Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.

We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.

En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past

Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.

Maar iedereen is van harte welkom!

Voor de elfde keer zeg ik:

VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!

En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:guusje86 schreef op 19 september 2011 @ 12:25:

k heb iemand op hyves ( een verre kennis) die de hele dag zit te zeuren op haar www over dat haar kinderen ziek zijn, niet slapen en dat soort dingen. Dan moet ik me inhouden om te zeggen, wees blij dat je kinderen heb mogen krijgen. Er zijn genoeg stellen met vruchtbaarheidsproblemen en die geen kinderen kunnen krijgen. Sommige dingen moet je gewoon voor je houden.Waarom moet ze dat voor zich houden? Iemand mag op haar eigen website toch zeuren wat ze wil? Of wil de kinderbrigade graag de roze wolk in stand houden voor de buitenwereld? Juist goed dat mensen zich in 't openbaar uitlaten over alle nadelen en teleurstellingen die hun beslissing kinderen te nemen ook met zich meebrengt.
En weer terug van de kapper, deze keer alleen geknipt, vond het weer eens tijd om mijn haar zónder kleur te laten (voorlopig althans). Verder nieuwe winterjas én een heel kek jurkje en petje van de C&A, helemaal jaren '60 stijl...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:guusje86 schreef op 19 september 2011 @ 15:29:

Confiture ben je echt 22? Omdat de meeste hier wat ouder zijn.... Dan vind ik het goed dat je op die leeftijd al zo'n beslissing hebt genomen. ( ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, dus als ik dat wel doe, sorry!)

Ik wist het ook rond mijn 20-ste.

Het probleem voor de echt bewust kindvrijen is ook wel dat er een hoop vrouwen zijn die op een gegeven moment alsnog overstag gaan. Dat maakt dat je op jongere leeftijd feitelijk niet geloofd word als je zegt geen kinderen te willen. En dat is extra irritant.
Hey Nien! Je bederft mijn vijf op een Hasse!
@elninjoo, ik snap wat je bedoelt. Maar dag in dag uit zeuren over het moederschap vind ik niet nodig. Ik weet heus wel dat niet alles een roze wolk is en dat hoeft ook niet. Maar drie keer klagen op een dag vind ik wat overdreven
quote:roosje4 schreef op 19 september 2011 @ 14:22:

En bovendien zijn Roosman en ik van plan om via zijn werk een paar jaar naar het buitenland te verkassen. En wij zijn ook helemaal niet zeker van het feit dat wij op onze oude dag in NL wonen..

Het buitenland? Mooie tropische bestemming hoop ik? Leuk voor een eventuele buitenlandse meet

Ook wij zijn er niet zeker van dat wij onze oude dag hier doorbrengen. Ik zie mijzelf wel ergens wonen waar het altijd warm en zonnig is. En wie houd ons tegen? De kinderen niet dus...
quote:guusje86 schreef op 19 september 2011 @ 15:29:

@roosje: het was niet mijn bedoeling om het zo neer te zetten hoor. Klinkt ook weer zo stom en onaardig.

Confiture ben je echt 22? Omdat de meeste hier wat ouder zijn.... Dan vind ik het goed dat je op die leeftijd al zo'n beslissing hebt genomen. ( ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, dus als ik dat wel doe, sorry!)Ja écht, sinds afgelopen donderdag. Je stoot me ook niet voor het hoofd hoor. Ik ben al vanaf m'n dertiende tante. Dat was genoeg. =)
quote:Claudette schreef op 19 september 2011 @ 13:49:

[...]

Misschien het gevoel van nu, maar als je ouder bent en je bent alleen , tja dan ken ik ze ook die liggen te piepen dat ze geen kids hebben. Ik weet niet wat het beste is.

En dan heb je wel een kind en dan komt jouw kind de liefde van zijn/haar leven tegen in ik zeg maar wat Australie en dan zegt jouw kind dag Nederland...

Dan zit jij ook alle dagen alleen omdat jouw zoon/dochter aan de andere kant van de wereld woont.
quote:roosje4 schreef op 19 september 2011 @ 15:32:

Confiture heeft een oude ziel in een jong lichaam
quote:gierzwaluw33 schreef op 19 september 2011 @ 16:21:

[...]

En dan heb je wel een kind en dan komt jouw kind de liefde van zijn/haar leven tegen in ik zeg maar wat Australie en dan zegt jouw kind dag Nederland...

Dan zit jij ook alle dagen alleen omdat jouw zoon/dochter aan de andere kant van de wereld woont.Ja, of je krijgt Joran van der Sloot, of een gehandicapt kindje, of je krijgt een gewoon kind en bent jarenlang verantwoordelijk voor een ander. Ik weet wél wat ik erger vind.
Haha,

Alleen aan kinderen beginnen als je het echt wilt en niet om je relatie te redden, omdat je partner het wil, of je bang bent alleen over te blijven.....

Ik kan me ook niet voorstellen dat joran van der sloot een lief klein baby'tje geweest is..
quote:Confiture schreef op 19 september 2011 @ 16:21:

[...]

T is altijd nog beter dan een jonge ziel in een oud lichaam Confi!
quote:guusje86 schreef op 19 september 2011 @ 16:30:

Haha,

Alleen aan kinderen beginnen als je het echt wilt en niet om je relatie te redden, omdat je partner het wil, of je bang bent alleen over te blijven.....

Ik kan me ook niet voorstellen dat joran van der sloot een lief klein baby'tje geweest is..Zo is het Guusje.
quote:Hasse88 schreef op 19 september 2011 @ 16:35:

[...]

T is altijd nog beter dan een jonge ziel in een oud lichaam Confi!Ja, dat hebben de 40+ hier allemaal ;). Straks kom je erachter dat je tóch kinderen wil. Ben je mooi te laat.
Ik lees net het topic 'zoveel acties' en ben opnieuw blij dat dat soort dingen hier niet hoeven (kinderen die erop uit worden gestuurd door school/clubs voor diverse verkoopacties).
Iebs en Hasse: wat moet ik jullie sturen uit de tuin? Wat is nuttig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Marmer en zandsteen is altijd nuttig Hiem.

Wil je toch spelen? Want dan stuur ik jou ook kedootjuhs uiteraard.
Mágdaaaaa, Mágdaaaaaa: Masterchef is begonnen! Kom je meebeppen?
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 september 2011 @ 18:35:

Marmer en zandsteen is altijd nuttig Hiem.

Wil je toch spelen? Want dan stuur ik jou ook kedootjuhs uiteraard.

Doe maar eens wat op mijn tuin neerzetten. Ga ik heeeeel verwonderd doen, zeggen 'dat had je nou niet moeten doen!' en kijken of ik het wel kan vinden..

Maar zonder dollen: ik geef graag dingen weg. Zeker als het gratis is
Blegh, vandaag weer met collega over kinderen gehad. Zijn kinderen zijn natuurlijk wonder kinderen. En dat het normaal is dat ik bijvoorbeeld meer rekening met hem hou omdat hij kinderen heeft. Met vrije dagen enzo. Daar word ik zo moe van. En hoe ik ook tegen hem inga, hij vind al jaren dat ie gelijk heeft. Wacht maar TOT je kinderen hebt vien zegt ie dan. Grr, ook dat wil ie niet geloven, dat ik ze echt niet wil. Ik snap ook eigenlijk niet dat ik nog de moeite neem om erover te discussiëren.
Of dat ie zegt dat ie s ochtends zoveel vroeger opstaat dan de andere collega's. O, want hij heeft zoveel te doen. Ja hallo, je wilde toch zelf kinderen?
Wat een zeur Vien.. wie weet wil jij wel een bijzondere reis doen in de herfstvakantie ofzo, en dan zou dat niet kunnen 'want jij hebt geen kinderen dus kunt altijd op vakantie'.

Ik gebruik ook steeds vaker het cynische antwoord '.. maar je krijgt er zoveel voor terug he?!' als mensen lopen te zeuren over hun kinderen en hun zware leven.
quote:himalaya schreef op 19 september 2011 @ 18:33:

Iebs en Hasse: wat moet ik jullie sturen uit de tuin? Wat is nuttig?Hima als ik jou uitnodiging accepteer krijg ik een foutmelding. Net zoals bij Iba. Snap er niets van
Oh Gier, ik wist niet dat ik je had uitgenodigd??

Volgens mij hebben zowel Iebs als ik de boel helemaal dichtgezet, vandaar.

Ik speel het niet op mijn eigen account, maar heb een spelletjesaccount. Kan ik jou gewoon onder je gewone FB account toevoegen?
Hiem: ik heb glas nodig, dan kan ik mijn mooie gebouwen upgraden... Thank you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven