Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 18 december 2015 @ 23:49:

Jeetje,die Sanne - misschien moeten wij de mensen weer gaan uitleggen wat oorlog is. Ja vreselijk he? Ik trok haar niet zo, gelukkig was Jan er
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 18 december 2015 @ 23:31:

[...]



Ik vond het wel vermakelijk met Jan Roos en die andere gasten (wat zijn dat voor een figuren?!! die met zijn carnavalspak aan, en wie is die Sanne ook alweer?, Jan Roos is in ieder geval goed tegen ze opgewassen.



En ook ik vermoed dat Pauw misschien wel rechter is dan hij ons doet vermoeden.Sanne Wallis de Vries, koefnoen cabaretier. Bekend van haar persiflage als Koningin Beatrix.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Overigens wel goed van Pauw dat hij Jan Roos uitnodigde, hij probeert een klein beetje balans te brengen.



Laatst kreeg hij kritiek van Sonja Barend dat hij Telegraaf journalisten en Constant Kusters van de NVU aan tafel had.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
In Trouw staat een interview met Klaas Dijkhoff



Hij vertelt dat ze in Zweden de locaties van nieuwe AZC 's vaak tot het laatste moment geheim houden anders worden ze aangestoken die stoute Zweden toch.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik denk dat onze politici hun ogen open moeten doen en lering meten trekken uit wat er in Zweden gebeurt. Dat land lijkt op het onze en de volksaard komt redelijk overeen.



Wat er in Zweden gebeurt is het gevolg van een veel te ruimhartige asielpolitiek, tegen de zin van een (inmiddels groot) deel van de bevolking in. Wat daar nu gebeurt zou hier ook kunnen gaan gebeuren want aan de verharde protestacties is te zien dat de maat vol is voor veel mensen.



Ik keur geweld niet goed maar als democratisch verzet niet helpt en je te maken hebt met politici die hun eigen agenda doorvoeren en niet luisteren naar het sentiment in het land, dan kun je verwachten dat het fout gaat. Ik hoop dat Dijkhoff zich dat realiseert.
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 december 2015 @ 08:45:

Ik denk dat onze politici hun ogen open moeten doen en lering meten trekken uit wat er in Zweden gebeurt. Dat land lijkt op het onze en de volksaard komt redelijk overeen.



Wat er in Zweden gebeurt is het gevolg van een veel te ruimhartige asielpolitiek, tegen de zin van een (inmiddels groot) deel van de bevolking in. Wat daar nu gebeurt zou hier ook kunnen gaan gebeuren want aan de verharde protestacties is te zien dat de maat vol is voor veel mensen.



Ik keur geweld niet goed maar als democratisch verzet niet helpt en je te maken hebt met politici die hun eigen agenda doorvoeren en niet luisteren naar het sentiment in het land, dan kun je verwachten dat het fout gaat. Ik hoop dat Dijkhoff zich dat realiseert.Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt in dit land niet eens sceptisch zijn over de grote aantallen asielzoekers zonder weg gezet te worden als racistisch, xenofoob en islamofoob.Dat vind ik een heel gevaarlijke ontwikkeling want het gaat escaleren zoals we in Geldermalsen hebben kunnen zien. Wat een teleurstelling voor de wegkijkers en de goedpraters dat het bijna allemaal mensen waren die in Geldermalsen en omgeving woonden. Dus heel gewone mensen die terecht bezorgd zijn omdat hun directe leefomgeving wordt veranderd door een veel te groot aantal 'vluchtelingen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 december 2015 @ 07:07:

Overigens wel goed van Pauw dat hij Jan Roos uitnodigde, hij probeert een klein beetje balans te brengen.



Laatst kreeg hij kritiek van Sonja Barend dat hij Telegraaf journalisten en Constant Kusters van de NVU aan tafel had.3 knuffelaars tegen 1 sceptic! Ik kijk pas weer pauw als de verhouding andersom is. Overigens zijn die kijkcijfers al een tijdje rond de 650.000 .....tsja
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 december 2015 @ 09:14:

[...]





3 knuffelaars tegen 1 sceptic! Ik kijk pas weer pauw als de verhouding andersom is. Overigens zijn die kijkcijfers al een tijdje rond de 650.000 .....tsjaGisteren was de laatste aflevering. Wie komt er nu eigenlijk o.h.'en? Je moet je 's avonds laat immers ergens aan kunnen ergeren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De dames en heren politici staan véél te ver af van de realiteit. Wie van hen woont in een achterstandswijk tussen mensen uit bijna tweehonderd culturen? Wie van hen denkt dat die culturen zich mengen?
verba volant, scripta manent.
Ik ben Pauw even aan het terugkijken,ik had het niet gezien gisteren..
quote:MarianneDavids schreef op 19 december 2015 @ 09:24:

[...]





Gisteren was de laatste aflevering. Wie komt er nu eigenlijk o.h.'en? Je moet je 's avonds laat immers ergens aan kunnen ergeren. Vast Eva Jinek weer..
Och och wat een aflevering weer zeg,zelfs het verdronken jongetje komt weer voorbij..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 19 december 2015 @ 09:55:

[...]



Vast Eva Jinek weer.. Jinek heeft een relatie gehad met Moskowitz, die is hartstikke rechts, dan zal zij toch ook rechtse ideeën hebben of niet? Daar denk ik wel eens over na, iedereen gaat met iedereen in de tv wereld. Die Pauw is volgens mij ook rechtser dan wij vermoeden en heeft weer een relatie met Daphne Bunskoek gehad, die is volgens mij hartstikke links.
quote:Gisselle schreef op 19 december 2015 @ 10:11:

[...]



Jinek heeft een relatie gehad met Moskowitz, die is hartstikke rechts, dan zal zij toch ook rechtse ideeën hebben of niet? Daar denk ik wel eens over na, iedereen gaat met iedereen in de tv wereld. Die Pauw is volgens mij ook rechtser dan wij vermoeden en heeft weer een relatie met Daphne Bunskoek gehad, die is volgens mij hartstikke links.Daphne Bunskoek en ook met Loretta Schrijver
Hahaha die Sanne als die mensen homofoob zijn moeten wij ze vertellen dat ze dat niet meer moeten zijn
quote:rosemetijs schreef op 19 december 2015 @ 10:22:

Hahaha die Sanne als die mensen homofoob zijn moeten wij ze vertellen dat ze dat niet meer moeten zijn En als je - terecht - tegen zulke grote aantallen gelukszoekers vluchtelingen bent dan moet je er je gewoon niet mee bemoeien. Wat een gansje die totaal niet grappige Sanne.



Wat doet die Dolf Jansen eigenlijk op de Staatstelevisie NPO, ik vind alles aan die man afstotelijk en dat is nog zwak uitgedrukt. Lelijk, betweterig en zo totaal niet grappig. Dat die man zichzelf cabaretier noemt, is een aanfluiting. Al kreeg ik geld toe dan ging ik nog niet naar een voorstelling van deze nitwit.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 19 december 2015 @ 10:22:

Hahaha die Sanne als die mensen homofoob zijn moeten wij ze vertellen dat ze dat niet meer moeten zijn



Net zoiets als "als mensen moslim zijn moeten wij ze vertellen dat ze dat niet meer moeten zijn".



Beide opmerkingen slaan als een tang op een varken.
verba volant, scripta manent.
Iedereen die tegen AZC's zijn moeten allemaal een vluchteling ontmoeten..
Alle reacties Link kopieren
Overigens ernstiger dan het geknuffel bij Pauw was Nieuwsuur

Daar wilde ze het zo draaien dat een oproep tot verzet eigelijk een oproep tot geweld is
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
http://stephanvanfleteren ... f-jansen_1361808862_4.jpg



Ik hoop dat niemand hier net aan het eten is.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 december 2015 @ 11:55:

http://stephanvanfleteren ... f-jansen_1361808862_4.jpg



Ik hoop dat niemand hier net aan het eten is.....Nog niet maar mijn eetlust is spontaan verdwenen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 december 2015 @ 11:25:

Overigens ernstiger dan het geknuffel bij Pauw was Nieuwsuur

Daar wilde ze het zo draaien dat een oproep tot verzet eigelijk een oproep tot geweld is Vandaag demonstreert Pegida ergens op Rotterdam zuid. De twintig activisten die een paar weken geleden in Utrecht werden opgepakt kwamen van de tegenpartij.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 23:49:

[...]





Ja joh tuurlijk. Misschien moet ik gaan twijfelen of ik misschien toch moslim ben. Ik bedoel als jij het zegt, moet het wel waar zijn toch?



Wat zou het een verademing zijn als mensen niet hun eigen waarheid maken, maar eens gewoon met een open blik om zich heen kijken.Nou dan is het des te merkwaardiger dat je jezelf zo opstelt, ik krijg toch echt de indruk dat je het helemaal eens bent met hun gedachtengoed, het ontkennen van de onderdrukking van de vrouw is daar toch een voorbeeld van.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 19 december 2015 @ 11:55:

http://stephanvanfleteren ... f-jansen_1361808862_4.jpg



Ik hoop dat niemand hier net aan het eten is..... brrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 december 2015 @ 11:55:

http://stephanvanfleteren ... f-jansen_1361808862_4.jpg



Ik hoop dat niemand hier net aan het eten is.....Whahaha dat ziet er toch niet uit?!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven