stiefvader
zondag 18 september 2011 om 18:50
quote:-nora- schreef op 18 september 2011 @ 18:48:
[...]
Nee maar ook niet bij een vreemd pleeggezin volgens mij
Dus........ ? Instanties weten er van maar vinden het niet zorgwekkend genoeg om de andere kinderen uit huis te halen.
Als de jongste dus weg zou lopen is de kans groot dat hij terug moet.
[...]
Nee maar ook niet bij een vreemd pleeggezin volgens mij
Dus........ ? Instanties weten er van maar vinden het niet zorgwekkend genoeg om de andere kinderen uit huis te halen.
Als de jongste dus weg zou lopen is de kans groot dat hij terug moet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 18 september 2011 om 18:50
zondag 18 september 2011 om 18:52
Het werkt in ons schone land helaas niet zo dat kind naar familie gaat, rechters kunnen vreemde sprongen maken en hulverlening nog vreemder. Waarschijnlijk wordt het op iets gegooid als neutrale partij (dat is de famillie niet) zodat moeder nog contact kan onderhouden met kind. Oftewel: ga er maar niet van uit dat kind echt bij familie terecht komt.
zondag 18 september 2011 om 18:52
quote:morrissey schreef op 18 september 2011 @ 18:47:
Wat ze kunnen doen? Nou, ik weet zeker dat mijn broers en zussen compleet met aanhang op de stoep zouden staan voor een interventie.
En van 1 zwager (werkt in de bouw) weet ik ook heel zeker dat hij de kinderen mee zou nemen. En stiefpa zou een paar beloftes krijgen van hem.
In sommige gevallen kan een welgemeende dreiging best helpen.
Je kan er alleen net zo goed heel verkeerd aan doen; als het afgereageerd wordt op de kinderen, of op de partner.
Ik zou beginnen met een gesprek met de moeder.
Wat ze kunnen doen? Nou, ik weet zeker dat mijn broers en zussen compleet met aanhang op de stoep zouden staan voor een interventie.
En van 1 zwager (werkt in de bouw) weet ik ook heel zeker dat hij de kinderen mee zou nemen. En stiefpa zou een paar beloftes krijgen van hem.
In sommige gevallen kan een welgemeende dreiging best helpen.
Je kan er alleen net zo goed heel verkeerd aan doen; als het afgereageerd wordt op de kinderen, of op de partner.
Ik zou beginnen met een gesprek met de moeder.
zondag 18 september 2011 om 19:04
zondag 18 september 2011 om 19:14
zondag 18 september 2011 om 19:17
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:57:
Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?
Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?
zondag 18 september 2011 om 19:35
Hmmm... mobiel forum werkt niet goed... Kijk eens op www.cjg.nl
zondag 18 september 2011 om 19:50
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 19:17:
[...]
Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?
Jarenlange indoctrinatie zijn erg lastig om af te schudden.
Ik weet nog hoe bang ik thuis was. Dat terwijl er geen lichamelijk geweld bij kwam kijken.
Het gevoel alleen te staan is ook heel naar.
Dus ik snap wel dat ze haar 'laatste redmiddel' op die manier wilt brengen, het werkt alleen niet.
Met de moeder praten, ok. Maar dan wel met een interventie gezelschap. Dit moet per direct stoppen,.
[...]
Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?
Jarenlange indoctrinatie zijn erg lastig om af te schudden.
Ik weet nog hoe bang ik thuis was. Dat terwijl er geen lichamelijk geweld bij kwam kijken.
Het gevoel alleen te staan is ook heel naar.
Dus ik snap wel dat ze haar 'laatste redmiddel' op die manier wilt brengen, het werkt alleen niet.
Met de moeder praten, ok. Maar dan wel met een interventie gezelschap. Dit moet per direct stoppen,.
zondag 18 september 2011 om 23:20
Aangezien je al 20 bent, zou ik zorgen dat ik er weg kom. Wat 'n jackass, die stiefvader van je, en ik kan me voorstellen dat je je heel erg in de steek gelaten voelt door je moeder die je overleden vader zo snel al weer vervangen heeft door zo'n enorme dickhead.
Kortom: ga op jezelf wonen en trek je eigen plan.
Kortom: ga op jezelf wonen en trek je eigen plan.
maandag 19 september 2011 om 16:12
quote:kimzz schreef op 19 september 2011 @ 15:51:
Zojuist had ik dus echt een ruzie met mijn moeder over hem.. komt ze onder begint mijn broertje(11) haar precies hetzelfde te vertellen. Zegt ze dat ze mijn stiefvader misschien uit huis gaat zetten. :DAls ze echt doorzet, lijkt me dat heel goed nieuws!!
Zojuist had ik dus echt een ruzie met mijn moeder over hem.. komt ze onder begint mijn broertje(11) haar precies hetzelfde te vertellen. Zegt ze dat ze mijn stiefvader misschien uit huis gaat zetten. :DAls ze echt doorzet, lijkt me dat heel goed nieuws!!