Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
BN: goed van je dat je je ziekgemeld hebt hoor!!!

En ik ben ook zoooooooo kapot! Gister om 23 uur op bed gegaan (ook geslapen op de bank van 20-21u of zo) En werd vanmorgen om 11.00 weer wakker!!! hahaah

Sproet: Idd vandaag 12 week!!! :D

Vandaag langs andere opa en oma. En dan van de week nog een paar die ik het persoonlijk vertellen wil. En dan weet zo goed als iedereen het. (of hoort het via via)
Heeft iemand nog een tip?

Heb al een paar dagen hoofdpijn, momenteel best erge hoofdpijn en krijg het niet weg.

Paracetamol helpt niet.
Ik ben erg benieuwd naar de tips...

Hier ook al hoofdpijn. Ik heb trouwens ergens gelezen dat paracetamol tijdens zwangerscha helemaal niet zo onschuldig is als altijd werd aangenomen, dus dat gebruik ik ook liever niet.
@bn en druppel: vervelend die hoofdpijn! Misschien kun je de huisarts even bellen om te vragen?

Hier ontzettend last van obstipatie, errug vervelend!
@Sproetje

Ik heb normaal ook vrij veel moeite met de stoelgang. Wat mij erg goed helpt is dagelijks en flinke eetlepel gebroken lijnzaad.

Ik doe het na het avondeten door mijn yoghurt (ik maak dit voor we gaan eten vast klaar, dan worden de zaadjes iets zachter. Vooral met aardbeien yoghurt vind ik het zelfs smakelijk)
@druppel Thanks voor de tip! Waar koop je dat?
Ik heb zelf die van Zonnatura, gewoon te koop bij de AH. Ik neem aan dat andere supermarkten het ook wel hebben. Ligt bij de reform producten. En anders een natuurwinkel.

Het is even wennen maar werkt echt. Als ik het 2 dagen niet neem heb ik weer last
Hier ook last van obstipatie. Maar dat had ik voordat ik zwanger was ook al wel.

Ik gebruik zakjes poeder dat via de apotheek gaat. (maar ook niet dagelijks)

Hoofdpijn: kan ook komen door de hormonen die nu door je lichaam gieren. Ik had daar de eerste weken wat last van. En nu als ik over vermoeid ben.

Rustig aan doen BN ondanks je je ziek gemeld hebt. Goed drinken en eten.

Ben je al gebeld door de arbo? / werkgever?
Ik ben vandaag weer mn vroege dienst gaan werken.. had ik beter niet kunnen doen.

Heb mega hoofdpijn en kotst elke x al mn eten uit (nouja zoveel is dat niet want krijg het echt niet weg)

Drink veel water maar zelfs dat gaat met moeite.

Normaal gesproken slik ik dagelijks metoprolol en bij migraine sumatriptan.

Kan nu niks nemen maar dit schiet niet op.. rotdag is t vandaag!
Oh wat rot dat je nog steeds hoofdpijn/migraine hebt.

Dus je was hier ook al bekent mee voor je zwangerschap. Ik zou hierover wel contact met je HA over opnemen.

Misschien kan deze iets voor je doen. En anders het ziekenhuis?

Wel goed naar je lichaam luisteren hoor!!

Je hebt het iig geprobeerd weer te werken. Hoop dat je morgen vrij bent!

Beterschap en een dikke knuffel!!
Wat balen meiden die hoofdpijn!

Hopelijk dat een beetje rust toch helpt...

En goede tip voor de obstipatie.

Hier vooral moe de laatste dagen...Kan zo 10uur slapen en dan nog erg moe zijn.

Verder echt letterlijk de dagen aan het aftellen tot de eerste echo. Maar 17 dagen klinkt gelukkig al niet zo heel lang meer...
Las net op het "probeer" topic dat Visje ook zwanger is!

(Ze schreef daar al een maand niet mee ivm verhuizen plannen naar het buitenland)
Jipppppie!!!!!!!!!!

Hopelijk kunnen we haar hier senl verwelkomen!
Ik kan niet slapen..

Ben nu al zo zenuwachtig voor de echo van a.s. maandag. Was t maar gewoon al zover!!

Wachten duurt lang.. wil weten of ik echt helemaal blij mag zijn whaaaa Hoe kom ik deze dagen door?
Gewoon blijven ademen bn

Zo ben ik ook de afgelopen twee weken doorgekomen, en zo zullen de komende twee ook verstrijken...

Adem in.... Adem uit....
Hoi lieve meiden. Ik ben inderdaad zwanger. Maar ik ben zo bang

Ik blijf maar testen om te kijken of de streepjes donkerder worden.. CB zegt nog steeds 1-2 weken dus ik vanmorgen huilen.. Stom want ik ben als ik mijn lichaam moet geloven morgen pas 4 weken (late eisprong dacht ik gevoeld te hebben). Als ik van mijn laatste menstruatie uit moet gaan ben ik vandaag 4+3.

Mocht alles goed gaan ben ik dus ergens tussen 9 maart en 13 maart uitgerekend.

Vind het zo eng en spannend!! Kan echt nog niet blij zijn

Hoop zo dat dit niet mijn 5e miskraam wordt.
Ik kom nu trouwens van de huisarts vandaan. Heb gebeld om te vragen of ik bloed mocht prikken om te kijken of het HCG daalt of stijgt. Volgende week weer.

23 juli mag ik naar het ziekenhuis komen voor een echo. Zo spannend!
@visje Gefeliciteerd! Super voor je! Mijn duimen draaien, ik hoop zo voor je dat het deze keer goed mag gaan!

@Bn ja spannend he de echo! Probeer veel afleiding te zoeken! Voor je het weet is het maandag!

@Druopel en moppie houden jullie het eeen beetje uit?
Oh zo herkenbaar!! Durfde het niet steeds te posten omdat jullie anders denken dat ik hysterisch word :-)maar ben ook zo zenuwachtig!!!

Bn hoop voor je dat de dagen omvliegen en het snel maandag is!

Visje gefeliciteerd!!

Kan me wel voorstellen dat je ontzettend bang bent na zo veel nare ervaringen!

Dan zou je toch zeggen dat het nu eindelijk wel eens goed mag gaan! Daar duim ik voor!

Hopen dat het bloedprikken je iets gerust kan stellen,

Hoe is het met de andere meiden?

Zijn jullie al druk met babyspulletjes kijken? En willen jullie weten wat het wordt? Ben benieuwd!
BN: Meisje toch.... nog even volhouden!!! Probeer wat afleiding te zoeken!!

En ook voor Moppie!!! De duimen draaien! Probeer ik zeg probeer... er maar niet te veel mee bezig te zien. en niet te stressen (ja ja is moeilijk! i know! )

Visje: Wat spannend..... waarom moet het dan nog zo vaag zijn he?! Hoop snel dat je positieve duidelijkheid hebt!!! ik duim voor je

Fijn dat je HA wil meewerken!!!

Babyspullen, hier nog bijna niks.

Komende week maar es samen op pad om te kijken wat we willen.
Hier gaat het prima hoor. 1 dag tegelijk...

Al neem de misselijkheid om meest vreemde tijdstippen wel toe.

@Spulletjes

Hier komt er niets in voor de eerste echo, behalve het 9 maanden dagboekje. Eerst maar afwachten of deze 'het doet'

@Geslacht

Ik wil het niet weten. Wist ik bij de eerste ondanks vele onderzoeken op het eind ook niet. Drupman zou het wel willen weten, dus dat is nog een puntje van discussie.
Nog 3 nachtjes! :-) Zoooo spannend! Maar voel goed, het voelt ook niet verkeerd daarbinnen en ik heb geem bloedverlies en ben al voorbij 10 weken dus de kans os maar klein dat t mis is. Positieve instelling zal ons verder helpen ;)

Hoe gaat t met de rest?
@bn spannend he?! Je kunt nu echt aftellen!

@hier nog steeds erg misselijk. Hoop toch echt dat dit gaat afzakken volgende week.

@spulletjes nog niks gekocht! Wel gekregen. Wat slabbetjes en sokjes. Ik denk dat het nog een paar weken duurt voordat ik zelf wat durf te kopen.

De 12 weken hier bijna in zicht! Ik had gehoop dan opgelucht te kunnen zijn, maar de laatste dagen komt de angst weer boven en ben ik weer bang dat het niet goed gaat.

Zeker nu ik het aan steeds meer mensen vertel en zometeen de hele wereld het weet vind ik een omslagpunt. Hierdoor komt de angst weer boven. Gek he?!
BN: Mooi te lezen dat je hoe je positief blijft!

Hoe gaat het werken nu? Nog veel ziekte?

Sproet: Hier ook wel wat dingen gekregen.

En maandag gaan we kijken voor een kinderwagen (2e hands Joolz)

En ook even in wat babywinkels neuzen. (denk niet dat we wat kopen)

Ben ook al aan het kijken voor een kamertje maar nog niet echt iets gevonden wat we beide mooi vinden.
Wat heerlijk dat voor sommige de twaalf weken in zicht is!

Hier is de verminderde eetlust begonnen, echt nergens trek in zelf al heb ik honger. Alles staat eten. Tot nu toe wordt elk kwaaltje welkom geheten want dat betekend dat de HCG in ieder geval aanwezig is

Huisarts feliciteerde mij dat ik zwanger ben, m'n HCG was 92, dus het was een prille zwangerschap. Dat klopte ook met m'n termijn die toen waarschijnlijk 3+ 6 was op het moment van prikken. Aanstaande woensdag weer prikken en dan kijken of het gestegen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven