Geheime relatie

14-11-2018 13:57 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 17 jaar.
Ik weet dat hier al wat topics over bestaan maar ik zou graag ook een keer mijn eigen verhaal kunnen doen en hopelijk advies van iemand krijgen.

Ik ben verliefd geworden op een Marrokaanse jongen, hij is wel moslim maar is verder niet zwaar gelovig. Hij drinkt bijvoorbeeld gewoon, eet varkensvlees, enzovoort. Ik wist dat mijn ouders daar geen fan van waren. Sowieso niet van buitenlanders maar al helemaal niet van Marrokanen. Ik moet ook toegeven dat hij er niet als een lieverdje uitziet maar ik vind dat je mensen simpel weg niet op hun uiterlijk mag beoordelen. Ofja natuurlijk creer je een mening over iemand als je zijn uiterlijk ziet alleen hoe kan je nou weten hoe iemand is zonder hem te kennen of ontmoet te hebben?

Iniedergeval, ik ben de confrontatie aangegaan met mijn ouders en heb ze verteld dat ik verliefd was op een Marrokaanse jongen. Het was meteen dikke ruzie, ik kreeg veel woorden naar me toegesmeten als hoe kun je nou weer op een marrokaan vallen en ik ben het er absoluut niet mee eens. Uiteindelijk ben ik dus voor de keuze gezet: of de familie of die jongen. Ik heb zo'n verdriet en zoveel pijn gehad. Waarom moet dit op zo een manier? Hij is geen slechte jongen, ja hij kende een aantal slechte jongens maar verder had hij daar geen contact mee en nou al helemaal niet meer.
Toen ik voor die keuze werd gezet had ik dus natuurlijk geen keus...Vooral mijn vader kan niet praten, hij luistert toch niet naar wat ik zeg dus het had ook geen zin. Als hij het zo vind is het zo. En dat doet me verschrikkelijk veel pijn. Ik ben niet iemand die met foute mensen om zou gaan en dat weet hij dondersgoed, waarom krijg ik dan dit vertrouwen niet van hun? Ik zit met heel veel vragen maar ik heb ze nooit durven stellen en nou al helemaal niet meer. Ze zijn onder andere bang dat ik verander, als in verander naar de moslim cultuur of slecht verander terwijl dat nooit zou gebeuren.

Na deze heftige ruzies heb ik dus besloten om toch tegen hem te zeggen dat ik geen relatie meer wou maar wel nog contact wou proberen te houden, als vrienden. Omdat hij een hele belangrijke persoon voor mij was geworden en hij me in alles begreep. Uiteindelijk hebben we toch een tijdje niet echt contact gehad maar uiteindelijk zijn we weer bij elkaar terechtgekomen. En nu hebben we een soort van relatie. Het is niet helemaal officieel omdat er zoveel is gebeurt maar ik hou zielsveel van hem en hij van mij. Mijn ouders weten dit dus niet maar het doet me zo ontzettend veel pijn om te moeten liegen, alleen als ik het vertel ben ik echt bang dat ze mij uit huis zetten of nooit meer willen zien. Ik ben radeloos, hopeloos ik weet het gewoon echt niet meer ik zit met zoveel aan mijn hoofd.


Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of raad heeft of advies of een mening..wat dan ook, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Uit huis gaan is mijn advies.
Alle reacties Link kopieren
Wil je raad? Volg de eerdere raad van je familie op.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Blijf uit zijn buurt zeg ik. Deze jongen is geen blijvertje, geloof mij maar.
Wat vinden zijn ouders ervan? Een niet-moslim meisje kan nog wel eens een probleem zijn.

Foute vriendjes, fout uiterlijk.. ik snap je ouders wel. Maar dat wil je natuurlijk niet horen. Jammer dat ze zo rigoureus zijn, daar schieten ze niks mee op. Maar daar kan jij verder weinig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Straks ben je 18 en mag je alles zelf beslissen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou de relatie vooralsnog geheim houden voor je ouders. Kleine kans dat jij ze kunt overtuigen, en als je je vriendje af en toe stiekem ziet, is dat ook niet nodig. Ik vind het ook kortzichtig van je ouders, want hoe kunnen zij oordelen over een jongen die ze nog nooit hebben ontmoet?

Ik zou de tijd nemen om hem beter te leren kennen, dus niet te hard van stapel lopen en kijken wat de toekomst jullie brengt. Misschien ontdek je over een tijd wel dat je hem tóch niet zo fantastisch vindt. Die kans is op jouw leeftijd natuurlijk vrij groot. Maar misschien is hij wél een grote liefde. In dat geval kun je tegen die tijd altijd nog met je ouders praten. Je bent dan oud genoeg om uit huis te gaan, mocht je die keuze willen maken.
Dat je het stiekem gaat doen terwijl je voor de keus bent gesteld is niet ok. Of je stopt met hem. Of wees eerlijk. Dit is achterbaks.
Ik snap dat het niet leuk is. Of hij fout is kunnen wij niet beoordelen. Misschien zijn je wel ouders rasistisch? Als je altijd een goede band had met je ouders en door deze relatie niet meer zou ik op jouw leeftijd voor je ouders kiezen. Als 17 jarige voel je je al een hele pief, maar je weet echt nog niets. Geloof me maar. Ik was ooit (in de vorige eeuw ook 17).
Ga niet liegen! Dat nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
14-11-2018 15:49
Wil je raad? Volg de eerdere raad van je familie op.
Welke raad van mijn familie?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
14-11-2018 15:50
Blijf uit zijn buurt zeg ik. Deze jongen is geen blijvertje, geloof mij maar.
Hoezo niet?
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
14-11-2018 15:50
Wat vinden zijn ouders ervan? Een niet-moslim meisje kan nog wel eens een probleem zijn.

Foute vriendjes, fout uiterlijk.. ik snap je ouders wel. Maar dat wil je natuurlijk niet horen. Jammer dat ze zo rigoureus zijn, daar schieten ze niks mee op. Maar daar kan jij verder weinig aan doen.
Zijn ouders vinden het ook geen probleem, zijn zelf ook niet echt gelovig. Foute vrienden heeft hij niet dat is het hem net, vroeger toen ik hem nog niet zo goed kende wel nou niet meer. Ik snap ze ook zeker heel goed vind het alleen erg jammer dat ze mij niet proberen te snappen
Probeer iig niet zwanger te worden

En wat vinden zijn ouders van jou? Of moet hij jou geheim houden?
anoniemxoxoxo schreef:
14-11-2018 16:10
Zijn ouders vinden het ook geen probleem, zijn zelf ook niet echt gelovig. Foute vrienden heeft hij niet dat is het hem net, vroeger toen ik hem nog niet zo goed kende wel nou niet meer. Ik snap ze ook zeker heel goed vind het alleen erg jammer dat ze mij niet proberen te snappen
Is er geen mogelijkheid om nog eens met je ouders te praten? Ik zou dat doen zónder te vermelden dat je je vriendje (weer) ziet, trouwens. Het is toch normaal dat kinderen en ouders bepaalde ingewikkelde onderwerpen met elkaar bespreken? Zeker omdat jij je niet door hen gehoord voelt, en omdat je een eigen mening hebt die je graag wilt onderbouwen. Daar heb je wel recht op, vind ik. Ik zou aan je ouders uitleggen dat je graag wilt omgaan met mensen die jíj aardig vindt, en dat je heel goed in staat bent om dat te beoordelen. Ik zou ook aan ze vragen waarom ze je daarin niet vertrouwen. Misschien kun je na dat gesprek, als het goed verloopt, nog eens een balletje opgooien over je vriendje.
Alle reacties Link kopieren
Stop ermee. Je bent een speeltje voor hem. Uiteindelijk kiest hij voor een moslimmeisje.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
14-11-2018 16:14
Probeer iig niet zwanger te worden

En wat vinden zijn ouders van jou? Of moet hij jou geheim houden?
Zijn moeder ziet mij echt als haar eigen dochter, zij is een supervrouw en ze vind mij ook echt heel lief en ik word gewoon als familie gezien bij hem thuis..
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
14-11-2018 16:45
Stop ermee. Je bent een speeltje voor hem. Uiteindelijk kiest hij voor een moslimmeisje.
Hij zou nooit voor een molsimmeisje gaan ben ik 100% van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
14-11-2018 16:27
Is er geen mogelijkheid om nog eens met je ouders te praten? Ik zou dat doen zónder te vermelden dat je je vriendje (weer) ziet, trouwens. Het is toch normaal dat kinderen en ouders bepaalde ingewikkelde onderwerpen met elkaar bespreken? Zeker omdat jij je niet door hen gehoord voelt, en omdat je een eigen mening hebt die je graag wilt onderbouwen. Daar heb je wel recht op, vind ik. Ik zou aan je ouders uitleggen dat je graag wilt omgaan met mensen die jíj aardig vindt, en dat je heel goed in staat bent om dat te beoordelen. Ik zou ook aan ze vragen waarom ze je daarin niet vertrouwen. Misschien kun je na dat gesprek, als het goed verloopt, nog eens een balletje opgooien over je vriendje.
Ik zou niks liever willen maar mijn vader is heel erg koppig daar kom je echt niet doorheen en hij kan echt niet praten, mijn stiefmoeder kan beter praten maar ik ben bang dat zij alles tegen mijn vader zegt.
Je bent veel te jong voor dit soort gedoe. Luister naar je ouders en ga genieten va je leven.

Je weet niet hoe deze jongen er over een aantal jaar over denkt als hij ouder en volwassener wordt en serieuzer moet gaan nadenken over zijn toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je op een rustig moment met ze aan tafel gaan zitten en vragen waar ze nu precies mee zitten en wat je kan doen om hun zorgen weg te nemen.
Ik snap ergens de tegenzin bij je ouders wel, want een dergelijke relatie is nou eenmaal regelmatig problematisch. Maar als hij echt zo geweldig is als jij zegt kun je ze misschien hiervan ook overtuigen. Een geheime relatie lijkt me nooit echt een goed idee. Ze gaan hier ooit wel achter komen en daarna vertrouwen ze je waarschijnlijk niet meer en ben je veel verder van huis.
Probeer het gesprek te voeren op een rustige manier en op een rustig moment. Misschien dat ze er dan voor open staan om hem eens te ontmoeten.
Indien ze echt 100% anti-marokkanen zijn denk ik wel dat de kans vrij groot is dat het gewoon niet gaat lukken.
anoniem_377530 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 17:14
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moet het zelf weten allemaal. Ooit werd ik ook verlieft op een Marokkaanse jongen (nooit wat geworden) Mijn moeder keurde het niet af maar zei wel. Denk erom......deze mensen hebben toch een andere cultuur.

Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn als mijn dochter met een Marrokkaanse jongen zou thuiskomen. Puur uit bezorgdheid.
anoniemxoxoxo schreef:
14-11-2018 17:07
Hij zou nooit voor een molsimmeisje gaan ben ik 100% van overtuigd.
Je bent nog jong, dus naief.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zien je ouders iets wat jij niet ziet. Het is misschien kort door de bocht van ze maar ze willen je alleen maar beschermen. En je bent nou eenmaal een inwonend kind van 17.
Zelf zou ik je adviseren om die jongen op een afstand te houden en over een jaar(dan ben je 18) eens kijken waar je dan staat.
Onze tijd is nu.
Lastig hoor. Aan de ene kant zal het bezorgdheid zijn van je ouders, en overzien ze dingen die jij nog niet ziet. Dat hoop je tenminste.
Aan de andere kant zullen ze eraan moeten wennen dat je langzamerhand je eigen keuzes gaat maken, ook als die anders zijn dan de hunne.

Jammer dat jouw vader zo’n koppige *** is en je meteen voor zo’n keiharde keus stelt.

Had je hem al een keer voorgesteld thuis? Kennen ze hem of zijn familie? Of sloegen ze meteen al op tilt bij het woord Marokkaan?

Als dat laatste het geval is, ga er dan maar vanuit dat je ouders ongelijk hebben.
Als ze hem wel kennen en daarom twijfels hebben, dan is het anders, misschien zijn die twijfels ergens op gebaseerd.

Denk je echt dat ze je het huis uitzetten als je het vertelt? Dan is het de hoogste tijd op kamers te gaan. Kijk vast om je hern, reken uit wat je kunt betalen. En blijf tot die tijd maar liegen.
Ja, leuk us het niet, maar als ouders niet willen praten en ook nog hun macht misbruiken, dan kun je niet anders dan voor jezelf zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Innia schreef:
14-11-2018 17:12
Misschien kun je op een rustig moment met ze aan tafel gaan zitten en vragen waar ze nu precies mee zitten en wat je kan doen om hun zorgen weg te nemen.
Ik snap ergens de tegenzin bij je ouders wel, want een dergelijke relatie is nou eenmaal regelmatig problematisch. Maar als hij echt zo geweldig is als jij zegt kun je ze misschien hiervan ook overtuigen. Een geheime relatie lijkt me nooit echt een goed idee. Ze gaan hier ooit wel achter komen en daarna vertrouwen ze je waarschijnlijk niet meer en ben je veel verder van huis.
Probeer het gesprek te voeren op een rustige manier en op een rustig moment. Misschien dat ze er dan voor open staan om hem eens te ontmoeten.
Indien ze echt 100% anti-marokkanen zijn denk ik wel dat de kans vrij groot is dat het gewoon niet gaat lukken.
Ik snap mijn vader ook alleen vind het jammer dat hij mij niet probeert te snappen..ja ze zijn inderdaad heel erg tegen marrokannen maar ook vooral om het geloof, en gelovig is hij dus niet bepaald maar dat weten ze njet echt want die kans heb ik niet gekregen om dat te vertellen. En ik weet als ik vertel dat hij een goeie jongen is, ja ik ben verliefd wie gelooft mij nou alleen mij vriendinnen waren er eerst ook tegen maar toen ze hem leerden kennen totaal niet meer nou zijn ze zelf ook heel goed met hem bevriend..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven