Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
@minnie super gefeliciteerd!



Wat vervelend dat het zo'n vlugge echo was! Als ik jou was zou ik me nu nog geen zorgen maken over de grootte van het kindje. Mijn verloskundige zei dat het heel lastig is om het goed op te meten als het nog zo klein is.



Bij mij heeft ze uitgebreid gekeken en laten zien hoe het eruit zag,

dooierzakje, navelstreng en natuurlijk het kindje en het hartje.

Ik kreeg trouwens een uitwendige echo en jullie?



Ik had in eerste instantie mijn ogen dicht omdat ik het niet wilde zien als het niet goed zou zijn. Op een gegeven moment zei ze, je kunt ze wel open doen hoor!

Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat er zo'n mooi kindje in mijn buik aan het groeien is.

De verloskundige zei dat er nu nog 2-3% kans is op een miskraam na zo'n mooie echo bij 8 weken. Dit was wel heel fijn om te horen!



Hebben het gister aan mijn ouders verteld en aan schoonouders. Waren allemaal dolgelukkig!



@bn hoe gaat het met jou? Ben je er nog uitgekomen wat betreft je werk?



@chicka hoe was jouw afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Sproet: Leuk dat je het nu ook eindelijk aan wat mensen vertellen kan!!! Ook fijn om te horen dat het grootste gevaar nu geweken is!



Ik kreeg ook een uitwendige echo. Had me ook op inwendig voorbereid. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook dat ik een inwendige zou krijgen. Had mijn broek al uit, haha! Toen zei ze dat ik die gewoon aan kon houden:)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, nog meer goed nieuws, mijn combinatietest gisteren was helemaal goed. Ben zo blij!!
Alle reacties Link kopieren
Mini en Sproetje, gefeliciteerd!!! Wat een opluchting he...



Ik ben vandaag 7 weken zwanger

Kwaaltjes overheersen mijn dag wat aan de ene kant zekerheid geeft maar ook knap lastig is.



De teamcoach van mn werk en 1 collega zijn op de hoogte. Met die collega ga ik straks kijken welke slaapdiensten zij over kan nemen.

Kon voor mn gevoel toch niet helemaal aan haar uit leggen hoe ik me voel en dat het geen aanstellerij is..

Vind t best lastig. Wil ook eigenlijk niet zeuren enz maar moet gewoon, en dat doe ik niet zo snel, aan mezelf en bovenal aan mn baby denken...

Hoort er vast allemaal bij



Fijn dat t goed gaat met iedereen en dat onze baby's het goed doen!!

Ik ga volgende week voor een intake naar de verloskundige praktijk. Krijg dan helaas geen echo haha..

Met 10 weken krijg ik er weer 1, nog 3 weken wachten dus!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames. Ik maak me nu ook geen zorgen meer, het zag er verder goed uit en hartje klopte. Heb 9 juli een afspraak bij een verloskundige voor een termijnecho, dan zie ik het vanzelf :-)

Ik had trouwens wel een inwendige echo, dat deed ze dit keer super voorzichtig.

Ga dit weekend lekker op vakantie, fijn want de misselijk valt me af en toe behoorlijk tegen op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Die sproet! Zie het al helemaal voor me!



BN: 7 week! joepie!

Goed dat je het iig aan je teamleider en een collega verteld hebt.

Hopelijk kunnen ze je helpen met een oplossing!



Bij mij is de grootste vermoeidheid ook weer wat voorbij. Dus hopelijk voor jullie ook een goed vooruitzicht!

Misschien komt het ook wel doordat ik niet meer misselijk ben en weer normaal tot is vaker wat eet. En dus meer energie krijg. (wat ik dus ook weer snel verbrand!)



Minni: Fijn dat de inwendige echo nu wat voorzichtiger ging.

Alvast een heel fijn weekend! Hopelijk kan je daar lekker relaxen en ontspannen!



Via het Januari forum kwam ik dit tegen.

Zijn 6 youtube filmpjes over hoe de ontwikkeling gaat van zaad en eicel tot geboorte.

Bijzonder om te zien! En dan kan je echt spreken van een wonder!!! Niet raar dat het na 1 maand nog niet lukt! zo veel factoren die goed moeten gaan!
Alle reacties Link kopieren
Chicka: Ik zie dat ik je helemaal niet gefeliciteerd heb met de goede combinatie test...sorry! komt vast door de dementie...





Tabel: Bij gewerkt (stonden nog veel oude afspraken in)

Chicka heb ik al op 13 week gezet.

Mochten jullie weer een data weten van volgende afspr. / echo laat het maar weten.



Hoe is het verder??
Alle reacties Link kopieren
@chicka gefeliciteerd met de goede combinatietest!

Heb je het al aan veel mensen verteld?



@kroes Visrecepten, misschien even op smulweb.nl kijken of op de site van de Albert Heijn.

Warme vis vind ik momenteel ontzettend stinken, daarom eet ik tonijn of haring (VK zei dat dit ook mocht).

Daarnaast heb ik een vitaminipil met omega erin.



@hier de laatste dagen echt ontzettend misselijk. De hele dag door. Vind dat ik niet moet zeuren want ik wilde graag een kindje dus dan hoort dit erbij, maar Blgh de dagen worden wel zwaar zo!

Verder ook nog steeds erg moe. Heb trouwens helemaal geen last van mijn borsten, jullie? Dit had ik mijn eerste zwangerschap wel..!

Hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gister bij mijn moeder nog wat vis recepten gescoord.

En ook mijn groeiboekje mee genomen :D Leuk om in te lezen!



Sproet: Jakkie.... balen dat je zo misselijk bent!!! Poeh wat ben ik blij dat dat over is. (heel soms nog een beetje)

Mijn borsten doen niet meer zo zeer als de eerste weken. Soms even een steekje. Structuur is nog wel steeds anders.

Je eerste kindje was met 7 week toch gestopt met groeien? Denk je hier nog veel aan nu??
Alle reacties Link kopieren
@kroes Nee mijn eerste kindje was gestopt met groeien met 6 weken en 2 dagen. We kwamen er achter met 9 weken.

Gelukkig is ons kindje nu al groter, namelijk 8 weken!



Ik ben er wel af en toe mee bezig. Niet heel erg veel. Ik ben er meer mee bezig of deze zwangerschap wel goed zou gaan.

Nog 3,5 week tot de 12 weken!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik had gisteravond opeens een beetje bruinverlies. Schrok me rot natuurlijk, zo begon mijn menstruatie altijd. Vandaag nog steeds een beetje, maar is heel licht bruin en niet echt meer afscheiding dan normaal. Maak me nu natuurlijk ontzettend zorgen maar kan niks anders dan afwachten, in de meeste gevallen is er niks aan de hand. Baal er zo van, ben echt verdrietig. Ik kon er nu eindelijk echt van genieten na die echo en nou krijg ik dit weer.



Ik ben wel nog de hele dag behoorlijk misselijk. Ondanks dat het heel irritant is ben ik daar stiekem nu wel even blij mee. Van mijn borsten heb ik niet meer zo veel last, maar ze zijn wel gegroeid.



Morgen gaan we voor 3 weken op vakantie, dus ik zal wat minder reageren. Hoop dat we met zijn drieën terugkomen. Meteen na de vakantie de echo. Sorry voor het beetje egocentrische bericht dit keer.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah minnie! Knuffel voor jou.



Ik weet niet of ik je gerust kan stellen, maar bij mijn miskraam had ik iedere keer helderrood bloed en geen bruin. Daarnaast had ik ook geen zwangerschaps klachten meer.



Probeer te genieten van je vakantie! Mijn duimen draaien voor je!
Alle reacties Link kopieren
He Minni!!! Das zeker schrikken!!! Had het deze keer in het begin met 5-6 week een heel klein beetje (roze ipv wit/gele afscheiding)



Volgens mij kan je weinig doen.

Toen bij mij t mis ging had ik ook krampen en helder rood met stolsels (ja sorry vies!)



Vk zei nu dat het met niezen of andere bewegingen wel eens een vaatje in je baarmoeder kan knappen. Als dat niet direct eruit gaat is dat wel wat bruinig.



Ik hoop dat het igg snel stopt! Laat je af en toe wel wat van je horen! We denken aan je! En ook mijn duimen draaien!

Ik hoop dat je een fijne vakantie mag hebben! x
Alle reacties Link kopieren
Nog even snel berichtje van vakantieadres voor ik ga slapen. Gelukkig vandaag de hele dag geen afwijkende afscheiding meer gezien. Ook geen buikpijn en wel nog behoorlijk misselijk. Dus ik ben over de ergste schrik heen en ga lekker van mijn vakantie genieten. Bedankt voor de lieve berichtjes!
@minnie ik hoop voor je dat het alleen een beetje oud blied was dat is ontstaan na de inwendige (goede!!!!) echo. Wat zegt je gevoel er van?
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden



Ben even erg druk geweest!

Mini, vervelend lijkt me dat, je schrikt je natuurlijk rot van!

Gelukkig is het over. Lekker genieten nu!



Sproetje, ik heb even een vraag aan jou.. als je m lastig vind negeer je t maar gewoon

Ik heb dus net als de rest een kloppend hartje gezien en kijk uit naar de volgende echo.

Heb nog steeds symptomen van een zwangerschap, en hoop die tot aan de echo te hebben.

Maar als we er dan achter komen dat t hartje gestopt is, zou je dat dan niet eerder merken aan je symptomen enzo?

Hoe was dat bij jou? Denk soms opeens, om my god zometeen is het hartje allang gestopt en voel ik me nog wel steeds zwanger.

Zoals jullie misschien merken ben ik af en toe opeens onzeker.



Vroeg dit me gewoon even af
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Laten we het erop houden dat iedereen onzeker is in de eerste twaalf weken en dat het voor iedereen een spannende tijd is. Voor iedereen is het de grootste nachtmerrie als ineens bij een echo blijkt dat je kindje niet meer leeft.

Klachten wel of niet kunnen daar helaas niks over uitsluiten. Meer dan hoop hebben op een goede afloop kunnen we niet.



Ik sluit me aan bij south, wat zegt je gevoel?



@Minnie fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, nou mijn gevoel zegt in ieder geval dat hij me nog flink misselijk aan het maken is dus ik ben nu weer gerustgesteld dat het hard aan het groeien is daarbinnen En ik snap mijn paniekreactie ook, mijn ongesteldheid begon ook altijd met oud bloed, nou laat daar nog wat zwangerschapshormonen op los en de tranen zijn niet te stoppen.



Bn ik herken je angst wel hoor. Het helpt mij om te denken dat ik er op dit moment niks anders aan kan doen dan luisteren naar mijn lijf. En dus met goed eten en voldoende rust zo goed mogelijk voor de kleine zorgen. En er op vertrouwen dat de kans dat het goed gaat altijd nog het grootste is!



Gaan jullie trouwens een combinatietest laten doen? Wij moesten hier vast over nadenken omdat de termijnecho pas met 12 weken is. Wij hebben besloten om het niet te doen, met name omdat ik de vervolg onderzoeken sowieso niet wil ivm de kans op een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Minni gelukkig ben je weer wat geruster!



Combinatietest: Hebben we ook niet voor gekozen. Qua leeftijd hoeven we het al zeker niet te doen. Ook zit er in onze beide families niet iets. (of wij moeten dat samen maken )

En ook dan op de echo krijgen of kunnen ze niet alles zien (ja wel veel natuurlijk!) En dan krijg je een uitslag 1 op 1000 of 1 op 20.000

Het wordt ook niet voor niks vergoed vanaf je 36e (toch?)



Minni: aan de gewone onderzoeken voor de comb. test zitten geen gevolgens hoor dat is alleen bloed en echo.

Als je dan 1 op 200 of lager scoort mag je volgens mij vervolg onderzoeken zo als vruchtwaterpunctie e.d,
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, hoe is het met jullie? Ook last van de warmte?



Ik ben sinds vandaag weer enorm misselijk en heb een paar keer moeten overgeven, Blgh. De dagen hiervoor gingen aardig soepel!



Vriend maar opgebeld dat hij maar moet koken zo, alleen al het idee aan warm eten lucht...!



@combinatietest. Ik denk dat wij dat ook niet gaan doen, dit weekend maar even uitgebreid met vriend over hebben.



Pfff ik ben toe aan vakantie, helaas pas halverwege augustus...!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, we zijn weer een week verder! Hoera ik heb de 9 weken gehaald! Nog 3 tot de twaalf!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel vast aangepast! Groetjes sproetje
Alle reacties Link kopieren
Hier geen last van de warmte.

Kan anders ook niet lang in de zon dus doe dat nu ook niet.



En vandaag lekker makkelijk gehouden qua eten. Broodje gezond e.d Zelf erop doen wat je lekker vind.

En was nog soep van gister die had vriendlief nog erbij.



Ik kook meestal niet met deze hitte.



Sproet: Goed bezig met het tabel!
Alle reacties Link kopieren
**klopt op de deur**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven