Zoomband HEMA

21-10-2012 13:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet gordijnen inkorten en heb een hekel aan naaien en geen naaimachine in de buurt.

Nu zit ik te kijken naar zoombanden van de HEMA maar weet niet of dat goed blijft zitten. En hoe moet je dat er precies op strijken? Is het vergelijkbaar met die van Ikea? (ja, ik zou die van ikea ook gewoon kunnen halen maar ik ben lui en wil ze bestellen )
Als de stof niet te zwaar is moet het lukken.
Ik heb het zoomband van de ikea gehad en dat was echt ronduit kut. Na een jaar hingen alle zomen er half uit. Dus toen heb ik mijn moeder even lief aangekeken en die heeft er een zoompje in genaaid.
quote:AnneRoos74 schreef op 21 oktober 2012 @ 13:40:

Als de stof niet te zwaar is moet het lukken.Het zijn gordijnen. Bedoel je met zwaar dik of dat er veel gewicht aan komt? Ik ga ze gewoon omzomen een paar centimeter van de onderkant.
quote:nellaaa schreef op 21 oktober 2012 @ 13:40:

Ik heb het zoomband van de ikea gehad en dat was echt ronduit kut. Na een jaar hingen alle zomen er half uit. Dus toen heb ik mijn moeder even lief aangekeken en die heeft er een zoompje in genaaid.

Die van Ikea heb ik hier in de woonkamer maar dat zijn meer vitrages.

Ik heb er overigens niet per se een heel groot probleem mee om het na een jaar even opnieuw te moeten doen
Denk dat je met zowel de dikte als gewicht rekening moet houden.
Ik heb het ooit gedaan, ook met zwaardere stof. Het enige nadeel is dat het wel wat trok aan de voorkant. Dus je zag het werk.
Die van ikea vind ik overigens wel heel ehm...fragiel, maar die van Hema die heb ik nog nooit gebruikt. Ze hebben ze ook bij kwantum.
Ik heb het bij kant en klare gordijnen van Hema gebruikt. Daar zit het standaard bij. En blijft goed zitten. Je kunt het toch gewoon proberen. Mocht het niet goed blijven zitten, dan kun je er altijd nog een zoom in naaien.
Zoomband kun je ook bij een stoffenwinkel halen. Wij hebben er 4 jaar terug ook de gordijnen mee omgezoomd. Het liet na 2 jaar los, toen hebben we een naaimachine op de strijkplank gezet en hebben we er een x langsgenaaid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven