Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
je kunt eten in Thailand zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt! Ik zit op Phuket en als wij duur uit eten gaan bij een heel goed restaurant in de stad zijn we met 2 personen rond de 40 euro kwijt met veel wijn (duur hier) en cognac toe. Daarentegen eet je op het strand verse garnalen van de bbq voor 3 euro, biertje of fruitshake erbij en genieten maar...
Heeee hoe is het met jou?
Boehoe, hele Thailand Topic uitgelezen... Waar moet ik nu terecht voor mijn voorpret?
Nou ja, dan gooi ik er nog maar even een vraag tegenaan voor de Thailand-kenners hier. Is het goed te doen om de fiets daar te gebruiken als vervoermiddel? Ik denk er bijvoorbeeld in Kanchanaburi en Koh Phayam aan om daar een fiets te huren en me daarmee te verplaatsen (naar musea, restaurants, of gewoon een fietstochtje voor de lol). Gaat dat een beetje daar?
Goeie vraag Rasa, ben ook benieuwd.

Ik heb ook een vraag.

Ik wil na aankomst 2 dagen in Bangkok blijven en daarna richting Kanchanaburi.

Tijgertempel bezoeken, richting Erawan watervallen, gewoon rondkijken daar.

Ik zie dus 2 daagse tours aangeboden vanaf Bangkok.

Is dat handig om te doen, of is het net zo makkelijkom zelf de trein naar Kanchannaburi te nemen ( of bus? ) en daar zelf naar de bezienswaardigheden te gaan?

De tours lijken me op zich handig, maar je zit weer steeds aan een tijdsschema vast. Ik vind het juist zo heerlijk om, als ik het ergens leuk vind, desnoods uren op een bankje naar een waterval te staren ofzo
Voordat je de tiger tempel bezoekt eerst eens over lezen. Als je een beetje van dieren houdt, ga je niet meer ......

Fiets als vervoersmiddel; in kanchanaburi lijkt me dat geen probleem. Vrij vlak daar.

Koh Chang ken ik niet dus weet ik niet.

Ik heb nooit tripjes geboekt maar altijd alles zelf gedaan. Hoor wel vaak goede dingen over korte trips.
Koh Chang moet koh payam zijn....
Het is leuk om op koh Phayam een rondje te fietsen. Je doet het hele eiland in ongeveer een uur... Ik heb alleen geen idee of je er fietsen kunt huren (ik had mijn eigen fiets bij me).

Kanchanaburi is ook goed te befietsen, daar worden ze ook overal verhuurd.

Je kunt zowel met de trein, lokale bus als minivan naar Kanchanaburi. De lokale bus is het goedkoopst, de trein het mooist en de minivan het touristischt.
Dank, dank, Thailand-experts!

@pearle, ik ga gewoon op eigen houtje naar Kanchanaburi, ik denk met de lokale bus, maar dat zie ik nog wel. Verder ook lekker alles op eigen houtje. En nee, niet naar Tiger Temple.
Ik heb nog een vraag over Bangkok, ik heb in dit topic gelezen dat er een van de hoogste flats/wolkenkrabbers is die je kunt bezoeken, je kunt dan vanaf het dak kijken over Bangkok (tegen entree).

Op dat dak is ook een restaurant.

Ik kan dat stukje niet meer terugvinden, werd nog niet zo gek lang geleden geplaatst, heb gezocht maar ik vermoed dat ik erover heen heb gekeken.

Wie weet welke wolkenkrabber ik bedoel?
Heb net wat over Tiger temple gelezen, wist niet dat het er zo aan toe ging..

Ik sla ook over.
Dat is toevallig, ik vind het net op de site van Columbus..

Wie in Bangkok is moet de stad minimaal 1x van bovenaf bewonderen. Velen gaan daarvoor naar de Bayioke II Tower, de hoogste wolkenkrabber in de stad. Minder bekend , maar zeker niet minder de moeite waard is Banyon Tree aan de 21/100South Sathon Road (Soi Sathon), niet ver van de Suan Lum Night bazaar. Dit hotel heeft op de 61e (=bovenste) verdieping een openlucht restaurant Vertigo, je kunt hier prima, zij het niet goedkoop, eten met een prachtig uitzicht over Bangkok. Pal ernaast , ook in de openlucht zit de Moon Bar. Ook hier kun je onder het genot van een drankje -de cocktails zijn er heerlijk- genieten van het uitzicht. Je ziet Bangkok dan ook eens vanuit een heel andere hoek, de Chao Praya rivier
Leuke en goede tips

http://www.columbusmagazine.nl/azie_en_ ... /tips.html
Het hotel heet Banyan Tree. Het eten in Vertigo vond ik eerlijk gezegd niet echt bijzonder. De setting wel natuurlijk. Je zit echt letterlijk boven op het dak, op plateaus te eten. De bar is wel weer heel leuk, leuker dan de bar van het Lebua (Sirocco genaamd), maar het rooftop restaurant van Lebua is wel weer lekkerder dan Vertigo, alleen zit je lager dan het dak, dus je hebt geen uitzicht terwijl je zit te eten. Qua prijs maakt het niet veel uit, allebei duur.

Choices, choices

Mocht je naar de één of de ander willen, je wordt niet binnengelaten in een vissersbroek oid en flipflops
even de link van Pearle opnieuw

(hij werkt namelijk niet)
Dit voegt totaal niet toe, maar... Ik vlieg bijna, ieeeh!
haha veel plezier! Ik ben ook aan het aftellen!!
Veel plezier allebei
Supersoulfighter en Raapje, wanneer vliegen jullie? Ik moet nog wachten tot de kerst...
Heel veel plezier iedereen die nog gaat!

Ik wil alweer terug
Dank! Ik vandaag, jij ook raapje? Er schijnen wel enorme overstromingen te zijn, hele noorden schijnt blank te staan..
Goeiemiddag,

Ik wil volgend jaar graag 3 wkn naar thailand. Nu heb ik ook gekeken voor een groepsreis maar die vind ik best prijzig. Je komt toch snel in de buurt van 1800 euro.

Ben je goedkoper uit als je zelf 3 wkn rond ga reizen?

Ik hoef niet in super de luxe hotels/ guesthouse te slapen.

Heb een ticket gezien voor 580 euro. Misschien wel een startpakket erbij.

Ik ga alleen reizen, vind het voor die 3 wkn wel prettig als ik het een en ander vast te voren heb geregeld.

Heeft iemand tips?
quote:jppi23 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:53:

Goeiemiddag,

.

Ben je goedkoper uit als je zelf 3 wkn rond ga reizen?

?Ik denk het wel en je bent verder zo vrij als een vogeltje....
Ik weet wel zeker dat je goedkoper uit bent

Je betaald tenslotte niet de fee voor het reisbureau, de reisleidster etc. etc.

Plus dat je lekker je eigen gang kunt gaan en dat is veel meer waard.
Ik heb er - na eerst de groepsreizen bekeken te hebben - ook voor gekozen om het zelf te regelen. Ik verwacht honderden euro's goedkoper uit te zijn. En op leukere plekken te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven