Een jaar, loopfiets?

15-09-2011 21:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt er in mijn omgeving een kindje een jaar. Ik zit te denken om een loopfiets cadeau te geven. Kan dat al of is hij daar nog echt te jong voor?
Hier in mijn omgeving krijgen de meeste kindjes dit met 2 jaar. Met 1 jaar zijn ze er vaak nog niet sterk genoeg voor en kunnen de meeste nog niet lopen... Tenminste, als je zo'n ding met twee wielen bedoelt. Met drie/vier wielen kan wel al gemakkelijk met 1 jaar.
Dat hangt volledig van het kind af, maar de meesten zullen daar op die leeftijd nog niks mee kunnen.
quote:choca schreef op 15 september 2011 @ 21:53:

Hier in mijn omgeving krijgen de meeste kindjes dit met 2 jaar. Tenminste, als je zo'n ding met twee wielen bedoelt. Met drie/vier wielen kan wel al gemakkelijk met 1 jaar.Niet te hard, mijn bijna twee-jarige snapt zelfs daar geen jota van
Je hebt ook loopfietsjes op 4 wielen, 2 wielen en 2 wielen achter maar dan vrij strak naast elkaar. Daverend succes hier vanaf 1 jaar, nu een loopfietsje met 2 wielen totaal gekocht voor de 2e verjaardag, nog geen succes. Hoop dat het nog een succes gaat worden...
er komt vast zo wel iemand langs die de wishbonebike gaat aanprijzen

(wel een prijzig kado)
quote:enkie2009 schreef op 15 september 2011 @ 21:58:

Je hebt ook loopfietsjes op 4 wielen, 2 wielen en 2 wielen achter maar dan vrij strak naast elkaar. Daverend succes hier vanaf 1 jaar, nu een loopfietsje met 2 wielen totaal gekocht voor de 2e verjaardag, nog geen succes. Hoop dat het nog een succes gaat worden...

Hier ook een loopfiets met 2e verjaardag gekregen. Meteen al erop willen, eerst ging dat stapje voor stapje. Met een paar weken leek het al iets op lopen, en na ongeveer een half jaar zat er echt goed snelheid in.

(Die met 4 wielen vind ik persoonlijk eigenlijk geen loopfiets...)
Dochter hier kreeg een driewieler toen ze één werd, na 2 maanden begon ze dat echt leuk te vinden, maar trappen leerde ze pas toen ze op de peuterspeelzaal zat. Toen was ze dus twee. Maar mijn dochter was lichamelijk met alles wel vrij laat, het ligt dus ook een beetje aan het kind.

Houd er ook rekening mee dat we richting winter gaan, de kans dat papa en/of mama erachteraan wil rennen is niet zo groot als het buiten pijpenstelen regent.
Hier wil dochter van 2 er niet op, ze heeft hem ook net 2 weken en verwacht ik teveel wonderen... Het mandje voorop is trouwens wel fantastisch...

Ja die met 4 wielen is officieel geen loopfietsje maar word wel zo genoemd, maar is ook erg leuk, vooral voor een kind van 1 jaar
Ach troost je, de meeste kinderen die een jaar worden begrijpen ook niks van het concept 'een cadeau krijgen'. Ze zullen er dus ook niet echt van wakker liggen als ze het onbegrepen cadeau niet meteen kunnen gebruiken. Ik vind het een heel leuk cadeau dus... mits je zeker weet dat de ouders het kunnen stallen tot het kind in kwestie er aan toe is het te gebruiken. Het is ook een heel nuttig cadeau, een loopfiets is maar al te vaak het opstapje tot daadwerkelijk leren fietsen, maar als je zo iets pedagogerigs in gedachte hebt moet je natuurlijk wel een tweewielig exemplaar geven.

En voor de leuk zou ik er ook iets bij doen waar de jarige job wel meteen mee kan spelen, een opblaasbal van een euro of zo, of een paar rollen cadeaupapier die het feestvarken naar believen mag verscheuren en verproppen. Al is het alleen maar om de omringende familie tevreden te houden.

En oh ja, vraag ook even of de ouders niet al zo'n ding op voorraad hebben. Mijn dochter was nog niet geboren of ze had al een hobbelpaard (opa kon niet wachten ), en ik heb daarna nog heel wat hobbelpaarden moeten afslaan .
Is nog iets te jong voor een loopfiets.
verba volant, scripta manent.
quote:groentsoep2 schreef op 15 september 2011 @ 22:13:

Ach troost je, de meeste kinderen die een jaar worden begrijpen ook niks van het concept 'een cadeau krijgen'. Ze zullen er dus ook niet echt van wakker liggen als ze het onbegrepen cadeau niet meteen kunnen gebruiken.

Haha, inderdaad... (ff off topic). Toen ik 2 werd kreeg ik eerst van mijn moeder een soort van blokkendoos, waar ik dus meteen druk mee was. Daarna kreeg ik van mijn vader een beertje. Ik pakte het uit, keek ernaar, en smeet het weg, om vervolgens weer met blokkendoos verder te gaan. Dit staat allemaal op een 8mm filmpje... als we al die filmpjes weer eens in de zoveel jaar kijken dan krimpt mijn hart nog steeds ineen, zó zielig voor mijn vader!

Maar goed, blokkendoos heb ik allang niet meer, beertje nog wel (en ik geloof dat mijn vader inmiddels ook over dit trauma heen is ).

Van loopfiestjes voor 1-jarige heb ik verder geen verstand.
Kan je beter een loopwagen geven of iets wat ze langer plezier van hebben zoals iets van Little people.
Ws iets te jong, maar uiteindelijk doen ze er veel langer mee dan die loopwagens.

En is zeer bevorderlijk voor de motoriek, de meeste kindjes fietsen later zonder zijwieltjes zo weg, als ze een loopfiets gehad hebben.
Met 1 jaar is een loopfietsje van hout met 3 wielen juist heel leuk. niet die met twee wielen doen, daar passen ze pas met een jaar of twee op qua lengte.
Het loopwagentje van de Ikea is trouwens ook erg leuk, beetje een retro model. En niet duur. Paar blokken erin voor de speel en je hebt een supercadeau.
Onze zoon heeft hem gekregen toen hij 2 werd. Hij is in september jarig. Het voorjaar daarop kon hij er pas goed mee overweg. Toen heeft hij hem ook helemaal versleten! We hadden zo'n houten. Toen hij er echt te klein voor werd, hebben we er zelfs nog 1 gekocht, voor kinderen tot een jaar of 6.

Zoon is nu 5 en heeft inmiddels ook een gewone fiets, maar vindt zijn loopfiets ook nog steeds leuk.

Dus... 1 jaar lijkt me wat jong, dan moet hij nog meer dan een jaar wachten voor hij erop kan.
Een Loopfietsje met drie wielen was hier vrijwel gelijk een succes hoor! Je kunt je er optrekken, voort duwen door grote zus: prima cadeau hoor.
Bedankt voor jullie reacties. Ik had er eigenlijk eentje met 2 wielen op t oog. Maar ik begrijp dat ik daar nog beter even een jaartje mee kan wachten. Anders staat zo'n ding ook maar in de weg, ze hebben niet zo'n groot huis. Hmm wordt dus wat anders verzinnen...
Mijn zoontje van 1,5 heeft net een loopfietsje met twee wielen gekregen. Hij vindt het superinteressant, maar hoewel dit de allerlaagste was die we konden vinden, en mijn zoontje een hele gemiddelde lengte heeft met relatief lange benen, kan hij nu niet niet echt handig bij de grond. Hij probeert het wel maar hij moet echt nog even groeien.
Mijn dochter wordt over een maand 1 en ik heb een loopbakfietsje gevraagd (mijn fam doet samen). Ik vind het helemaal niet erg dat ze er nog niet mee kan spelen, liever een paar dingen waar ze later pas iets aan heeft dan een berg speelgoed voor nu waar ze over een paar maand niets meer mee doet.
Snoezekind kreeg een Big Bobby Car voor zijn eerste verjaardag.

Supergeval, echt onslijtbaar. Kan 100 kilo houden en gaat rustig 20 jaar mee.

http://www.youtube.com/watch?v=g3Cs2QX_1ZQ
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoi!

Ik weet wat je in elk geval NIET moet kiezen, want wij hadden een enorme miskoop.

De Avigo streetboy (groen met zwart) 12.5 bij Toysrus online

Ze zeggen dat de fiets voor kinderen van 1 tot 5 jaar is, maar er staan gaan hoogtematen bij. Onze kind van 86 cm (bijna 2 jaar) kan er nog niet op.

Verder heeft de fiets autoventielen en slijt het zwart van de band snel af, het is gewoon wit daaronder.

En hij stinkt!!! Nog steeds.... na weken.

En... ik ben blij dat wij ons kind pas voor zijn 2e verjaardag een loopfiets gaan geven en niet al eerder. Hij lijkt er nu pas aan toe.

Succes met je keuze
En daar moet je een topic van een jaar oud voor uppen?

Maar goed, heb zelf ook nog wel een vraagje. Is een wheelybug leuk voor de 1e verjaardag? Het duurt nog ff hier, maar ben me alvast aan het oriënteren
ligt aan de motoriek (beetje dooddoener) mijn 3 kinderen konder er pas wat mee vanaf 2 jaar maar liepen pas met 1,5 jaar (of later)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven