Bijkomen
dinsdag 19 september 2017 om 15:07
dinsdag 19 september 2017 om 15:54
In jou topics lijkt het altijd alsof je het wel anders wil, maar jijzelf niks wil veranderen. Je blijft maar steeds in cirketjes ronddraaien.
Als het werk niet bij je past, zoek dan wat anders.
Jij kiest zelf voor dit werk.
Kun je niet beter kranten gaan lopen, of bij de ah achter de kassa.
De situatie waar je in zit, dat overkomt jou niet, je kiest er zelf voor.
dinsdag 19 september 2017 om 15:59
Eens.Gele_Suikerspin schreef: ↑19-09-2017 15:54In jou topics lijkt het altijd alsof je het wel anders wil, maar jijzelf niks wil veranderen. Je blijft maar steeds in cirketjes ronddraaien.
dinsdag 19 september 2017 om 16:04
Ik vind werken in de toeristen sector erg leuk. Ik hou niet van om in de slachtoffer modus te gaan hangen en de boel de boel te laten. Gewoon aanpakken en doorgaan. Van al dat thuis zitten en niets doen is niet voor mij. Het grootste probleem is niet kunnen ontspannen dat is de trigger. Ik heb geen burn-out gekregen van het niets doen, maar van teveel doen en allee willen. En ik wil mijn vriend ook niet steeds teleur stellen (dit vul ik in nu) dat ik een mietje ben. Hij werkt zelf 5 dagen in de week, dan is het ook lekker thuiskomen als het eten klaar is Dat doet die ook voor mij.
dinsdag 19 september 2017 om 16:15
Beweging is altijd goed, wandelen,fietsen, hardlopen,zwemmen. Misschien yoga. Of een hobby zoeken zoals tekenen of borduren of zo.
En van het idee afstappen dat iets in het huishouden moet. Ik heb daar ook wel last van hoor maar mijn man zegt altijd " wat is het ergste dat er kan gebeuren als de was niet is gedaan of dat er stof ligt of dat het eten niet klaar is?" Ik heb ook moeite om dat zo te zien maar word er wel makkelijker in.
En van het idee afstappen dat iets in het huishouden moet. Ik heb daar ook wel last van hoor maar mijn man zegt altijd " wat is het ergste dat er kan gebeuren als de was niet is gedaan of dat er stof ligt of dat het eten niet klaar is?" Ik heb ook moeite om dat zo te zien maar word er wel makkelijker in.
dinsdag 19 september 2017 om 16:48
Je wil nog steeds te veel. En werken en een spic en span huishouden en je vriend tevreden houden en en en...Ttass schreef: ↑19-09-2017 16:04Ik vind werken in de toeristen sector erg leuk. Ik hou niet van om in de slachtoffer modus te gaan hangen en de boel de boel te laten. Gewoon aanpakken en doorgaan. Van al dat thuis zitten en niets doen is niet voor mij. Het grootste probleem is niet kunnen ontspannen dat is de trigger. Ik heb geen burn-out gekregen van het niets doen, maar van teveel doen en allee willen. En ik wil mijn vriend ook niet steeds teleur stellen (dit vul ik in nu) dat ik een mietje ben. Hij werkt zelf 5 dagen in de week, dan is het ook lekker thuiskomen als het eten klaar is Dat doet die ook voor mij.
Begin eens met na het werk nog maar 1 ding 'moeten'. Dus of koken, of boodschappen of de was. Niet alledrie. In de tijd die je over hebt, ga je geen klusjes doen, maar bijvoorbeeld je nagels lakken, een tijdschrift lezen, een kleurplaat kleuren. Of leer jezelf breien, haken of borduren. Tijd voor jezelf dus. Kijk 's avonds een leuke serie (lachen helpt om te ontspannen) en lees in bed nog een half uurtje in een leuk boek (ik heb vaak een jill mansell op m'n nachtkastje liggen).
Andere tips: neem bij thuiskomst een kopje kruidenthee en ga daarmee een half uurtje op de bank zitten. Verder niets doen, gewoon een half uurtje op de bank zitten.
Koop een aromabrandertje en een flesje lavendelolie, of een paar goede lavendel-geurkaarsen. Doe die aan tijdens je 'rustmomenten'.
dinsdag 19 september 2017 om 16:48
Ik vind de wc soms echt een zenmomentje hoor. Blijf ik gewoon even een minuutje langer dan nodig zitten en geniet ik van de stilteingelise schreef: ↑19-09-2017 15:47Bijzondere redenatie... Wat hebben mannen ermee te maken? En dan zeg je ook nog dat alle mannen dat doen...
En waarom stiekem op het toilet gaan zitten ipv open kaart te spelen naar je collega's die toch weten dat je herstellende bent? Kun je toch gewoon aangeven dat je een paar minuten rust nodig hebt?
dinsdag 19 september 2017 om 17:01
Ja, niet doorgaan.
Van al dat maar doorgaan zit je straks weer volledig thuis en daar zit je ook niet op te wachten.
Je legt jezelf nog steeds vanalles op, je moet dit je moet dat, niks kan anders. Denk je dat dat helpt?
dinsdag 19 september 2017 om 17:06
dolfje schreef: ↑19-09-2017 16:15Beweging is altijd goed, wandelen,fietsen, hardlopen,zwemmen. Misschien yoga. Of een hobby zoeken zoals tekenen of borduren of zo.
Dat hangt van de persoon af. Ik vind het totaal niet ontspannend bijvoorbeeld. Lees liever een boek.
dinsdag 19 september 2017 om 17:23
Jij doet dat nog maar net, als het lang genoeg gaat duren word je daar echt wel ongedurig van en stort je op een gegeven moment in qua energie omdat je alles al gedaan hebt en er niets meer te doen valt.
Ik doe dit nu ruim 7 jaar en ik word er gillend gek van.
dinsdag 19 september 2017 om 17:36
Precies dit!MoirenPhae schreef: ↑19-09-2017 16:48Ik vind de wc soms echt een zenmomentje hoor. Blijf ik gewoon even een minuutje langer dan nodig zitten en geniet ik van de stilte![]()
dinsdag 19 september 2017 om 17:45
Als ik thuiskom na een lange dag heb ik 3 kinderen om voor te zorgen
Dus meestal is het zorgen dat er eten op tafel komt, samen eten. Soms nog even spelen en daarna leggen we ze een voor een op bed.
Volgende maand start ik ook weer met sporten een keer per week en ik wil het daarna ophogen naar twee keer per week. En verder is het de keuken opruimen, een keer stofzuigen, boekje lezen, spelletje spelen, telefoneren met een vriendin, netflixen etc.
Volgende maand start ik ook weer met sporten een keer per week en ik wil het daarna ophogen naar twee keer per week. En verder is het de keuken opruimen, een keer stofzuigen, boekje lezen, spelletje spelen, telefoneren met een vriendin, netflixen etc.
dinsdag 19 september 2017 om 17:49
Haha ja, ik ga soms op werk vaker als ik erg drukke dag heb. Even volledige rust, heerlijk.
Ik doe yoga, misschien voor jou ook eens proberen waard?
En verder, ik maak lange dagen ivm reistijd, heb gewoon geaccepteerd dat er doordeweeks niet veel uit Mn handen komt. Eten maak ik voor meerdere dagen tegelijk en vries ik in Zodat doordeweeks alleen hoef op te warmen. Niet zo streng zijn voor jezelf
Ik doe yoga, misschien voor jou ook eens proberen waard?
En verder, ik maak lange dagen ivm reistijd, heb gewoon geaccepteerd dat er doordeweeks niet veel uit Mn handen komt. Eten maak ik voor meerdere dagen tegelijk en vries ik in Zodat doordeweeks alleen hoef op te warmen. Niet zo streng zijn voor jezelf
dinsdag 19 september 2017 om 17:51
Ik moet ook vaak om 6 uur beginnen op mijn werk, maar sta dan echt zo laat mogelijk op. Elke minuut slaap telt voor mij. In de praktijk gaat mijn wekker dus vaak pas om 5 uur en dan kan ik inderdaad niet rustig opstaan, maar ik heb nog wel tijd voor alles en zoveel mogelijk slaap gepakt.
Naar huis fietsen geeft mij altijd weer een beetje energie. Heb er eigenlijk nooit zin in, maar de buitenlucht helpt altijd. Maar als je al om 04.45 met de auto weg moet zal dat voor jou denk ik geen optie zijn? Verder: een powernap meteen als je thuiskomt (dus max. 60 minuten) of gewoon rustig op bed liggen lezen. En zorgen dat je dit soort avonden niet hoeft te koken!
Naar huis fietsen geeft mij altijd weer een beetje energie. Heb er eigenlijk nooit zin in, maar de buitenlucht helpt altijd. Maar als je al om 04.45 met de auto weg moet zal dat voor jou denk ik geen optie zijn? Verder: een powernap meteen als je thuiskomt (dus max. 60 minuten) of gewoon rustig op bed liggen lezen. En zorgen dat je dit soort avonden niet hoeft te koken!