Wat moet ik nou?

19-09-2011 20:42 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nwe nick aangemaakt ivm herkenning.

Heb een poosje geleden via de chat een leuke man leren kennen, en het klikt heel goed tussen ons. Begon als gewoon praten, maar inmiddels maakt hij mij aan het twijfelen. Twijfelen aan mijn relatie met mijn echtgenoot. (So, there I said it)

Mijn man weet niet dat ik met een ander chat, en dat ik in de war raak van mijn chat-vriend. Mijn chat-vriend houdt me een spiegel voor, en heeft me laten zien wat mijn echtgenoot eigenlijk met me doet.

(drinken, baan kwijt, e.d.)

Zoals de titel al zegt, ik weet echt niet wat ik moet. Twéé gezinnen overhoop halen of bij mijn man blijven en mijn chatvriend vergeten. Ik geniet enorm van het gevoel dat mijn chatvriend me geeft, maar voel me ook schuldig tegenover mijn man op deze manier.

Zal waarschijnlijk het hele forum over me heen krijgen, maar herkent iemand dit? en heeft diegene tips?
Het gras is altijd groener aan de andere kant. Waarschijnlijk romantiseer je een relatie met CV. Daar moet je je niet blind op staren.

Het lijkt me wel dat er iets moet gebeuren tussen jou en je man. Misschien is relatietherapie een optie?
Ik heb al die jaren voor onze kinderen gezorgd, zodat hij een fatsoenlijke baan kon krijgen. Had hij ook, maar zelf verpest door enorm ziekteverzuim, grote bek tegen iedereen enz.

Heb hem kans op kans gegeven, zelfs nadat hij me geslagen had en ik hem door de politie af heb laten voeren. Júist omdat ik er moeite voor wou doen, heb ik tenslotte ook beloofd op mijn trouwdag.

CV wil dat ik voor hem kies, en er samen voor gaan. En hoe weet Paloma dat CV een loser is? Hij heeft zijn dingen wél goed op orde en hij respecteert mijn gevoelens, maar wil ook dat ik kies. Dat begrijp ik ook. En dat moet ook. En ja ik heb mezelf in deze situatie gebracht, maar ik wil er ook uitkomen. Wat de toekomst ook moge brengen.....
Als je relatie niet lekker loopt moet je daar aan werken of ermee stoppen. Dat staat los van je chatvriend.

Wat is dat toch met mensen die geen oude schoenen willen weggooien voor ze nieuwe hebben?
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:03:

[...]

LE-ZEN!!!!Dan nog. Je bent niet goed wijs.
Als ik het zo hoor is de liefde al lang niet meer wat het geweest is. Ga voor jezelf na of je nog voor deze relatie wilt vechten. Zo niet, stort je dan niet meteen in een andere relatie. Maar blijf een tijdje single en zet alles eens goed op een rijtje voor jezelf.
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 20:54:

Ik weet ook wel dat dat de realiteit niet is, chatten. Maar we doen meer dan dat alleen..........

Het is ook niet zo dat ik niet geprobeerd heb om te praten, maar hij (echtgenoot) wíl het niet horen. Ik moet hem maar nemen zoals hij is, met iedere twee jaar zijn werk kwijt, zijn drankgebruik en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij immer ligt te slapen op de bank.

Alles komt op mijn schouders neer en dat ben ik zat na zoveel jaar.

Vind het fijn dat CV me op handen draagt, dat heb ik in geen jaren meer meegemaakt.

(CV heet CV omdat het anders zo'n warrig verhaal wordt, zie hem IRL ook)

Wil dit ook niet 'stiekem' doen, maar mijn man laat me weinig keus. Ik wil gewoon niemand pijn doen, ook al weet ik dat dat wsch wel gebeurt.........

Oh puhhhhlieeeees zeg.

Heft in eigen hand enzo.

Je bent nu een stiekemerd. Hoe voelt dat nou?
quote:Summerdance schreef op 19 september 2011 @ 21:05:

[...]

Wat dacht je wat TO aan het doen was met het chatten met een andere man?

Haar relatie redden of zo?

Daar denk je op dat moment niet helemaal over na denk ik..... je komt in iets spannends terecht wat allemaal mooier schijnt te lijken.

Ze is op dit moment tot de conclusie gekomen dat ze verkeerd bezig is (of toch wel goed??) Dus lijkt het me nu het moment om in gesprek te gaan met je man. Vertel hem dat je denkt dat je verliefd om iemand anders bent en dat je niet weet wat je er mee wil. Dan ligt het denk ik ook nog aan jezelf of je je huwelijk wilt redden of niet..
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:11:

Ik heb al die jaren voor onze kinderen gezorgd, zodat hij een fatsoenlijke baan kon krijgen. Had hij ook, maar zelf verpest door enorm ziekteverzuim, grote bek tegen iedereen enz.

Heb hem kans op kans gegeven, zelfs nadat hij me geslagen had en ik hem door de politie af heb laten voeren. Júist omdat ik er moeite voor wou doen, heb ik tenslotte ook beloofd op mijn trouwdag.

CV wil dat ik voor hem kies, en er samen voor gaan. En hoe weet Paloma dat CV een loser is? Hij heeft zijn dingen wél goed op orde en hij respecteert mijn gevoelens, maar wil ook dat ik kies. Dat begrijp ik ook. En dat moet ook. En ja ik heb mezelf in deze situatie gebracht, maar ik wil er ook uitkomen. Wat de toekomst ook moge brengen.....oh dus je bent er al uit?, Ga dat dan tegen je man zeggen ipv van hier
m'n ex herkent dit vast!
TO, waarom is het het één of het ander en niet gewoon geen van beiden?
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:11:

CV wil dat ik voor hem kies, en er samen voor gaan. En hoe weet Paloma dat CV een loser is? Hij heeft zijn dingen wél goed op orde en hij respecteert mijn gevoelens, maar wil ook dat ik kies. Dat begrijp ik ook. En dat moet ook. En ja ik heb mezelf in deze situatie gebracht, maar ik wil er ook uitkomen. Wat de toekomst ook moge brengen.....

Nou slotje dan maar, snel naar je man

vertellen dat je online verliefd bent geworden en dat door de CV je eindelijk ziet dat hij (de echtgenoot) een loser is, werkeloos, losse handjes en dat je voor jezelf kiest....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heel makkelijk. Je man overal de schuld van geven. En dan nu lekker aan het chatten en je CV lijkt vast heel erg leuk en heeft vast alles wat je man niet heeft.

Wat is jouw aandeel geweest in jullie huwelijk? Wat voor een moeite heb jij er voor gedaan? Vecht eens voor je huwelijk, en zeker omdat er kinderen bij betrokken zijn!
Precies, je hebt plotsklaps toch nog het licht gezien.

Had ook niet gerekend op begripvolle bijdrages hoor. Maar ik zie hier regelmatig dingen voorbijkomen die toch ook niet echt 'done' zijn.

Er zullen wel meer mensen zijn die dit hebben, en ik zeg het wel hier ipv alles op te kroppen bijvoorbeeld en weggaan met achterlating van een briefje op de keukentafel.

Ik wil dit zo goed en kwaad als het kan tot een goed einde brengen, voor iedereen.
quote:ster89 schreef op 19 september 2011 @ 21:15:

TO, waarom is het het één of het ander en niet gewoon geen van beiden?

Dat snap ik ook niet. Van het ene in het andere bed is misschien makkelijker?

Of zelf woonruimte zoeken en in je eentje de sores verwerken te moeilijk?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:weetutnietmeer schreef op 19 september 2011 @ 21:19:

Had ook niet gerekend op begripvolle bijdrages hoor. Maar ik zie hier regelmatig dingen voorbijkomen die toch ook niet echt 'done' zijn.

Er zullen wel meer mensen zijn die dit hebben, en ik zeg het wel hier ipv alles op te kroppen bijvoorbeeld en weggaan met achterlating van een briefje op de keukentafel.

Ik wil dit zo goed en kwaad als het kan tot een goed einde brengen, voor iedereen.Als jij je man zat bent, waarom kies je dan niet voor jezelf in plaats van gelijk een ander?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik wil je ernstig waarschuwen. Een chatvriend die nu al wil dat jij je man verlaat en al zeker met je verder wil heeft een fikse verborgen agenda. Mannen die weten zo op je in te spelen, hebben vaak een verborgen agenda. Jij bent nu zodanig zwak, dat je openstaat voor een nog veel slechtere relatie dan je nu hebt, omdat op je ego ingespeelt wordt.

Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is meestal te mooi om waar te zijn.

Ik wil dit zo goed en kwaad als het kan tot een goed einde brengen, voor iedereen.Begin eens met tegen je man te zeggen dat jullie het eindpunt van jullie huwelijk hebben bereikt

Ik wil dit zo goed en kwaad als het kan tot een goed einde brengen, voor iedereen.

Oh, je wilde een schouderklopje?

Nee sorry, die ga ik je in ieder geval niet geven

Iemand anders misschien?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je relatie niet lekker zit, raak je sneller uit je evenwicht door een charmante chatter dan normaal (nouja, van Arie Boomsma misschien, niemand is van beton). De vraag is alleen: wat doe je daarmee?

Het lijkt heel heerlijk om zo bij CV in een ogenschijnlijk gespreid warm bedje te rollen, maar helaas ben je geen 19 meer. Je hebt een lange relatie met je man, jullie hebben zelfs kinderen. Zomaar je gevoel volgen en je niet druk maken over de gevolgen, die tijd is na de middelbare school wel een beetje voorbij, zeker als je trouwt en aan kinderen begint. Volwassen worden, enzo...

Je kunt je gevoelens voor je CV zien als symptoom van je wegkwijnende relatie. Zoals andere Viva-dames al zeggen is dat niet zuiver en alleen de schuld van je man, daar ben je zelf ook bij. Kun je de relatie nog leven inblazen? Of wordt het tijd om de stekker eruit te trekken? Kom in elk geval in actie.

De CV... je geeft het zelf al aan: het is niet echt. Het is maar praten. Bovendien ben je nu niet in de positie om een nieuwe relatie met iemand op te bouwen, lijkt me. Met de ronkende puinhoop van een scheiding-in-wording, twee diepbedroefde en onthutste kinderen (ga nou niet zeggen dat als mama gelukkig is, de kinderen dat ook zijn, want dat is geklets) en de emotionele nasleep van een lange relatie die je verbreekt zijn niet de ideale omstandigheden voor de start van een volwassen, stabiele liefdesrelatie.

Wil je in de toekomst voor CV gaan? Laat 'm dat dan weten, maar neem de tijd voor de hele scheidings-rompslomp en handel alles netjes en eerlijk af met je man. Pijn kun je hem niet besparen, maar eerlijkheid ben je hem verschuldigd. En CV ook: misschien wil hij niet op je wachten.

En de samenvatting:

- maak een keuze

- kom in actie

- zet die CV even op de spaarvlam of kap 'm helemaal af
Wat eten we vanavond?
Kies gewoon voor jezelf en als je alles op de rit hebt... Kijk dan is verder na een man
Loat goan!!!
quote:Nova78 schreef op 19 september 2011 @ 21:16:

Heel makkelijk. Je man overal de schuld van geven. En dan nu lekker aan het chatten en je CV lijkt vast heel erg leuk en heeft vast alles wat je man niet heeft.

Wat is jouw aandeel geweest in jullie huwelijk? Wat voor een moeite heb jij er voor gedaan? Vecht eens voor je huwelijk, en zeker omdat er kinderen bij betrokken zijn!

Relatietherapie : been there, done that

Samen praten, idem

Voorstellen om naar AA te gaan: ik werd vierkant uitgelachen

tijdelijk uit elkaar : ook al gedaan, na gouden bergen beloven kwam ik weer thuis, en bleken het modderpoelen te zijn

En ja ik heb ook mijn aandeel gehad in de problemen, maar moet ik dan dit huwelijk uitzitten en zo doorgaan? Vechten moet je ook samen willen.
Ik heb nog weinig mannen met ontzettend veel mooie woorden wat jij graag wil horen, dat om zien zetten in daden.
En die chatvriend heeft óók een ongelukkig huwelijk? En heeft ook nooit met zijn vrouw hier over gesproken? Met jou wel/ Tja, zo'n PC-scherm is geduldig...

En als dit huwelijk van jou zo waardeloos is, waarom ben je dan niet eerder weg gegaan of waarom ben je niet eerder in therapie gegaan??
Je kunt wel scheiden, maar ga niet af op je CV. Ik garandeer je nu op een briefje dat je jaren van heel veel verdriet tegemoet gaat. Ik vermoed dat je al te ver beinvloed bent.

(ik baseer dit op de manier waarop je in je nieuwe liefde stort, dat klopt niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven