verdriet over verdriet ex

25-09-2011 08:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al een tijdje te twijfelen over mijn relatie. Ik word door hem als een prinses behandeld en toch.....toch ontbreekt er blijkbaar iets. Gisterenochtend heb ik de knoop doorgehakt. En hij vond het echt verschrikkelijk! Het was enorm pijnlijk voor hem en hij was zowel verdrietig als boos op mij. Heel begrijpelijke reacties.

Het ergste van alles vind ik dat ik een goed persoon pijn moest doen, mijn hart huilt als ik hier aan terug denk

Vanaf half 5 deze ochtend lig ik al wakker, te denken aan hem en te piekeren (we woonden niet samen). Ik hoop maar dat ik een goeie keuze heb gemaakt.

Wie heeft dit ook meegmaakt? Ik voel me, ondanks dat ik degene ben die het heeft uitgemaakt, enorm verdrietig.
Uitmaken is heel verdrietig. Sterkte!
Je hoefde geen persoon pijn te doen die keuze maakte jezelf, naat mijn idee een verwende keuze!
Heb je het er al eerder met hem over gehad of kwam het voor hem onverwacht?

En ja, iemand pijn doen om wie je geeft, doet pijn . Sterkte
Ja ja, nu weet ik het wel!
Hoezo verwend Lady89? Je kent de hele situatie?

Ik werd ook ooit als prinses behandeld. Het heeft zijn nadelen hoor.

TO, hoe lang waren jullie samen?
Wij waren 6 maanden samen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet heerlijk vindt om af en toe verwend te worden, maar ik ben ook iemand die veel terug geeft en niet alleen neemt. En dan niet alleen in materialistische zin.
Ja misschien is het geen verwende keuze en natuurlijk ken ik de situatie niet! Maar weet wel dat iemand die goed voor je is goud waard is en zomaar uitmaken omdat er iets mist

Komt verwend over!
Het probleem was dat ik steeds hevig heen en weer ging met mijn gevoelens en ik wilde hem dat niet blijven aandoen. Ik vind dat onmenselijk. Het probleem is dat hij gekker op mij was dan ik op hem.
Wat een kolder! Waarschijnlijk projectie van jou kant.

Bij iemand blijven omdat hij/zij goed voor je is terwijl jij het jouwe ervan denkt, is helemaal niet aardig. Diegene verdient iemand die helemaal blij is met hem of haar

To heeft hoe moeilijk en pijnlijk voor beide het ook is, beide ook weer een nieuwe kans gegeven om ooit iemand tegen te komen bij wie het wel klopt.
@liselore: Amen!
quote:Lady89 schreef op 25 september 2011 @ 08:53:

Ja misschien is het geen verwende keuze en natuurlijk ken ik de situatie niet! Maar weet wel dat iemand die goed voor je is goud waard is en zomaar uitmaken omdat er iets mist

Komt verwend over!Hij was ook iemand die veel kritiek kon hebben, maar niemand is perfect en dat verwacht ik ook niet. Praktisch gezien hadden we te veel karakterverschil en hadden we vaak irritaties. Ik vraag hier geen toestemming of ik goed heb gehandeld, maar wat ik met het topic wil ik eigenlijk zeggen hoe rot het is om iemand pijn te doen als je merkt dat het niet werkt. Ik ben toch om hem gaan geven en dat maakt het zo klote. Het is gewoon niet leuk om iemand pijn te doen!
Verwend worden gaf mij uiteindelijk een gevoel van ongelijkwaardigheid en een schuldgevoel. Had jij dat ook Kira?
quote:Primabella schreef op 25 september 2011 @ 08:45:

Uitmaken is heel verdrietig. Sterkte! @primabella, dank je! Misschien is het gewoon dit wat ik even zoek. Ik woon alleen en voel me gewoon ff rot.
Kun niet even lekker een vriendin bellen?

Hem vooral niet bellen hoor, dat is voor jullie beiden te verdrietig.

Sterkte!
quote:asma schreef op 25 september 2011 @ 09:01:

Verwend worden gaf mij uiteindelijk een gevoel van ongelijkwaardigheid en een schuldgevoel. Had jij dat ook Kira?@Asma voor mij voelde het soms alsof hij liefde kocht. Hij was iemand die erg veel met zijn werk bezig was en als hij dan tijd voor mij had kwam hij vaak met iets duurs aanzetten. Dat vond ik vervelend. Ik heb liever een smsje of een telefoontje tussendoor.
quote:asma schreef op 25 september 2011 @ 09:06:

Kun niet even lekker een vriendin bellen?

Hem vooral niet bellen hoor, dat is voor jullie beiden te verdrietig.

Sterkte!@Asma, dank je. Ik lig al wakker vanaf half 5 en ik vond dat erg vroeg om mensen te gaan bellen. Maar vanmiddag ben ik gelukkig onder de "pannen". Ik merk dat als ik alleen ben vooral heel veel pieker en dan maak ik me vooral zorgen om hem. Hij is best een eenzaam persoon.
Uitmaken is nooit leuk. Goed dat je hem daarmee de kans geeft iemand te vinden die wel heel veel van hem houdt. Ik vind het een liefdevol besluit van je en op mij komt het niet verwend over, juist heel erg liefdevol en met respect naar je ex en jezelf.

Sterkte!
@Asma Ik heb idd de neiging om hem te bellen om te vragen of het gaat met hem. Maar ja ik denk dat ik nu de laatste ben die hem moet gaan troosten.
Dat hij eenzaam is, is niet aan jou om op te lossen. Waarschijnlijk is dat zelfs 1 van de redenen geweest om het uit te maken?

Tijd, Kira, geef het tijd en voel je niet schuldig.

Ga de keuken poetsen, of computerspelletjes spelen oid. Even er niet mee bezig zijn want je wordt er alleen maar verdrietiger van en medelijden is geen basis voor een relatie.

Hij is een volwassen man en redt zich wel. Ook al heeft ie nu verdriet. *hugs*
quote:Demissionair schreef op 25 september 2011 @ 09:11:

Uitmaken is nooit leuk. Goed dat je hem daarmee de kans geeft iemand te vinden die wel heel veel van hem houdt. Ik vind het een liefdevol besluit van je en op mij komt het niet verwend over, juist heel erg liefdevol en met respect naar je ex en jezelf.

Sterkte!Dank je Demissionair, fijn dat je dat zegt. Als ik idd van hem en zijn geld had willen profiteren was ik bij hem gebleven. Maar ik hoop dat we beiden een nieuwe start kunnen maken als de ergste pijn voorbij is.
Ik herken het Kira. Ik heb ook zo' vriend gehad. Ik ben nu veel gelukkiger, ook al kostte me het beeindigen van de relatie (een paar jaar!) me erg veel moeite.

Maar het is een hele goede beslissing geweest.

En bel hem niet :-)
quote:asma schreef op 25 september 2011 @ 09:15:

Dat hij eenzaam is, is niet aan jou om op te lossen. Waarschijnlijk is dat zelfs 1 van de redenen geweest om het uit te maken?

Tijd, Kira, geef het tijd en voel je niet schuldig.

Ga de keuken poetsen, of computerspelletjes spelen oid. Even er niet mee bezig zijn want je wordt er alleen maar verdrietiger van en medelijden is geen basis voor een relatie.

Hij is een volwassen man en redt zich wel. Ook al heeft ie nu verdriet. *hugs*Je hebt gelijk, hij redt zichzelf wel. En zijn eigen eenzaamheid zal hij idd zelf moeten oplossen. Het is overigens niet de reden geweest dat het uitging, maar wel een reden dat het langer geduurd heeft voor ik het aandurfde om hem (in mijn ogen) in de steek te laten.
Dat gaat jou lukken en hem gaat dat ook lukken.

Niet bellen! Dat is zout strooien in een open wond, want Asma heeft gelijk. Medelijden is vreselijk in zo'n situatie.

En zoals ik al eerder schreef, je hoeft je niet schuldig te voelen dat je een juiste keuze maakt. Maar ik snap wel dat het je pijn doet om een ander pijn te doen. Dat siert je ook. Als je het niet gedaan zou hebben, dan zou je hem (en jezelf) op termijn veel meer pijn gedaan hebben.

Veel sterkte en ik hoop dat jij en jouw ex hier snel weer overheen komen!
@asma, hoe weet jij trouwens van de toestand van mijn keuken?

Ik voel me nu ik het van me af heb geschreven toch wat opgeluchter. Bedankt voor de steun en met name Asma en demissinair.

Ik ga voor de afleiding maar eens aan de poets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven