Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@ManofHonour

Nee, niet een gevaar omdat je een andere mening hebt. Ik vind het wel gevaarlijk om de (negatieve) invloed van een westers-vijandige godsdienst als de islam niet te willen of kunnen zien. Zoals ik al eerder vroeg en nog steeds heb ik op die vraag geen antwoord gekregen: Noem mij één islamitisch land waar een vrouw gelijkwaardig aan een man wordt gezien. (En dan gaat het niet om een paar 100 euro minder salaris.) Het slaat natuurlijk nergens op dat je de positie van vrouwen in moslimlanden vergelijkbaar vindt met de positie van vrouwen in Nederland.



Ik durf inderdaad de islam onvrij te noemen. Het is niet eens toegestaan om als moslim afstand te nemen van de islam. Het kan je zelfs letterlijk je kop kiezen. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand als niet-moslim er zulke rare denkbeelden op na houdt als jij die hebt. Heb je al die aanslagen door moslimterroristen gemist of zo? Zelfs in de AZC's worden christenen en homo's door moslims lastig gevallen. Of is dat volgens jou ook allemaal niet waar?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mods!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 22:31:

[...]





Als je als ouders je kinderen verwent, moet je niet je kinderen de schuld geven dat ze verwent zijn. De enige manier om de vluchtelingenprobleem om te lossen en beide kampen tevreden te houden is iedereen een plek geven, maar met zn allen in een slaapzaal en gratis droog brood en water. En wie het niet leuk vind, mag weg.



Nergens voor nodig.

Onze mensen gewoon geven waar ze qua geboorterecht, Recht op hebben.

En de mensen die op de vlucht zijn, veiligheid bieden in de eigen omgeving.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Laatste aflevering van Pauw. Zag ik het goed dat die verslaggever van Geenstijl aan tafel zit? Ik was even de kamer uit. Niet Rutger maar die andere. Iemand zal wel proberen hem te kakken te zetten
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ga kijken, ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Het vijfde deel al,het gaat lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 22:50:

Laatste aflevering van Pauw. Zag ik het goed dat die verslaggever van Geenstijl aan tafel zit? Ik was even de kamer uit. Niet Rutger maar die andere. Iemand zal wel proberen hem te kakken te zettenJa, Jan Roos
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, dank je mods

Iedereen aanwezig
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Die Sanne, ze heeft vast een groot huis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 december 2015 @ 22:46:

@ManofHonour

Nee, niet een gevaar omdat je een andere mening hebt. Ik vind het wel gevaarlijk om de (negatieve) invloed van een westers-vijandige godsdienst als de islam niet te willen of kunnen zien. Zoals ik al eerder vroeg en nog steeds heb ik op die vraag geen antwoord gekregen: Noem mij één islamitisch land waar een vrouw gelijkwaardig aan een man wordt gezien. (En dan gaat het niet om een paar 100 euro minder salaris.) Het slaat natuurlijk nergens op dat je de positie van vrouwen in moslimlanden vergelijkbaar vindt met de positie van vrouwen in Nederland.



Ik durf inderdaad de islam onvrij te noemen. Het is niet eens toegestaan om als moslim afstand te nemen van de islam. Het kan je zelfs letterlijk je kop kiezen. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand als niet-moslim er zulke rare denkbeelden op na houdt als jij die hebt. Heb je al die aanslagen door moslimterroristen gemist of zo? Zelfs in de AZC's worden christenen en homo's door moslims lastig gevallen. Of is dat volgens jou ook allemaal niet waar?



Die vijandigheid is er niet. Er zijn wel groeperingen of mensen die vijandigheid zijn. Maar als een religie die ruim een miljard volgers heeft vijandig zou zijn naar het westen, dan zou de wereld er toch echt anders uitgezien hebben. Gelukkig zijn het maar een paar kleine groeperingen en gaat het om duizenden mensen en niet om een miljard.



Oh ik noem ze echt niet vergelijkbaar met Nederland. Als je van me wilt weten of islamitische landen zoals ze nu zijn wat betreft vrouwenrechten een voorbeeld kunnen nemen aan Nederland. Absoluut. daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar Nederland hoort bij de top van de wereld. De meeste landen (moslim of niet) heeft aan Nederland een voorbeeld te nemen. Ook genoeg Hindoeistische landen bijvoorbeeld.



Zoals ik eerder al zei, jou interpetatie van de koran is gelijk aan die van de extremisten. Daarom begrijp ik jou mening ook. Ik verafschuw de islam zoals extremisten die zien. Daar is geen goed woord over te zeggen. Alleen zijn dat nog minder dan 1 procent van de moslims. Als ik het over de moslims heb wil ik het liever niet hebben over de extremisten en ook niet over de seculieren. gewoon over de gemiddelde moslim en die gelooft echt niet dat je dood moet als je afstand doet van de islam.



Maar jij weet ook wel dat ik tegenover elke aanslag gepleegd door moslims, ik ook een massamoord gepleegd door een niet-moslim kan plaatsen. Ik bedoel de illegale oorlog in Irak waar wij aan mij hebben gedaan zien de irakezen ook als meerdere aanslagen. Meer dan een miljoen doden voor niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 december 2015 @ 22:47:

[...]





Nergens voor nodig.

Onze mensen gewoon geven waar ze qua geboorterecht, Recht op hebben.

En de mensen die op de vlucht zijn, veiligheid bieden in de eigen omgeving.Maar dan moet je daar misschien wel vechten tegen de IS, om hun die veiligheid te kunnen garanderen. Dat heeft niet echt mijn voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk is het om te zorgen dat ze niet in die bootjes stappen?!
Alle reacties Link kopieren
Jan Roos houdt goed stand, tussen al die knuffelaars
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 18 december 2015 @ 23:13:

Jan Roos houdt goed stand, tussen al die knuffelaarsInderdaad
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 23:06:

[...]





Die vijandigheid is er niet. Er zijn wel groeperingen of mensen die vijandigheid zijn. Maar als een religie die ruim een miljard volgers heeft vijandig zou zijn naar het westen, dan zou de wereld er toch echt anders uitgezien hebben. Gelukkig zijn het maar een paar kleine groeperingen en gaat het om duizenden mensen en niet om een miljard.



Oh ik noem ze echt niet vergelijkbaar met Nederland. Als je van me wilt weten of islamitische landen zoals ze nu zijn wat betreft vrouwenrechten een voorbeeld kunnen nemen aan Nederland. Absoluut. daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar Nederland hoort bij de top van de wereld. De meeste landen (moslim of niet) heeft aan Nederland een voorbeeld te nemen. Ook genoeg Hindoeistische landen bijvoorbeeld.



Zoals ik eerder al zei, jou interpetatie van de koran is gelijk aan die van de extremisten. Daarom begrijp ik jou mening ook. Ik verafschuw de islam zoals extremisten die zien. Daar is geen goed woord over te zeggen. Alleen zijn dat nog minder dan 1 procent van de moslims. Als ik het over de moslims heb wil ik het liever niet hebben over de extremisten en ook niet over de seculieren. gewoon over de gemiddelde moslim en die gelooft echt niet dat je dood moet als je afstand doet van de islam.



Maar jij weet ook wel dat ik tegenover elke aanslag gepleegd door moslims, ik ook een massamoord gepleegd door een niet-moslim kan plaatsen. Ik bedoel de illegale oorlog in Irak waar wij aan mij hebben gedaan zien de irakezen ook als meerdere aanslagen. Meer dan een miljoen doden voor niks.



Ik heb het niet eens over extremistische moslims. Een ruime meerderheid van de Nederlandse moslims, dus de gemiddelde moslim, is fundamentalistisch (70%!). Dat betekent dat zij de wetten van de koran boven de Nederlandse wetten stellen. Je merkt nu al dat het wringt in onze samenleving. Jij haalt er telkens van alles bij, maar het blijft een feit dan moslims heel slecht tegen kritiek op hun geloof kunnen. Laat staan dat er een grap over gemaakt kan worden. Zelfs cabaretiers zijn daar heel voorzichtig in; Hans Teeuwen is zo'n beetje de enige uitzondering.



http://www.elsevier.nl/Bu ... talisme-steunen-1716213W/
Alle reacties Link kopieren
Jan Roos - Dolf Jansen 1-0
Alle reacties Link kopieren
Gerdi Verbeet is erg naief
Alle reacties Link kopieren
Wahahah die Jan Roos
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 18 december 2015 @ 23:21:

Jan Roos - Dolf Jansen 1-0Jan Roos - Dolf Hansen 2-0
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tandartsen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 23:07:

[...]





Maar dan moet je daar misschien wel vechten tegen de IS, om hun die veiligheid te kunnen garanderen. Dat heeft niet echt mijn voorkeur.Met de eigen omgeving heb ik het over Turkije, S.A. Libanon etc.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Is het alweer voorbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even geprobeerd, pauw bedoel ik, maar zoveeeel knuffelaars en 1 jan roos........nee laat maar,
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Sanne over gebrekkige kennis van de Nederlandse taal: "mensen die geen Engels kunnen".
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven