Zweetvlekken.

29-11-2011 12:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand misschien een manier om de zweetvlekken van mijn vriend uit zijn shirts te wassen. Shirts zien er niet uit, maar vind zo zonde om weg te doen als ze nog goed zijn.

dus vroeg me af of iemand hier een middeltje oid voor weet?
Ik laat t-shirts even weken in schoonmaak azijn of soda. Werkt erg goed!
Het gras aan de overkant is niet groen.
ok goeie tip, ga ik proberen.

gooi je ze daarna in de wasmachine neem ik aan?
haha handig van mij daarna in de wasmachine inderdaad.
Je kunt ook glansspoelmiddel op de vlek doen, in laten trekken en "gewoon" wassen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
glansspoelmiddel? van een bepaald merk? ken het niet
Die tip met glasnspoemiddel heb ik op een cremewit shirt geprobeerd en ipv gelige zitten er nu grijze vlekken in. en niet alleen op de plek waar het gelig was maar ook waar druppels opgekomen zijn. Afrader dus.
Weken in de biotex.
quote:liemoentje schreef op 29 november 2011 @ 12:55:

glansspoelmiddel? van een bepaald merk? ken het niet

Voor de vaatwasser

@Maja

Hier heb ik er nog nooit een proleem mee gehad.

Ik zorg er wel voor dat het niet helemaal opdroogt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Huh? Gaan zweetplekken er niet uit in de wasmachine?

quote:mademoisellelexie schreef op 29 november 2011 @ 13:07:

Huh? Gaan zweetplekken er niet uit in de wasmachine?

Niet altijd. Soms krijg je van die rare deo zweetplekken. Gelig een beetje.
Oh dat heeft mijn man ook! Gele vlekken onder de oksels en alleen in witte shirtjes. Zal dat Biotex eens gaan proberen dan want ik vind weggooien ook zonde:)
quote: Voor de vaatwasser

@Maja

Hier heb ik er nog nooit een proleem mee gehad.

Ik zorg er wel voor dat het niet helemaal opdroogt.

haha ok vandaar. ik heb geen vaatwasser.

Maar mijn vriend heeft het dus ook bij zn zwarte shirts die dan wittig uitslaan. ja dat zie je dan dus heel erg.
quote:Kampen86 schreef op 29 november 2011 @ 13:08:

[...]

Niet altijd. Soms krijg je van die rare deo zweetplekken. Gelig een beetje.O, haha, zo leer ik nog eens wat
Welke verhouding azijn en water gebruik je dan? En spoel je het dan eerst weer uit met water of gooi je het gelijk in de wasmachine?
wassen met twee paracetamolletjes. Gelezen op een huishoudforum en werkt inderdaad echt. Moest erg grinniken toen ik het deed omdat het zo bizar lijkt, maar het werkt dus.
alleen 2 paracetamolletjes, of ook wasmiddel?
Dat probleem had/heb ik ook. Het zijn de eiwitten die je afscheidt en die blijven dus hangen in je shirts. Vooral in witte shirts heb ik er veel last van, dus ik was de witte was altijd met een klein scheutje schoonmaakazijn. Werkt super en je ruikt er niks van. Ow en de nare zweetgeurtjes die erin blijven hangen, vervliegen hierdoor ook.

Deze tip heb ik gekregen van een van de forumdames
quote:Mrsje schreef op 29 november 2011 @ 15:25:

Dat probleem had/heb ik ook. Het zijn de eiwitten die je afscheidt en die blijven dus hangen in je shirts. Vooral in witte shirts heb ik er veel last van, dus ik was de witte was altijd met een klein scheutje schoonmaakazijn. Werkt super en je ruikt er niks van. Ow en de nare zweetgeurtjes die erin blijven hangen, vervliegen hierdoor ook.

Deze tip heb ik gekregen van een van de forumdames ok, maar kan ik dit dan ook met donkere shirts doen of heeft de azijn dan een blekende werking ofzo?
Nope, kan je ook met donkere shirts doen.

Ik doe t ook wel eens bij mn kleur was, want in sommige gekleurde shirts krijg je op een gegeven moment ook zo'n gelige waas bij de oksels. Zo zonde.

Gewoon doen, kan geen kwaad voor je wasmachine. Is zelfs goed, wordt ie weer een beetje schoon van :-)
Scheutje schoonmaakazijn in het bakje van wasmachine bij het middel?
Nou, ik doe bij iedere was schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje om de zeepresten te neutraliseren maar ik heb nog steeds gele vlekken op witte tshirts en hemden dus het is mij een raadsel hoe jullie dat dan op deze manier wegkrijgen.

Maar je krijgt wel een zweetlucht weg door voor het wassen de plekken in te spuiten met huishoudazijn maar die gele plekken blijven dan nog steeds....
Je kunt de shirts laten weken met een vaatwastablet, soda, biotex.

Ik heb nl hetzelfde probleem en het werkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven