Mijn houding

21-06-2018 09:26 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers!

Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.

Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.

Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.

Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:

Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.

Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?

Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.

Erg benieuwd naar jullie mening!
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 12:09
TO, je moet zeker dingen gaan ondernemen en gewoon lekker bezig zijn met van alles, ga gewoon wat gesprekken aan en laat het lekker gaan. Ben er niet zo mee bezig, vaak als je het zoekt vind je het niet (net als met kleding ;))
Goede vergelijking :-D

In dit geval heb ik me er jaren niet mee bezig gehouden en ben ik er sinds afgelopen maanden mee bezig. Ik ben er altijd juist erg luchtig mee omgegaan, en nog steeds.

Mocht ik het serieuzere gaan nemen dan ga ik me natuurlijk storten op de datingwereld. Tot die tijd wil ik gaan uitzoeken waarom sommigen aan de lopende band met flirtende mannen te maken hebben, en ik dus nooit. En in de tussentijd blijf ik absoluut lekker bezig zijn met waar ik mee bezig ben;)
Je zou je nog wat sexyer kunnen kleden en verleidelijk aan een ijsje likken terwijl je iemand met zaad vragende ogen aankijkt...misschien dat dat helpt. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Paieona schreef:
21-06-2018 12:51

In dit geval heb ik me er jaren niet mee bezig gehouden en ben ik er sinds afgelopen maanden mee bezig. Ik ben er altijd juist erg luchtig mee omgegaan, en nog steeds.

Mocht ik het serieuzere gaan nemen dan ga ik me natuurlijk storten op de datingwereld. Tot die tijd wil ik gaan uitzoeken waarom sommigen aan de lopende band met flirtende mannen te maken hebben, en ik dus nooit. En in de tussentijd blijf ik absoluut lekker bezig zijn met waar ik mee bezig ben;)
Je bent saai...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Paieona schreef:
21-06-2018 09:26
Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:
Is dat al niet gewoon een poging tot flirten/compliment geven? Wie zegt dit tegen je?

Inhoudelijk is het namelijk gewoon onzin dat het voor knappe mensen makkelijker is om een relatie aan te gaan.
Head* schreef:
21-06-2018 09:33
Misschien kun je forummer " mijn naam " om advies vragen, die heeft heel wat te zeggen over vrouwen en hun houding.
Nee niet doen, die zoekt op het moment een land waar hij vrouwen mag slaan😬😬😬
Paieona schreef:
21-06-2018 09:26
[...]
Kan het niet zijn dat je flirten niet herkent? :lightbulb:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-06-2018 14:46
Reden: OP quoten
87.32% gewijzigd
viva-amber schreef:
21-06-2018 12:48
Wanneer heb je voor het laatst een oudere persoon helpen oversteken? En wat heb je doen gedaan?
Gisteren! Op de fiets pakketje gehaald en op de terugweg zag ik bij een kruispunt een oudere vrouw met een rug in een hoek van ong 70 graden om zich heen kijken. Ik stopte en vroeg of ik haar kon helpen. Ze wilde oversteken want ze is haar fiets kwijt, en ze weet niet meer waar die staat. Begrijpelijk dat auto's niet stopten, want ze stond dus om zich heen te kijken. Na twee stappen naar de andere kant zagen we haar fiets al. Vanaf het punt waar ze stond kon ze hem net niet zien omdat er een auto precies ervoor was gezet.

Mijn afval scheid ik zoals ieder ander denk ik. Dus niet interessant om uiteen te zetten toch? Oh, hier vroeg je niet naar.
MargjeM schreef:
21-06-2018 12:56
Is dat al niet gewoon een poging tot flirten/compliment geven? Wie zegt dit tegen je?

Inhoudelijk is het namelijk gewoon onzin dat het voor knappe mensen makkelijker is om een relatie aan te gaan.
Verschillende mensen, ook dus een oude tante van mij bijvoorbeeld. In theorie is het inderdaad een compliment maar ook zo'n dooddoener waar ik nooit iets mee kan. Maar nooit naar gekeken als geflirt, dus daar heb je een punt ;)
anoniem_371143 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 13:10
19.24% gewijzigd
Paieona schreef:
21-06-2018 12:51

Aha. Ik heb dat ook in mijn omgeving gehad, sommige vrouwen hebben gewoon zo'n uitstraling, maken onbewust makkelijk contact en hebben een natuurlijke aanleg ervoor of zoiets :) Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, het kwam op mij een beetje wanhopig over alsof je niet meer wist wat je moest doen haha
TO, ik kan niet zoveel zelfkritiek bij je ontdekken, heb je dat weleens vaker gehoord?
Het zou kunnen dat jij wat minder vrouwelijk bent in jouw denken en dus in jouw doen en laten. Hiermee wil ik niet zeggen dat je als een hork door het leven stampt of iets dergelijks. Maar het subtiele vrouwelijke flirten wat vrouwen kunnen doen (zoals lilalinda beschrijft), dat kan ik ook niet van nature. Het heeft ook niet zoveel te maken met je uiterlijk. Het is iets wat van nature in je zit, in hoe je je beweegt, praat, kijkt. Ik ben meer van: “Hee, ik vind jou leuk, wanneer gaan we zoenen?” :D
Je kunt wel wat meer open overkomen dan je gewend was. Jij lijkt vooral niet zo met je omgeving bezig. Als je dat iets meer doet, scheelt het misschien al in de contacten, maakt niet zoveel uit met wie dat contact dan is.
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 13:05
Aha. Ik heb dat ook in mijn omgeving gehad, sommige vrouwen hebben gewoon zo'n uitstraling, maken onbewust makkelijk contact en hebben een natuurlijke aanleg ervoor of zoiets :) Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, het kwam op mij een beetje wanhopig over alsof je niet meer wist wat je moest doen haha
Oh nee verre van! Nooit op Tinder gezeten of andere datingapps. Zelfs paar jaar terug al mijn social media verwijderd, dus leeg sociaal volledig offline. Daarom benoemde ik al dat het voor mannen vanwege de digitale ontwikkelingen nu nog lastiger is om een vrouw in real life aan te spreken, laat staan iemand die als "intimiderend" wordt omschreven qua uitstraling.
Bittergarnituur schreef:
21-06-2018 13:09
TO, ik kan niet zoveel zelfkritiek bij je ontdekken, heb je dat weleens vaker gehoord?
Ik denk dat je dan in een andere topic aan het lezen bent.
Wat me vooral opvalt hier is dat je zelf vindt dat je heel geslaagd bent. Dat zal vast wel terecht zijn, maar als je dat ook zo uitstraalt, maakt dat je eigenlijk helemaal niet zo'n aantrekkelijk persoon.
laverneb schreef:
21-06-2018 13:14
Het zou kunnen dat jij wat minder vrouwelijk bent in jouw denken en dus in jouw doen en laten. Hiermee wil ik niet zeggen dat je als een hork door het leven stampt of iets dergelijks. Maar het subtiele vrouwelijke flirten wat vrouwen kunnen doen (zoals lilalinda beschrijft), dat kan ik ook niet van nature. Het heeft ook niet zoveel te maken met je uiterlijk. Het is iets wat van nature in je zit, in hoe je je beweegt, praat, kijkt. Ik ben meer van: “Hee, ik vind jou leuk, wanneer gaan we zoenen?” :D
Je kunt wel wat meer open overkomen dan je gewend was. Jij lijkt vooral niet zo met je omgeving bezig. Als je dat iets meer doet, scheelt het misschien al in de contacten, maakt niet zoveel uit met wie dat contact dan is.
Ik denk dat je hele reactie volkomen waar is. Vooral het punt dat ik niet zo met mijn omgeving bezig ben. En ben erg zelfstandig en onafhankelijk.

Ben erg efficiënt, ga van A naar B, in de tussentijd in mijn hoofd dingen aan het oplossen/bedenken voor mijn werk, of bedenken wat ik ga koken of wat ik voor een vriendin die jarig is ga halen. Als ik met iemand ben dan ben ik daar volledig op gefocust. En als ik alleen in een park of op terras ben dan ben ik een boek aan het lezen.

Denk dat je meerdere spijkers op de kop hebt geslagen.
En daar gaat het dus mis, je moet nooit ouderen helpen oversteken.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
21-06-2018 13:22
En daar gaat het dus mis, je moet nooit ouderen helpen oversteken.
:HA:
lise1985 schreef:
21-06-2018 13:18
Wat me vooral opvalt hier is dat je zelf vindt dat je heel geslaagd bent. Dat zal vast wel terecht zijn, maar als je dat ook zo uitstraalt, maakt dat je eigenlijk helemaal niet zo'n aantrekkelijk persoon.
Dat lees ik niet hoor.
lise1985 schreef:
21-06-2018 13:18
In welke zin geslaagd?
Paieona schreef:
21-06-2018 13:26
In welke zin geslaagd?
Ik lees dit exact hetzelfde als hoe jij jezelf verder beschrijft: zakelijk. Dit is hoe het is, dit is hoe jij bent.
Ok TO, letterlijk alles wat je tot nu toe hebt gezegd, is the story of my life en wat ik zelf ook zo vaak hoor (enige verschil is dat ik wel social media accounts heb). Vooral dat "intimiderende" gecombineerd met "hoezo ben jij single". Ik lees dus mee. Verder vind ik je niet saai en je klinkt als een leuke en aantrekkelijke vrouw!

En aan de mensen die in de supermarkt flirten: really?? Iedereen is daar zo met zichzelf bezig.. Ik heb regelmatig met een lieve glimlach aan lange mannen gevraagd of ze iets voor me willen pakken, omdat ik er gewoon echt niet bij kon en soms komt een man er zelf mee en bedank ik lief, maar een gesprek of een flirt komt hier echt niet uit hoor.. Men gaat gewoon door met boodschappen. Maakt het nog uit welke supermarkt in welke stad? Ik kan me er echt niets bij voorstellen..
Ik mag dat natuurlijk niet benoemen, maar ik vind het ook een wat autistische trek: niet zelf aanvoelen hoe je iets aan kunt pakken en eerst willen weten hoe je dat dan precies doet, voordat je er iets mee kunt. (Hierbij betrekking hebbend op flirten). Die trek herken ik dus ook bij mijzelf. Niet heel belangrijk, maar puur omdat jij zoekt naar een verklaring, benoem ik het hier. Het zegt verder ook niet zoveel, alleen hoe jij met dit soort dingen omgaat.
laverneb schreef:
21-06-2018 13:35
Ik lees dit exact hetzelfde als hoe jij jezelf verder beschrijft: zakelijk. Dit is hoe het is, dit is hoe jij bent.
Ik zou mezelf eerder als serieus typeren (Ben geen melig en chiegelend persoon, en nooit geweest), maar absoluut vriendelijk. Denk dat lisa1985 meer bedoelde geslaagd in de zin van "vol van mezelf" maar dat weet ik niet zeker.
julius schreef:
21-06-2018 09:39
Ik zou dat principe van 'de man moet de eerste stap zetten' eens fijn overboord zetten, in plaats van je te focussen op de vraag hoe het toch komt dat niemand je aanspreekt.

Mijn vermoeden is dat dat helemaal geen principe is, maar verlegenheid en die verlegenheid door mannen wordt verward met arrogantie..
Amen!
mma90 schreef:
21-06-2018 13:37
Ok TO, letterlijk alles wat je tot nu toe hebt gezegd, is the story of my life en wat ik zelf ook zo vaak hoor (enige verschil is dat ik wel social media accounts heb). Vooral dat "intimiderende" gecombineerd met "hoezo ben jij single". Ik lees dus mee. Verder vind ik je niet saai en je klinkt als een leuke en aantrekkelijke vrouw!

En aan de mensen die in de supermarkt flirten: really?? Iedereen is daar zo met zichzelf bezig.. Ik heb regelmatig met een lieve glimlach aan lange mannen gevraagd of ze iets voor me willen pakken, omdat ik er gewoon echt niet bij kon en soms komt een man er zelf mee en bedank ik lief, maar een gesprek of een flirt komt hier echt niet uit hoor.. Men gaat gewoon door met boodschappen. Maakt het nog uit welke supermarkt in welke stad? Ik kan me er echt niets bij voorstellen..
Wat een leuke reactie :-D. Wil je er meer over vertellen? Wil je ook liever dat de man de eerste stap neemt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven