Wat vinden katten leuk?

23-09-2011 15:43 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn katje is helemaal gek van lasertjes. Voor de rest heb ik hem nog niet echt kunnen betrappen op dingen die hij leuk vindt. Met wat voor dingen laten jullie je katten spelen?
http://www.youtube.com/watch?v=_jpHa4WzN0k

leuk: en als je een balkon hebt, maar je kat toch buiten wil laten spelen:

http://www.youtube.com/watch?v=1DVC9TV28FU
quote:pilous1 schreef op 23 september 2011 @ 16:22:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=7tDsHcGzItgOh wat schattig
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vaak niet de dingen die je voor ze koopt, of waar je wilt dat ze liggen:

kat ligt op de bank, denk ik, o ik zal daareen dekentje wegleggen, om bank te sparen, zoekt hij een ander plekje op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn katten vinden dat laserding helemaal niks, heb het uiteindelijk aan de buurvrouw gegeven. In de zomer lopen ze buiten, in de winter sjouwen ze rond met de wuppies van AH.

Mocht er nog iemand wuppies overhebben.......................
quote:mali30 schreef op 23 september 2011 @ 15:54:

Vooral levend aas! Hier ook. Kat huldigt het standpunt: 'A mouse a day keeps the doctor away', maar ik ben er niet altijd blij mee!
Katten hier zijn dol op mijn voeten als ik in bed lig en katten op de dekens zitten. Verder zo'n stokje met touwtje en balletjes eraan, en heb er ook 1 met een pluchen muisje. Als de kitten die te pakken krijgt gaat ze er op zitten grommen, pakt ze hem in haar bek om dan onder de bank verder te gaan zitten grommen. Ik denk niet dat ze snapt dat het een nep muisje is.

Verder in de gootsteen gaan zitten, en dan van borden en messen af likken. De laatste x dat ze dat deed en mijn pogingen om haar elke keer weer op de grond te zetten of haar laten schrikken dus blijkbaar niet geholpen hadden, heb ik de kraan zachtjes open gezet. (Hard open zetten en kat helemaal nat vind ik zielig). Ik denk: ze schrikt wel zo van het water dat ze eruit gaat en er niet weer in gaat. Niet dus! Mevrouw ging uit de kraan drinken. En daar ging ze ook mee door toen ik de kraan wel harder open zette. Toen werd ze nat op haar kop en het lijfje, maar maakte niet uit, kat ging verder met drinken ook al liep het water in straaltjes over haar heen. Ik ga proberen met folie, en dan hopelijk gaat ze het aanrecht asocieren met knisper en niet leuk.

Verder met de staart van de hond spelen, (hard met de nagels erin), buiten met blaadjes spelen, kattenspeeltjes, en pennen of potloden. Vooral als die over de vloer rollen.
wc papier

Dopjes

Rietjes

Balletjes

Kleine opwindautootjes

Muggen

Spinnen

Knijpers

Lintjes

De vlindertjes van een olifantenspel vinden ze helemaal het einde!
Geen speelgoed kopen voor een kat, ze bekijken het niet. Het is enkel leuk voor het personeel baasje denk ik

Hier:

-propjes papier ed.

-haarelastieken, ik moet ze echt heel goed verstoppen want ze lijkt het een beetje als een trofee te zien

-een gewoon lang koord en daarmee door het huis lopen

Oh, en tampons.. (in de plastieken verpakking he)
Hier ook vooral tampons en soms een nepmuis.
Mijn twee deugnieten houden van:

*wattenstaafjes

*tampons

*die plastic lipjes van een pak drinken

*en de grootste favotiet: een plastic zak
Poes 1 is gek op spelen met sokken.

Als mijn kinderen hun sokken laten slingeren dan kan je er zeker van zijn dat ze gejat en uitgekauwd worden.

Poes 2 is vooral gek op wc-rollen en knikkers van de knikkerbaan.
Velletje vloeipapier

Door de helft geknipte rietjes
Tampons vinden mijn katten geweldig, kennelijk rollen en knisperen die lekker. Die vind ik op de gekste plaatsen terug.
Breaker dopjes!
Dobbelstenen!! Rammelen zo lekker over het parket en kunnen overal in en onder verstopt worden.
De mijne is tot nu toe gek op haar speelmuisje met belletje. Ze apporteert zelfs :-). Verder vindt ze een laserlampje ook erg leuk. Ze houdt niet van balletjes/propjes oid, daar kijkt ze simpelweg niet naar om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven