Werk & Studie alle pijlers

Bijkomen

19-09-2017 15:07 79 berichten
Hoi

Wat doe je na een zware werkdag?
Ik ben afgepeigerd, wekker ging om 03:30 shift begon om 06:00.

Ik zoek iets ter ontspanning. Alhoewel ik boodschappen,koken, was opvouwen, stofzuigen nog moet doen.

Wat werkt voor jou?
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:08
5.07% gewijzigd
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:25
Dan begint de ratrace al op de rand van je bed. Niks voor mij, dan had ik binnen de kortste keren een burn out gekregen.
Ik ook hoor Cateau, dan voel ik me de hele dag opgejaagd.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:17
Dan kan ik vanavond niet slapen aangezien ik vrij ben morgen. Ik kan slecht ontspannen.

Dat lijkt me nou bij uitstek iets om te bespreken bij je therapie.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:22
Dan raak ik de controle kwijt. Ik wil rustig wakker worden, douchen, ontbijten etc.
Welke controle? Wordt je ontbijt paars als je niet om half 4 opstaat?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-09-2017 15:25
Dan begint de ratrace al op de rand van je bed. Niks voor mij, dan had ik binnen de kortste keren een burn out gekregen.
In heb daar gelukkig geen last van, fiets ook op mijn dooie gemak naar mijn werk en ben daar ook zeker 10 minuten te vroeg dus start rustig op.
dolfje schreef:
19-09-2017 15:26
Hoe vaak heb je deze werktijden?
Nu gaan slapen zou ik ook niet doen, kan dan s'avonds ook niet slapen. Of tenminste dat denk ik en dan lukt het ook niet.
Wandelen is wel fijn, of even rustig sporten.
Rouleert sowieso 4x in de maand.
Wekker op een uur en even slapen. Huishouden naar je vrije dag verschuiven, zo. Iets zal het met 2 man (werkend ook nog) niet zijn.
In therapie leren om andere doelen en haalbare doelen te stellen.
Wat zegt de bedrijfsarts?
Iemand die aan het herstellen is, laten beginnen op zo'n tijdstip is raar, vind ik.

Kun je geen andere tijden werken?

Verder tips; minder hard werken, goed je pauzes nemen, geen koffie, niet te veel thee, wel kruidenthee, vaker ophet toilet gaan zitten op het werk. Alles rustiger doen, zodat je minder moe thuis komt.

Gezonde kant en klaar maaltijden in slaan. Eerst lekker warm douchen, slobber kleren aan, verwarming hoog, lekker op de bank hangen.

Met iemand bellen en de dag doornemen.
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2017 15:32
Wat zegt de bedrijfsarts?
Iemand die aan het herstellen is, laten beginnen op zo'n tijdstip is raar, vind ik.

Kun je geen andere tijden werken?

Verder tips; minder hard werken, goed je pauzes nemen, geen koffie, niet te veel thee, wel kruidenthee, vaker ophet toilet gaan zitten op het werk. Alles rustiger doen, zodat je minder moe thuis komt.

Gezonde kant en klaar maaltijden in slaan. Eerst lekker warm douchen, slobber kleren aan, verwarming hoog, lekker op de bank hangen.

Met iemand bellen en de dag doornemen.
het is niet wekelijks 2x. Volgens de bedrijfarts gaat het heeel erg goed met me, wat hem betreft kan ik binnen 2 maand volledig aan het werk.

Ik zou toch zo'n werkdag wel aan kunnen en het is zeker niet dagelijks.

Dat kan ik mijn collega's niet aan doen.
Je moet ook niet luisteren naar de bedrijfsarts. Maar zeggen wat jij vind en ervaart en je grenzen aangeven.

Anders zit je straks zo in burn-out 2,3,4,5,6.

Er is maar 1 iemand die voor jou op komt, en dat ben jezelf!

Als het niet gaat gewoon ziek melden. De griep heerst.
Je bent niet echt duidelijk. Hoeveel werk je en hoe vaak moet je zo vroeg op?
Als jij nog steeds denkt aan het belang van anderen, dan gaat het nog erg lang duren voordat je herstelt bent.

Zet jezelf op plek 1, 2 en 3.
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2017 15:32

Verder tips; vaker ophet toilet gaan zitten op het werk
Dit meen je toch niet serieus he?!?!?

Tass, wandelen helpt mij altijd te ontspannen, misschien jou ook?
Een bedrijfsarts werkt doorgaans niet in jouw belang maar in t belang van de uitkeringsinstantie en/of werkgever.
dolfje schreef:
19-09-2017 15:24
Ik neem 45 minuten voor ik de deur uit moet, wassen aankleden eten, thee en nieuws en de deur uit. Vind ik nog lang. :)
Dat vind ik nog lang :-).
Hier 15 à 20 minuten.

Nieuws, aankleden, washand over mijn snuit, storm naar beneden, eten uit de koelkast vissen (avond van tevoren gesmeerd), alles in mijn rugzak gooien, nakijken dat ik niks vergeten ben, kijken dat de katten eten hebben, richting bus gaan.
Brikje chocomel drink ik op de bus of de trein.
Of als mijn man mij brengt in de auto.
Koffie staat klaar als ik op mijn werk toekom.

Ik ben een avond- en vooral nachtmens en bovendien lang onderweg naar mijn werk.
Tijd genoeg om onderweg wakker te worden (of nog effe te doezelen).
Ttass schreef:
19-09-2017 15:22
Dan raak ik de controle kwijt. Ik wil rustig wakker worden, douchen, ontbijten etc.
Dat lijkt me ook wel iets om aan te werken. Ik doe in dat half uurtje echt echt echt niks gehaast.
ingelise schreef:
19-09-2017 15:39
Dit meen je toch niet serieus he?!?!?

Tass, wandelen helpt mij altijd te ontspannen, misschien jou ook?
Jawel :biggrin:
Even een rustmomentje voor jezelf nemen.

Mannen zitten er al gauw een kwartier op. Waarom zou je als vrouw ook niet even mogen chillen. Rust nemen is heel belangrijk.
Ik ga even boodschappen doen en koken antwoord het later of morgen wel terug.
En douchen na het werk. Helpt mij best goed ontspannen. Ik kan het ook niet zomaar.
En dan rustig op de bank of aan eettafel met wasmand voor je.
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2017 15:42

Mannen zitten er al gauw een kwartier op. Waarom zou je als vrouw ook niet even mogen chillen. Rust nemen is heel belangrijk.
Deed ik ook steeds meer op een bedrijf met kantoortuinen, ik trok die constante prikkels niet. Op bedrijf waar ik n eigen kantoor had was dat niet nodig, daar had ik genoeg rust.
Ttass schreef:
Als je nog kunt boodschappen doen en koken heb je gelukkig wel volgende energie nog. Dat is mooi.

Lavendel douche creme of olie druppels voor geur in slaap kamer werken ontspannend.
Gele_Suikerspin schreef:

Bijzondere redenatie... Wat hebben mannen ermee te maken? En dan zeg je ook nog dat alle mannen dat doen...

En waarom stiekem op het toilet gaan zitten ipv open kaart te spelen naar je collega's die toch weten dat je herstellende bent? Kun je toch gewoon aangeven dat je een paar minuten rust nodig hebt?
Ttass schreef:
Waarom bestel je niet ff eten, kun je lekker uitrusten de rest van de avond.
Dat kan ik niet maken dames even op de wc zitten, dan is het direct finito daar is het gat van de deur. Het is gewoon met z'n allen aanpakken.
Waarom zou je dat allemaal moeten doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ttass schreef:
19-09-2017 15:47
Dat kan ik niet maken dames even op de wc zitten, dan is het direct finito daar is het gat van de deur. Het is gewoon met z'n allen aanpakken.
En als je het afspreekt met de bedrijfsarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven