Mijn houding

21-06-2018 09:26 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers!

Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.

Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.

Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.

Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:

Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.

Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?

Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.

Erg benieuwd naar jullie mening!
Als een man je houding of blik al niet aan kan, is het een lapzwans.. een echte vent laat zich hierdoor niet intimideren.
Misschien kun je forummer " mijn naam " om advies vragen, die heeft heel wat te zeggen over vrouwen en hun houding.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je te perfect. Trek een oude spijkerbroek aan met een oud t-shirt. Paar sneakers eronder. Ga op terras zitten, lach vriendelijk. Succes verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Of er met je gflirt wordt hangt af van je houding ja. Als ik goed in mijn vel zit wordt er stevig met me geflirt. Maar er zijn ook periodes waarin geen man me ziet staan. Dat ligt dan aan mijn uitstraling op dat moment.
.
Ben je er niet gewoon zelf veel te veel mee bezig?

Het maakt je veel toegankelijker als je laat zien dat je plezier hebt in je leven en lekker in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 09:32
Als een man je houding of blik al niet aan kan, is het een lapzwans.. een echte vent laat zich hierdoor niet intimideren.
:(

Ik kom zoveel mensen tegen per week. Allemaal lapzwansen? :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat principe van 'de man moet de eerste stap zetten' eens fijn overboord zetten, in plaats van je te focussen op de vraag hoe het toch komt dat niemand je aanspreekt.

Mijn vermoeden is dat dat helemaal geen principe is, maar verlegenheid en die verlegenheid door mannen wordt verward met arrogantie..
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
21-06-2018 09:33
Misschien kun je forummer " mijn naam " om advies vragen, die heeft heel wat te zeggen over vrouwen en hun houding.
Ik proef sarcasme :P of niet?
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
21-06-2018 09:36
Misschien ben je te perfect. Trek een oude spijkerbroek aan met een oud t-shirt. Paar sneakers eronder. Ga op terras zitten, lach vriendelijk. Succes verzekerd.
Dit is de clue. Mannen aankijken en vriendelijk glimlachen, dan durven ze je te benaderen. Dan geef je groen licht.
.
Paieona schreef:
21-06-2018 09:39
Ik proef sarcasme :P of niet?
Wat een grapje inderdaad.

Ik volg Impala, ik merk ook heel goed dat hoe ik me voel weerspiegeld wordt in de aandacht die ik krijg. Dus misschien straal je iets afwerends uit. Ik denk ook wel eens als iemand naar me kijkt dingen zoals " zit mijn haar stom " en dan straal ik vast niets benaderbaars uit.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
21-06-2018 09:36
Misschien ben je te perfect. Trek een oude spijkerbroek aan met een oud t-shirt. Paar sneakers eronder. Ga op terras zitten, lach vriendelijk. Succes verzekerd.
Ik zie er verre van perfect uit. In de zin van haar en kleding etc. Ben bijna altijd casual gekleed, en mijn haar nonchalant. Bijna nooit hakken, en ben niet ijdel (alles aan mij is puur natuur). Wat wel een ding is, bedenk ik me nu, dat ik felgroene ogen heb. Omgeving refereert regelmatig naar katachtigen, omdat ik ook nog zwart haar heb. Misschien haar verven voor een zachtere uitstraling? Heb mijn haar nooit geverfd.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-06-2018 09:39
Ik zou dat principe van 'de man moet de eerste stap zetten' eens fijn overboord zetten, in plaats van je te focussen op de vraag hoe het toch komt dat niemand je aanspreekt.

Mijn vermoeden is dat dat helemaal geen principe is, maar verlegenheid en die verlegenheid door mannen wordt verward met arrogantie..
je moet een man het idee geven, dat hij de eerste stap zet.
Maar jij doet de eerste selectie. Naar de leukerds lach je een keer lief. Minuscuul klein knipoogje. Je slaat je ogen eens 'zedig' neer etc.
Gewoon subtiel flirten. En dan stapt hij op jouw af, en denkt hij dat hij de eerste stap zette
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 09:37
Of er met je gflirt wordt hangt af van je houding ja. Als ik goed in mijn vel zit wordt er stevig met me geflirt. Maar er zijn ook periodes waarin geen man me ziet staan. Dat ligt dan aan mijn uitstraling op dat moment.
Absoluut een terechte opmerking. Maar ik ben eigenlijk bijna altijd vrolijk, door en door positief en zit eigenlijk altijd wel lekker in mijn vel.
Alle reacties Link kopieren
Paieona schreef:
21-06-2018 09:43
Ik zie er verre van perfect uit. In de zin van haar en kleding etc. Ben bijna altijd casual gekleed, en mijn haar nonchalant. Bijna nooit hakken, en ben niet ijdel (alles aan mij is puur natuur). Wat wel een ding is, bedenk ik me nu, dat ik felgroene ogen heb. Omgeving refereert regelmatig naar katachtigen, omdat ik ook nog zwart haar heb. Misschien haar verven voor een zachtere uitstraling? Heb mijn haar nooit geverfd.
Het zit hem echt niet in je haarkleur. Aparte ogen geven een man juist een opening om een positieve opmerking tegen je te maken. Als ze het gevoel hebben dat je daarvoor openstaat dus. Dat straal jij kennelijk niet uit op eoa manier.
.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-06-2018 09:37
Ben je er niet gewoon zelf veel te veel mee bezig?

Het maakt je veel toegankelijker als je laat zien dat je plezier hebt in je leven en lekker in je vel zit.
Het valt me eigenlijk nu pas op, na zoveel jaar vrijgezel zijn. Daarvoor reageerde ik altijd op opmerkingen van tantes op verjaardagen dat het nog wel komt, en huppelde ik weer verder.

Ik sta bekend om het vele lachen, en sociale vaardigheden. Kan me voorstellen dat bepaalde dingen in dit topic tegenstrijdig kunnen overkomen, maar gek genoeg is het zo.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt:
Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken.


Als je goed in je vel zit dan denk je dat toch niet als er naar je wordt gekeken? Dan denk je hé, hij vindt me leuk en je glimlacht, wat dan de opening geeft naar flirten.
.
Alle reacties Link kopieren
Paieona schreef:
21-06-2018 09:43
Ik zie er verre van perfect uit. In de zin van haar en kleding etc. Ben bijna altijd casual gekleed, en mijn haar nonchalant. Bijna nooit hakken, en ben niet ijdel (alles aan mij is puur natuur). Wat wel een ding is, bedenk ik me nu, dat ik felgroene ogen heb. Omgeving refereert regelmatig naar katachtigen, omdat ik ook nog zwart haar heb. Misschien haar verven voor een zachtere uitstraling? Heb mijn haar nooit geverfd.
Klinkt goed. Haar niet verven, joh. Gewoon een beetje lachen. Desnoods zet je een zonnebril op, of zoiets. Experimenteer een beetje. Zie het als een lolletje.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-06-2018 09:39
Mijn vermoeden is dat dat helemaal geen principe is, maar verlegenheid en die verlegenheid door mannen wordt verward met arrogantie..
Daar zit absoluut wat in. Ben zelfverzekerd maar eerder verlegen dan arrogant. Toch zou ik nooit de eerste stap wíllen zetten.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 09:39
Dit is de clue. Mannen aankijken en vriendelijk glimlachen, dan durven ze je te benaderen. Dan geef je groen licht.
Ok, genoteerd. Ik ga met meer glimlachen strooien de komende tijd.

Maar wacht, dan moet er eerst oogcontact zijn geweest, toch? :nut:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2018 09:43
je moet een man het idee geven, dat hij de eerste stap zet.
Maar jij doet de eerste selectie. Naar de leukerds lach je een keer lief. Minuscuul klein knipoogje. Je slaat je ogen eens 'zedig' neer etc.
Gewoon subtiel flirten. En dan stapt hij op jouw af, en denkt hij dat hij de eerste stap zette
Wat mooi beschreven :-D. Dit wordt oefenen. Genoteerd.
Alle reacties Link kopieren
Paieona schreef:
21-06-2018 09:55
Ok, genoteerd. Ik ga met meer glimlachen strooien de komende tijd.

Maar wacht, dan moet er eerst oogcontact zijn geweest, toch?
Dat oogcontact kun je dus zelf maken. Aankijken en glimlachen, dan denken die mannen hé ze vindt me leuk en dan durven ze.
Werkt ook bij mannen waar jij niks mee te maken wil hebben, dus ik heb geleerd om dat wat selectief te gebruiken.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 09:46
Het zit hem echt niet in je haarkleur. Aparte ogen geven een man juist een opening om een positieve opmerking tegen je te maken. Als ze het gevoel hebben dat je daarvoor openstaat dus. Dat straal jij kennelijk niet uit op eoa manier.
Precies. Dat moet ik dus gaan uitzoeken. Want blijkbaar zoek ik het dus in de verkeerde hoek qua reden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2018 09:43
je moet een man het idee geven, dat hij de eerste stap zet.
Maar jij doet de eerste selectie. Naar de leukerds lach je een keer lief. Minuscuul klein knipoogje. Je slaat je ogen eens 'zedig' neer etc.
Gewoon subtiel flirten. En dan stapt hij op jouw af, en denkt hij dat hij de eerste stap zette
Precies dit.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nuttige reacties! Volgende week heb ik veel mogelijkheden om in het openbaar te zitten. Ik zal weer met een schone lei beginnen bij dit onderwerp, en jullie tips toepassen. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren als ik mijn gedachten helemaal omgooien wat dit betreft :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven