Mijn houding

21-06-2018 09:26 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers!

Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.

Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.

Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.

Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:

Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.

Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?

Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.

Erg benieuwd naar jullie mening!
Paieona schreef:
21-06-2018 09:58
Wat mooi beschreven :-D. Dit wordt oefenen. Genoteerd.
en oefenen kan overal, ook in de supermarkt
lilalinda schreef:
21-06-2018 10:06
en oefenen kan overal, ook in de supermarkt
Dat is waar. Wel spannend hoor :lol:

Flirt jij vaak lilalinda?
in het openbaar afwachten tot iemand je benaderd is wel een bijzondere methode...

kun je in de supermarkt inderdaad niet gewoon om hulp vragen aan een leuke man, zo van 'waar heb jij die olijven gevonden?'

een truc die vroeger goed werkte was iets laten vallen in de buurt van een leuke man
(zou ik dan weer niet met olijven doen)
Lorem Ipsum
Paieona schreef:
21-06-2018 10:11

Flirt jij vaak lilalinda?
ongemerkt, dagelijks
en ik ben keurig getrouwd
Ik vind het ook heel bijzonder dat je 'in het openbaar, goed zichtbaar' gaat zitten afwachten of iemand met jou in gesprek wil gaan. Dat is toch geen manier om in gesprek te komen met een leuke vent?
Ga een cursus doen, of op vakantie met een (single)groep, of op een sport waar ook mannen op zitten. Of ga lekker stappen met vriendinnen.
En zelf kun je ook je mond niet open doen natuurlijk? Je kan alleen ijzig stil zitten in het park? Je gaat toch ook niet op straat zitten tot een werkgever je zomaar aan spreekt en je een baan aan biedt. Tja ik ben al jaren werkeloos hoe ik ook mijn best doe er komt nooit wat op mijn pad.... wachten tot iemand naar je toe komt is prinsessengedrag;

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
21-06-2018 10:38
En zelf kun je ook je mond niet open doen natuurlijk? Je kan alleen ijzig stil zitten in het park? Je gaat toch ook niet op straat zitten tot een werkgever je zomaar aan spreekt en je een baan aan biedt. Tja ik ben al jaren werkeloos hoe ik ook mijn best doe er komt nooit wat op mijn pad.... wachten tot iemand naar je toe komt is prinsessengedrag;

Afbeelding
Dat plaatje! :rofl:
.
Doe je aan sport? Toen ik fanatiek ging sporten voelde ik mij een stuk beter, waardoor je weer een mooiere uitstraling hebt. Dat merkte ik gelijk aan de aandacht!
Ik heb ook zo'n (vrij) lange periode gehad zonder aanspraak en geflirt, maar ik ben er ook niet naar gaan zoeken. Waarom zou ik ernaar gaan zoeken? Ik geloof echt heilig in het feit dat wanneer je het nu niet krijgt, het later wel komt. Focus je lekker op je hobby's, vriendinnen/vrienden, werk, leuke dingen doen. Leef gewoon je leven en als het zover is dan gaat het ook vanzelf. Heeft bij mij gewerkt in ieder geval :)
anoniem_357320 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 11:11
0.68% gewijzigd
Nee lekker

Ik word niet aangesproken maar zij moeten het doen dat ga ik zelf niet doen
[quote=viva-amber post_id=28663050 time=1529570323 user_id=148529]

[quote=viva-amber post_id=28663050 time=1529570323 user_id=148529]
wat ik niet helemaal snap: waarom wil je graag aanspraak?

als je een leuke kerel zoekt voor een relatie dan zijn er echt wel effectievere manieren dan op straat aangesproken worden. of gaat het vooral om de egoboost die je er wellicht van krijgt?
Mijn reactie plaats niet..

Viva-amber:

Ik ben het hier echt niet mee eens. Hoe kun je nou een werkgever/werkloosheid gaan vergelijken met flirten? Dat werkt totaal anders..

Ik ben zelf ook een afwachtend type die nooit de eerste stap zou zetten, maar ik verwacht ook zeker niet dat mannen dat altijd doen. De aanpak van TO werkt niet, maar dat hoeft niet op zo'n achterlijk botte manier gezegd te worden. Niks prinsessengedrag, ze heeft waarschijnlijk niet eens door dat het zo overkomt op anderen.. En wie zegt dat ze ijzig stil zit? Je was er niet bij neem ik aan dus kun je ook niet weten wat ze doet, hoe ze eruit ziet, waar ze zit, wat haar houding is. Heerlijke vooroordelen weer.
To doet alsof zij ergens mooi kan gaan zitten wezen en dat het dan spontaan gebeurt. Zo een mooie meid als zij....daar komen de bijen spontaan op af. Relatie. daten en flirten is meer dan alleen mooi zijn en zit niet alleen in de buitenkant. Doe je iets interessants? Heb je iets leuks te bespreken? Geef je de andere het idee dat hij er mag zijn? Niet wanneer je stil zit en je klep dicht houdt. Wanneer je wil daten/flirten dan doe je daar zelf wat aan. Je gaat internet daten, speeddaten, een single- activiteit of vakantie doen maar je gaat niet op een willekeurige plek met je mond dicht zitten wachten tot mensen leuk tegen je gaan doen. Dat is een beetje idioot.
Of spreek zelf eens iemand aan tijdens het uit gaan al zeg je maar leuk t-shirt heb je aan....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap heel goed wat je bedoelt, want dat klopt ook gewoon. Maar je weet niet helemaal haar verhaal, of wel? Misschien heeft ze niet genoeg kennis of ervaring om op de 'juiste manier' te flirten? Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze maar mooi zit te wezen, want nogmaals, ik denk dat ze niet eens doorheeft dat het niet zo werkt en dat flirten van 2 kanten moet komen.
De gedachte dat mooi zijn een spontaan contact of relatie oplevert is wel degelijk arrogant. Een relatie/contact begint met wederzijdse interesse. Kortom TO zal ook zelf oprecht geïnteresseerd moeten zijn in de ander voordat er iets ontstaat i.p.v. dat zij alleen maar aandacht wil omdat zij er zo leuk uitziet. Aandacht trekken met je uiterlijk levert maar kortstondig succes op wanneer je duidelijk laat merken dat je open staat voor seks. Mannen die je alleen willen vanwege je uiterlijk zijn over het algemeen ook niet zo leuk en snel verveelt tot zij weer een mooier exemplaar tegen komen.
Praat eens met mannen, dat mag best en dat betekent echt niet dat je er meteen een relatie mee hebt wanneer je een gesprek aanknoopt. Maar doordat je communiceert laat je ook zien dat jij bereid bent om te communiceren. En dat geeft mannen met interesse ook de kans om jou te leren kennen voordat ze overgaan tot flirten.

Als jij wil dat mannen de eerste stap zetten, dan zal jij je toch echt wel benaderbaar moeten opstellen. En dat is dus communiceren met anderen. Niet stilletjes afwachten en hopen dat iemand de stoute schoenen aantrekt om daarna door jou afgebrand te worden want jij zat helemaal niet te wachten op aandacht van die persoon.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ben ik helemaal met je eens viva-amber. Ik bedoel ook niet dat je ongelijk hebt, maar ik vind de redenering dat ze nu arrogant is en alleen maar mooi zou zijn wat kortzichtig. Ze is wellicht wat conservatief? Tijden veranderen, misschien is zij niet mee veranderd vanwege een relatie bijvoorbeeld. Dan kom je ineens weer op de markt terecht en heb je geen idee hoe alles werkt.

TO, je moet zeker dingen gaan ondernemen en gewoon lekker bezig zijn met van alles, ga gewoon wat gesprekken aan en laat het lekker gaan. Ben er niet zo mee bezig, vaak als je het zoekt vind je het niet (net als met kleding ;))
ohja trouwens, mijn huidige vriend had ik niet gehad als ik niet zelf wat doortastender was geweest
Lorem Ipsum
Wauw, ik dacht al waar blijven de forummers die niet zo goed kunnen lezen. Maar ze zijn er :yes:

De aannames zijn te veel om te bespreken, en alle antwoorden zijn wel ergens genoemd. Wel even voor de zekerheid: wat ik hier stel en als mogelijke redenen geef zijn ooit meerdere malen genoemd door mensen in mijn omgeving. Ik was benieuwd naar ervaring van anderen.

Ik ben absoluut een mooi mens om te zien. Net zo mooi als ieder ander mens die geniet van het leven, veel lacht, het goede met iedereen voor heeft, afval scheidt en ouderen op straat helpt oversteken.

Heb een relatie nooit gezien als noodzaak, maar is alleen welkom als verrijking op mijn leven. Ik ben hoog opgeleid, heb een goede baan, eigen huis en auto en drie huisdieren. Mag ik dan op het gebied van flirten wel conservatief zijn?
lilalinda schreef:
21-06-2018 10:32
ongemerkt, dagelijks
en ik ben keurig getrouwd
:lol:
Je verhaal doet mij denken aan de film Mannequin waarin James Spader de perfecte etalage pop maakt:

Afbeelding
Paieona schreef:
21-06-2018 12:42
Wauw, ik dacht al waar blijven de forummers die niet zo goed kunnen lezen. Maar ze zijn er :yes:

De aannames zijn te veel om te bespreken, en alle antwoorden zijn wel ergens genoemd. Wel even voor de zekerheid: wat ik hier stel en als mogelijke redenen geef zijn ooit meerdere malen genoemd door mensen in mijn omgeving. Ik was benieuwd naar ervaring van anderen.

Ik ben absoluut een mooi mens om te zien. Net zo mooi als ieder ander mens die geniet van het leven, veel lacht, het goede met iedereen voor heeft, afval scheidt en ouderen op straat helpt oversteken.

Heb een relatie nooit gezien als noodzaak, maar is alleen welkom als verrijking op mijn leven. Ik ben hoog opgeleid, heb een goede baan, eigen huis en auto en drie huisdieren. Mag ik dan op het gebied van flirten wel conservatief zijn?

Wanneer heb je voor het laatst een oudere persoon helpen oversteken? En wat heb je doen gedaan?
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:50
6.65% gewijzigd
Ik weet niet naar wie je dit bedoelt, maar er is ook niks mis met conservatief zijn. Tijden en mensen veranderen alleen wel, dus kun je niet van iedereen verwachten ook conservatief te zijn op dat gebied, toch? Zegt ook niets over jouw huidige situatie, want nogmaals, die kennen wij niet ;)

Ik ben er zelf ook meer van dat de man op de vrouw afstapt, maar ik ga niet ergens zitten, wachten en dan mezelf afvragen waarom niemand op mij afstapt.. Kijken, lachen en je ding doen is denk ik het belangrijkste
anoniem_357320 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:53
0.20% gewijzigd
Ik snap ook niet helemaal wat je nu dan voor ervaringen wilt weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven