Werk & Studie alle pijlers

Bijkomen

19-09-2017 15:07 79 berichten
Hoi

Wat doe je na een zware werkdag?
Ik ben afgepeigerd, wekker ging om 03:30 shift begon om 06:00.

Ik zoek iets ter ontspanning. Alhoewel ik boodschappen,koken, was opvouwen, stofzuigen nog moet doen.


Wat werkt voor jou?
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:08
5.07% gewijzigd
Laat huishouden voor wat t is, bestel 'n pizza, trek 'n wijntje open en ga lekker op de bank hangen.
Is er een reden dat je zo vroeg opstaat als je "pas" om 6 uur moet starten met werken?

Internetten, tv kijken, serie kijken, slapen, ...
Wat RB zegt.
Tornacense schreef:
19-09-2017 15:10
Is er een reden dat je zo vroeg opstaat als je "pas" om 6 uur moet starten met werken?

Internetten, tv kijken, serie kijken, slapen, ...
Deed ik ook altijd, dan is het begin van de dag veel relaxter. Even wakker worden, even tijd voor jezelf voordat de ratrace weer begint. Dan kom je ook veel beter de dag door.
Waarom sta je 2,5 uur voor werktijd al op?

In bad, boek lezen, internetten, serie kijken.
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:11
Deed ik ook altijd, dan is het begin van de dag veel relaxter. Even wakker worden, even tijd voor jezelf voordat de ratrace weer begint. Dan kom je ook veel beter de dag door.
Mijn slaap is mij toch echt heiliger dan "rustig wakker worden".
Dat doe ik wel in de auto of op de trein.

Geef mij 's avonds maar wat meer ontspanning.
IJskoffie schreef:
19-09-2017 15:11
Waarom sta je 2,5 uur voor werktijd al op?

In bad, boek lezen, internetten, serie kijken.
Omdat ik een halfuur van te voren op mijn werk moet zijn (overdracht) . Ik zit om 04:45 in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:11
Deed ik ook altijd, dan is het begin van de dag veel relaxter. Even wakker worden, even tijd voor jezelf voordat de ratrace weer begint. Dan kom je ook veel beter de dag door.
Ja maar midden in de nacht opstaan of iets meer tijd nemen is toch wat anders..
Zo vroeg is toch niet vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Kinderen halen (met de fiets of lopend), koken, samen eten, kinderen naar bed brengen, met de oudste nog een kwartiertje, half uurtje spelen/voorlezen/schaken, die ook op bed leggen en dan kopje thee drinken en begint mijn ontspanning. Dus TV kijken, computerspelletje doen, krantje lezen, soms sporten. Maar het kan ook zijn dat ik nog moet studeren. Ik vind het leuk dus het kan best ontspannend zijn. Als ik me hondsmoe voel, schiet ik lekker in mijn pyama of ga ik in bad liggen sudderen. Het hangt dus van de dag af.
Ttas, laat dat stofzuigen effe zitten en doe de was opvouwen zittend op de bank voor de tv.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:14
Omdat ik een halfuur van te voren op mijn werk moet zijn (overdracht) . Ik zit om 04:45 in de auto.
Dan begint je werk dus om 5.30u. Dat is al ietsje beter te begrijpen.
Al vind ik 5 kwartier nog veel om zo´n onmogelijk tijdstip.

Ik zou lekker even in bed duiken!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-09-2017 15:08
Laat huishouden voor wat t is, bestel 'n pizza, trek 'n wijntje open en ga lekker op de bank hangen.
En dit.
Ok boodschappen en koken vind ik dan nog wel te doen maar de rest kan uitgesteld worden.
IJskoffie schreef:
19-09-2017 15:15
Dan begint je werk dus om 5.30u. Dat is al ietsje beter te begrijpen.
Al vind ik 5 kwartier nog veel om zo´n onmogelijk tijdstip.

Ik zou lekker even in bed duiken!
Dan kan ik vanavond niet slapen aangezien ik vrij ben morgen. Ik kan slecht ontspannen.
dolfje schreef:
19-09-2017 15:14
Ja maar midden in de nacht opstaan of iets meer tijd nemen is toch wat anders..
Zo vroeg is toch niet vol te houden?
Ik moest altijd om 9 uur beginnen en stond om half 7 op en dan lekker zitten met een bakkie en even het nieuws kijken, even niets.

Kan me voorstellen dat het midden in de nacht opstaan je opeen gegeven moment opbreekt, maar kan me niet voorstellen dat Tass dat dagelijks doet.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:17
Dan kan ik vanavond niet slapen aangezien ik vrij ben morgen. Ik kan slecht ontspannen.
Maar als je morgen vrij bent kun je vanavond toch wat later gaan slapen? Zet je nu gewoon de wekker voor een kort dutje.
Maar anders lekker op de bank kruipen met laptop of tv.
Als er een meneer Tas is ... Massage?

Of een uur gaan wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
19-09-2017 15:14
Omdat ik een halfuur van te voren op mijn werk moet zijn (overdracht) . Ik zit om 04:45 in de auto.
Dan zou ik op z'n vroegst 4.15 opstaan en niet 3.30. Mijn hemel zeg.
Wat ik doe: lezen, puzzelen in een puzzelboekje, kleuren. Of gewoon helemaal niets.
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:18
Ik moest altijd om 9 uur beginnen en stond om half 7 op en dan lekker zitten met een bakkie en even het nieuws kijken, even niets.

Kan me voorstellen dat het midden in de nacht opstaan je opeen gegeven moment opbreekt, maar kan me niet voorstellen dat Tass dat dagelijks doet.
Dat doe ik niet dagelijks inderdaad en zeker niet als je nog herstellende bent van een burn-out. Ik vind de toeristen sector heel erg leuk en bij een gebrek aan een fatsoenlijk diploma begin je op dit soort tijdstippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga na een zware werkdag trouwens flink onderuitgezakt detectives kijken.
Mevrouw75 schreef:
19-09-2017 15:21
Dan zou ik op z'n vroegst 4.15 opstaan en niet 3.30. Mijn hemel zeg.

Dan raak ik de controle kwijt. Ik wil rustig wakker worden, douchen, ontbijten etc.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:17
Dan kan ik vanavond niet slapen aangezien ik vrij ben morgen. Ik kan slecht ontspannen.
Tass, das wel een werkpuntje. Zeker gezien jouw geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:18
Ik moest altijd om 9 uur beginnen en stond om half 7 op en dan lekker zitten met een bakkie en even het nieuws kijken, even niets.

Ik neem 45 minuten voor ik de deur uit moet, wassen aankleden eten, thee en nieuws en de deur uit. Vind ik nog lang. :)
dolfje schreef:
19-09-2017 15:24
Ik neem 45 minuten voor ik de deur uit moet, wassen aankleden eten, thee en nieuws en de deur uit. Vind ik nog lang. :)
Dan begint de ratrace al op de rand van je bed. Niks voor mij, dan had ik binnen de kortste keren een burn out gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
19-09-2017 15:21
Dat doe ik niet dagelijks inderdaad en zeker niet als je nog herstellende bent van een burn-out. Ik vind de toeristen sector heel erg leuk en bij een gebrek aan een fatsoenlijk diploma begin je op dit soort tijdstippen.
Hoe vaak heb je deze werktijden?
Nu gaan slapen zou ik ook niet doen, kan dan s'avonds ook niet slapen. Of tenminste dat denk ik en dan lukt het ook niet.
Wandelen is wel fijn, of even rustig sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven