kat vergiftigd
maandag 26 september 2011 om 12:19
Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
maandag 26 september 2011 om 12:25
Och arme... het beestje én jij! Weet hoe het voelt hoor! Kan hier echt mee gaan zitten huilen.
En wat een hufters die zulke dingen doen inderdaad! Ze doen het beestje iets aan, maar ook het baasje. Zowel qua verdriet als met kosten.
Kun je eens vragen aan je buren of zij 'misschien gezien hebben dat iemand hem vergiftigd heeft'? Dan wijs je niet de buren aan als schuldige, maar kun je toch even de reactie zien.
voor jou en sterkte hoor!
(heel andere vraag: welke kleur had het beestje?)
En wat een hufters die zulke dingen doen inderdaad! Ze doen het beestje iets aan, maar ook het baasje. Zowel qua verdriet als met kosten.
Kun je eens vragen aan je buren of zij 'misschien gezien hebben dat iemand hem vergiftigd heeft'? Dan wijs je niet de buren aan als schuldige, maar kun je toch even de reactie zien.
voor jou en sterkte hoor!
(heel andere vraag: welke kleur had het beestje?)
maandag 26 september 2011 om 12:38
Ik vind het erg voorbarig van je dat je je buren verdenkt. Je kat kwam ongetwijfeld niet alleen in hun tuin, maar ook in andere tuinen of openbare plekken.
En wat Dickens al zegt, hij kan ook ergens aan geknaagd hebben, een giftige plant oid.
Sterkte.
En wat Dickens al zegt, hij kan ook ergens aan geknaagd hebben, een giftige plant oid.
Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe akelig ik het voor je vind, de aannames die je doet zijn totaal ongegrond. Een jong katertje naar buiten doen brengt risico's met zich mee.
Ze zijn speels etc. Er lopen ik weet niet hoeveel vergiftigde muizen/ratten/slakken etc rond die een heerlijk speelmaaltje zijn voor zo'n kitten (of grote kat).
Wij hebben zelfs een vergiftigde binnenblijf kat gehad, die een vergiftigde muis uit de convectorput had opgepeuzeld.
Dus voordat je een haatcampagne start, denk even goed na. Het beestje kan idd goed vergiftigd zijn, maar kan zichzelf net zo goed vergiftigd hebben door iets te eten.
Ze zijn speels etc. Er lopen ik weet niet hoeveel vergiftigde muizen/ratten/slakken etc rond die een heerlijk speelmaaltje zijn voor zo'n kitten (of grote kat).
Wij hebben zelfs een vergiftigde binnenblijf kat gehad, die een vergiftigde muis uit de convectorput had opgepeuzeld.
Dus voordat je een haatcampagne start, denk even goed na. Het beestje kan idd goed vergiftigd zijn, maar kan zichzelf net zo goed vergiftigd hebben door iets te eten.
Wat vreselijk!! Vroeger ook eens mee moeten maken met een kat, later bleek dat er meerdere katten in de buurt vergiftigd waren. We zijn er nooit achtergekomen wie het gedaan heeft. Ik zou zulke mensen echt wat aan kunnen doen! Mijn katten zijn ook veel buiten. Altijd binnen houden vind ik eigenlijk geen optie omdat die beesten eenmaal graag ook buiten zijn. Net zoiets als een vogel in een te klein hokje. Al is het van kitten af aan wellicht te proberen als je voldoende ruimte hebt in huis.
Ik hoop dat je kunt achterhalen wat er precies gebeurd is.
Sterkte!
Ik hoop dat je kunt achterhalen wat er precies gebeurd is.
Sterkte!
maandag 26 september 2011 om 12:48
Katten vergiftigen is niet best inderdaad.
Mensen vals beschuldigen ook niet.
Verwachten dat mensen actie ondernemen om jouw kat uit hun huis te houden is vrij egocentrisch.
Dus ja, sterkte, heel rot voor je, serieus. Maar de manier waarop je over je buren praat zegt toch vooral veel over jou, niet over je buren.
Mensen vals beschuldigen ook niet.
Verwachten dat mensen actie ondernemen om jouw kat uit hun huis te houden is vrij egocentrisch.
Dus ja, sterkte, heel rot voor je, serieus. Maar de manier waarop je over je buren praat zegt toch vooral veel over jou, niet over je buren.
maandag 26 september 2011 om 12:49
quote:kira_ schreef op 26 september 2011 @ 12:34:
Sterkte! Dat is nu precies de reden waarom ik de katten binnenhou. Ik ben bang dat ze iets overkomt. Maar wat erg voor je! Het zou idd ook kunnen zijn dat het katje aan een giftige plant ofzo heeft geknabbeld.
Ik dus ook. Hier kunnen ze overigens ook niet naar buiten in verband met 2 drukke wegen, maar ze mogen op balkon en ze hebben best veel ruimte binnen.
Maar het is wel heel erg Brr, ik moet er niet aan denken.
Maar ja, zelfs binnenkatten kunnen vergiftigd worden. Mijn ma had vroeger (ergens in de jaren 80 ) een kat waar mijn opa wekelijks gras voor ging halen langs de gracht. Dat bleek ook vergiftigd.
Sterkte! Dat is nu precies de reden waarom ik de katten binnenhou. Ik ben bang dat ze iets overkomt. Maar wat erg voor je! Het zou idd ook kunnen zijn dat het katje aan een giftige plant ofzo heeft geknabbeld.
Ik dus ook. Hier kunnen ze overigens ook niet naar buiten in verband met 2 drukke wegen, maar ze mogen op balkon en ze hebben best veel ruimte binnen.
Maar het is wel heel erg Brr, ik moet er niet aan denken.
Maar ja, zelfs binnenkatten kunnen vergiftigd worden. Mijn ma had vroeger (ergens in de jaren 80 ) een kat waar mijn opa wekelijks gras voor ging halen langs de gracht. Dat bleek ook vergiftigd.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
maandag 26 september 2011 om 12:49
gebeurt wel vaker. Overigens zijn kittens niet geschikt om naar buiten de doen, ze knabbelen ook aan planten. veel planten zijn dodelijk. Ook kan de kat in aanraking zijn gekomen met verf of oplosmiddelen of schoonmaakmiddelen, muizengif door het eten van een muis. Allemaal veel voor de hand liggender dan opzettelijke vergiftiging. Jij hebt zelf het risico genomen door je jonge kat naar buiten te laten
maandag 26 september 2011 om 12:53
Goh, dat is heel sneu voor je, en voor je katje.
Zei de dierenarts dat er gif was gegeven, of is dat je eigen conclusie? Dan nog zou ik er zeker niet vanuit gaan dat het de buren zijn geweest. Zeker als ze je kat een paar keer terugbrachten is dat ook gewoon niet logisch.
Dat mensen zo reageren, ik hoop dat je je wel realiseert dat er een verschil is tussen het verliezen van een katje en het verliezen van een kind?
Zei de dierenarts dat er gif was gegeven, of is dat je eigen conclusie? Dan nog zou ik er zeker niet vanuit gaan dat het de buren zijn geweest. Zeker als ze je kat een paar keer terugbrachten is dat ook gewoon niet logisch.
Dat mensen zo reageren, ik hoop dat je je wel realiseert dat er een verschil is tussen het verliezen van een katje en het verliezen van een kind?
maandag 26 september 2011 om 12:55
Echt naar voor je dat je katje dood is, maar moet mijn voorgangers wel gelijk geven.
En het kan inderdaad zomaar zijn dat het katje zichzelf heeft vergiftigd. Ik heb bijvoorbeeld gister in onze tuin een aantal stronken van recent gekapte bomen ingesmeerd met pure roundup. Hoeft het katje maar 1x aan te likken en ik denk dat hij daar ook zomaar dood van kan gaan.
Hou voortaan je katje gewoon binnen, wel zo veilig.
En het kan inderdaad zomaar zijn dat het katje zichzelf heeft vergiftigd. Ik heb bijvoorbeeld gister in onze tuin een aantal stronken van recent gekapte bomen ingesmeerd met pure roundup. Hoeft het katje maar 1x aan te likken en ik denk dat hij daar ook zomaar dood van kan gaan.
Hou voortaan je katje gewoon binnen, wel zo veilig.
Computer says nooooo
maandag 26 september 2011 om 12:55
maandag 26 september 2011 om 13:12
jee wel verschrikkelijk zeg ,maar net wat meds zeg daar moet ik ze gelijk in geven een kitten hoor niet buiten ze kennen ook het gevaar nog niet van wat er buiten allemaal is.
maar dat wil niet zeggen dat ze vergif moeten strooien .
ik heb er zelf twee maar die komen dus niet buiten ,en het is niet zonde voor hun ze hebben veel dingen in huis waar ze zich mee bezig houden .
.sterkte er mee ik hoop dat je er achter kom wie het gedaan heeft.
ik heb er zelf twee maar die komen dus niet buiten ,en het is niet zonde voor hun ze hebben veel dingen in huis waar ze zich mee bezig houden .
.sterkte er mee ik hoop dat je er achter kom wie het gedaan heeft.
maandag 26 september 2011 om 13:13
quote:hertog schreef op 26 september 2011 @ 12:19:
De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug.
Dus is het aan jou om ervoor te zorgen dat jouw kitten niet bij die mensen binnen komt of in de tuin.
Ik denk hierbij aan het afzetten van je eigen tuin
Jouw dier jouw verantwoordelijkheid lijkt me
Ik had daarna ineens een ziek katje thuis.
Ja logisch, klein katje zit overal lekker aan te knabbelen, overal ligt slakkengif want er heerst een slakkenplaag en 3 huizen verder hebben ze last van muizen dus daar ligt rattengif voor de openslaande deuren
Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond!
Ik zou ook boos zijn
Op mezelf!
Want het is A niet gezegd dat het beestje vergiftigt is, en B al zou het vergiftigt zijn dan kan het ook door slakkengif en/of rattengif komen, is helemaal niet gezegd dat de buren gif ik het bekkie van je kitten hebben gestopt
Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan.
Wat moeten ze dan doen volgens jou?
In huilen uitbarsten en een rouwkrans bestellen?
Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest.
Das geen vergelijk hè en dat weet je zelf ook wel
Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier.
Waarom?
Het is toch JOUW beest, JIJ moet ervoor zorgen dat hij niet in andermans tuinen komt
Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
Uitroeien???
Een beetje verantwoordelijkheid voor je eigen huisdier zou je sieren
En dat moest ik even kwijt
Hier krijgen de katten ook geen plantenspuit hoor
Hier schiet de hond erop af...
En das niet omdat ik niet wil plantenspuiten, maar dat is omdat hond de kat eerder ziet dan ik...
En ik weiger op mijn eigen terras de hond aan de lijn te doen omdat het zo zielig is voor de poesjes
(en ja, ik heb serieus dat verzoek wel eens gehad)
De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug.
Dus is het aan jou om ervoor te zorgen dat jouw kitten niet bij die mensen binnen komt of in de tuin.
Ik denk hierbij aan het afzetten van je eigen tuin
Jouw dier jouw verantwoordelijkheid lijkt me
Ik had daarna ineens een ziek katje thuis.
Ja logisch, klein katje zit overal lekker aan te knabbelen, overal ligt slakkengif want er heerst een slakkenplaag en 3 huizen verder hebben ze last van muizen dus daar ligt rattengif voor de openslaande deuren
Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond!
Ik zou ook boos zijn
Op mezelf!
Want het is A niet gezegd dat het beestje vergiftigt is, en B al zou het vergiftigt zijn dan kan het ook door slakkengif en/of rattengif komen, is helemaal niet gezegd dat de buren gif ik het bekkie van je kitten hebben gestopt
Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan.
Wat moeten ze dan doen volgens jou?
In huilen uitbarsten en een rouwkrans bestellen?
Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest.
Das geen vergelijk hè en dat weet je zelf ook wel
Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier.
Waarom?
Het is toch JOUW beest, JIJ moet ervoor zorgen dat hij niet in andermans tuinen komt
Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
Uitroeien???
Een beetje verantwoordelijkheid voor je eigen huisdier zou je sieren
En dat moest ik even kwijt
Hier krijgen de katten ook geen plantenspuit hoor
Hier schiet de hond erop af...
En das niet omdat ik niet wil plantenspuiten, maar dat is omdat hond de kat eerder ziet dan ik...
En ik weiger op mijn eigen terras de hond aan de lijn te doen omdat het zo zielig is voor de poesjes
(en ja, ik heb serieus dat verzoek wel eens gehad)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 26 september 2011 om 13:13
Ik vind het vreselijk van je katje, maar je beschuldiging wat ver gaan om de reden die andere al gaven.
en ik heb er moeite mee dat je van je buren verwacht dat die jouw kat uit hun tuin verjagen, ik kies bv niet voor een kat en heb ook om de haverklap een ongenode kat in mijn tuin.
Dat is mijn domein en ik heb liever dat buren er voor zorgen dat die kat niet in mijn tuin komt, door ze binnen te houden, aan te lijnen enz.
en ik heb er moeite mee dat je van je buren verwacht dat die jouw kat uit hun tuin verjagen, ik kies bv niet voor een kat en heb ook om de haverklap een ongenode kat in mijn tuin.
Dat is mijn domein en ik heb liever dat buren er voor zorgen dat die kat niet in mijn tuin komt, door ze binnen te houden, aan te lijnen enz.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
maandag 26 september 2011 om 13:14
quote:luna400 schreef op 26 september 2011 @ 13:12:
jee wel verschrikkelijk zeg ,maar net wat meds zeg daar moet ik ze gelijk in geven een kitten hoor niet buiten ze kennen ook het gevaar nog niet van wat er buiten allemaal is.
.sterkte er mee ik hoop dat je er achter kom wie het gedaan heeft.Er is dus geen enkel bewijs dat iemand "het gedaan heeft". De enige die iets gedaan heeft in dit verhaal is voorlopig TO.
.sterkte er mee ik hoop dat je er achter kom wie het gedaan heeft.Er is dus geen enkel bewijs dat iemand "het gedaan heeft". De enige die iets gedaan heeft in dit verhaal is voorlopig TO.
maandag 26 september 2011 om 13:16
ik had een vogel die ik nooit onbeheerd in zijn kooi buiten kon zetten vanwege die loslopende katten. toch eigenlijk te zot voor woorden dat je eigen huisdier (die keurig in een kooi zit) niet naar buiten kan omdat andere hun huisdieren zomaar je tuin in lopen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.