Mijn houding

21-06-2018 09:26 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers!

Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.

Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.

Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.

Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:

Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.

Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?

Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.

Erg benieuwd naar jullie mening!
En een leuke en gezellige poging om bij te dragen.. Zit het je zo hoog? Waarom zo'n reactie?
Ik lees al langer mee op dit forum, en er zijn altijd rotte appels geweest die zich schuilen achter "openbare forum, ik mag zeggen wat ik wil". Maar zodra op precies dezelfde toon aangesproken worden, ligt het opeens aan de ander
Paieona schreef:
21-06-2018 15:15
Eh, volgens mij betekent "intimiderend" absoluut niet een gesloten houding en "intimiderend overkomen" totaal iets anders. In deze context betekent het dat mannen bang zijn om een blauwtje te lopen. Bedankt voor jouw leuke en gezellige poging om bij te dragen aan dit topic :proud:
intimiderend betekent dat je niet benaderbaar bent. Je wilt zelf blijkbaar geloven dat mannen bang zijn om door jou afgewezen te worden. Ik denk, en dit topic sterkt mijn gedachte, dat je gewoon niet leuk bent en dit ook uitstraalt.
Paieona schreef:
21-06-2018 15:22
Ik lees al langer mee op dit forum, en er zijn altijd rotte appels geweest die zich schuilen achter "openbare forum, ik mag zeggen wat ik wil". Maar zodra op precies dezelfde toon aangesproken worden, ligt het opeens aan de ander
Dat is zeker waar, maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag. Jij doet het zelf ook? Dan ben jij een van de rotte appels
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 15:19
Je vraagt hier om adviezen, maar wimpelt alles af naar mijn idee. Deze reactie is ook echt heel erg onnodig. Een blauwtje lopen? Ben je zo vol van jezelf dat je denkt dat mannen een blauwtje lopen bij je?
Even een oprechte vraag: je hebt dit topic wel gelezen toch? Of niet? Anders begrijp ik deze reactie niet. Volgens mij zijn alle mannen in meer of mindere mate bang om een blauwtje te lopen. De ene man meer dan de ander, bij de ene vrouw meer dan bij een andere.
winterqueen schreef:
21-06-2018 13:58
Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik onbenaderbaar en een tikkie stug overkom. Maar er zijn toch hele volkstammen die zo overkomen/zijn? Je maakt mij niet wijs [lees als: 'Ik kan me niet voorstellen...'] dat die állemaal vrijgezel zijn en dat benaderbaar overkomen dé enige sleutel is tot een relatie...
Sorry, maar wat is er zo onaardig aan deze eerste post van mij, waarin ik me alleen maar afvraag of wel of niet benaderbaar zijn nou zo'n groot element is bij contact/relaties tussen mensen? En jij reageert daar best wel bot op. Vervolgens post Viva Amber iets wat kennelijk een beetje confronterend voor je is en daar reageer je ook vrij lullig op. Zo wordt een eerlijk en open gesprek wel een beetje moeilijk he, dat zie je toch zelf ook wel?
Winter is coming...
Paieona schreef:
21-06-2018 15:25
Even een oprechte vraag: je hebt dit topic wel gelezen toch? Of niet? Anders begrijp ik deze reactie niet. Volgens mij zijn alle mannen in meer of mindere mate bang om een blauwtje te lopen. De ene man meer dan de ander, bij de ene vrouw meer dan bij een andere.
Ben jij bang om een blauwtje te lopen?
S-Meds schreef:
21-06-2018 15:22
intimiderend betekent dat je niet benaderbaar bent. Je wilt zelf blijkbaar geloven dat mannen bang zijn om door jou afgewezen te worden. Ik denk, en dit topic sterkt mijn gedachte, dat je gewoon niet leuk bent en dit ook uitstraalt.
Dat is ook een onjuiste definitie van intimiderend. Je zal me hier nog minder leuk door vinden, maar ik ga niet meer met je verkeerde beweringen.
Ik weet ook niet waarom mensen je niet gewoon gezellig benaderen voor een flirt....het is inderdaad een enorm onverklaarbaar mysterie . (6) O_o
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 15:34
6.01% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag mij dan weer af, en dit is puur interesse, waarom zet jij niet de eerste stap?
Ik heb alles terug gelezen maar kon zo even niet vinden wat nu echt de reden hiervan is.
winterqueen schreef:
21-06-2018 15:27
Sorry, maar wat is er zo onaardig aan deze eerste post van mij, waarin ik me alleen maar afvraag of wel of niet benaderbaar zijn nou zo'n groot element is bij contact/relaties tussen mensen? En jij reageert daar best wel bot op. Vervolgens post Viva Amber iets wat kennelijk een beetje confronterend voor je is en daar reageer je ook vrij lullig op. Zo wordt een eerlijk en open gesprek wel een beetje moeilijk he, dat zie je toch zelf ook wel?
Excuses, was niet mijn bedoeling als je zegt dat dat lullig is overgekomen. Ik reageerde op het volgende:

Je maakt mij niet wijs dat die állemaal vrijgezel zijn en dat benaderbaar overkomen dé enige sleutel is tot een relatie...

Door de manier van schrijven kwam het erg stellig over alsof ik dit had beweerd en jij het als complete onzin wegzetten, terwijl ik nóóit heb beweerd wat jij daar stelt.
viva-amber schreef:
21-06-2018 15:30
Ik weet ook niet waarom mensen je niet gewoon gezellig benaderen voor een flirt....het is inderdaad een enorm onverklaarbaar mysterie . (6) O_o
:HA:
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 15:23
Dat is zeker waar, maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag. Jij doet het zelf ook? Dan ben jij een van de rotte appels
Ik heb me echt heel kort geleden aangemeld (nog geen week geleden volgens mij), maar lees al jaren mee dus inmiddels "ken" ik al sommige forummers. Heb vaak gezien hoe ze in vele topics reageerden, terwijl er hele mooie discussies aan het ontstaan zijn. Misschien had ik daarom een minder korte aanloop nodig dan iemand die ze nog niet kent.
Paieona schreef:
21-06-2018 15:34
Excuses, was niet mijn bedoeling als je zegt dat dat lullig is overgekomen. Ik reageerde op het volgende:

Je maakt mij niet wijs dat die állemaal vrijgezel zijn en dat benaderbaar overkomen dé enige sleutel is tot een relatie...

Door de manier van schrijven kwam het erg stellig over alsof ik dit had beweerd en jij het als complete onzin wegzetten, terwijl ik nóóit heb beweerd wat jij daar stelt.
Kennelijk wist je niet dat 'Je maakt mij niet wijs dat...' ook gewoon een algemene uitdrukking kan zijn en dus niet letterlijk zo bedoeld wordt. Dat kan. Dan nog reageer je erg onaardig en zou je best eens bij jezelf na kunnen gaan of het daar niet een héél klein beetje aan ligt. Ik spreek uit eigen ervaring, ik ben ook niet altijd de vriendelijkste en probeer daar nu echt op te letten in het (eerste) contact met mensen!
anoniem_143938 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 15:41
6.67% gewijzigd
Winter is coming...
Paieona schreef:
21-06-2018 15:28
Dat is ook een onjuiste definitie van intimiderend. Je zal me hier nog minder leuk door vinden, maar ik ga niet meer met je verkeerde beweringen.
Toch heeft smeds wel een punt. Jouw houding nodigt blijkbaar niet uit tot benadering, er is iets wat anderen afschrikt.
Daar kun je iets aan doen maar daar moet je wel voor open staan.

En wat ik bedoelde met dat je jezelf geslaagd vindt. Je lijkt inderdaad van jezelf te vinden alsof je leven helemaal geslaagd is, dat er alleen nog een man mist. Die moet dan maar even op jou afstappen en dan is dat ook geregeld. Zo werkt het alleen niet. Maar juist die houding maakt dat je niet benaderbaar bent, dat je intimiderend overkomt.
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 15:33
Ik vraag mij dan weer af, en dit is puur interesse, waarom zet jij niet de eerste stap?
Ik heb alles terug gelezen maar kon zo even niet vinden wat nu echt de reden hiervan is.
Volgens mij is dat al wel ergens genoemd. Het gaat niet om de hele happening dat ik perse aanspraak wil om uiteindelijk een relatie te krijgen (daar zijn tegenwoordig snellere manieren voor), maar om het feit dat dat niet gebeurt, puur het flirten/aandpraak krijgen. Én ik ben ouderwets wat dit betreft en wil dat de man de eerste stap neemt. Echter heb ik al een goede tip gekregen dat ik de touwtjes in handen moet hebben en de man het gevoel moet geven dat het op zijn initiatief was.
Paieona schreef:
21-06-2018 15:42
Volgens mij is dat al wel ergens genoemd. Het gaat niet om de hele happening dat ik perse aanspraak wil om uiteindelijk een relatie te krijgen (daar zijn tegenwoordig snellere manieren voor), maar om het feit dat dat niet gebeurt, puur het flirten/aandpraak krijgen. Én ik ben ouderwets wat dit betreft en wil dat de man de eerste stap neemt. Echter heb ik al een goede tip gekregen dat ik de touwtjes in handen moet hebben en de man het gevoel moet geven dat het op zijn initiatief was.
Oke nu snap ik het wat beter. Denk dat je inderdaad genoeg info heb gekregen al, kan er niet echt wat aan toevoegen.
winterqueen schreef:
21-06-2018 15:39
Kennelijk wist je niet dat 'Je maakt mij niet wijs dat...' ook gewoon een algemene uitdrukking kan zijn en dus niet letterlijk zo bedoeld wordt. Dat kan. Dan nog reageer je erg onaardig en zou je best eens bij jezelf na kunnen gaan of het daar niet een héél klein beetje aan ligt. Ik spreek uit eigen ervaring, ik ben ook niet altijd de vriendelijkste en probeer daar nu echt op te letten in het (eerste) contact met mensen!
Nee, deze uitdrukking is mij niet onbekend. Het ging mij om de accenten verder in de zin, waarbij mij als het ware woorden in de mond werden gelegd die niets met mijn vraag te maken had.

Verder zou dat, al zou ik altijd zijn zoals ik op bepaalde forummers heb gereageerd, niet te zien zijn aan mij.
lise1985 schreef:
21-06-2018 15:40
Toch heeft smeds wel een punt. Jouw houding nodigt blijkbaar niet uit tot benadering, er is iets wat anderen afschrikt.
Daar kun je iets aan doen maar daar moet je wel voor open staan.

En wat ik bedoelde met dat je jezelf geslaagd vindt. Je lijkt inderdaad van jezelf te vinden alsof je leven helemaal geslaagd is, dat er alleen nog een man mist. Die moet dan maar even op jou afstappen en dan is dat ook geregeld. Zo werkt het alleen niet. Maar juist die houding maakt dat je niet benaderbaar bent, dat je intimiderend overkomt.
Ik lees al jaren mee op dit forum, en op een of ander manier kan ik de reacties van smeds nooit op een serieuze manier lezen. Nu jij dat wel doet besef ik opeens waarom mijn reacties nog heftiger kunnen overkomen bij mensen die bepaalde forummers wél serieus nemen. Nog even de reactie van smeds opnieuw gelezen en het staat vol aannames, nergens een vraag.

Er is al eerder het woord "geslaagd" genoemd, en ik denk absoluut niet op deze manier. Mijn omgeving kent me inmiddels, maar in de ogen van anderen ben ik lang niet geslaagd. Veel leeftijdsgenoten zijn al getrouwd en hebben één of meer kinderen, terwijl ik geen (eigen)kinderwens heb en hele andere prioriteiten heb. Misschien dat ik daarom geen haast heb? Ik heb geen man nodig, een man moet echt een verrijking zijn voor mijn leven (en visa versa), anders gaat het feestje niet door. En een relatie wil ik echt niet forceren, anders was mijn OP nooit neergezet, en zat ik wel op andere kanalen.

Het gaat puur om wat er in mijn OP staat. Puur die interactie bij het flirten. Meer niet.
Paieona schreef:
21-06-2018 16:00
Ik lees al jaren mee op dit forum, en op een of ander manier kan ik de reacties van smeds nooit op een serieuze manier lezen. Nu jij dat wel doet besef ik opeens waarom mijn reacties nog heftiger kunnen overkomen bij mensen die bepaalde forummers wél serieus nemen. Nog even de reactie van smeds opnieuw gelezen en het staat vol aannames, nergens een vraag.

Er is al eerder het woord "geslaagd" genoemd, en ik denk absoluut niet op deze manier. Mijn omgeving kent me inmiddels, maar in de ogen van anderen ben ik lang niet geslaagd. Veel leeftijdsgenoten zijn al getrouwd en hebben één of meer kinderen, terwijl ik geen (eigen)kinderwens heb en hele andere prioriteiten heb. Misschien dat ik daarom geen haast heb? Ik heb geen man nodig, een man moet echt een verrijking zijn voor mijn leven (en visa versa), anders gaat het feestje niet door. En een relatie wil ik echt niet forceren, anders was mijn OP nooit neergezet, en zat ik wel op andere kanalen.

Het gaat puur om wat er in mijn OP staat. Puur die interactie bij het flirten. Meer niet.
Jij stelt hier een vraag en krijgt daar antwoord op. Maar alles wat niet binnen jouw zelfbeeld past, wuif je weg. Zo gaat er nooit iets veranderen. Je moet wel openstaan voor de mening van anderen. Doe je tegen je omgeving net zo?
Paieona schreef:
21-06-2018 15:50
Nee, deze uitdrukking is mij niet onbekend. Het ging mij om de accenten verder in de zin, waarbij mij als het ware woorden in de mond werden gelegd die niets met mijn vraag te maken had.

Verder zou dat, al zou ik altijd zijn zoals ik op bepaalde forummers heb gereageerd, niet te zien zijn aan mij.
Dat maak jij er dus van, wat niet wil zeggen dat dat ook klopt. Uit jouw manier van communiceren hier maak ik op dat je niet echt openstaat voor andere mensen en al helemaal niet als ze kritische vragen stellen. Succes daarmee verder.
Winter is coming...
Je reageert best heftig en aanvallend, of verdedigend, op sommige posts. Het is een discussieplatform waar je een 'gesprek' aan kunt gaan, daar hoeven niet altijd vragen bij te horen. Het komt wat over alsof je dit inderdaad in het echte leven ook doet, snel in de verdediging schieten of terug snauwen.
lise1985 schreef:
21-06-2018 16:02
Jij stelt hier een vraag en krijgt daar antwoord op. Maar alles wat niet binnen jouw zelfbeeld past, wuif je weg. Zo gaat er nooit iets veranderen. Je moet wel openstaan voor de mening van anderen. Doe je tegen je omgeving net zo?
Daar ben ik het niet mee eens, en je kan het allemaal terug lezen. Waar jij op doelt zijn reacties geweest die een vervelende toon hadden. De vraag of ik ook zo tegen mijn omgeving doe vind ik echt raar.
Je toont in dit topic mensenkennis, je blijft bij jezelf en je bent assertief. Allemaal goede eigenschappen, niets aan veranderen dus.

En waarom je minder wordt aangesproken? Het kan zijn dat je in ruststand een gesloten gezicht hebt en het kan ook zijn dat je naar mannen toe erg zakelijk of logisch overkomt. Niet alle mannen kunnen daar mee omgaan.

Wat verander je eraan? Meer lachen of flirten helpt, maar eerlijk gezegd zou ik gewoon mezelf blijven. Er kan altijd meer groeien bij langer contact met een man.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:09
0.19% gewijzigd
Paieona schreef:
21-06-2018 09:55
Ok, genoteerd. Ik ga met meer glimlachen strooien de komende tijd.

Maar wacht, dan moet er eerst oogcontact zijn geweest, toch? :nut:
Dat is er toch geweest als je ziet dat er naar je gekeken wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven