Zweetgeur in winterjas
donderdag 28 november 2013 om 21:13
Hoi,
Ik ben hier nieuw, zit met een vraag en wellicht heeft een van jullie het antwoord hierop.
Twee weken geleden heb ik een dikke lange winterjas gekocht. Nu merk ik al dat er een zweetlucht inhangt. Er komen geen walmen af, maar als je je neus in de oksel houdt dan ruik je het wel.
Normaal gesproken zou ik een jas of blazer gewoon in de was gooien, maar omdat de jas toch aardig wat heeft gekost en bont bevat, durf ik dit nog niet zo goed aan.
De bekende tips zoals laten weken in azijn of de oksel extra inwrijven met wasmiddel, gaan dus niet op. Naar de stomerij gaan kan altijd nog , maar wie weet heeft iemand een goede tip!
Zijn er misschien tips om deze geur te verwijderen zonder dat de hele jas nat hoeft te worden?
Ik hoop het, want vind het best zonde
Ik ben hier nieuw, zit met een vraag en wellicht heeft een van jullie het antwoord hierop.
Twee weken geleden heb ik een dikke lange winterjas gekocht. Nu merk ik al dat er een zweetlucht inhangt. Er komen geen walmen af, maar als je je neus in de oksel houdt dan ruik je het wel.
Normaal gesproken zou ik een jas of blazer gewoon in de was gooien, maar omdat de jas toch aardig wat heeft gekost en bont bevat, durf ik dit nog niet zo goed aan.
De bekende tips zoals laten weken in azijn of de oksel extra inwrijven met wasmiddel, gaan dus niet op. Naar de stomerij gaan kan altijd nog , maar wie weet heeft iemand een goede tip!
Zijn er misschien tips om deze geur te verwijderen zonder dat de hele jas nat hoeft te worden?
Ik hoop het, want vind het best zonde
donderdag 28 november 2013 om 21:47
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 november 2013 @ 21:42:
Als je de jas onlangs pas nieuw hebt gekocht kan ik me niet voorstellen dat het echt bont is. Tegenwoordig wordt er bijna alleen nog maar nepbont verkocht.
.
Stel je dat gerust maar wel voor hoor
Wat onder de noemer nepbont wordt verkocht is vaak gewoon echt bont
Het is namelijk veel goedkoper op levende honden/katten/konijnen te villen in China dan om kunstbontjes te maken
Als je de jas onlangs pas nieuw hebt gekocht kan ik me niet voorstellen dat het echt bont is. Tegenwoordig wordt er bijna alleen nog maar nepbont verkocht.
.
Stel je dat gerust maar wel voor hoor
Wat onder de noemer nepbont wordt verkocht is vaak gewoon echt bont
Het is namelijk veel goedkoper op levende honden/katten/konijnen te villen in China dan om kunstbontjes te maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 28 november 2013 om 22:13
Ik zou de jas toch echt nu wassen en niet over een tijdje pas.
Oude zweetlucht krijg je er haast niet meer uit.
Vind het ook vies om met een spuitbus die lucht te maskeren.
Net zoals deodorant op een ongewassen oksel, brrrr.
Gewoon die wasbeer van je kraag afhalen en die jas op 30 graden in de was doen.
Oude zweetlucht krijg je er haast niet meer uit.
Vind het ook vies om met een spuitbus die lucht te maskeren.
Net zoals deodorant op een ongewassen oksel, brrrr.
Gewoon die wasbeer van je kraag afhalen en die jas op 30 graden in de was doen.
donderdag 28 november 2013 om 22:16
[quote]Miss.Innuendo schreef op 28 november 2013 @ 21:42:
Is het trouwens wel echt bont?
Onder welke steen heb jij gelegen? Helaas is bijna al het bont wat je tegenwoordig ziet echt bont
Het is goedkoop en elk modisch jassenmerk gebruikt het....
Is het trouwens wel echt bont?
Onder welke steen heb jij gelegen? Helaas is bijna al het bont wat je tegenwoordig ziet echt bont
donderdag 28 november 2013 om 22:22
Ik weet niet waar je woont maar bij de DM ( duitsland) heb je hygiënespray, werkt perfect voor zweetgeur in kleding en schoenen. Doodt de bacteriën die stank veroorzaken.
http://www.dm.de/de_homep ... enkmit-hygiene-spray.html
Anders deppen met alcohol 80%
http://www.dm.de/de_homep ... enkmit-hygiene-spray.html
Anders deppen met alcohol 80%
donderdag 28 november 2013 om 22:23
donderdag 28 november 2013 om 22:24
http://www.goeievraag.nl/ ... e-stomerij-brengen.237070
In de vriezer schijnt ook een optie te zijn.
In de vriezer schijnt ook een optie te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 november 2013 om 22:27
Ik heb ook een dure winterjas. Een paar weken geleden gewassen op 30 graden, daarna is ie nog wel pisnat en heb ik hem goed gecentrifugeerd.
En om te kijken of het echt bont is, een paar haren uit halen, in de fik steken en als het ruikt naar verbrande haren is het echt en als het naar plastic ruikt is het nep. (duh) Kan je altijd nog zelf de keuze maken of je het blijft dragen of niet.
En om te kijken of het echt bont is, een paar haren uit halen, in de fik steken en als het ruikt naar verbrande haren is het echt en als het naar plastic ruikt is het nep. (duh) Kan je altijd nog zelf de keuze maken of je het blijft dragen of niet.
donderdag 28 november 2013 om 22:34
quote:Marjo41 schreef op 28 november 2013 @ 22:16:
Dat is een beetje kort door de bocht.
Er zijn genoeg merken die geen bont verkopen
http://www.bontvoordieren.nl/mode-lifes ... vrijlijst/
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
donderdag 28 november 2013 om 22:41
donderdag 28 november 2013 om 22:51
Zuiveringszout oplossen in water en erop sprayen? Zuiveringszout = baking soda = sodium bicarbonate en is een belangrijk bestanddeel in deo's en tandpasta's. De werking ervan is dat het bacteriën opneemt en doodt. Ik meng het met kokosolie en maizena als deo en no way dat mijn jassen en andere bovenkleding ooit stinken naar okselzweet (in tegenstelling tot dove, nivea etc.).
Wel jammer van het bont.. Ik krijg die konijnen echt niet uit mijn hoofd, heb het per ongeluk op tv gezien.. Wordt heel kwaad en ook misselijk als ik eraan denk
Wel jammer van het bont.. Ik krijg die konijnen echt niet uit mijn hoofd, heb het per ongeluk op tv gezien.. Wordt heel kwaad en ook misselijk als ik eraan denk
donderdag 28 november 2013 om 22:52
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 november 2013 @ 22:34:
[...]
Gelukkig zijn er genoeg merken en winkels die geen bont verkopen.
Maar helaas is de realiteit dat bont weer volop verkrijgbaar en in de mode is.
De trendy merken die door veel pubers gedragen worden zoals Moncler, Nickelson en Moscow enz zijn rijkelijk voorzien van echt bont.
Afschuwelijk
[...]
Gelukkig zijn er genoeg merken en winkels die geen bont verkopen.
Maar helaas is de realiteit dat bont weer volop verkrijgbaar en in de mode is.
De trendy merken die door veel pubers gedragen worden zoals Moncler, Nickelson en Moscow enz zijn rijkelijk voorzien van echt bont.
Afschuwelijk
donderdag 28 november 2013 om 23:21
vrijdag 29 november 2013 om 07:56