VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
He lekker, een goede echo! Ik begrijp dat jullie niet willen weten wat het geslacht is,Lien? (waarschijnlijk ook treug te lezen, sorry!) Dan snap ik helemaal dat je de monitor uitzet want ik vind de kwaliteit van de echo's zo goed tegenwoordig dat het voor ons heel duidelijk was dat Japie een jongen is. Wel weer een lekkere stap in je zwangerschap, toch?

En Schorrie ook al zo leuk aan de klets, haha ik vraag ook geregeld aan Apie "heb je nog een verhaaltje?"en dan verzint ze gewoon iets leuks om over te praten of ze zegt ''waar wil je over praten, mama?'' Echt een (klein)dochter van een psycholoog, dat is duidelijk

Met Japie gaat het trouwens in een paar weken zo hard joh! Die klimt echt werkelijk over alles en iedereen heen om dan (voor jou Mille erg herkenbaar op dit moment) levensgevaarlijke toeren uit te halen. Heel gek gezicht; ik vind hem nog echt zo'n baby uiterlijk hebben (hij heeft ook nog geen tanden). Verder is hij ook echt een beetje overmoedig door zich aan iets op te trekken en vervolgens met 1 hand met een knuffel te zwaaien of nog beter op iets te rammen met een hard speelgoedje en dat balancerend op 1 been. Dat gaat niet altijd goed dus. Zou dit dan toch echt knullengedrag zijn want ik herken het totaal niet van Apie?

Jullie merken vast wel dat ik nog steeds thuis ben? Nog steeds slappe hap want nog niets gegeten... maar ik ga vandaag eens beginnen, dat durf ik wel weer aan.
Hé, goed nieuws Lien!

En Nathje is er ook weer... wat fijn!

Klinkt druk, maar eind is dus in zicht?

Wat een kloteweer zeg!

Bries en KW zijn nog steeds hangerig en jengelig en ik baal er van dat ik daar op het moment hélemaal niet relax mee om kan gaan. En Kw maar zeggen (huilend); "mama, ik vind het niet leuk als jij zo boos kijkt"

Nog steeds gezeik en onzekerheid (vooral bij mij) over opvang etc. wanneer KW naar school gaat in september. Gastouders schijnen schaars te zijn en chreche/BSO voelt niet goed (chreche voor Bries wel) omdat KW dan naar school gaat en dan twee dagen moet overblijven en naar de BSO moet. Grrrr...

Vraagje in ak.
Pfff... ze liggen op bed. Halleluja!

Dit zijn van die dagen dat ik denk "willen we écht nog een derde?"

Nou speelt ook mee dat ik momenteel niet de fantastische moeder ben omdat ik een beetje op het randje balanceer. Ik voel me zo labiel (mmmhh... klinkt erg confronterend en weet nu niet of dit de juiste benaming is. Heb het gevoel dat ik momenteel de touwtjes niet in handen heb) en ben neerslachtichtig.

Vind het het ergste dat het zo zijn weerslag heeft op de kinderen en baal er van dat ik niet relax om kan gaan met een jengelende Bries (ws nasleep ziek zijn vorige week) en een slecht luisterende KW. Ik lijk af en toe wel een viswijf.... en heb spijt zodra het ze op bed liggen ) of al eerder.

Mmmmhh.. misschien meer een ak verhaal.
Fijn dat de echo goed was Lien!!!
Wind,
Hai! Weer allemaal goed nieuws hier!

Fijn dat echo goed was Lien & Nathje weer terecht. Dank nog voor sms-je!

Wind, doe je rustig aan meid? Het klinkt alsof je een beetje verloren voelt met alle dingen die er spelen waar je zelf geen grip op krijgt zoals opvang kinderen, ziekte en werk misschien ook wel?

Beterschap meiden met zieke kindjes, zelf ziek, klauterende kindjes en vernielende tegelzetters.

Ik heb eigenlijk niet zo bijster veel te melden behalve dat ik voor de restaurantweek een heel leuk tentje heb geboekt. Dan gaan we samen met vrienden gezellig uit eten :-) Vervolgens hebben we een heel leuk cadeau voor Mormel uitgezocht!

Bericht was dubbel geplaatst en linkje was toch stiekem gelukt!

Als het een succes is Nath, laat ik het je weten.

Knullen zijn veel roekelozer en motorisch geörienteerd dan meiden vind ik.
Leuk een tractor! Wij hebben hem KW ook voor zijn 2e verjaardag gegeven en is echt favoriet (nog steeds samen met de skelter... idee voor volgend jaar? ) Wij hebben er ook een aanhangwagen bij. Zo leuk!

Kan er niet echt de vinger op leggen. Ik denk combinatie studie, werk, gezin, gezondheid, fantasie-rijk & invulling van tijd.

Kan iemand me helpen op de AK?
Een aanhangwagen erbij????? Serieus waar, het kan ook niet gekker he?

Maar hopelijk is het een hit gezien het feit dat het een lelijk en groot ding zal zijn.

Hahaha..Vrolijkerd is aan de traktatie knutsel :-)
Wind, rustig aan meid, en jezelf ook af en toe even op nummer 1 zetten. En wat die derde betreft: gelukkig weten wij allemaal dat je een leuke moeder bent en hoef je ook niet vandaag te beslissen

Peb, over 's gesproken, hoe gaat het met je?

Leuk ja, dat kletsen. Mini kan ook zo eindeloos doorkakelen. Echt schattig!

En Nano heeft sinds vandaag gelukkig, eindelijkeindelijkeindelijk, na veel geemmer en slecht eten, een negende tand!
Ga slapen... even bijtanken.

Trusten!
Peb, hoe was het etentje? (of heb ik het helemaal gemist dat verslag?)

Mille, fijn als tandje dan door is. Hopelijk kan ie weer leuk en lekker slapen :-)

Derde hoeft ook niet nu gelijk toch Wind? Laat je eerst even Lien baren en kijk je de kunst ff af.
Weet je, onze kinderen zijn volgens mij bijna nooit ziek. Wel eens dreinend ofzo, of noemen jullie dat ook ziek? Twee keer van de creche moeten halen (1 keer dochter en 1 keer zoon) vanwege oorontsteking, maar verder volgens mij niet. Of zal ik dat verdrongen hebben?

Zelf wel vaak moe hoor, maar gelukkig ook niet echt ziek. Nu wel beetje te druk schema en ik merk dat ik 's ochtends dan echt niet voldoende slaap heb gekregen. Nog paar drukke avonden (wel erg gezellig) en daarna sociaal schema maar wat gaan minderen.

Zometeen komt aannemer langs om verbouwing te bespreken. Ben benieuwd... hij wil al snel beginnen met aantal dingen, o help, want dan moeten we dus echt zolder gaan opruimen. Verder heel fijn, want dan lukt het misschien nog wel deel voor mijn verlof te doen.

Stoere skelter, aanhangwagen, trekker dingen hebben jullie. Ik houd het bij (loop)fiets en dan lenen we de rest van de buren... Nou ja, misschien ga ik alsnog overstag als nummer drie ook een jongen is, dan kunnen we het nog een aantal jaar gebruiken .
Eten met Pebblo was lekker en knus. Gegeten bij klein Spaans restauranje (La Plancha, voor Mille) en kwamen Jochem Meijer ook nog tegen. Zat ook te eten.

Met mij gaat het zo zo. Of eigenlijk niet zo. En dan soms toch wel oke. Alles gaat in ieder geval zijn gangetje geloof ik, behalve dan weer gistermiddag witheet en met deuren smijtend weggelopen uit winkel vanwege heel erg foute en ontactische opmerking opmerking Pebblo (dat ik veel werk had laten liggen de afgelopen weken..., Hallo, mijn moeder is doodgegaan, weet je nog?). Hoort eigenlijk nog verhaal aan vooraf, maar daar heb ik nu geen zin in. Enfin, ik was stellig van plan uit de zaak te stappen en iets anders te zoeken, straks kost het me mijn huwelijk nog. En dat Pebblo dan maar personeel zou zoeken. Hij legt de lat voor zichzelf te hoog, maar ook voor mij. En hij klaagt al weken over duizeligheid, buikpijn, vermoeidheid en dat het zo druk is. Ben ik ook zat, heb hem gezegd dat hij er óf wat aan doet (huisarts om bloeddruk te laten meten, meer vrije tijd némen danwel inplannen) óf ophoudt met dat geklaag en gezeur. Ik ben 8 jaar geleden verliefd geworden op zijn vrolijkheid, enthousiasme, energieke uitstraling en positieve levenshouding, daar is op dit moment weinig van over... Heel af en toe zie ik de oude Pebblo nog (tijdens etentje zondag bijvoorbeeld). Uitgepraat en tij hopelijk weer gekeerd, hoop echt dat hij zich bewust is van de ernst.

Wind, ga even in AK kijken. Doe wel rustig aan hoor (makkelijk gezegd) want klinkt mij als te druk in en teveel aan je hoofd, gepieker enzo en da's nie goe.

En ik denk ook, weet wel zeker, dat je een goede moeder bent hoor. Hee, we hebben allemaal wel eens van die periodes dat je wat minder kunt hebben. We zijn toch ook maar mensen?
Mijn kinderen zijn eigenlijk ook nooit ziek. KP wel altijd verkouden, GP wel eens een koortslip. Maar verder dan hooguit een dagje hangen komen ze meestal gelukkig ook niet.

Klop klop (even afkloppen, want dit soort uitspraken is meestal vragen om ellende).
Klopperdeklop dan inderdaad.

Pebb, ik kan me zo voorstellen dat je woest wordt van zo'n soort opmerking. Idioot he, dat jouw wereld helemaal op z'n kop staat en dat anderen dan ook nog de dagelijkse dingen van je verwachten. Je doet wat je kan, maar als er iets niet helemaal loopt, zeker bij ook nog eens een totaal nieuwe winkel, lekker uit je handen laten vallen hoor. En Pebblo moet fluks of naar de dokter, of wat beter evenwicht zien te vinden, want dit is niet leuk, voor niemand.
Wind, let je wel op jezelf? Heb je het niet een beetje te druk met studie erbij, of ligt het daar niet aan?

Kan me ook je opvang gepieker voorstellen, ik had hetzelfde. Nu heb ik me inmiddels toch neergelegd bij BSO. Vind het namelijk onzin van mezelf dat ik over kinderdagverblijf zo enthousiast ben en nooit getwijfeld heb, en dat nu wel over BSO doe. Schorrie zou eigenlijk 3 dagen naar de BSO moeten maar ik wil na mijn verlof eerst nog een kleine twee maanden 3 ipv 4 dagen werken en daarna wil ik op die dag eigenlijk maar tot 15.15 of 14.30 uur werken (ik weet niet of school nou tot 15.15 uur is of tot 14.30 uur...). Dan hoeft hij nog maar 2 middagen. Van 1 heb ik al afgesproken met de moeder van zijn vriendinnetje dat zij dan ook gaat. Eigenlijk begin ik nu wel aan het idee te wennen. Klein detail is dat ik het nog wel met werkgever moet afstemmen. Wat ik wel heel fijn vindt is dat ik precies verlof heb als Schorrie voor het eerst naar school moet. Die eerste tijd kan hij dan als het moet 's middags thuisblijven. Ik hoop dan wel heel erg dat ik geen keizersnee krijg want dan zal dat allemaal wel wat in het water vallen.

Vandaag weer naar ziekenhuis geweest voor nierbekken Schorrie. Verwijding is weer kleiner geworden. Alles was prima in orde. We hoeven nooit meer terug te komen. Lekker hoor.

En Schorrie is nog even gewogen en gemeten: 101 cm en 17,7 kilo ziijn zijn cijfers.

Ik herken Harrie wel een beetje in Pebblo. Die kan ook zo niet-begrijpend (ik weet even geen ander woord) zijn. Toen ik ziek was ging hij steeds zeuren of ik nou al spullen van hem op Marktplaats had gezet (hij kan zelf niet met pc omgaan). Want, zei hij dan, ik was toch de hele dag thuis. Zo irritant. Voor hem gaat het leven altijd door, je gaat niet kniezen, wat er ook gebeurd. Hij kan zich ook niet voorstellen dat mensen bijvoorbeeld in een depressie raken oid. Dan vindt hij altijd dat ze vooral hard door moeten werken, dan gaat het allemaal vanzelf wel over.

Als ik Schorrie nu geen puzzle laat maken op de pc, overleeft de pc het niet.

En de printer ook niet.
quote:Morrie schreef op 06 februari 2008 @ 15:22:

Hij kan zich ook niet voorstellen dat mensen bijvoorbeeld in een depressie raken oid. Dan vindt hij altijd dat ze vooral hard door moeten werken, dan gaat het allemaal vanzelf wel over.

Herkenbaar!

Pebblo gelooft bijvoorbeeld niet echt in burn-out. 2 vriendinnen van ons hebben thuis gezeten met burn out en hij vindt dan min of meer dat ze profiteren (want ze kunnen wel allerlei sociale dingen ondernemen, alleen niet werken). Hij erkent wel iets van burn-out, maar vind dat thuiszitten en nietsdoen de boel verergert en dat doorwerken beter zou zijn.

Ik overweeg zelfs af en toe BSO, terwijl het voor ons eigenlijk heel bewust een keuze was om thuis voor de Pebbeltjes te zijn buiten schooltijden. Ik vond overblijven eerst ook alleen aanvaardbaar als er een strikte noodzaak was, en laat ze nu alle dagen overblijven, ook als ik thuis ben. Niets zo veranderlijk als een mens, maar een en ander is uiteraard vooral ingegeven dooe de situatie.
Op zich zit er ook best een kern van waarheid in denk ik, dat doorwerken goed is. Of meer dat binnenzitten de boel soms kan verergeren. Harrie zegt tegen mij ook steeds dat ik meer naar buiten moet bijvoorbeeld, daar heeft hij ook echt wel gelijk in. Maar dat ik toen ik me zo neerslachtig voelde mezelf niet die schop onder mijn kont kon geven om dan ook daadwerkelijk naar buiten te gaan, daar kan hij zich niets bij voorstellen. Hij is zelf ook ontzettend actief, hij kan zich sowieso niet voorstellen dat mensen op de bank zitten en tv kijken eigenlijk. Soms voel ik me best lui naast hem .

Bij overblijven heb ik me nu ook neergelegd. Eerst wilde ik mijn vader vragen om een broodje met Schorrie te eten tussen de middag. Nu doen we dat misschien nog wel 1 dag, aan de andere kant is het misschien wel duidelijker voor hem als hij gewoon alle 3 de dagen overblijft. Ik weet van een kennis dat haar zoon het enige kind in de klas was dat níet overbleef. Dat was dan ook weer zielig. Maar dat zal bij ons wel niet zo zijn. Ik denk dat het wel scheelt dat Schorrie naar een Chr. basisschool gaat. Volgens mij heb je dan gemiddeld genomen toch meer thuisblijfmoeders. Toen wij vroegen naar BSO gaf de directeur aan dat er wel een paar kindjes naar de BSO gingen. Geen hele horden dus.

Ik ga maar eens koken, andijviestampot. Gisteren had Harrie pannenkoeken gebakken dus vandaag moet er weer wat gezonds in bij ons!

Volgens mij vond ik geen vraag van Wind in de ak?
Jawel hoor. De discussie was antwoord op haar vraag.

Wij eten boerenkool stamppot en hebben tussen de middag pannenkoeken gegeten . Ga vanavond zwemmen, ben dus ook heeeeel gezond en moe moe moe. Nog twee dagen werken, vrijdag en zaterdag nog etentjes en daarna ga ik eens beetje gas terug nemen, want doe nu 3/4 dingen 's avonds elke week en dat is gewoon echt teveel. Word er niet leuker van.
Wel goed dat je zwemt Lien. Ik ga morgen voor het eerst sinds 4 weken, of eigenlijk 6 want met Kerst hadden we vrij, weer naar pilates. Ik weet nu al dat ik me er ontzettend toe moet zetten. Ben om 7 uur 's avonds al zo moe dat ik zo zou kunnen slapen. En dit is pas om 8 uur.

Als pilates niet lekker meer is wil ik ook gaan zwemmen. Maar dat vind ik helemaal een opgave. Ik heb Harrie al aangespoord mijn band te (laten) plakken van mijn fiets. Het makkelijkst lijkt me namelijk als ik gewoon wat meer de fiets pak naar mijn werk, dan kan ik 's avonds gewoon luieren.
Luie mensen hier? Ik doe mee want vanavond niet sporten. Geen zin en wil even rust want drukke dagen voor de boeg met kinderverjaardagen, theater bezoekjes, avondje weg etc. Leuk allemaal, maar even geen sport vanavond.

Ik heb geen enkel bezwaar tegen NSO. Helemaal geweldig en ik vind echt dat ze daar leukere dingen doen dan thuis. Ik kan me dus niet voorstellen dat Loeder het leuk zou vinden om 5 middagen lang met mij thuis te zijn.

Zelf gelukkig geen ervaring met burnout, maar zie het vaak genoeg in werk.

Wat gaan jullie verbouwen Lien?
Ik ga volgende week naar het theater. Heb zaterdag kaartjes al gehaald, had ze express in mijn tas laten zitten omdat het toch al volgende week is. Ben ik de kaartjes toch kwijt. Lekker suf en echt zo'n zwangere actie. Morgen maar bellen of ze nieuwe kaarten bij de kassa klaar willen leggen. Ik ga trouwens naar Loes Luca, Moordwijven. Ik heb er hoge verwachtingen van.

Mijn bezwaar van NSO is vooral dat Schorrie er met een busje heen moet. Dan zie ik dat kleine ventje en dan haal ik me van alles in mijn hoofd. Dat ze hem vergeten op te halen ofzo.... Ik moet het gewoon echt even ervaren, en dan zal het waarschijnlijk allemaal 100% meevallen.
Ligt het nou aan mij of is het nou vaag dat je kan freaken om ongewassen sla?
Echt helemaal niets mis mee met taxi! De leidsters halen alle kindjes van die school op, de juf/meester weet ervan en vaak wachten heel veel kindjes op een plekje op het schoolplein. Ze keten met z'n allen in het busje en rennen allemaal naar binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven