Gekwetst door vrienden/familie op Socialmedia
zaterdag 19 juni 2021 om 11:44
Hoi allemaal,
Wie voelt zich ook regelmatig gekwetst door achterbaks gedrag op social media van sommige vriendinnen en familieleden?
Ondanks dat ik objectief probeer te blijven, voelt het soms erg persoonlijk en trek ik het me aan.
Zijn er meer die dit soort situaties herkennen? En hoe gaan jullie hiermee om?
Wie voelt zich ook regelmatig gekwetst door achterbaks gedrag op social media van sommige vriendinnen en familieleden?
Ondanks dat ik objectief probeer te blijven, voelt het soms erg persoonlijk en trek ik het me aan.
Zijn er meer die dit soort situaties herkennen? En hoe gaan jullie hiermee om?
yellowbirdy255 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 19:08
61.27% gewijzigd
zaterdag 19 juni 2021 om 18:45
Zo te lezen heeft ze ondertussen wel gelijk gekregen, want volgens mij ben je van neutraal naar iets negatief gegaan.WollekeWiet schreef: ↑19-06-2021 17:53Dat is echt de grootste onzin. Ik had ook iemand op m’n Facebook. Ook met de zelfdiagnose HSP. Ze voelde via Facebook aan dat ik een hekel aan haar had. Echt flikker op, ik kende haar amper, ik had helemaal geen mening over haar, laat staan dat ik haar niet leuk of aardig vond. Sindsdien negeer ik haar als de pest, want ik kan daar dus helemaal niets mee. Als jij je net zo profileert op social media dan raak je je vrienden inderdaad snel kwijt.
Las laatst iets zoals: post for exposure not for validation.
Deel dingen omdat je het sowieso leuk vindt om te delen. Niet voor bevestiging dat je er toe doet, je goed bent in iets enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 19 juni 2021 om 23:28
yellowbirdy255 schreef: ↑19-06-2021 13:29Ik ben 31Het contact is in real life ook niet soepel te noemen nee, en aangezien ik een sensitief persoon ben voel ik een bepaald klimaat aan, ook digitaal. Maar dat zien anderen inderdaad niet.
En dat brengt me van mijn stuk.
Ik denk dat je vooral overgevoelig en onzeker bent, zie ook de laatste zin van je post. Daar kun je iets aan doen (al is het maar dat je er anders mee om leert gaan).
maandag 21 juni 2021 om 14:58
Ik herken het en heb daarom mijn account gesloten.
Het was niet zo dat er dingen bewust gezegd of gedaan werden om mij te kwetsen of dwars te zitten, maar de voorkeur voor de kleinkinderen werd door opa en oma elke keer zo duidelijk dat ik het vernederend vond en het account gesloten heb. Zum kotsen was het.
Het was niet zo dat er dingen bewust gezegd of gedaan werden om mij te kwetsen of dwars te zitten, maar de voorkeur voor de kleinkinderen werd door opa en oma elke keer zo duidelijk dat ik het vernederend vond en het account gesloten heb. Zum kotsen was het.
maandag 21 juni 2021 om 18:41
seriueus? wel eens van GGZ gehoord. Als je op die leeftijd nog pubergedrag vertoont....ff afspraak maken via je huisartsyellowbirdy255 schreef: ↑19-06-2021 13:29Ik ben 31Het contact is in real life ook niet soepel te noemen nee, en aangezien ik een sensitief persoon ben voel ik een bepaald klimaat aan, ook digitaal. Maar dat zien anderen inderdaad niet.
En dat brengt me van mijn stuk.
maandag 21 juni 2021 om 19:04
misschien zijn jou kinderen minder leuk voor opa en oma.Frikandelspeciaal schreef: ↑21-06-2021 14:58Ik herken het en heb daarom mijn account gesloten.
Ik snap nooit zo goed waarom je als opa geen voorkeur mag hebben . de kids van mijn zoon zijn vriendelijk. die van mijn dochter is een vrij (lees on) opgevoede draak. qua cadeautjes behandelen we ze gelijk maar de een logeert vaker dan de ander. maar dat kan ook aan de eisenlijst van dochter en aanhangsel liggen)
dinsdag 22 juni 2021 om 16:07
Ja dat blijkt.vittello69 schreef: ↑21-06-2021 19:04misschien zijn jou kinderen minder leuk voor opa en oma.
Ik snap nooit zo goed waarom je als opa geen voorkeur mag hebben . de kids van mijn zoon zijn vriendelijk. die van mijn dochter is een vrij (lees on) opgevoede draak. qua cadeautjes behandelen we ze gelijk maar de een logeert vaker dan de ander. maar dat kan ook aan de eisenlijst van dochter en aanhangsel liggen)
Je mag best voorkeur hebben, maar ik vind dat je dat niet moet laten merken. En als mijn dochter dan zegt: Mama, Oma ........ vindt mij niet lief he? dan doet dat wel pijn, want ik vind dat je als oma zijnde wel de verstandigste moet zijn en je kleinkinderen niet hoeft te beschadigen of weg te zetten door je voorkeuren er zo duidelijk bovenop te leggen.
dinsdag 22 juni 2021 om 16:46
Ja, in theorie zou dat mooi zijn, maar in de praktijk kan het best lastig zijn. Overduidelijk grotere/mooiere cadeau's geven aan een ander kind is raar, zeker als het bijvoorbeeld broers/zussen zijn.Frikandelspeciaal schreef: ↑22-06-2021 16:07Ja dat blijkt.
Je mag best voorkeur hebben, maar ik vind dat je dat niet moet laten merken. En als mijn dochter dan zegt: Mama, Oma ........ vindt mij niet lief he? dan doet dat wel pijn, want ik vind dat je als oma zijnde wel de verstandigste moet zijn en je kleinkinderen niet hoeft te beschadigen of weg te zetten door je voorkeuren er zo duidelijk bovenop te leggen.
Qua aandacht is het soms lastig. Ik had een neefje die onwijs aan je hing/altijd zat te plakken en heel de tijd je aandacht op wilde eisen. Heel lastig als ik met iemand in gesprek was, omdat je dan heel te tijd moest zeggen; nee, je mag niet op schoot, niet aan mij hangen, ik ben in gesprek enz. Terwijl ik dat bij zijn zusje niet hoefde te doen. Dus weet ik niet in hoeverre hij het door had, maar het kan best zijn dat hij vindt dat hij van mij nooit iets mag of dat ik altijd onaardig tegen hem doe of een voorkeur heb voor zijn zusje.
En ja, door zijn gedrag, vind ik zijn zusje wel leuker dan hem. Ik zal altijd een gesprekje met haar voeren over hoe het maar is en zo. Met hem zal ik dat minder initeren omdat hij er altijd tussendoor komt om aandacht op te eisen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 22 juni 2021 om 16:59
yellowbirdy255 schreef: ↑19-06-2021 15:53Eigenlijk kom je er op facebook juist achter hoe de mensen om je heen in het echt zijn.
Denk dat je hier een grote denkfout maakt en Facebook groter en geweldiger maakt dan dat het in werkelijkheid is.
dinsdag 22 juni 2021 om 18:00
Nee dus. Je komt er achter door met mensen te práten en niet door op basis van jouw gevoeletje van alles in te vullen voor een ander.yellowbirdy255 schreef: ↑19-06-2021 15:53Eigenlijk kom je er op facebook juist achter hoe de mensen om je heen in het echt zijn.
WollekeWiet schreef: ↑19-06-2021 17:53Dat is echt de grootste onzin. Ik had ook iemand op m’n Facebook. Ook met de zelfdiagnose HSP. Ze voelde via Facebook aan dat ik een hekel aan haar had. Echt flikker op, ik kende haar amper, ik had helemaal geen mening over haar, laat staan dat ik haar niet leuk of aardig vond. Sindsdien negeer ik haar als de pest, want ik kan daar dus helemaal niets mee. Als jij je net zo profileert op social media dan raak je je vrienden inderdaad snel kwijt.