Kids met uitdagingen
donderdag 3 oktober 2019 om 14:30
Beste,
Ik heb 4 kids, 2 van 6, 1 van 13 en 1 van 15. Allen hebben een gebruiksaaneijzing.
De oudste moet agressietraining volgen vanwege t steeds betrokken raken bij ruzies ed op school en is thuis moeilijk te handhaven. Ze heeft kenmerken van ODD.
De een na oudste heeft depressieve klachten en is onder behandeling bij een psycholoog.
De 2 jongsten worden nu ook geobserveerd op school. De ene is extreem druk en heeft veel driftbuien en de ander leert erg moeilijk..
Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.
In mijn omgeving ken ik niemand in een soortgelijke situatie en ik heb niet t gevoel begrip te vinden.
Ik heb 4 kids, 2 van 6, 1 van 13 en 1 van 15. Allen hebben een gebruiksaaneijzing.
De oudste moet agressietraining volgen vanwege t steeds betrokken raken bij ruzies ed op school en is thuis moeilijk te handhaven. Ze heeft kenmerken van ODD.
De een na oudste heeft depressieve klachten en is onder behandeling bij een psycholoog.
De 2 jongsten worden nu ook geobserveerd op school. De ene is extreem druk en heeft veel driftbuien en de ander leert erg moeilijk..
Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.
In mijn omgeving ken ik niemand in een soortgelijke situatie en ik heb niet t gevoel begrip te vinden.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:15
Oh ja? Je impliceert anders wel dat het haar verdiende loon is hoor. En waarom te verwachten? Wil jij beweren dat de psychische problemen enkel en alleen toegeschreven moeten worden aan een mislukt huwelijk, een samengesteld gezin? Er kan geen andere oorzaak zijn? Wat kortzichtig.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 16:04Ik zeg niet dat het haar verdiende loon is. Ik zeg alleen dat dit allemaal te verwachten viel voordat de kinderen gemaakt werden.
Ik zeg ook niet dat ze die kinderen dan maar niet had moeten maken, of dat ze het allemaal heel anders had moeten doen. Ik zeg alleen maar dat ik kan begrijpen dat mensen er geen begrip voor hebben.
Verder heb ik ook al geschreven dat ik voorstander ben van hulp vragen als je hulp nodig hebt. Mijn non-begrip is geen oplossing voor de problemen maar begrip van anderen ook niet!
donderdag 3 oktober 2019 om 16:23
Mozeskriebel. Nee, ik zeg niet dat het haar verdiende loon is, ik bedoel dat ook niet en ik vind dat ook niet. Dat jij dat zo interpreteert dat kan, maar ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik dat niet bedoel en niet vind. Kun je hoog springen en laag springen, dan vind ik dat nog steeds niet.LaFleurNoire schreef: ↑03-10-2019 16:15Oh ja? Je impliceert anders wel dat het haar verdiende loon is hoor. En waarom te verwachten? Wil jij beweren dat de psychische problemen enkel en alleen toegeschreven moeten worden aan een mislukt huwelijk, een samengesteld gezin? Er kan geen andere oorzaak zijn? Wat kortzichtig.
En ik heb met geen woord gesproken over de psychische problemen die de kinderen hebben. Ik heb ook niet gezegd dat dat uitsluitend komt door een mislukt huwelijk of een samengesteld gezin en dat er geen andere oorzaak kan zijn.
Ik heb gezegd dat een gezin met vier kinderen hoe dan ook een uitdaging is. Helemaal als dan twee van die vier kinderen een andere vader hebben en die relatie niet goed is. Dat die formule het dus nog zwaarder maakt dan vier kinderen van dezelfde vader.
Dat een samengesteld gezin met vier kinderen dus sowieso werken is. En als er dan ook nog psychische problemen bijkomen dan is dat heel vervelend maar dan moet er niet gedaan worden alsof alles easy peasy zou zijn geweest als er geen psychische problemen waren geweest.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:24

donderdag 3 oktober 2019 om 16:24
Ah, jij bent er ook weer? Gezellig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2019 16:26
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
9.30% gewijzigd

donderdag 3 oktober 2019 om 16:29
Niks moet natuurlijk.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:55Het nut van mijn reactie? Ik ben aan het forummen, ik wist niet dat mijn reactie perse nut moest hebben.
Daarbij, de situatie gaat echt niet veranderen door welke reactie van wie dan ook hier hoor, dat zal TO (en haar man, en haar ex, en haar kinderen) zelf moeten doen.
Maar TO komt wel met een vraag. Dus dan zijn we het er in ieder geval over eens dat je reactie nutteloos is.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:33
YellowLemon schreef: ↑03-10-2019 16:29Niks moet natuurlijk.
Maar TO komt wel met een vraag. Dus dan zijn we het er in ieder geval over eens dat je reactie nutteloos is.
Welke vraag stelt TO dan?
Ik weet niet of mijn reactie nutteloos is (oprecht). Soms moet iemand ook even de waarheid horen en een schop onder de kont krijgen. Niet dat dat mijn intentie is overigens.
TO voelt zich niet begrepen en ik bevestig dat (en ik spreek hierin voor mezelf!). Soms is dat ook nuttig.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:34
Aangezien je van tevoren al meldde dat iedereen je een bitch zou gaan vinden wist je heel goed dat wat je opschreef voor reacties zou gaan zorgen. Wat je nu schrijft is een zeer afgezwakte versie. Maar goed hoor, zoals je zelf al schreef is dit een forum en dat hoeft geen nut te hebben.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 16:23Mozeskriebel. Nee, ik zeg niet dat het haar verdiende loon is, ik bedoel dat ook niet en ik vind dat ook niet. Dat jij dat zo interpreteert dat kan, maar ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik dat niet bedoel en niet vind. Kun je hoog springen en laag springen, dan vind ik dat nog steeds niet.
En ik heb met geen woord gesproken over de psychische problemen die de kinderen hebben. Ik heb ook niet gezegd dat dat uitsluitend komt door een mislukt huwelijk of een samengesteld gezin en dat er geen andere oorzaak kan zijn.
Ik heb gezegd dat een gezin met vier kinderen hoe dan ook een uitdaging is. Helemaal als dan twee van die vier kinderen een andere vader hebben en die relatie niet goed is. Dat die formule het dus nog zwaarder maakt dan vier kinderen van dezelfde vader.
Dat een samengesteld gezin met vier kinderen dus sowieso werken is. En als er dan ook nog psychische problemen bijkomen dan is dat heel vervelend maar dan moet er niet gedaan worden alsof alles easy peasy zou zijn geweest als er geen psychische problemen waren geweest.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:36
Hier 3 kids met zorgen..
Oudste 16 met autisme en ADHD
Middelste 15 met ADHD en odd
Jongste is 10 en heeft autisme adhd en odd.
Het is pittig en heftig..
En nee voor we aan kinderen begonnen dachten we niet na over deze dingen.
Juist na de diagnose zijn we naar ons zelf gaan kijken en blijk ik add te hebben en man vertoond kenmerken van asperger.
We hebben mst gevolgd en dat heeft ons goed geholpen,ook een pgb met goede begeleiders geeft de nodige steun
Juist na de diagnose zijn we naar ons zelf gaan kijken en blijk ik add te hebben en man vertoond kenmerken van asperger.
We hebben mst gevolgd en dat heeft ons goed geholpen,ook een pgb met goede begeleiders geeft de nodige steun
donderdag 3 oktober 2019 om 16:36
Wauw, echt wauw. Wat een onzin en vooral: wat een (voor)oordelen.ChristianeF schreef: ↑03-10-2019 16:2480% van de verklote kinderen mogen papa en mama bedanken inderdaad, de andere 20% is 'aangeboren'.
Als het alarmerend hoge aantal kinderen uitsluitend een aangeboren iets zouden hebben, odd/add/adhd, dan houdt dit dus een degeneratie van de mensheid in. Dus beter maar niet voortplanten meer dus.
En jij werkt met kinderen?
Sorry I hurt your feelings when I called you stupid. I thought you knew.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:37
Ik denk oprecht dat als de relatie met hun vader en mijn expartner beter was, zij minder problemen zoudn ervaren. Extra complicatie is dat die vader de problemen bij zijn dochters niet erkent..ChristianeF schreef: ↑03-10-2019 16:2480% van de verklote kinderen mogen papa en mama bedanken inderdaad, de andere 20% is 'aangeboren'.
Als het alarmerend hoge aantal kinderen uitsluitend een aangeboren iets zouden hebben, odd/add/adhd, dan houdt dit dus een degeneratie van de mensheid in. Dus beter maar niet voortplanten meer dus.
Maar.... alles een combi.
Ten tijde van mijn laatste zwangerschap was die relatie met mijn ex beter, en waren de problemen nog niet echt zichtbaar.
Tis niet erg dat je als een stuurman aan wal kunt oordelen, daarmee mag jij jezelf heel gelukkig prijzen! Of.... je bent verbitterd??
donderdag 3 oktober 2019 om 16:40
wij willen ook graaaag mst... ik heb me daar al in verdiept en het trekt ons..Coboce schreef: ↑03-10-2019 16:36Hier 3 kids met zorgen..

donderdag 3 oktober 2019 om 16:44
donderdag 3 oktober 2019 om 16:47
Ik heb er 4, waarvan 2 met gebruiksaanwijzing. Zelfde ouders, zelfde opvoeding. Maar uiteraard hadden we na de eerste met gebruiksaanwijzing fluks de castreertang ter hand moeten nemen, want we hadden natuurlijk kunnen weten dat we nog zo'n probleemgeval op de wereld zouden kunnen zetten.
Allemaal onze eigen schuld, dus we verdienen geen medeleven.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:52
+1.. dank je.LaFleurNoire schreef: ↑03-10-2019 16:47Ik heb er 4, waarvan 2 met gebruiksaanwijzing. Zelfde ouders, zelfde opvoeding. Maar uiteraard hadden we na de eerste met gebruiksaanwijzing fluks de castreertang ter hand moeten nemen, want we hadden natuurlijk kunnen weten dat we nog zo'n probleemgeval op de wereld zouden kunnen zetten.
donderdag 3 oktober 2019 om 17:22
[...]Coboce schreef: ↑03-10-2019 16:36Hier 3 kids met zorgen..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2019 21:54
Reden: ongepast
Reden: ongepast
18.54% gewijzigd
Sugar and spice, and everything nice.

donderdag 3 oktober 2019 om 17:24
Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2019 16:42Ik heb twee kinderen, waarvan eentje betrekkelijk makkelijk en eentje met een gebruiksaanwijzing. Zelfde ouders, zelfde opvoeding. Soms zit het mee, soms zit het tegen en zo.
Same here. En ook 1 die niks lust, de ander alles. De een kan beter met geld omgaan dan de ander, de 1 introvert, de ander het hart op de tong enzovoort. Overigens wel goed verdeeld, ze hebben allebei zo hun moeilijkere kanten. Maar qua oovoeding heb ik er weinig aan kunnen vormen hoor.
Ja, ze eten met mes en vork, dat dan weer wel

donderdag 3 oktober 2019 om 17:24
Ik hoop dat je je eigen advies opvolgtKandijsuiker schreef: ↑03-10-2019 17:22Dat is het probleem zoals in Ideocracy. Slimme mensen denken na, domme mensen niet maar blijven werpen.
Ik ben voor een verplichte test bij iedereen die kinderen wil. Zo kunnen evt problemen al worden opgevangen. Of neem geen kinderen![]()
donderdag 3 oktober 2019 om 17:26
Ik wil geen kinderen, tijdrovend.
Sugar and spice, and everything nice.

donderdag 3 oktober 2019 om 17:27
donderdag 3 oktober 2019 om 17:28
Ja en de wereld heeft al genoeg onsympathiekelingen.