Amnesty Intnl n Privacy

18-09-2011 00:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd ik mobiel gebeld en nummer was geblokkeerd. Toen ik opnam werd mij gevraagd of dhr/mevr A. Zwette aanwezig was. Ik herkende de naam als 1 v de vele huurders die voor mijn tijd in dit pand had gewoond. Toen ik vroeg hoe men aan mijn nummer kwam werd me vriendelijk verteld dat t een belletje v Amnesty Intnl betrof en dat A. Zwette dit nummer had opgegeven bij aanmelding bij Amnesty. Daarna kon ik nog een standaard bandje beluisteren waarin ik kon aangeven dat ik niet meer gebeld wilde worden en dat was t dan. T hele verhaal zit me totaal niet lekker want t was v A tot Z gelogen. T betekent dat Amnesty zoekt naar telefoonnummers die op een adres v een bekende donateur geregistreerd staan en die dan gewoon belt met een lul verhaal. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt v Amnesty of andere organisaties en heeft zin om er iets aan te doen dmv een klacht?
Wat wilden ze dan?
Waar heeft Amnesty je telefoonnummer gevonden dan?
Bedrijven en instanties zijn altijd schaamteloos op dit gebied. Gewoon hoorn erop de volgende keer en je registreren bij infofilter.nl. Sommige bedrijven/instanties respecteren je inschrijving en je wens niet gespamd te worden. En natuurlijk je telefoonnummer uit het telefoonboek laten halen mocht je daar nog in staan.
quote:Primabella schreef op 18 september 2011 @ 00:23:

Wat wilden ze dan?geld natuurlijk, waar belt 'n schooi-organisatie anders voor?
@elinjoo t gaat me er niet om dat een dergelijk bedrijf mij belt, maar dat ze dus willekeurig een mobiel nummer koppelen aan de naam van een donateur omdat dat nummer op t last known address v de donateur voorkomt. En dan ook nog liegen tegen mij over de oorsprong v dat nummer. Mijn mobiele nummer bescherm ik n mn privacy is me heilig. Er staan hier ook nog een aantal nummers geregistreerd v kids; zijn die straks aan de beurt?
@Primabella; ze wilde die meneer of mevrouw sprekem die ooit op mijn adres had gewoond. @Flowerbomb; ik denk dat ze op zoek warem naar oude donateurs en gekochte bestanden aan elkaar hebben gekoppeld. Misschien moet ik bij Vodafone zijn..
Volgens mij klaag jij tegen de verkeerde instantie. Je zult moeten zijn bij degene die jouw nummer vrij heeft gegeven. Of bij jezelf omdat je zelf je nummer niet goed genoeg geheim gehouden hebt. Amnesty heeft vrij weinig verkeerd gedaan als ik jou zo begrijp.

Dus nogmaals, waar hebben ze jouw nummer vandaan?
Crosspost.

Ik denk dus inderdaad dat je bij de instantie moet zijn die jouw nummer heeft uitgegeven of jezelf afvragen of je het niet ergens hebt staan waar jet niet handig is.
Vodafone verkoopt dat soort bestanden niet. Denk dat je eerder moet zoeken bij tijdschriftabonnementen, televisieabonnement, telefoonboek, webwinkels zoals wehkamp etc etc.
@flowerbombje; doe ik allemaal niet aan. Ik vul altijd en overal mijn werknummer in omdat dat over een paar lagen gaat voordat t bij mij komt. En blijf erbij dat t onbehoorlijk was v de callcenter medewerker v Amnesty om tegen me te liegen. In mijn optiek ligt t ook even zeer bij hen; zij kopen nummers en gebruiken die doodleuk ook al kloppen de namen totaal niet en is t adres en dus ook laatste contact met donateur alweer 5 jr terug. Hoe desperate kun je zijn?
Volgens mij bellen callcenters ook vaak gewoon alle mogelijke nummercombinaties in de hoop 'n keer geluk te hebben.

En als je 'n telefoonnummer hebt overgenomen van iemand en die voorgaande bezitter heeft z'n nummer in 't rond gestrooid, kun je idd de pech hebben dat instanties dat nummer nog gaan bellen.
Ook dat is niet t geval. En t was geen gelukkige combinatie want ik herkende de naam van post die hier nog wel eens op de mat valt. Ben t met je eens Flowerbomb (lekker luchtje) trouwens, dat t ergens vandaan moet komen maar weet alleen nog niet waar. Dochters hadden deze week een bestelling gedaan bij H
H
Nee, dat doen ze niet Elninjoo. Dat kost veel te veel tijd zonder een acceptabele kans op resultaat wat weer veel te veel geld kost. Call centers werken altijd met (aangekochte) gegevensbestanden.

Lady, die beste call center medewerker kan er ook niks aan doen. Wat hij jou vertelt is wat hij weet. De strategie erachter, daar heeft hij niks mee van doen. Bij hem plopt er gewoon elke keer een nieuw scherm vol info op als iemand de telefoon opneemt (automatisch belsysteem). Meer dan dat weet hij niet.
off topic, maar wat typ jij vervelend Lady, al die losse letters leest nogal rottig, maar dat terzijde.

Ergens is jouw nummer en de naam van de vorige huurder verkocht aan Amnesty. Niks nieuws onder de zon.

Ik had het bv ook toen ik net zwanger was....allerlei verzekeraars, babyspaarplannen, verkopers van babyspullen wisten het eerder dan mijn familie.

En ik had niet eens de blij doos of die zooi aangevraagd....

De huisarts mag je gegevens niet verkopen, dus ik vermoed dat het lek bij de zorgverzekering zat.

Tja, er is maar een remedie en dat is vriendelijk doch beslist bedanken voor hun aanbod en ophangen.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 00:42:

[...]

geld natuurlijk, waar belt 'n schooi-organisatie anders voor?Nou nou zeg.. hoe moet zo'n organisatie anders overleven? Als het niet nodig zou zijn dan deden ze het niet (en als het niet zou werken, zouden ze het ook niet doen).
O ik wist niet dat Amnesty ook donateurs zoekt. Ik dacht dat ze puur werkten met vrijwilligers die brieven schrijven en cases behandelen etc.

In tegenstelling tot andere goede doelen heb ik ze geloof ik nog nooit om geld horen vragen.
quote:Primabella schreef op 18 september 2011 @ 08:16:

O ik wist niet dat Amnesty ook donateurs zoekt. Ik dacht dat ze puur werkten met vrijwilligers die brieven schrijven en cases behandelen etc.

In tegenstelling tot andere goede doelen heb ik ze geloof ik nog nooit om geld horen vragen.Ze werken inderdaad veel met vrijwilligers maar ook met vaste krachten. Moet ook wel om zo'n grote, professionele organisatie te kunnen draaien. Verschil met andere doelen is dat ze geen overheidssteun willen om onafhankelijk te blijven. Maar daarom zijn ze dus volledig afhankelijk van giften. Dus ja, ook zij hebben donateurs en véel zelfs.
Dank allen; ik ga deze week ff bellen met H
@ ladytravellerincyber, ik zou de naam van de vorige bewoonster weghalen, ivm privacy.
Ik zou me er niet te druk om maken, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Je kunt je registreren bij het bel-me-niet-register zodat je niet meer gebeld wordt. En als jij je er goed bij voelt om je frustratie af te reageren, dan dien je toch een klacht in bij Amnesty?
Dank je Siesa, voor je uitleg.
@zamm A. Zwette is pseudoniem .. A tot Z .. Snappie?
@ciss; not the point. Amnesty mag me best bellen als ze mij zoeken, maar niet als ze 1 vd tientallen huurders zoeken die hier ooit hebben gewoond. Ik denk idd dat t door H

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven