Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Kijk dan vind ik het al een stuk leuker Levin.

Levian- nee

Flynn?
quote:welles schreef op 13 september 2011 @ 12:55:

@MissShopping, ivm herkenbaarheid kan ik niet beter dan dit uitleggen waarom mijn man de naam niet wil geven (hij vindt het dus wel écht een mooie naam). Hij komt voor in onze nabije omgeving maar het is geen 'ethische kwestie'. Vergelijkingen met publieke figuren hebben hier niets mee te maken. Duidelijker kan ik niet worden, sorry! Ik weet niet of je hier kan PM-en ofzo, dan zou ik het duidelijker kunnen uitleggen, maar ik durf het zo 'in het openbaar' niet aan...

Heb je soms een hond in je omgeving die Midas heet?

Ik vind Midas top, maar David nog veel leuker!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
@ liesxx

Wat dacht je van

Levien (spreek uit Luh-vien). Is een Zeeuwse naam.

Levi

Ludie Kan zowel aan jongens als meisjes gegeven worden (ik

ken twee mannen en twee vrouwen die zo heten).

Lucius (is wel een beetje HarryPotter)
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Livius vind ik echt totaal niks, sorry.

Eloi mwah, vind Elai dan mooier.

Ken ook een Elroi/Elroy (weet niet hoe je het schrijft), daar denk ik dan meteen aan en vind dit ook niet zo'n mooie naam.

Trouwens nu ik het uitspreek doet Eloi me ook denken aan ELO (electronische leeromgeving).

Lennon vind ik stoer, wel leuk, Len vind ik nog leuker, maar kun je ook als afkorting van Lennon gebruiken.

Wat vind je nog van;

Dex, Pax, Miel, Floyd, Milton, Ryo, Linus, Eron, Miller, Czar, Lovis. Malik, Elof, Boaz, Siger.
Livien- Optie

Levi- nee (te populair)

Ludie- Nee

Lucius- nee

@cato

Elio vind mijn vriend leuk. Ik moet ook te veel denken een Elroy. En dat vind ik absuloot geen mooie naam.

Lenn vind mijn vriend ook mooi.

Dex- nee

pax- nee

Miel- denk aan emiel

Floyd- Vind Lloyd dan leuker

Milton- Leuk die ga ik voorstellen

Ryo- nee

Linus- nee

Eron- neef heet eros

Miller- nee

Czar- nee

Lovis- Leuk die ga ik zeker voor stellen

Malik- nee

Elof- leuk en appart

Boaz- stond op ons lijstje vind hem niet lekker uit spreken.

Siger- nee

Ben erg kieskeurig zo als jullie merken. Maar op deze manier kom ik wel een heleboel leuke bijzondere en apparte namen tegen. Dus als jullie nog meer weten...
quote:sannasanna schreef op 18 september 2011 @ 14:57:

Welles, ben je al weer wat verder? Ik heb blijkbaar erg dezelfde smaak als jij. Ik vind x ook geweldig (en als ik een jongetje krijg zal dat 'm ws worden). Maar ook z vind ik super leuk en y is ook een heel mooie naam (internationaal ook handig). Succes!

Nee, ik denk niet dat ik een naam vindt die boven x en y uit komt! Hoop nog steeds dat man zich bedenkt als het eenmaal echt een jongetje blijkt te zijn... Hoe mooi ik y ook vind, ik zou bijna gaan hopen op een meisje om dit dilemma niet te hebben...

Goeie smaak heb je
quote:a_nick_is_crini schreef op 18 september 2011 @ 22:13:

[...]

Heb je soms een hond in je omgeving die x heet?

Ik vind x top, maar y nog veel leuker!

Nee, geen hond

Bedankt voor je y-hart-onder-de-riem, het is ook een erg mooie naam!
lies; zelf vind ik Lovis ook het mooist uit het rijtje, leuk dat je die ook gaat overwegen. En Len(n) vind ik leuk, lekker kort en stoer.
Trouw lees ik al een aantal weken met jullie mee omdat ik het leuke inspratie vind voor de toekomst. Danzij dit topic ben ik in ieder geval al helemaal verliefd op de naam David!

Maar nu wilde ik ook even iets inbrengen

@ Liesxx: Wellicht is het helemaal geen bezwaar hoor. Maar ook Livius is een tovenaar uit Harry Potter. Bij lange na geen hoofdfiguur, maar wel één van de duistere types volgens mij

Nogmaals, dat hoeft helemaal geen punt te zijn hoor, maar beetje jammer als je daar pas achterkomt nadat je je mannetje de naam al hebt meegegeven
David is ook best een leuke naam.
Yard

Damy

Révy

Rody

Rodin

Joas

Luco

Lyon

Quin

Fré

Ferd

Jay

Kian
@ fleur

Dat wist ik inderdaad niet van Harry Potter. Heb net even gekeken op internet maar kan er eigenlijk niet veel over vinden. Maar dat is voor ons geen probleem.

Lovis vind manlief niet mooi... Helaas.
quote:fleur_85 schreef op 19 september 2011 @ 16:39:

Maar nu wilde ik ook even iets inbrengen

@ Liesxx: Wellicht is het helemaal geen bezwaar hoor. Maar ook Livius is een tovenaar uit Harry Potter. Bij lange na geen hoofdfiguur, maar wel één van de duistere types volgens mij

Nogmaals, dat hoeft helemaal geen punt te zijn hoor, maar beetje jammer als je daar pas achterkomt nadat je je mannetje de naam al hebt meegegeven Ik ben dol op HP, hoor, maar mag toch hopen dat meer mensen denken aan Titus Livius dan een vage Elder Wand houder in de HP lore...
Hey meiden,

Weten jullie een paar leuke jongensnamen bij Alec?
@broodjepindakaas:

-Dave

-Josh

-Finn / Fynn

-Mick

-Jeff

-Jaime

-Brian
@broodjepindakaas:

- Chris

- Caleb

- Noah

- Jonah

- Matthew

- Brent

- Brett

- Neil

- Devon

- Mick

- James
@ broodjepindakaas

Als 2de naam bedoel of voor een broertje?

voor een broertje vind ik leuk

Alec en

Mathis

Ewan

Pascal

Roan

Liam

Guido

Nathan

Roman

Fedor

Jesper

Olaf

Runar

Kyan

Morris
Alec en...

Yarick

Jard

Marnik

Mick/Nick

Fenn

Mart

Jorn

Jarmo

Cesco

Sebas

Jesse

Nard

Sepp
wat vinden jullie van de naam Roef ??
Woef woef zoef zoef... (eerste wat in mij opkomt)

Maar als ik er iets langer over nadenk; wel lekker kort en hollands. Toch zou ik dan gaan voor Roel geloof ik.
quote:chala schreef op 20 september 2011 @ 21:09:

wat vinden jullie van de naam Roef ??Echt heel heel heel erg
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:chala schreef op 20 september 2011 @ 21:09:

wat vinden jullie van de naam Roef ??Vréselijk, zelfs voor een hond.
The time is now
Tja, de hond van mijn opa heette zo. En de broer van Bastiaan Ragas. IK vind het niet mooi terwijl ik van korte Hollandse namen ben.
Hallo meiden,

Ik schreef hier een tijdje terug en vroeg om hulp. We konden niet kiezen tussen tussen 2 namen voor onze derde zoon.

De twee broers hebben beiden een korte naam met een S, 1 lettergreep. Nu speelt er een nieuwe naam door mijn hoofd weer met 1 lettergreep en een S.

Wat vinden jullie? Als ik ze alle drie achter elkaar noem klinkt het zo...eeehm..dynamisch trio-achtig. Als een soort van act zeg maar.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Djin; jij weer hier

Ik weet de namen van de andere twee nog en denk dat hierbij nog een naam met de S vooral mooi is als het bijvoorbeeld 2 lettergrepen zou hebben.

Dus bijvoorbeeld (neem even willekeurige namen);

Siem, Sepp en Seger of Sam, Sil en Siebe.

Als je echt drie keer 1 lettergreep achter elkaar noemt, vind ik het 'act-gehalte' zoals jij het zelf noemt, nog groter.

Maar aan de andere kant vind ik de naam voor het kind zelf belangrijker dan hoe het klinkt met de broertjes en zusjes (ik bedoel, liever een mooie naam die dan maar wat minder bij de rest past dan andersom).

Is Tijn helemaal van je lijst verdwenen? Ik vind geloof ik een 2-lettergreep naam sowieso wel mooi bij de andere 2 staan. Bijvoorbeeld Rune, Ruben, Lucas, Siebe, Tiemen, Pelle, Seger, Mingus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven