Plantensapvraagje

23-09-2011 10:19 8 berichten
Wij hebben planten in de vensterbank gehad waar regelmatig het sap uit de bladeren liep. Helaas heb ik geen idee hoe de plant heet. Dat sap zat dan ook op het raam en drupte daar naar beneden. Dat kun je nu nog steeds duidelijk zien. Ik heb mijn ramen echt al met van alles gewassen, maar ik krijg het er niet af. Nu lijkt het dus steeds alsof ik vieze ramen heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf kan krijgen????
Ik had een soort vetplant met stam en dikkige ronde blaadjes. Daar kwam ook vies plakspul van af. Ik heb de ramen gedaan met warm water, beetje afwasmiddel er in en dan met een raamtrekker met zo'n vachtje er om er overheen. Superschone ramen gekregen!
Heb ik ook geprobeerd, maar het helpt niks. Helaas.....
Alle reacties Link kopieren
Al lampolie, amonia of terpentine geprobeerd?
Lampenolie nog niet. Ga ik vanmiddag gelijk proberen. Thx!
Misschien helpt dit: een ui in 2-en snijden en een nacht lang laten trekken in een bakje azijn, dan volgende dag een met azijn doordrenkte ui goed over die plek op de ruit wrijven. Even laten weken.

Stinkt wel beetje..

succes!
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Dank jullie wel voor de tips! Heb lampenolie geprobeerd en spiritus. Ook zo'n verfkrabber gehaald. Die man had ook nog "superspul" liggen, nl. Treffer. Ook maar gekocht. Alles geprobeerd, hielp wel iets, maar niet veel. Toen belde mijn moeder, haar heb ik het verteld. Ineens zegt ze: oh, moet je even met cif doen of zo'n brillo sponsje. En ja hoor, dat lukte. (we hadden het er al veeeeeeeel vaker over gehad, maar nog nooit deze tip van haar gekregen) ik ben in ieder geval weer blij met mijn ramen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven