Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
4 mannen .



http://nos.nl/artikel/207 ... ten-moskee-dordrecht.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2015 @ 15:22:

4 mannen .



http://nos.nl/artikel/207 ... ten-moskee-dordrecht.htmlIk denk dat we steeds vaker met dit soort manifestaties te maken gaan krijgen. Dat maakt het er niet leuker op want de kans dat je dan rellen krijgt is levensgroot.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2015 @ 15:22:

4 mannen .



http://nos.nl/artikel/207 ... ten-moskee-dordrecht.html



De vermelding dat ze verward zijn is van de pagina gevallen? En dat het niks met Wilders te maken heeft?



Oh nee wacht....
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/binnenla ... bereikt-in-nederland.html



Recordhoogte asielaanvragen bereikt in Nederland.
verba volant, scripta manent.
zweden



Toevoegen aan contactpersonen

13:59

[Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan]

Foto's



IS dreigt Zweedse 'ongelovigen' met onthoofding

+

De politie in Zweden onderzoekt dreigbrieven die door aanhangers van terreurgroep IS in brievenbussen zijn gestopt. Ongelovigen krijgen in de brief drie opties: bekering tot de islam (1); een religieuze belasting betalen (2); of onthoofding (3). Tientallen brieven zijn in het hele land verspreidt, meldt Christian Today.



'In de naam van Allah, de barmhartige, die vol van genade is. Binnen drie dagen zult u in uw eigen huis onthoofd worden. De politie zal niet voorkomen dat u wordt vermoord,' staat in de dreigbrief. Eerder dit jaar werden IS-slogans gespoten op gebouwen van de Assyrisch-christelijke gemeenschap in Zweden. 'Bekeer of sterf' en 'het kalifaat is hier' waren onder meer te lezen.



De Zweedse politie en inlichtingendiensten gaan met de dreigbrieven aan de slag. Zweden verwelkomde dit jaar meer dan 200.000 asielzoekers.



OMG!
Nou wat is allah vol van barmhartigheid ;-(

Hoe lang pikken we dit nog??
binnen halen die hooggeleerde schatjes!



https://www.youtube.com/watch?v=e0FJGGSvToI
Alle reacties Link kopieren
quote:samsara1966 schreef op 19 december 2015 @ 17:04:

Nou wat is allah vol van barmhartigheid ;-(

Hoe lang pikken we dit nog??



Nou ben ik niet gelovig maar soms vraag ik me af welke waarheid hierin schuilt:





https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Verdrukking
verba volant, scripta manent.
dit zijn dus de "gematigde" moslims....beeldmateriaal in overvloed. En wij, lafhartig volk, pikken dit maar. Denk even vooruit in het belang van onze kinderen en kleinkinderen. We halen een Trojaanse Mammoet binnen. Ik haat knuffelaars! (heb zelf met status a gewerkt en ook kinderen van een man met a status die niet klopte dus ik weet waar ik over praat!)



Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de postchecks verdwenen omdat "vluchtelingen" ze inden en er vandoor gingen. Breek me aub de bek niet open over "vluchtelingen"
Er is hier maar 1 conclusie uit te trekken; Nederlanders zijn een laf sneu volk die alles met de mantel der liefde bedekken......blurrrk
Alle reacties Link kopieren
Hoe nemen we ook alweer het verschijnsel dat je alleen ziet wat bij je eigen ideeën/mening past. Iedereen heeft er last van namelijk. Dat is maar goed ook anders zou je constant opzoek moeten naar een nieuwe mening. Je zou dan elke dag het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Wat mij opvalt aan beiden kanten van het topic dat het nu duidelijk naar voren komt.

De (extreem) rechtse hier die komen met stukken uit de Telegraaf, Powned, Elsevier en zeggen zie je wel hoe slecht het is als die vluchtingen hier komen. Bijvoorbeeld als vluchtingen op de vuist gaan etc. We moeten aan onze eigen volk denken etc. En nemen vooral stukken over waaruit blijkt dat het allemaal negatief is.

Maargoed, ook ik (links, neutraal) moet naar mezelf kijken dat ik vooral kijk naar linkse kranten. Dus wij komen met voorbeelden waaruit blijkt dat je natuurlijk niet iedereen binnen kan laten, maar dat als je al die mensen daar laat ook geen oplossing is, omdat het misschien erger kan worden. Onze eigen vrijheid kan in het gedrang komen. Of zoals eerder is gezegd, alle vluchtingen naar Turkije sturen. Nouja dan komt links hier met voorbeelden dat Turkije wel heel erg dichtbij is. Het zou het probleem verzwaren etc etc.

En als mensen heel erg in opstand komen zoals is gebeurt in Steenbergen en in Geldermalsen, denk ik bij mezelf zie je nou wel het zijn vaak de laagopgeleide mensen met 1 hersencel die geweld gebruiken, omdat ze niet anders kunnen.





Het is dus een verschijnsel dat je op den duur alleen gaat zien, wat je wil zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een aanzienlijk deel van de voorstanders voorstander is om toch maar vooral politiek correct te zijn, ze lezen de Volkskrant, forummen bij Joop en bij Anja Meulenbelt en baseren hun mening op hun meningen, zonder kennis te nemen van wat zich in werkelijkheid afspeelt, ze kennen maar één werkelijkheid omdat ze voornamelijk beelden onder ogen krijgen van huilende kindertjes en niet van een buslading jonge mannen, de mensen achter de camera zijn slim, ze wachten tot er kinderen in beeld komen of een zwangere vrouw en dan klik, ik heb je. Wie een andere, op feiten gebaseerde, mening heeft is een racistische xenofoob.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Maar Marianne jij kent de werkelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 17:46:

Maar Marianne jij kent de werkelijkheid?

De werkelijkheid,wordt volgend jaar heel snel duidelijk.

Er is nu al geen genoeg woonruimte,en dat terwijl er geschat wordt dat er volgend jaar meer dan 200000 deze kant opkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 17:43:





Het is dus een verschijnsel dat je op den duur alleen gaat zien, wat je wil zien.Allemaal leuk en aardig maar jij kiest voor (1) bekering tot de islam en voor (2) een religieuze belasting betalen. Andere mensen kiezen misschien liever voor (3) onthoofding of (4) anders.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Huh Awelmerci, die snap ik even niet?

@Cijfernerd ik bedoel de werkelijkheid van het vluchtelingenproblematiek. Dat weet niemand.

Hoewel we natuurlijk wel onze best doen om het zo goed mogelijk te begrijpen. Maar de een roept laat ze allemaal naar Turkije, allemaal hier naar toe of allemaal daarblijven.

Maar geen van de oplossingen is de oplossing.
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 17:43:

Hoe nemen we ook alweer het verschijnsel dat je alleen ziet wat bij je eigen ideeën/mening past. Iedereen heeft er last van namelijk. Dat is maar goed ook anders zou je constant opzoek moeten naar een nieuwe mening. Je zou dan elke dag het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Wat mij opvalt aan beiden kanten van het topic dat het nu duidelijk naar voren komt.

De (extreem) rechtse hier die komen met stukken uit de Telegraaf, Powned, Elsevier en zeggen zie je wel hoe slecht het is als die vluchtingen hier komen. Bijvoorbeeld als vluchtingen op de vuist gaan etc. We moeten aan onze eigen volk denken etc. En nemen vooral stukken over waaruit blijkt dat het allemaal negatief is.

Maargoed, ook ik (links, neutraal) moet naar mezelf kijken dat ik vooral kijk naar linkse kranten. Dus wij komen met voorbeelden waaruit blijkt dat je natuurlijk niet iedereen binnen kan laten, maar dat als je al die mensen daar laat ook geen oplossing is, omdat het misschien erger kan worden. Onze eigen vrijheid kan in het gedrang komen. Of zoals eerder is gezegd, alle vluchtingen naar Turkije sturen. Nouja dan komt links hier met voorbeelden dat Turkije wel heel erg dichtbij is. Het zou het probleem verzwaren etc etc.

En als mensen heel erg in opstand komen zoals is gebeurt in Steenbergen en in Geldermalsen, denk ik bij mezelf zie je nou wel het zijn vaak de laagopgeleide mensen met 1 hersencel die geweld gebruiken, omdat ze niet anders kunnen.





Het is dus een verschijnsel dat je op den duur alleen gaat zien, wat je wil zien.Deze problemen zullen we steeds vaker krijgen.:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... om-Utrechtse-moskee.dhtml



Of je nu links of rechts bent, hier kun je niet omheen. De moslimcultuur matcht niet bepaald met de westerse cultuur die we hier hebben. Ook de nieuwe vluchtelingen zetten zich af tegen onze maatschappij. Een Syrische vrouw die haar kind nieuw op school heeft, weigert om de directrice (een vrouw dus) een hand te geven. Wat moet ik daar nu van denken? Heeft ze zo'n afkeer van een niet-moslima dat ze haar daarom een hand weigert? Wat voor boodschap geeft zo'n vrouw haar kinderen thuis mee? Blijkbaar zijn we alleen maar goed voor het geld en de voorzieningen en voor de rest zijn we zo'n beetje oud vuil.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 17:46:

Maar Marianne jij kent de werkelijkheid?



Zoals langs een AZC rijden en stenen en spuug tegen je auto krijgen.

Meer zwervers in de stad en die spreken, op een enkele uitzondering na, geen Nederlands.

Vriendin die al ruim acht jaar staat ingeschreven voor een sociale huurwoning, de laatste woning die ze bezichtigde ging aan haar neus voorbij.



Is jouw werkelijkheid dat het merendeel van de vluchtelingen makkelijk Nederlands leert? Dat ze al snel niet meer afhankelijk zijn van een uitkering omdat ze de ene baan na de andere krijgen aangeboden omdat ze zo hoog opgeleid zijn? Is het in alle AZC's pais en vree? Is het er schoon en opgeruimd? Klaagt er niemand over het eten? Worden ze niet ongeduldig omdat er binnen een maand nog geen besluit is over een verblijfsvergunning? Vinden ze niet dat ze te weinig zakgeld krijgen? Is het aanbod van TV zenders niet te klein?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 18:26:

Huh Awelmerci, die snap ik even niet?

@Cijfernerd ik bedoel de werkelijkheid van het vluchtelingenproblematiek. Dat weet niemand.

Hoewel we natuurlijk wel onze best doen om het zo goed mogelijk te begrijpen. Maar de een roept laat ze allemaal naar Turkije, allemaal hier naar toe of allemaal daarblijven.

Maar geen van de oplossingen is de oplossing.



Maar de oplossing is toch in geen geval dat we ze allemaal maar naar hier laten komen, er is al een schrijnend tekort aan woonruimte voor de nederlanders met een modaal inkomen.

Nu kun je nog AZC,s neer zetten waar je maar wil, maar daar moeten ze toch eens uit, en wat wordt het dan? Containers opgestapeld? Het zal wel moeten huh! Maar denk je zelf dat die mensen daar blij meezijn? Die verwachten toch beter......

Maar het schijnt dat de bestuurlijke elite het zo wil, laat maar klappen dan die boel!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag hoe het verschijnsel heet.

Het heet cognitieve dissonantie.

Dat bedoel ik dus!

Dit doet iedereen. Links gaat steeds meer feiten verzamelen en rechts ook en neutraal midden ook.

Maar ik denk niet dat er iemand is die zegt toe laat maar allemaal binnen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Maar wel dat een oplossing heel moeilijk te bedenken is. Elke oplossing brengt weer gevaren met zich mee. Snappen jullie wat ik bedoel?





Dit staat er: Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om die dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren. Het tegenovergestelde van cognitieve dissonantie is cognitieve consonantie
Bij Pauw zie ik toch iedere avond BN'ers die roepen dat we iedereen binnen moeten laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk geen Pauw, dat zal het misschien zijn.

Maar ik denk niet dat ze letterlijk bedoelen iedereen, dus echt iedereen. Dan zouden we flats moeten bouwen van 15 km , wil dat passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 18:51:

Ik vraag hoe het verschijnsel heet.

Het heet cognitieve dissonantie.

Dat bedoel ik dus!

Dit doet iedereen. Links gaat steeds meer feiten verzamelen en rechts ook en neutraal midden ook.

Maar ik denk niet dat er iemand is die zegt toe laat maar allemaal binnen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Maar wel dat een oplossing heel moeilijk te bedenken is. Elke oplossing brengt weer gevaren met zich mee. Snappen jullie wat ik bedoel?





Dit staat er: Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om die dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren. Het tegenovergestelde van cognitieve dissonantie is cognitieve consonantieLeuke theorie maar je gaat al in de fout aan het begin van je betoog.....waar je zegt links verzamelt feiten....nee joh! Links verzamelt immigranten
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 18:54:

Ik kijk geen Pauw, dat zal het misschien zijn.

Maar ik denk niet dat ze letterlijk bedoelen iedereen, dus echt iedereen. Dan zouden we flats moeten bouwen van 150 meter, wil dat passen.Maar wat denk jij dan dat ze bedoelen als ze roepen IEDEREEN IS WELKOM ! en HET ZIJN TOCH MENSEN!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Maar snap je wat ik bedoel?

Dat de een verzamelt wat in zijn straatje past en de ander weer het andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven