bah even zeuren....

18-09-2011 19:06 42 berichten
Hallo,

Sommige van jullie kennen mij, vinden me niets..... maar toch moet ik hier echt even wat stoom afblazen..

Ik heb de afgelopen tijd continu het gevoel dat ik weg wil rennen....... Gewoon met de wind in mijn kop weg zover mogelijk (bij mezelf vandaan) weg.... Ik weet niet waar het vandaan komt... Het voelt de hele tijd alsof er iemand op mijn rug tikt en zegt; " Klaar voor de start" go! Laatst heb ik op de dijk de auto langs de kant gezet om eraan toe te geven........ Auto in de berm.... Hoge hakken al struikelt uitgesmeten en op blote voeten heb ik een sprintje getrokken op het afvalt tot ik niet meer kon..... Pas toen ik terug moest lopen voelde ik hoe zeer de steentjes deden aan mijn voeten..... Maar ik voelde wel opgelucht...

Nog iemand die zich als een opgejaagd hertje voelt?
Alle reacties Link kopieren
Goh kik! Het is gewoon een uiting om even alles er uit te gooien.

De een pakt een zak chips , een gebak of wat dan ook, en jij rent het er even uit.

Is wel een aparte manier, maar opzich vind ik he niet zo gek! Ik vind het dan heerlijk om als het stil is buiten te lopen als het wat frisser is om even goed "wakker" te worden en na te denken.
Klinkt inderdaad alsof je geen innerlijke rust hebt! Je zou yoga kunnen proberen, schijnt een goede manier te zijn om je hoofd leeg te maken.
Met een werkdag van 14, 15 uur zou ik ook heel hard willen wegrennen.
Als je dan ook nog erbij sport, ontbijt, eet, en doucht heb je óf te weinig tijd met je man, óf je slaapt veel te weinig.

Kortom, volgens mij werk teveel.

Yoga is trouwens wel een goede manier om je hoofd leeg te maken.
Klinkt als een paniek aanval. Het niet tot ontspanning kunnen komen (zelfs in de sauna) is niet goed.

Door werkdagen van 14, 15 of 16 uur raak je overbelast. Als je zo doorgaat raak je overbelast en raak je burn-out of wordt je overspannen.

Je lijf geeft nu heel duidelijk aan dat je te ver gaat. Ik zou er naar luisteren en er iets mee doen.

Langs de huisarts, haptonoom, yoga wat bij jou past.
Ik zou ook zeggen: huisarts.

Misschien is er wel iets lichamelijks waardoor je zo raar in je vel zit.
Ik had er helemaal overheen gelezen dat je zoveel uren werkt op een dag. Met dus zo weinig rust en slaapuren is het niet verwonderlijk dat je lichaam op hol slaat. Ik denk dat in jouw geval de oplossing ligt bij het een stuk rustiger aan gaan doen. Nu heb je daarin nog een vrije keuze, maar geen enkele persoon gaan dit voor langere tijd volhouden. Als je straks instort dan moet je.
Ik werk wel maar 4 dagen per week, dus vandaar dat ik het niet daar aan verbind..... Ik heb ook energie voor 10 ...
kan het zijn dat je veel stress heb van / op je werk?
quote:kikietje schreef op 19 september 2011 @ 10:53:

Ik werk wel maar 4 dagen per week, dus vandaar dat ik het niet daar aan verbind..... Ik heb ook energie voor 10 ...Iedere week ''maar'' 4 dagen waarin je het hartstikke druk hebt en er geen tijd is voor ontspanning of voor genoeg slaap, hakt er ook wel in hoor! 15 uren werken op een dag is echt ontzettend veel hoor! En dat je energie voor 10 hebt is alleen maar mooi. Maar helaas heb je daarnaast wel een giga onrust in je lijf. Dat is dus gewoon een signaal van je lichaam dat zegt: ''ho, er is iets niet goed''. En als je verder niets kunt bedenken waar het vandaan komt, dan gok ik toch echt op die drukke werkweek van je.
Ik ga eens even bellen voor een afspraak bij de huisarts.... Het zekere voor het onzekere...
quote:kikietje schreef op 19 september 2011 @ 11:52:

Ik ga eens even bellen voor een afspraak bij de huisarts.... Het zekere voor het onzekere...Dat vind ik goed van je!
quote:VotesforLeo schreef op 18 september 2011 @ 19:28:

[...]

Waarom is dit nou weer raar en moet iemand meteen naar de psych?Vind jij het normaal dan dat iemand haar auto zomaar in de berm gooit, haar pumps uitschopt en over de dijk gaat rennen tot de steentjes zeer doen aan haar blote voeten? Als je dan ook nog leest dat ze zich voelt als een opgejaagd hertje, dan vind ik hulp zoeken niet zo gek.
quote:misspoez schreef op 19 september 2011 @ 11:54:

[...]

Vind jij het normaal dan dat iemand haar auto zomaar in de berm gooit, haar pumps uitschopt en over de dijk gaat rennen tot de steentjes zeer doen aan haar blote voeten? Als je dan ook nog leest dat ze zich voelt als een opgejaagd hertje, dan vind ik hulp zoeken niet zo gek.

Dat eerste vind ik ook helemaal niet raar hoor. Ze geeft gewoon toe aan haar impulsen en trekt zich niks aan van wat anderen mogelijk raar vinden. Meer mensen zouden dat moeten doen.

Het tweede wat je noemt is idd niet helemaal in de haak, maar om daarvoor meteen naar een psych te gaan, vind ik ietwat overdreven. Het is denk ik wel goed dat TO goed nadenkt over de oorzaak van haar gejaagdheid en nu dan ook een afspraak maakt bij de HA.
Huisarts heel verstandig. Misschien is er iets met je bloeddruk of schildklier bijvoorbeeld, dat kan ook rare klachten geven.

Neemt niet weg dat er dan nog steeds een onderliggende oorzaak kan zijn.

Maar de eerste stap is dan gezet.
Ook al werk je maar vier dagen, in die dagen rond de 60 uur maken vind ik niet gezond klinken.

Wat zei de huisarts?
Nou aan het einde van de middag even langs de dokter geweest... Hij wist het niet precies... Vond mijn bloeddruk wat laag maar zag daar niet direct een aanwijsbare reden voor... Iets aan de lichte kant (niet dramatisch) dus....... Even afwachten en als ik me over een week nog steeds zo voel even bellen voor een nieuwe afspraak.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven