Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
It's alive!

Hartje gezien.. Ben pas 6 weken en 2 dagen...

Maargoed, alles zag er goed uit en t hartje klopt.

Voor nu dus alles goed! Erg bijzonder om te zien
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bn!! Apart is het hè? En de volgende echo is nóg leuker, want dan beweegt de kleine ook als hij/zij tenminste niet slaapt :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh voor de tabel (ik weet echt niet hoe dat werkt)

Wisseldag is dus woensdag en aanstaande woensdag ben ik 7 weken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bn! Super dat alles er goed uit ziet. Nu sproetje en ik nog volgende week.



Fijn weekend allemaal, lekker in het zonnetje!
Alle reacties Link kopieren
@bn Super! Gefeliciteerd!



Inderdaad, nu Minnie en ik nog volgende week... Het klinkt heel gek, maar ik heb er zelfs haast zin in om te gaan dinsdag... (Oh wat klinkt dit eng uit mijn mond!)



Hier: de eerste keer overgeven is een feit sinds vanmorgen.

Stond een niet afgewassen pan van gisteravond op het aanrecht,

dat ging dus niet helemaal goed.



Verder heb ik onwijze honger als ik niet misselijk ben, vooral zin in brood en fruit...! Hebben jullie hier ook last van?

Gelukkig zijn brood en fruit niet echte dikmakers dus neem

ik het er maar van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel aangepast, kroes ik zag dat er bij jou nog geen hartje stond, dus als je graag wilt dat die er weer uitgehaald wordt, moet je dat anders zelf even doen!

Groetjes Sproetje
Alle reacties Link kopieren
@minnie klopt het dat jij nu 7 wk bent?
Alle reacties Link kopieren
Kroes, chicka en BN gefeliciteerd met de goede echo's!



Sproet en mini succes volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Bn: Gefeliciteerd!! Bijzonder om te zien he!

Dus je bent ook wat terug gezet??



Sproet: Thanx voor het hartje. Was ik zelf vergeten door mijn beginnende dementie denk ik :P

Je klinkt erg positief! Leuk om te horen.

Balen van je misselijkheid. Maar hoe jij het omschreef met die pan kan ik me heel goed voorstellen. Sommige dingen wekken bij mij ook op



Zon, ik doe wel voorzichtig met de zon.

Smeer zo wie zo mijn gezicht goed in. Wil geen zwangerschapsmasker! En als ik weet dat ik een tijdje in de zon zit smeer ik de rest ook in.
Alle reacties Link kopieren
Ha sproet, ik ben ook wel misselijk maar heb nog niet hoeven overgeven. Al werd ik van de week wel heel misselijk van een kiwi, dus die durf ik nu niet meer te eten. Ik heb vooral zin in brood, yoghurt, fruit en salade. En hartige dingen. En dus absoluut niet in chocola (waar ik normaal toch echt aan verslaafd ben ) Nu liggen de repen chocola al 4 weken in de kast. Maar opeens gaat de chips wel op Ik heb vooral last van de 'klassieke' ochtendmisselijkheid, maar heb er minder last van als ik vast wat yoghurt eet voor ik op sta (vriendlief gaat dit braaf halen).



En ja klopt ik zit nu op 7 weken.



Ben er trouwens nog steeds onzeker over dat ik bijna geen symptomen heb, voel me zo gewoon. Kijk daarom ook wel uit naar dinsdag, dan is het tenminste definitief.
Alle reacties Link kopieren
Sproet en Minni: Ik duim voor jullie voor morgen! Dat jullie een mooie echo mogen hebben!!!



Hier: De misselijkheid is stukken minder en er is lekkere trek voor in de plaats gekomen. Probeer daar niet altijd aan toe te geven. (pak dat wel iets gezonds)

Ben nu nog niet echt aangekomen (gaat op en af) Maar mijn vk had wel gezegd dat gem je 16kg aan kan komen.....



Hoe is het met jullie??
Alle reacties Link kopieren
Hier slaat de misselijkheid af en toe in als een bom. Het is er dan opeens en gaat met wat eten weer redelijk weg.

Ben ik net te laat met iets eten moet ik ook echt overgeven.

Verder weinig energie.. Zit er een beetje tegenaan te hikken dat ik volgende week en die week erna 2 lange slaapdiensten heb op mijn werk en dan ook nog voor een groot deel alleen sta (gehandicapten zorg) moet dan diensten van 18u maken, mag dan s nachts wel slapen maar dat lukt me nooit.

Moet goed voor mezelf zorgen en kan die lange diensten eigenlijk even niet hebben...

Maar hoe kom ik er vanaf zonder het te vertellen? En sowieso hou ik er niet van om te klagen en vind ik het dan lastig om om zoiets te vragen.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi bn, ik heb het zelf wel een paar weken geleden al aan mijn leidinggevende verteld. Ik voelde me toen namelijk zó beroerd dat ik echt maar op halve kracht kon werken en ik merkte dat ik niet heel helder was. Ik vond het fijner dat ze wist dat ik zwanger dan dat ze dacht dat ik gewoon zat te suffen ofzo. Het scheelde wel dat mijn leidinggevende zelf onlangs een kind heeft gekregen, dus ik wist eigenlijk wel zeker dat ze positief zou reageren.

Ik kon -meestal- wel werken, maar ik vond het een heel prettig idee dat als het me echt te veel werd, ik naar huis kon gaan. Dat gaf mij wat rust.
Alle reacties Link kopieren
BN: Lastig zeg die slaapdiensten nu je zo moe en misselijk bent!!

Zou je het je leidinggevende niet kunnen vertellen? Dat die misschien je dienst kan ruilen met een ander?

En miss even je huisarts bellen ivm de misselijkheid. Misschien kan je er iets voor krijgen.



Weet niet of je autorijd.(naar je werk) Maar sommige hebben wel invloed op je reactie vermogen en mag je er (eerste dagen) niet mee autorijden.



Zelf heb ik het ook aan mijn leidinggevende en roostermaker verteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, allereerst een hoera, want ik heb de 8 weken gehaald!

Mijn god, wat ben ik zenuwachtig voor morgen en heb afgelopen nacht bijna niet geslapen... Hoop zo dat het goed is.



@bn wat vervelend van je misselijkheid! Ik heb het ook verteld aan mijn leidinggevende. Ik slaap soms heel slecht en ben enorm moe en daarom draai ik nu tijdelijk geen late diensten.

Hij was heel begripvol, ook omdat hij weet van mijn miskraam en hoe spannend dit voor mij is. Hij vind het ook fijn dat hij het nu weet want dan krijg ik de uren vergoed van het UWV en kost het hen niks.

Ik zou gewoon aan jezelf denken en de diensten niet of gedeeltelijk gaan draaien!



@kroes ik ben nog niets aangekomen, misschien een halve kilo. Probeer er wel op te letten maar is lastig om niet te eten als je dan misselijk wordt...



Nou over een halve dag weet ik het... Blijven jullie duimen?
Alle reacties Link kopieren
Oh de laatste post is dus van mij, sproetje!

Vergeten uit te loggen...
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik herken die zenuwen maar al te goed! M'n duimen draaien voor je. Hoe laat is je echo?



Ik heb morgen de echo voor de combinatietest. Gek genoeg ben ik daar lang niet zo zenuwachtig voor als voor de 8-weken echo en de termijnecho. Maar spannend is het natuurlijk wel! Als deze uitslag ook goed is, kan voor mijn gevoel het genieten echt beginnen en mag iedereen het weten.
Alle reacties Link kopieren
Sproetje succes zometeen! Hier ook op van de zenuwen maar gelukkig wel goed kunnen slapen. Nog een paar uur dan weten we het....
Alle reacties Link kopieren
@minni succes vandaag! Spannend hè?!
Alle reacties Link kopieren
De duimen draaien nog dames!!!





Vraagje: Hebben jullie nog een lekker vis gerecht?? Gezien we nu wat vaker vis mogen/moeten/kunnen eten.

Volgens het boekje moet je 2x pw. Maar daar kom ik nu ook niet aan. Probeer het dus wel af en toe te doen. Maar geen inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Hier super goed nieuws!

Er zit echt een kindje in mijn buik en het hartje klopt super goed!

Het is nu 1,5 cm groot en qua tijd lig ik 1 dag achter op schema, maar dat is te verwaarlozen zij ze!

Wat zijn we blij en nu al super trots!
Alle reacties Link kopieren
Sproet!!! Gefeliciteerd!!!! Nu is het ECHT zo!!!

Maar lekker genieten van dit mooie moment!!





Onze spruit was ook 1,52cm op de echo ( ik was toen 7,6 zei ze)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa sproetje gefeliciteerd!



Hier ook goed nieuws, hartje zien en horen kloppen! Ze wilde nog niks zeggen over termijn of schema. Het is ong. 1 cm groot. Maar zag er allemaal goed uit. Vanaf nu verder bij de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Vond 1 cm trouwens wel klein maar zij gaf aan dat het goed was. Ze heeft ook heel grof gemeten, van kop tot staart. Hoe ging dat bij jullie? Heb het idee dat het bij zo'n fertiliteitsarts toch heel anders gaat dan bij een verloskundige. Aangezien jullie zelfs 2 cijfers achter de komma hebben. We stonden ook binnen 5 min weer buiten. Maar goed, het hartje klopte heel duidelijk, ze liet de bloedstroom ook zien. Dus nu vol vertrouwen op vakantie. Wat helaas wel betekent dat ik pas een termijnecho kan over 4 weken, als we terug zijn.
Alle reacties Link kopieren
Minni: Gefeliciteerd met de goede echo!!! Super!



Jammer dat het een vlug vlug echo was....

Heb je de termijn echo wel bij een vk??



Maar genieten nu van dat gene wat je gezien hebt!! Dat het maar lekker groeien gaat de komende weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven