Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
@scientizt;je hebt nooit meegeschreven op het andere topic (ik wel),dus je kan niet weten dat dit de opvolger is,dit topic staat op zichzelf.

Spammerdebammer als je het mij vraagt,betaald door RP (want heeft nooit ergens anders gepost)
Haha, nou net als ik begin te denken dat hij een beetje passief is krijg ik ineens een mail of hij niet al eerder langs kan komen, want het duurt wel erg lang... Hmmm nu ga ik er zeker niet over beginnen!! Maar ik denk toch dat het een beetje op elkaar afstemmen is wat me moeilijk valt. En dat heb je altijd wel. Ik ben wel een beetje een loner en behoorlijk eigengereid en zelfstandig, dus ik roep al gauw dat het niet bij me past. Ik vind hem toch te leuk om nu al beren op de weg te zien, en ik denk echt wel dat het wederzijds is. (gesprekken met moeders doen het altijd goed :P)
Zie je nou wel tierney, het zit echt wel goed tussen jullie.

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik vind het ook altijd lastig, met iemand anders in mijn leven. Of is dat niet wat je bedoelt?

Doe gewoon maar rustig aan en geef het de tijd, dan komt het vast allemaal op zijn pootjes terecht.
@ nienke501: jij kunt toch alleen maar zien dat hij is ingelogd, doordat je zelf ook hebt ingelogd? Hij kan hetzelfde dus van jou denken...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Nou laat maar, er was een misverstand en er is dus geen date of initiatief tussendoor...

Heb toch maar gemaild waar ik mee zit, vanuit mezelf, niet aanvallend of claimerig ofzo. Zo bedoel ik het ook niet.

Maar ik wordt hier gewoon een beetje teleurgesteld van. Ik zie hem echt heel graag en ik vraag me zo af of dit er echt is en dat ik het door mijn roze bril gewoon niet eerder zag, of dat het beren op de weg zien is en dat het eigenlijk gewoon goed gaat. Hoe dan ook, ik baal van daten over lange afstand. Boe!
Wat was dat voor misverstand dan, tierney?
Scientizt, ja, doe dat maar, het topic lezen. Beetje raar vind ik dat altijd, zo'n epistel zonder enige interesse in de anderen die hier schrijven, bijv de laatste paar berichtjes.
Ach nou ja ik dacht dat hij het vroeg, maar het was gewoon een rare manier om te zeggen dat hij me mist, opzich niet slecht dus. Ik weet het gewoon niet. Dit kan ook een grote zelfsabotageactie zijn en ik twijfel gewoon enorm over wat ik hierover denk en voel enzo. Ik weet alleen dat ik het nog niet af wil kappen want ik vind hem echt erg leuk. Maar het is wel heel verwarrend, ik heb inmiddels ook een goede vriend gesproken en die zegt ook, tja bij ieder ander zou ik zeggen als het nu al zo gaat dan wordt het niet beter, maar hij kent me en ik ben goed in dingen creeeren zodat ik het goed kan praten om weer veilig alleen verder te gaan. En daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat er helemaal niks aan de hand is. Dus ik heb het net toch maar opgebiecht aan mijn date op een aardige manier dan wel. Hoe hij dat ziet enzo. Ik ben benieuwd. Ik word gek van mezelf soms. Stomme bindingsangst.
quote:nienke501 schreef op 19 september 2011 @ 15:52:

. maar nu zie ik opeens dat hij toch weer inlogt op een andere datingsite (rp) En wat deed jij daar dan?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tierney, dat is wel herkenbaar hoor, je eigen kuil graven. Ben ik een meester in . En dan liefst zodanig dat ik de ander daarvan de schuld kan geven...

Probeer daarom nu ook echt mijn eigen tempo aan te houden. Hij heeft me al uitgenodigd voor een avondje met vrienden en daar heb ik nee op gezegd. Ik bedoel: ik heb hem pas twee keer gezien!! Ik wil eerst hem beter leren kennen, die vrienden die komen wel.

Hoop dat je in de mail de goede toon hebt weten te raken. En dat zijn reactie dingen voor je verhelderd.
VLA, dat ja, zoiets kan er nu ook aan de hand zijn. Fijn dat ik niet de enige ben die dat soort dingen kan doen :-)

Ik heb inmiddels een mail terug, dat hij niet geschrokken is en het geen verkeerde mail vond, maar dat we er van het weekend op een date even persoonlijk over praten. Hij vind me in elk geval erg leuk, dus dat had ik wel goed ingeschat gelukkig.

Nou ja, ik kijk gewoon hoe het loopt en doe even geen domme dingen nu!
En dat zou ik ook wel snel vinden na twee dates. Alhoewel mijn ex me meteen voor het weekend meenam en dat weekend ging ik dus ook mee naar een verjaardag met al zijn vrienden. en dat is toch ook bijna 6 jaar goed gegaan haha!

Maar ik schrok daar toen ook al een beetje van.
Tierney, goed dat jullie erover gaan praten, kun je meteen zien hoe hij erin staat. En volgens mij is dat alleen maar goed en ben je jezelf een beetje gek aan het maken. Niet doen hoor!

Mijn date mailt me iedere keer trouw terug en waarschijnlijk gaan we donderdag afspreken. brrrr, spannend, maar ik kijk er wel naar uit om hem weer te zien.
tierney: mee eens met boebele, goed dat je toch die mail naar hem gestuurd hebt. Hopelijk wordt het ook wat makkelijker voor je als jullie hier in het echt over kunnen praten.

Boebele: spannend donderdag! Ben benieuwd hoe het gaat zijn!

Ik had gister een beetje een chaggie-dagje. En ging ook weer meteen aan dingen twijfelen. Terwijl hij gisterochtend wel weer heel lief wegging, zich nog even omdraaide toen hij de hoek omliep. Maar verder was het een beetje stil gister, kan natuurlijk helemaal...en hoef inmiddels ook niet meer op ieder moment van de dag een sms. Gisteravond kreeg ik wel een berichtje, met sorry dat het zo lang duurde voor hij reageerde.

Maarja, het ligt niet aan hem dat ik me zo voelde...ben ongesteld geworden, dat verklaard meer en heb daarbij een fijne verkoudheid opgepakt...echt genieten.

vanavond zie ik hem weer, maar misschien toch maar even in mijn eigen bed gaan slapen vanavond (is ongesteldheid/verkoudheidstechnisch gezien wellicht fijner)
Goh, wat klinkt het allemaal leuk bij jullie, dames! Zou er bijna jaloers op worden...

Tierney, Snap best dat je wat meer duidelijkheid wilt hoor. En zo goed ken je hem nog niet, dus dat je het vraagt is normaal. Het is nog zo aan het aftasten en mekaar leren kennen. Mijn slogan is "Je kunt maar beter duidelijk zijn!!" Blijf vooral dicht bij jezelf, je gevoel.

Roosje, ik zou ook lekker in mijn eigen bed slapen als ik jou was. Lig je niemand in de weg Beterschap!

Hier is het rustig op het front. Via Paiq (kennen jullie dat? soort van chat date site, wel leuk) al een paar keer een gesprek met een leuke man gehad. We hebben wel aardig wat overeenkomsten. Klikt leuk. Maar tot op heden heb ik nog niet de behoefte aan een date.

Kreeg van de week een sms van de man waar ik een gezellige nacht mee gehad heb vorig weekend. Hij vond het voor herhaling vatbaar... Ja hè hè... Je bent een man of je bent het niet Ben er niet al te serieus op in gegaan. Beetje vaag gehouden wat ik er van vond. Heb geen behoefte om het er dik bovenop te leggen dat ik het ook wel leuk/lekker heb gevonden. Dat maakt het voor hem anders veel te makkelijk om mij weer in zijn bed te krijgen. Laat hem maar lekker wat moeite doen (oooh wat ben ik toch een secreet ) hihihi)

Nu prinsjesdag kijken. Wat een rare hoeden weer... pfff...!!
Na een flink tijdje meelezen hier toch ook maar eens een date ervaring bijdrage doen..ben dan wel een man..maar is geloof ik in dit topic niet zo'n probleem, en anders hoor ik het wel.

2 maanden geleden via RP een vrouw ontmoet (30, ik ben 40). Geweldig mailcontact gehad, de flirterige en plagerige mailtjes vlogen over en weer. Leuke fase is dat altijd! Voelde me weer 16. Het klikte gewoon ontzettend goed. Na een weekje of 2-3 mailen (die inhoudelijk best al ver gingen) en foto uitwisseling (beviel ook goed) een date gepland op neutraal terrein. Zoiets moet je niet te gek lang uitstellen. Dan valt het alleen maar tegen is mijn ervaring, omdat de verwachtingen te hoog zijn.

1ste date ging onverwacht goed. Ik had al gelijk een uiterlijke klik met haar (lees: gewoon onwijs lekker w...), of dat andersom was kon ik wat moeilijk inschatten. Verder klikte het ook erg goed, uren heerlijk gepraat en uiteindelijk ook gezoend. Daar lieten we het ook bij, want daar heb ik zelf ook een goed gevoel bij (jaja zulke mannen bestaan echt..).

De tijd die daarop volgte ook weer intensief mail en sms verkeer gehad. Voelde allemaal nog steeds goed aan. 2e en 3e date volgde, uiteindelijk ook in bed beland. Hoteldebotel verliefd geworden, tenminste ik dan. Daarna ging het stroever. Het mailverkeer werd aanmerkelijk minder, kortere mailtjes en hetzelfde met SMSjes. Ik voelde al nattigheid...

Uiteindelijk kreeg ik een mailtje(!) van haar waar ik gedumpt werd. Bindingsangst en geen gevoelens van haar kant, waren haar conclusie. Ok, kan gebeuren, maar zeg dat iemand netjes in zijn gezicht. Ik wilde toch nog wat dingen uitpraten dus toch weer afgesproken. Van het een kwam het ander, uiteindelijk in bed beland en toen afgesproken dat we 'friends with benefits' zouden gaan worden. Prima, ook goed, als ik maar weet waar ik aan toe ben. Toen de relatiedruk er af was begon ze toch weer gevoelens voor mij te krijgen (aarrggghhh en ik had net emotioneel de knop omgezet).

Maar goed, het kan, bij sommige mensen moet zo'n gevoel groeien.

En weer begon het intensieve mail en sms verkeer van voren af aan. Deze keer waren de vlinders aan haar kant er volgens haar wel, ook toen ik er nadrukkelijk en expliciet naar vroeg, want ik wilde zoiets graag geen 2e keer meemaken (ben stiekum tamelijk gevoelig persoon). Toen ze op facebook aangaf ook een relatie met mij te hebben en via facebook haar familie te 'frienden' kreeg ik min of meer een bevestiging van haar gevoelens, dat het dus deze keer wel wederzijds is. Tenminste, dat geloof ik dan graag.

Diverse dates later begint het toch weer angstwekkend veel op een eerder patroon te lijken. Inhoudelijk korte SMS'jes, geen of nauwelijks antwoord op mail, geen/nauwelijks reactie via FB berichten terwijl ze wel bij anderen reageert. Het komt mij allemaal iets te bekend voor. Ze heeft nog geen lef gehad om een mail te versturen om het te verbreken of dit in mijn gezicht te vertellen. En nou zit ik in een rollercoaster van gevoelens. Boos, verdrietig, teleurgesteld..en ergens toch wel weer hoopvol..want misschien zie ik het wel verkeerd...

Echter, she is just not that into me...ik weet het ergens wel...maar zeg het niet, wil het niet weten, niet deze keer...god wat doet dit toch een vreselijke pijn als je *echt* stapel- en smoorverliefd op iemand bent.
denkertje: ik heb 'mijn' man via paiq leren kennen (wel alweer een aantal jaar terug, en nog niet zo heel erg lang geleden voor het eerst gedate)
ah, weer een spammert.
Wie bedoel je Boebele? (voel me lichtelijk aangesproken.... Het is niet mijn bedoeling om te spammen nl.)
nee, jij niet, de "tikjegevoeligeman"
Hoi tikjetegevoeligeman, dat is echt balen zeg! Ze speelt met je gevoelens en is niet fair! Jij vindt haar leuker dan zij jou en dat is geen goede basis. Zij weet het en maakt misbruik van haar macht over jou. Nadat ze het de 1e keer uitmaakte via sms had je haar echt niet meer terug moeten nemen. Als één van de twee het uitmaakt dan werkt het in 99% van de gevallen niet als je het daarna nog een keer probeert. Joh, als ze niet echt verliefd is op je dan wil je haar toch ook niet? Ze moet er helemaal voor gaan hoor, en anders kan ze opzouten. Veel succes verder met daten en houd de eer aan jezelf!
@marthe16: dank je! Ik zit nu alleen in een patstelling hoe nu verder...breek ik op een gegeven moment en stuur ik nu een berichtje met het verzoek om duidelijkheid of hou ik de eer aan mijzelf en wacht ik af...echt *gruwelijk* dit soort dingen.

@boebele: kan je aangeven wat je bedoelt met 'spammert'? Ik ken je niet maar het klinkt niet erg aardig.
Tja, het beste zou zijn om nu gewoon niet meer beschikbaar te zijn. Stuur haar een berichtje waarin je iets zegt als "met mij is het graag of helemaal niet en ik ga de komende tijd aan mezelf wijden. Veel succes verder." Houd het kort en duidelijk. En verder ook niet meer reageren. Zo zul je je respect voor jezelf terugkrijgen en dat is het belangrijkst. Dat geeft ook een goed gevoel. Als je haar vraagt om duidelijkheid, of je wacht alleen maar af, dan stel je je nog afhankelijk op. Niet doen!
Misschien moet je een eigen topic openen, ozogevoeligeman? Dit gaat niet over internetdaten maar over jouw problemen met je vriendin.

Vind het wel grappig dat een aantal van ons ineens in een soort van irritatiefasetje zitten. Heb er ook last van . Komt ineens erg op me af en ik wissel heel erg tussen behoefte hebben aan zijn aandacht en lekker mijn eigen ding doen. Ook hier speelt de afstand mee trouwens. Aan de ene kant fijn, want meer dan elkaar in het weekend zien zit er niet in. En aan de andere kant lastig, want het moet allemaal gepland...
Goh, ik had al een paar dagen niet gelezen, maar het gaat met een aantal van jullie echt goed. Superleuk om te lezen. Julymoon, ook leuk, dat het bij jou nu ook klikt.

Zelf doe ik nu maar even rustig aan...mijn 'wandelmaatje' heeft me vorige week laten weten, dat we te ver uit elkaar wonen voor een relatie. Au, dat deed pijn. Krijg verder geen hoogte van hem, of hij me leuk vindt of niet; heeft wel al een paar keer zo'n 45 km gereden voor een wandeling...dat doe je toch niet, als je iemand niet leuk vindt? Maar oké, hij heeft besloten iemand dichter bij huis te zoeken...Deed me best pijn, zat er alweer te diep met mijn gevoel in. Ik lees hier dan ook niet meer zo vaak mee, maar vind het toch wel leuk om op de hoogte te blijven. Het is fijn om te lezen hoe het met de rest gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven