Geheime relatie
woensdag 14 november 2018 om 13:57
hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 17 jaar.
Ik weet dat hier al wat topics over bestaan maar ik zou graag ook een keer mijn eigen verhaal kunnen doen en hopelijk advies van iemand krijgen.
Ik ben verliefd geworden op een Marrokaanse jongen, hij is wel moslim maar is verder niet zwaar gelovig. Hij drinkt bijvoorbeeld gewoon, eet varkensvlees, enzovoort. Ik wist dat mijn ouders daar geen fan van waren. Sowieso niet van buitenlanders maar al helemaal niet van Marrokanen. Ik moet ook toegeven dat hij er niet als een lieverdje uitziet maar ik vind dat je mensen simpel weg niet op hun uiterlijk mag beoordelen. Ofja natuurlijk creer je een mening over iemand als je zijn uiterlijk ziet alleen hoe kan je nou weten hoe iemand is zonder hem te kennen of ontmoet te hebben?
Iniedergeval, ik ben de confrontatie aangegaan met mijn ouders en heb ze verteld dat ik verliefd was op een Marrokaanse jongen. Het was meteen dikke ruzie, ik kreeg veel woorden naar me toegesmeten als hoe kun je nou weer op een marrokaan vallen en ik ben het er absoluut niet mee eens. Uiteindelijk ben ik dus voor de keuze gezet: of de familie of die jongen. Ik heb zo'n verdriet en zoveel pijn gehad. Waarom moet dit op zo een manier? Hij is geen slechte jongen, ja hij kende een aantal slechte jongens maar verder had hij daar geen contact mee en nou al helemaal niet meer.
Toen ik voor die keuze werd gezet had ik dus natuurlijk geen keus...Vooral mijn vader kan niet praten, hij luistert toch niet naar wat ik zeg dus het had ook geen zin. Als hij het zo vind is het zo. En dat doet me verschrikkelijk veel pijn. Ik ben niet iemand die met foute mensen om zou gaan en dat weet hij dondersgoed, waarom krijg ik dan dit vertrouwen niet van hun? Ik zit met heel veel vragen maar ik heb ze nooit durven stellen en nou al helemaal niet meer. Ze zijn onder andere bang dat ik verander, als in verander naar de moslim cultuur of slecht verander terwijl dat nooit zou gebeuren.
Na deze heftige ruzies heb ik dus besloten om toch tegen hem te zeggen dat ik geen relatie meer wou maar wel nog contact wou proberen te houden, als vrienden. Omdat hij een hele belangrijke persoon voor mij was geworden en hij me in alles begreep. Uiteindelijk hebben we toch een tijdje niet echt contact gehad maar uiteindelijk zijn we weer bij elkaar terechtgekomen. En nu hebben we een soort van relatie. Het is niet helemaal officieel omdat er zoveel is gebeurt maar ik hou zielsveel van hem en hij van mij. Mijn ouders weten dit dus niet maar het doet me zo ontzettend veel pijn om te moeten liegen, alleen als ik het vertel ben ik echt bang dat ze mij uit huis zetten of nooit meer willen zien. Ik ben radeloos, hopeloos ik weet het gewoon echt niet meer ik zit met zoveel aan mijn hoofd.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of raad heeft of advies of een mening..wat dan ook, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik ben een meisje van 17 jaar.
Ik weet dat hier al wat topics over bestaan maar ik zou graag ook een keer mijn eigen verhaal kunnen doen en hopelijk advies van iemand krijgen.
Ik ben verliefd geworden op een Marrokaanse jongen, hij is wel moslim maar is verder niet zwaar gelovig. Hij drinkt bijvoorbeeld gewoon, eet varkensvlees, enzovoort. Ik wist dat mijn ouders daar geen fan van waren. Sowieso niet van buitenlanders maar al helemaal niet van Marrokanen. Ik moet ook toegeven dat hij er niet als een lieverdje uitziet maar ik vind dat je mensen simpel weg niet op hun uiterlijk mag beoordelen. Ofja natuurlijk creer je een mening over iemand als je zijn uiterlijk ziet alleen hoe kan je nou weten hoe iemand is zonder hem te kennen of ontmoet te hebben?
Iniedergeval, ik ben de confrontatie aangegaan met mijn ouders en heb ze verteld dat ik verliefd was op een Marrokaanse jongen. Het was meteen dikke ruzie, ik kreeg veel woorden naar me toegesmeten als hoe kun je nou weer op een marrokaan vallen en ik ben het er absoluut niet mee eens. Uiteindelijk ben ik dus voor de keuze gezet: of de familie of die jongen. Ik heb zo'n verdriet en zoveel pijn gehad. Waarom moet dit op zo een manier? Hij is geen slechte jongen, ja hij kende een aantal slechte jongens maar verder had hij daar geen contact mee en nou al helemaal niet meer.
Toen ik voor die keuze werd gezet had ik dus natuurlijk geen keus...Vooral mijn vader kan niet praten, hij luistert toch niet naar wat ik zeg dus het had ook geen zin. Als hij het zo vind is het zo. En dat doet me verschrikkelijk veel pijn. Ik ben niet iemand die met foute mensen om zou gaan en dat weet hij dondersgoed, waarom krijg ik dan dit vertrouwen niet van hun? Ik zit met heel veel vragen maar ik heb ze nooit durven stellen en nou al helemaal niet meer. Ze zijn onder andere bang dat ik verander, als in verander naar de moslim cultuur of slecht verander terwijl dat nooit zou gebeuren.
Na deze heftige ruzies heb ik dus besloten om toch tegen hem te zeggen dat ik geen relatie meer wou maar wel nog contact wou proberen te houden, als vrienden. Omdat hij een hele belangrijke persoon voor mij was geworden en hij me in alles begreep. Uiteindelijk hebben we toch een tijdje niet echt contact gehad maar uiteindelijk zijn we weer bij elkaar terechtgekomen. En nu hebben we een soort van relatie. Het is niet helemaal officieel omdat er zoveel is gebeurt maar ik hou zielsveel van hem en hij van mij. Mijn ouders weten dit dus niet maar het doet me zo ontzettend veel pijn om te moeten liegen, alleen als ik het vertel ben ik echt bang dat ze mij uit huis zetten of nooit meer willen zien. Ik ben radeloos, hopeloos ik weet het gewoon echt niet meer ik zit met zoveel aan mijn hoofd.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of raad heeft of advies of een mening..wat dan ook, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
woensdag 14 november 2018 om 21:27
Inderdaad daar ben ik het ook helemaal mee eens en dat lijkt mij ook zeker een goeie manier van opvoeding en zo zorg je er inderdaad ook voor dat je kinderen geen geheimen voor je hebben. Als dit zo niet was gelopen had ik dit ook niet geheim moeten houden en was alles veel beter geweest. Ik wil het er graag nog een keer over hebben maar vind het zo moeilijk hoe. Maar erg bedankt voor je reactie!roosje1976 schreef: ↑14-11-2018 21:17Ik snap dat je heel gefrustreerd bent dat je ouders (vader) het geen enkele kans geven. Tja....ik weet het ook niet. Ik ben van mening dat je als ouders voor zover mogelijk achter de keuzes van je kind moet staan en alles bespreekbaar maken. Zo ben ik zelf opgevoed en had dus nooit geheimen voor mijn ouders. Ik
voed mijn eigen kinderen ook zo op en ik hoop dat ze nooit geheimen voor mij zullen hebben.
Misschien moet je eens op een rustig moment met je ouders(vader) praten als jullie aan het eten zijn of weet ik veel wat. Als het sfeertje maar relaxed is. Je ouders vertellen dat je graag eerlijk wil zijn maar dat ze het nu zelf in de hand werken dat je dat niet bent.
Succes en sterkte!
woensdag 14 november 2018 om 21:45
Inderdaad daar ben ik het ook helemaal mee eens en dat lijkt mij ook zeker een goeie manier van opvoeding en zo zorg je er inderdaad ook voor dat je kinderen geen geheimen voor je hebben. Als dit zo niet was gelopen had ik dit ook niet geheim moeten houden en was alles veel beter geweest. Ik wil het er graag nog een keer over hebben maar vind het zo moeilijk hoe. Maar erg bedankt voor je reactie!roosje1976 schreef: ↑14-11-2018 21:17Ik snap dat je heel gefrustreerd bent dat je ouders (vader) het geen enkele kans geven. Tja....ik weet het ook niet. Ik ben van mening dat je als ouders voor zover mogelijk achter de keuzes van je kind moet staan en alles bespreekbaar maken. Zo ben ik zelf opgevoed en had dus nooit geheimen voor mijn ouders. Ik
voed mijn eigen kinderen ook zo op en ik hoop dat ze nooit geheimen voor mij zullen hebben.
Misschien moet je eens op een rustig moment met je ouders(vader) praten als jullie aan het eten zijn of weet ik veel wat. Als het sfeertje maar relaxed is. Je ouders vertellen dat je graag eerlijk wil zijn maar dat ze het nu zelf in de hand werken dat je dat niet bent.
Succes en sterkte!
woensdag 14 november 2018 om 22:04
Ja dat weet ik en dat is natuurlijk ook zo. Alleen ze zijn gewoon niet allemaal hetzelfde. Hij doet een opleiding voor (sport)leerkracht.merelindesloot schreef: ↑14-11-2018 21:26Je bent jong en naïef. Dat hoort bij je leeftijd. Geeft ook niet. De bezorgdheid van je ouders kan ik goed begrijpen. Het beeld van marrokanen is heel slecht. Wat heeft de jongen voor opleiding ?
woensdag 14 november 2018 om 23:40
Hij doet ervaring op voordat hij met een ander islamitisch meisje trouwt. Sorry, dat is de harde waarheid. Ook al lijkt hij nog zo lief, het is allemaal tijdelijk. Ik had ook iets met een Arabische jongen en opeens wilde hij zich niet meer binden. Een jaar later was ie verloofd met een ander Arabisch meisje en nu zijn ze alweer vier jaar getrouwd. Wees erop voorbereid. Je ouders willen alleen het beste voor je en ook al zie je het nu niet, over een paar jaar zie je het ook. Mijn ouders willen ook geen moslim als schoonzoon en ik snap hen heel goed, ook al vind ik het soms jammer.
woensdag 14 november 2018 om 23:53
Heel vluchtig wat door zitten lezen, maar ik vind echt het bizar hoe gemakkelijk mensen na het horen van het woord ‘Marokkaan’ er zelf een draai aan geven en ongegeneerd de vooroordelen hier oplepelen, zonder dat TO hier voeding aangaf.
Misschien klinkt het ongeloofwaardig, maar er zijn nog steeds meer ‘goede’ dan ‘foute’ Marokkanen. Moeilijk voor te stellen, maat is echt zo.
Ken er zelf ook een aantal. Netjes afgestudeerd en keurige baan.
Vond het wel zo eerlijk dit hier op te merken.
Misschien klinkt het ongeloofwaardig, maar er zijn nog steeds meer ‘goede’ dan ‘foute’ Marokkanen. Moeilijk voor te stellen, maat is echt zo.
donderdag 15 november 2018 om 00:56
Het gaat niet om de opleiding, het gaat er meer om dat mensen toch liever iemand uit hun eigen kring willen hebben als aanstaande schoonzoon of schoondochter. Een Marokkaanse familie ziet liever een Marokkaans meisje bij hun zoon dan een Westers meisje. Ze delen dezelfde achtergrond, cultuur en taal en dat is wat belangrijk voor ze is. Twee verschillende culturen samen brengen is uiteraard mogelijk, maar het kan heel lastig zijn omdat er zoveel verschillen zijn op belangrijke gebieden. Opleidingen zijn daarbij niet zo relevant, ik ken ook genoeg hoogopgeleide moslims, maar die mijlenver van mijn belevingswereld af staan. Dat is trouwens precies hetzelfde als ik als atheïst met een christen, jood of andersgelovige zou gaan; dat past ook niet.stupidboy schreef: ↑14-11-2018 23:53Heel vluchtig wat door zitten lezen, maar ik vind echt het bizar hoe gemakkelijk mensen na het horen van het woord ‘Marokkaan’ er zelf een draai aan geven en ongegeneerd de vooroordelen hier oplepelen, zonder dat TO hier voeding aangaf.
donderdag 15 november 2018 om 01:21
Maar dat bepalen je ouders toch niet voor jou?? Ik zie me aankomen bij mijn kinderen: "Nee, een moslim of een jood wil ik niet als schoonzoon." Dat is idioot, dat bepalen je kinderen gewoon zelf. En als je daar als ouders een groot probleem van maakt, wijzen je kinderen - terecht - naar hun voorhoofd en gooien de deur achter zich dicht.Barnabas schreef: ↑14-11-2018 23:40Hij doet ervaring op voordat hij met een ander islamitisch meisje trouwt. Sorry, dat is de harde waarheid. Ook al lijkt hij nog zo lief, het is allemaal tijdelijk. Ik had ook iets met een Arabische jongen en opeens wilde hij zich niet meer binden. Een jaar later was ie verloofd met een ander Arabisch meisje en nu zijn ze alweer vier jaar getrouwd. Wees erop voorbereid. Je ouders willen alleen het beste voor je en ook al zie je het nu niet, over een paar jaar zie je het ook. Mijn ouders willen ook geen moslim als schoonzoon en ik snap hen heel goed, ook al vind ik het soms jammer.
Ik ga ervan uit dat ik mijn kinderen heb opgevoed tot zelfstandige wezens die heel goed zélf kunnen inschatten met wie ze gelukkig worden. Ik vind 17 wel erg jong, daarom zou ik als ouder van TO wel in gesprek blijven over haar liefdesleven, en ik zou júist willen dat het vriendje bij ons thuiskwam. Door het te verbieden, wakker je de (verboden) liefde alleen maar aan, terwijl de kans bestaat dat acceptatie er juist voor zorgt dat TO op den duur zèlf gaat inzien dat de verschillen mogelijk te groot zijn.
donderdag 15 november 2018 om 07:17
Ja daar geef ik je inderdaad helemaal gelijk in..ik snap het algemeen beeld opzich wel maar het is gewoon niet eerlijk omdat er ook veel goeie zijn zoals je zegt ja..stupidboy schreef: ↑14-11-2018 23:53Heel vluchtig wat door zitten lezen, maar ik vind echt het bizar hoe gemakkelijk mensen na het horen van het woord ‘Marokkaan’ er zelf een draai aan geven en ongegeneerd de vooroordelen hier oplepelen, zonder dat TO hier voeding aangaf.
donderdag 15 november 2018 om 07:20
Ja ik bedoel eigenlijk ook niet dat je ziet dat hij geen lieverdje is, meer gewoon dat hij er gewoon echt uit ziet als zo een typische marokkaanse jongen en dan heeft hij ook nog wat andere buitenlandse vrienden en ja zo gaan mijn ouders en sommige mensen er dan vanuit dat hij een fout typetje is wat dus helemaal niet is
donderdag 15 november 2018 om 07:22
Verbieden vind ik ook gewoon geen goede oplossing. Ik zou zelf ook juist willen dat als ik later kinderen heb en die hebben een vriendje dat die juist over de vloer komt ook al ben je het er op het begin niet helemaal mee eens maar dan kan je hem tenminste ontmoeten en dan zie je hoe hij in het echt is, zijn innerlijk in plaats van zijn uitlerlijksamarinde schreef: ↑15-11-2018 01:21Maar dat bepalen je ouders toch niet voor jou?? Ik zie me aankomen bij mijn kinderen: "Nee, een moslim of een jood wil ik niet als schoonzoon." Dat is idioot, dat bepalen je kinderen gewoon zelf. En als je daar als ouders een groot probleem van maakt, wijzen je kinderen - terecht - naar hun voorhoofd en gooien de deur achter zich dicht.
Ik ga ervan uit dat ik mijn kinderen heb opgevoed tot zelfstandige wezens die heel goed zélf kunnen inschatten met wie ze gelukkig worden. Ik vind 17 wel erg jong, daarom zou ik als ouder van TO wel in gesprek blijven over haar liefdesleven, en ik zou júist willen dat het vriendje bij ons thuiskwam. Door het te verbieden, wakker je de (verboden) liefde alleen maar aan, terwijl de kans bestaat dat acceptatie er juist voor zorgt dat TO op den duur zèlf gaat inzien dat de verschillen mogelijk te groot zijn.
donderdag 15 november 2018 om 07:24
Pff ik hoop het ik ben er gewoon echt heel bang voor. Ik wil er graag over praten maar ik weet gewoon niet hoe, ik kan ook moeilijk aankomen met dat ik nou al een tijdje een stiekeme relatie heb of nog contact met hem heb dus ik weet gewoon niet als ik nog eens iets zeg hoe ik dat moet aankaarten..
donderdag 15 november 2018 om 07:58
Ah ! Een klassieker ! Meisje, de pubertijd nog niet helemaal ontgroeid, wordt verliefd op een bepaald type jongen waarvan ze weet dat haar ouders er niet blij mee zijn. Het onderliggende motief is je afzetten tegen je ouders, zodat je je van hen kunt losmaken. Al zul je dat zelf niet zo zien. Het hoort bij het volwassen worden, compleet met alle drama. Hoewel het niet bij iedereen precies zo gaat. Hoe harder je ouders zich zullen verzetten, hoe verliefder jij zult worden. Hoe meer zij er tegenin gaan, hoe vastbeslotener jij wordt en hoe meer jij ervan overtuigd raakt dat hij je grote liefde is. Vol verontwaardiging omdat je ouders zijn goede eigenschappen niet willen zien. Je ouders doen er slimmer aan om hem de hemel in te prijzen, hem aan hun hart te drukken, alles uit de kast te trekken voor hem want dan zul jij op den duur vanzelf je belangstelling verliezen, in plaats van je in hem vast te bijten zoals je nu doet. Of hij valt door de mand, of hij blijkt echt een gouden vent te zijn.
Misschien kun jij je ouders daarin wijzer maken ?
Misschien kun jij je ouders daarin wijzer maken ?
donderdag 15 november 2018 om 08:04
Ook ik ben ooit voor zo'n jongen gevallen op die leeftijd... mijn ouders waren heel relaxed, maaaaar... hij kon dan wel niet zo streng zijn... zijn familie wel. Hij had besloten dat het wel bij zou draaien als ze zagen hoe serieus het was. Paar jaar verder werd ik pas met lood in de schoenen aan de familie voorgesteld... en ik kan je zeggen... ze waren niet bijgedraaid en het werd een heel pijnlijk afscheid waarbij ik zelfs de nodige dreigementen over me heen kreeg van familieleden (als ik nog in zijn buurt kwam zouden ze mijn benen breken). Meneer is nu getrouwd met die voorbeeldige marokkaanse, streng gelovende moslima waarvan hij altijd zei dat hij daar nooit mee wilde eindigen.
Ik wil mensen ook niet beoordelen op vanalles.. maar na die ervaring heb ik deze mannen voortaan afgehouden...
Ik wil mensen ook niet beoordelen op vanalles.. maar na die ervaring heb ik deze mannen voortaan afgehouden...
donderdag 15 november 2018 om 08:09
Ik wil en ga me nergens mee bemoeien, maar zeggen dat iemand niet goed voor je is en dat een relatie niet gaat werken en dat je uit iemands buurt moet blijven puur om de afkomst of geloof van iemand wordt discriminatie genoemd.
(Ook bij mensen met een Marokkaanse achtergrond)
Dit is volgens de Nederlandse grondwet verboden.
Bovendien vind ik het nogal kort door de bocht om iemand enkel hierop te beoordelen en te generaliseren, en dat getuigt i.m.o van behoorlijke dommigheid.
TO, aan jou of je meegaat in deze gedachtegang/dit soort dommigheid.
Goedemorgen.
Trouwens, roepen dat iedereen van de leeftijd van TO naïef is is net zo goed kort door de bocht en generaliserend. Daar help je TO toch niet mee? (En daar is dit forum voor bedoeld hoop ik, mekaar helpen ipv enkel je ongezouten meningen roepen)
(Ook bij mensen met een Marokkaanse achtergrond)
Dit is volgens de Nederlandse grondwet verboden.
Bovendien vind ik het nogal kort door de bocht om iemand enkel hierop te beoordelen en te generaliseren, en dat getuigt i.m.o van behoorlijke dommigheid.
TO, aan jou of je meegaat in deze gedachtegang/dit soort dommigheid.
Goedemorgen.
Trouwens, roepen dat iedereen van de leeftijd van TO naïef is is net zo goed kort door de bocht en generaliserend. Daar help je TO toch niet mee? (En daar is dit forum voor bedoeld hoop ik, mekaar helpen ipv enkel je ongezouten meningen roepen)
donderdag 15 november 2018 om 08:46
Ben dan wel benieuwd hoe je dat in de praktijk doet, je gaat naar school en naar sporten neem ik aan, en naar je vriendinnen.... en wanneer zie je hem dan?
Ik hoop van ganse harte dat je wel op de juiste tijden op school zit en niet spijbelt.
Je werkt jezelf alleen maar in de nesten als je zo loopt te liegen, al die leugens moet je onthouden..
Ik als ouder zo het vreselijk vinden m er straks achter te komen dat je als mijn dochter de boel heb lopen beduvelen.
Je ouders houden van je en willen niet dat je gekwetst wordt..
Het is echt zo dat er bijna geen relaties die op jouw leeftijd ontstaan voor eeuwig zijn..
Ik hoop van ganse harte dat je wel op de juiste tijden op school zit en niet spijbelt.
Je werkt jezelf alleen maar in de nesten als je zo loopt te liegen, al die leugens moet je onthouden..
Ik als ouder zo het vreselijk vinden m er straks achter te komen dat je als mijn dochter de boel heb lopen beduvelen.
Je ouders houden van je en willen niet dat je gekwetst wordt..
Het is echt zo dat er bijna geen relaties die op jouw leeftijd ontstaan voor eeuwig zijn..
donderdag 15 november 2018 om 10:41
Misschien een stomme vraag, maar hoe oud is hij eigenlijk? Speelt er evt ook mee dat hij een stuk ouder is?
Het is jammer dat je ouders er zo in staan en dus niet echt open staan voor een rustige discussie.
Ik geloof overigens heus wel dat er ook prima Marokkanen zijn. Het is meer het cultuurverschil en het, in mijn ogen, regelmatig vrouwonvriendelijke deel daarvan waardoor ik de zorgen wel enigzins kan begrijpen.
Persoonlijk heb ik een hekel aan ultimatums en zal ik dan juist niet snel voor diegene kiezen (in dit geval dan dus voor hem), maar het zijn je ouders en die ga je vermoedelijk nog best wel nodig hebben in je leven en je wilt natuurlijk een zo goed mogelijke band met ze hebben en houden.
Heel lastig. Misschien even uitzitten tot je 18 bent? Al schakelt het dan potentieel weer over naar 'je woont in mijn huis, dus je luistert naar mij'.
Je kan altijd evt op je 18e gaan samenwonen oid, als het echt zo'n serieuze liefde is.
Het is jammer dat je ouders er zo in staan en dus niet echt open staan voor een rustige discussie.
Ik geloof overigens heus wel dat er ook prima Marokkanen zijn. Het is meer het cultuurverschil en het, in mijn ogen, regelmatig vrouwonvriendelijke deel daarvan waardoor ik de zorgen wel enigzins kan begrijpen.
Persoonlijk heb ik een hekel aan ultimatums en zal ik dan juist niet snel voor diegene kiezen (in dit geval dan dus voor hem), maar het zijn je ouders en die ga je vermoedelijk nog best wel nodig hebben in je leven en je wilt natuurlijk een zo goed mogelijke band met ze hebben en houden.
Heel lastig. Misschien even uitzitten tot je 18 bent? Al schakelt het dan potentieel weer over naar 'je woont in mijn huis, dus je luistert naar mij'.
Je kan altijd evt op je 18e gaan samenwonen oid, als het echt zo'n serieuze liefde is.
donderdag 15 november 2018 om 16:51
Zijn ouders behandelen mij als familie, een hele warme en fijne familie zijn hun. Zijn moeder heeft een nederlandse man en zijn tante ook. Ze vinden mij een heel lief meisje en vinden deze situatie ook heel erg maar ze hebben zeker niks tegen mijBloody_Mary schreef: ↑15-11-2018 10:57Aanvaarden zijn ouders jou wel? Want het is zinloos om zoveel gezeik met jouw ouders te hebben als zijn ouders ook tegen zijn. Hoe reageerden zij?