni 2012 @ 09:28:

Meestal staat erop dat het na openen 12 maanden houdbaar is ofzo. Dan staat er zo'n potje op met 12m erin bv. Volgens mij heb je verder geen datum erop idd.Ik gooi zonnebrand toch altijd weg in de herfst, om in het voorjaar nieuwe te kopen.
Ik kocht ook altijd bij Wibra, Zeeman of waar dan ook zonnebrand mits het maar van een merk was, in dit geval Garnier. Niets mis mee, lekker vaak smeren en nooit gedoe en veel goedkoper dan bij de bekende drogisterijketens.

1 jaar was ik te laat met kopen en heb ik zonnebrand bij de Aldi gekocht omdat ik daar ook goede verhalen over had gehoord en niet duur. Ik was even vergeten dat ik een teer en zeer gevoelig huidje heb omdat ik daar in de jaren daarvoor nooit last van had gehad en ik had dus binnen no-time zonneallergie. Ik was er hondsberoerd van.

Vanaf dat moment dus alleen nog maar Garnier voor mij en weer geen centje last. Ik koop het nu vaak in de aanbieding, 1+1 halen, scheelt toch weer. En je kunt de nieuwste soorten kiezen, hypo allergeen, olie enz.
Ik doe mijn best
Ik gooi inderdaad ook alle aangebroken zonnebrand weg na 1 seizoen. Ik heb bij mijn vriendin een keer meegemaakt dat wij na een jaar weer gingen smeren dat het een muf schimmelluchtje had, bah!
Ik doe mijn best
Die Aldi zonnebrand kwam een keer uit een test als een van de betere zonnebrandcremes, wegens geen gevaarlijke stoffen erin.

Zo zie je maar, een ander wordt er beroerd van!
quote:Senseo schreef op 10 juni 2012 @ 09:30:

Ik kocht ook altijd bij Wibra, Zeeman of waar dan ook zonnebrand mits het maar van een merk was, in dit geval Garnier. Niets mis mee, lekker vaak smeren en nooit gedoe en veel goedkoper dan bij de bekende drogisterijketens.

1 jaar was ik te laat met kopen en heb ik zonnebrand bij de Aldi gekocht omdat ik daar ook goede verhalen over had gehoord en niet duur. Ik was even vergeten dat ik een teer en zeer gevoelig huidje heb omdat ik daar in de jaren daarvoor nooit last van had gehad en ik had dus binnen no-time zonneallergie. Ik was er hondsberoerd van.

Vanaf dat moment dus alleen nog maar Garnier voor mij en weer geen centje last. Ik koop het nu vaak in de aanbieding, 1+1 halen, scheelt toch weer. En je kunt de nieuwste soorten kiezen, hypo allergeen, olie enz.

Ten opzichte van de restpartijen bij Action etc bedoel ja? Ja dat is waar. Ik smeer me meer pro forma in, kom weinig in de zon en verbrand eigenlijk nooit.

Voor mijn lief wil ik Vision factor 50 kopen, ik heb hier lovende dingen gehoord over Vision, en hij heeft een heel gevoelig huidje.

Maar dan smeer ik op mezelf gewoon de Action-zonnebrand

Maar ik vind dat spul bij de kruidvat enzo wel echt duur. Zelfs voor een fles HEMA eigen merk zonnebrand betaal je vlot 12 euro.
Is uitstekend, ik heb een tijd geleden onderzocht hoe het werkt bij de Action. Bijvoorbeeld Garnier heeft meer geproduceerd voor Frankrijk dan wordt afgenomen in Frankrijk. Dan is het vele malen goedkoper voor de producent om het aan de Action te verkopen dat te vernietigen. Dus als de wiedeweerga naar de Action!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:yasuko schreef op 10 juni 2012 @ 09:34:

Die Aldi zonnebrand kwam een keer uit een test als een van de betere zonnebrandcremes, wegens geen gevaarlijke stoffen erin.

Zo zie je maar, een ander wordt er beroerd van!

Mede door de testuitslagen en goede ervaringen in mijn omgeving heb ik de Aldi zonnebrand ook ook gekocht. Het is echt veel voordeliger dan de flesjes bij de ketens.

Ik betaal nu dus inderdaad voor 2 flessen 16 euro. Bij de Zeeman enz. tijd betaalde ik 3 of 4 euro voor dezelfde hoeveelheid. Het zijn vaak de hogere factors die er dan nog zijn (voor mij prima dus) of juiste de lagere. Maar als je het treft zeker doen, er is niets mis mee verder.
Ik doe mijn best
quote:Fame schreef op 10 juni 2012 @ 09:34:

Is uitstekend, ik heb een tijd geleden onderzocht hoe het werkt bij de Action. Bijvoorbeeld Garnier heeft meer geproduceerd voor Frankrijk dan wordt afgenomen in Frankrijk. Dan is het vele malen goedkoper voor de producent om het aan de Action te verkopen dat te vernietigen. Dus als de wiedeweerga naar de Action!Kijk!! Je hebt je er in verdiept! Kei goed, weten we dat ook weer. Ik ga inderdaad morgen naar de Action, huppakee. Thanks!
Ik gebruik hier zonnebrand die al jaaaaaaaaaren oud is.

En verbrand nooit.

Was laatst bij kassa of zo,dat hooguit de bescherm-factor ietsje minder wordt,maar dat het ons wordt aangepraat dat we hem na 1 zomer weg moeten gooien.

Coomerciele onzin dus,zoals zoveel dingen waar wij allemaal intrappen.
Is idd onderzoek naar gedaan en je kunt gerust je zonnebrand het volgende jaar weer gebruiken als het niet zo muf ruikt natuurlijk dat vind ik niet lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 10 juni 2012 @ 10:14:

Is idd onderzoek naar gedaan en je kunt gerust je zonnebrand het volgende jaar weer gebruiken als het niet zo muf ruikt natuurlijk dat vind ik niet lekker.Ik vind al die geurtjes nooit zo lekker, heb het liefste geen geur!
Wat hierboven gezegt word idd. Was bij kassa dacht ik. Het word aangepraat dat de werking verminderd, maar dat is niet zo. Ik gebruik het gewoon tot het op is. Vind het wel prima. Heb nooit ergens last van ook en ruikt ook niet muf ofzo.
Ik heb mijn laatst bij de blokker weg, ook allemaal tussen 5-7 euro. Zelfde als die voor 20 euro bij AH e.d. staan. :O

Werkt heel goed.

Ik gooi wel ieder jaar mijn zonnebrand weg, omdat ik de gok liever niet neem met verbranden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven