Naam voor mijn zoontje

05-04-2018 12:36 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wij krijgen een 2de zoontje, en vinden het deze keer zo moeilijk om een leuke naam te vinden en een besluit te nemen.
Nu hebben we 2 namen. Mijn eerste zoontje heet Senn.

Wat vinden jullie?

Senn en Boz
Senn en Daaf
Je vraagt om iemands mening, Senn is mooi, maar die andere 2 vind ik echt helemaal niks
Boz??? Of bedoel je boaz?
En wat is een daaf?
Een gewone naam. Je gekozen namen vind ik afgrijselijk. Arm kind.
anoniem_297763 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 12:40
60.49% gewijzigd
Ik vind het allebei niks. Wat nu?
Zijn dat namen of afkortingen?
Boz is geen naam en Daaf ook niet
(aan mij heb je niks)
Ik vind ze eerlijk gezegd beide echt niets. "Boz" klinkt als "Boss" of "Bos" (hé kijk daar komt the Boz!".
Daaf klinkt alsof je eigenlijk Dave wilde maar niet wist hoe het geschreven is en je in een paniekreactie maar iets geschreven hebt omdat je toch liefst geen Engelse klank wilde.
Vind ze allebei niet mooi.

Boz waarschijnlijk worden uitgesproken als Boss
Daaf is de afkorting van David?
Ligt eraan, welke vind je zelf het mooiste?
(aangezien je pas dit topic ook al gemaakt hebt en toen heel snel de OP weer leeg gehaald hebt (wat niet mag op dit forum), ik vermoed dat de antwoorden toen je niet aanstonden?).
Dus als je nu even zelf aangeeft welke jouw voorkeur heeft dan kunnen we antwoorden geven die in jouw straatje passen i.p.v. antwoorden die jou niet aanstaan.
Allebei nogal vergezocht. Senn trouwens ook maar daar is niks meer aan te doen. Waarom niet een normale naam die je af kan korten tot een van die varianten?
David =daaf
Boaz=boz

Dan kan die jongen als ie volwassen is tenminste nog met een normale naam solliciteren.
Dat zijn toch helemaal geen bestaande namen?
Doe dan Senn en Finn! Of
Senn en Mees
Senn en Vince
Senn en Jona
Senn en Mika
Senn en Luke
Maar aan mij heb je niets, want ik ben ook geen Senn-type.
Alsof je een spraakgebrek hebt.
Finn is toch ook een zelfverzonnen bakfietsmoeder'naam' van de afgelopen 5 jaar?
Ik vind ze ook niet mooi...maar jullie moeten vooral kiezen wat jullie mooi vinden.
Hou er wel rekening mee dat het kind er zn hele leven mee moet doen...
Koffiekop schreef:
05-04-2018 12:45
Finn is toch ook een zelfverzonnen bakfietsmoeder'naam' van de afgelopen 5 jaar?

Nee hoor, klassieke Ierse/Gaelic en dacht zelfs Scandinavische naam.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 12:50
10.51% gewijzigd
Waarom niet Bozz of Daaaf? Aangezien je toch voor onnodig veel klinkers en medeklinkers gaat.
Kies gewoon wat je zelf mooi vind..
Toch niet interessant wat wij ervan vinden?
Waarom niet David ipv Daaf? Kun je hem altijd nog zo noemen/roepnaam, maar dan is de 'echte' voornaam ook wat meer een volledige naam zeg maar.
Boz vind ik echt heel raar. Als je het snel uitspreekt of niet heel erg oplet, zeg je/hoor je meteen al Bos (ik dan).
Dus dan ga je op de uitspraak letten en moet je dus echt heel bewust de Z gaan benadrukken, dus dan wordt het in de uitspraak al Bozzz, om maar de nadruk te leggen op de Z
Mayapril schreef:
Ik vind ze ook niet mooi...maar jullie moeten vooral kiezen wat jullie mooi vinden.
Er zijn echter veel ouders die ik dat advies niet meer durf geven als ik sommige namen voorbij hoor komen wat ze zo leuk vonden :mrgreen:
Koffiekop schreef:
Nee hoor, is een verbastering van een prachtige oude Ierse naam die nu inmiddels helaas in NL heel populair is.
-
De meeste mensen die de naam Senn horen zullen denken dat jij en je man een beetje raar zijn omdat je je kind zo'n naam hebt gegeven.

Dat worden dus nog meer mensen die jou raar vinden want Boz of Daaf zal vast ook mensen ontmoeten die Senn niet Kent.

Dus doe je zelf en je toekomstige kind een plezier en noem hem David of Dave of Boaz of Jos.
Daan ipv Daaf.
Beide niet! Afschuwelijk. Sorry.
Overigens vind ik Boz en Daaf ook geen namen. Klinkt toch voor schut, moet je als man van 40 solliciteren met de naam Boz.
Nu vind ik Senn ook een beetje een 'we wilden Sem maar wilden hip/uniek doen', dus misschien hebben we gewoon te verschillende smaak in namen.
David vind ik mooi!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven